Skocz do zawartości

zatarty silnik w 2.0XT


pire

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie,

 

Do dziś byłem głównie czytelnikiem tego forum, wstyd się przyznać ale się stało, zatarłem silnik w forku 2.0XT. Olej podpijał do 5l/10tys i w końcu nie dolałem na czas.

 

Chciałbym go porządnie zrobić i mam pytanie do użytkowników, co będzie lepsze: wymiana short block'a na nowy czy szukać używanego silnika na wymianę. Przebieg auta to 172 tyś. i nie jestem przekonany czy wymiana samego short block'a z przełożeniem głowic i reszty rozwiąże sprawę, czy nie okaże się za chwilę, że kasa poszła w błoto i włożenie nowego serducha do staruszka nie była najlepszym pomysłem.

 

Oczywiście co zrobić to jedno, a gdzie to zrobić to drugie.....

Auto padło pod Gdańskiem więc w grę wchodzi trójmiasto lub laweta do macierzystej Warszawy.

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

Pire

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupisz silnik z pewnego źródła (np.od forumowicza), który to siedział w aucie i można go było stestować przed wyjęciem, będzie to tańsze rozwiązanie niż porządna naprawa. oczywiście, nowe jest nowe, ale dobre używane też na ogół działa. a pecha możesz mieć też w obu przypadkach, ryzyko wyboru bedziesz musiał raczej i tak sam podjąć, bo tylko Ty wiesz, ile chcesz wydać kasy, jak długo zamierzasz jeździć tym autem itd. pozdrawiam, e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie teraz padł silnik i... miałem duży dylemat ale wybrałem używkę.

Nowy shortblock EJ20 z uszczelkami to wydatek 15,2 k PLN liczyłem w serwisie.

Kupiłem używany po 50 tyś cały silnik od JDM WRX za naprawdę dużo mniejsze pieniądze.

 

Ale ja bym go ściągnął do wawy i jest tu w pewnym serwisie w warszawie super opcja (STI) no tylko troszkę trzeba zapłacić ale warto !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w tej sprawie ekspertem, ale z wiedzy jakiej zasięgnąłem to Brytyjczyk jak najbardziej pasuje, trochę kłopotów z wtyczkami, ale to mniej istotne.

 

Nie wiem ile jest wersji/odmian tego silnika ?

mój np. jest bez zmiennych faz rozrządu. Myślę, że zgodność można sprawdzić ewentualnie w ASO

 

Dobra używka by mnie zadowoliła, ale po przejrzeniu netu, to marnie zapowiadają się poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra używka by mnie zadowoliła, ale po przejrzeniu netu, to marnie zapowiadają się poszukiwania.

A moze go naprawic ...max. 7 tys i wiesz co masz..... :wink: .

AK

ps.spr.cene shortbloku ale to max 10 tys :idea: ...

 

Panie Andrzeju,

 

Shortblok ~ 10tys + uszczelki ~2 tys + robota ? ~2 tys. = jeśli dobrze skalkulowałem to ~14 tys

Oczywiście pozostaje pytanie, czy po drodze (w trakcie remontu) coś dodatkowo się nie trafi.

Jakie mogą być ewentualne koszty dodatkowe ?

 

Mam też pytanie:

czy same opiłki w oleju na bagnecie są wystarczające do postawienia definitywnie diagnozy o zatartym silniku? przy próbie rozruchu silnik kręci ale nie odpala.

Czy w takim przypadku jedyne rozwiązanie to wymiana shortbloka ? (oczywiście poza wymianą silnika).

 

[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 5:35 pm ]

Tak się zastanawiam, czy zanim dojdzie do zatarcia motoru, to nie powinna zapalić się kontrolka oleju informująca o niebezpiecznie niskim poziomie/niskim ciśnieniu ?

Wcześniej kilka razy olej spadł poniżej właściwego poziomu i również nie było żadnego sygnału/informacji.

 

Oczywiście kontrolka jest sprawna, tzn. zapala się przed rozruchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że bez zmiennych faz to informacja z ASO Zdanowicz, gdzie auto chwilowo się zatrzymało.

Z tego co się słyszy o tym ASO to wcale ta informacja nie musi być prawdziwa :mrgreen:

 

Jeśli zdecydował byś się na remont silnika to chyba nowy short block nie jest konieczny.

 

Myślę, że Andrzej Koper wie co mówi. Lepiej przytaszcz auto do Wawy niż masz naprawiać w tym ASO wyżej wymienionym :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko radzę odstawić do ASO i rozbebeszyć motor . Może tylko obróciło panewkę ? Potem podejmiesz decyzję co dalej . Zawsze zdążysz z zakupem silnika używki . Naprawa może się okazać rozsądniejszym wyjściem . Kupienie używki może spowodować trochę komplikacji technicznych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy same opiłki w oleju na bagnecie są wystarczające do postawienia definitywnie diagnozy o zatartym silniku?

Tak, panewka....ale ja bym najpierw rozebral i ustalil jaka wersja naprawy ile kosztuje a potem podejmowal bym decyzje.

Jakie mogą być ewentualne koszty dodatkowe ?

rozrzad :?: , sprzeglo :?: , ale to Pana decyzja.....jest na wierzchu :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam shortblock sprawdzałem u ASO w Poznaniu 12,5 tyś

Uszczelki 2,5 tyś

Robota - zależy kto będzie robił i jakie (aso , serwis) - taka cena

I inne wydatki związane prawie 18 albo i więcej zależy czy jakiegoś nita nie było ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam shortblock sprawdzałem u ASO w Poznaniu 12,5 tyś

Uszczelki 2,5 tyś

Robota - zależy kto będzie robił i jakie (aso , serwis) - taka cena

I inne wydatki związane prawie 18 albo i więcej zależy czy jakiegoś nita nie było ;-)

 

Jakie uszczelki 2500zł?.

Szortblok nie wiem, jen i euro drogie, wrx od xt różni się tłokami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam shortblock sprawdzałem u ASO w Poznaniu 12,5 tyś

Uszczelki 2,5 tyś

Robota - zależy kto będzie robił i jakie (aso , serwis) - taka cena

I inne wydatki związane prawie 18 albo i więcej zależy czy jakiegoś nita nie było ;-)

 

Jakie uszczelki 2500zł?.

Szortblok nie wiem, jen i euro drogie, wrx od xt różni się tłokami.

Powiedzieli że uszczelki do silnika od 2 do 2,5 tyś więc biorę większą kwotę pod uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jest zorientowany, jak rozpoznać właściwy silnik po typie/numerze ?

 

Tak jak pisałem mój to 06.2003 2.0XT bez zmiennych faz rozrządu.

 

Jakie roczniki będą 100% zgodne i bezproblemowe przy ewentualnej przekładce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...