pire Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Witam wszystkich serdecznie, Do dziś byłem głównie czytelnikiem tego forum, wstyd się przyznać ale się stało, zatarłem silnik w forku 2.0XT. Olej podpijał do 5l/10tys i w końcu nie dolałem na czas. Chciałbym go porządnie zrobić i mam pytanie do użytkowników, co będzie lepsze: wymiana short block'a na nowy czy szukać używanego silnika na wymianę. Przebieg auta to 172 tyś. i nie jestem przekonany czy wymiana samego short block'a z przełożeniem głowic i reszty rozwiąże sprawę, czy nie okaże się za chwilę, że kasa poszła w błoto i włożenie nowego serducha do staruszka nie była najlepszym pomysłem. Oczywiście co zrobić to jedno, a gdzie to zrobić to drugie..... Auto padło pod Gdańskiem więc w grę wchodzi trójmiasto lub laweta do macierzystej Warszawy. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pire Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Moim zdaniem zdecydowanie lepiej wymienic blok na nowy. Z uzywanym silnikiem nigdy nie wiadomo jak byl traktowany i czy zaraz nie padnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 jak kupisz silnik z pewnego źródła (np.od forumowicza), który to siedział w aucie i można go było stestować przed wyjęciem, będzie to tańsze rozwiązanie niż porządna naprawa. oczywiście, nowe jest nowe, ale dobre używane też na ogół działa. a pecha możesz mieć też w obu przypadkach, ryzyko wyboru bedziesz musiał raczej i tak sam podjąć, bo tylko Ty wiesz, ile chcesz wydać kasy, jak długo zamierzasz jeździć tym autem itd. pozdrawiam, e Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 ja bym mogl moj oddac, ale tylko, jak znajde zakuty zamiennik lub inne sti, na co sie nie zanosi szybko Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gtx Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 U mnie teraz padł silnik i... miałem duży dylemat ale wybrałem używkę. Nowy shortblock EJ20 z uszczelkami to wydatek 15,2 k PLN liczyłem w serwisie. Kupiłem używany po 50 tyś cały silnik od JDM WRX za naprawdę dużo mniejsze pieniądze. Ale ja bym go ściągnął do wawy i jest tu w pewnym serwisie w warszawie super opcja (STI) no tylko troszkę trzeba zapłacić ale warto ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 A czy od Brytyjczyka jest taki sam silnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pire Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Nie jestem w tej sprawie ekspertem, ale z wiedzy jakiej zasięgnąłem to Brytyjczyk jak najbardziej pasuje, trochę kłopotów z wtyczkami, ale to mniej istotne. Nie wiem ile jest wersji/odmian tego silnika ? mój np. jest bez zmiennych faz rozrządu. Myślę, że zgodność można sprawdzić ewentualnie w ASO Dobra używka by mnie zadowoliła, ale po przejrzeniu netu, to marnie zapowiadają się poszukiwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 mój np. jest bez zmiennych faz rozrządu. XT? Czy aby na pewno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Dobra używka by mnie zadowoliła, ale po przejrzeniu netu, to marnie zapowiadają się poszukiwania. A moze go naprawic ...max. 7 tys i wiesz co masz..... :wink: . AK ps.spr.cene shortbloku ale to max 10 tys ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Wkładaj motor od WRXa 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 a czym sie rozni silnik od WRXa od tego foresterowego ? 2.0XT 177KM byly chyba bez AVCS, byla tez wersja przejsciowa z AVCS nieoprogramowanym w ecu, o ile dobrze pamietam. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pire Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 mój np. jest bez zmiennych faz rozrządu. XT? Czy aby na pewno? 2.0XT 2003 rok, tego jestem pewien, że bez zmiennych faz to informacja z ASO Zdanowicz, gdzie auto chwilowo się zatrzymało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Pytanie ile ASO krzyknęło za naprawę motoru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pire Opublikowano 13 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Dobra używka by mnie zadowoliła, ale po przejrzeniu netu, to marnie zapowiadają się poszukiwania. A moze go naprawic ...max. 7 tys i wiesz co masz..... :wink: . AK ps.spr.cene shortbloku ale to max 10 tys ... Panie Andrzeju, Shortblok ~ 10tys + uszczelki ~2 tys + robota ? ~2 tys. = jeśli dobrze skalkulowałem to ~14 tys Oczywiście pozostaje pytanie, czy po drodze (w trakcie remontu) coś dodatkowo się nie trafi. Jakie mogą być ewentualne koszty dodatkowe ? Mam też pytanie: czy same opiłki w oleju na bagnecie są wystarczające do postawienia definitywnie diagnozy o zatartym silniku? przy próbie rozruchu silnik kręci ale nie odpala. Czy w takim przypadku jedyne rozwiązanie to wymiana shortbloka ? (oczywiście poza wymianą silnika). [ Dodano: Sob Cze 13, 2009 5:35 pm ] Tak się zastanawiam, czy zanim dojdzie do zatarcia motoru, to nie powinna zapalić się kontrolka oleju informująca o niebezpiecznie niskim poziomie/niskim ciśnieniu ? Wcześniej kilka razy olej spadł poniżej właściwego poziomu i również nie było żadnego sygnału/informacji. Oczywiście kontrolka jest sprawna, tzn. zapala się przed rozruchem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 że bez zmiennych faz to informacja z ASO Zdanowicz, gdzie auto chwilowo się zatrzymało. Z tego co się słyszy o tym ASO to wcale ta informacja nie musi być prawdziwa Jeśli zdecydował byś się na remont silnika to chyba nowy short block nie jest konieczny. Myślę, że Andrzej Koper wie co mówi. Lepiej przytaszcz auto do Wawy niż masz naprawiać w tym ASO wyżej wymienionym :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Mimo wszystko radzę odstawić do ASO i rozbebeszyć motor . Może tylko obróciło panewkę ? Potem podejmiesz decyzję co dalej . Zawsze zdążysz z zakupem silnika używki . Naprawa może się okazać rozsądniejszym wyjściem . Kupienie używki może spowodować trochę komplikacji technicznych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 czy same opiłki w oleju na bagnecie są wystarczające do postawienia definitywnie diagnozy o zatartym silniku? Tak, panewka....ale ja bym najpierw rozebral i ustalil jaka wersja naprawy ile kosztuje a potem podejmowal bym decyzje. Jakie mogą być ewentualne koszty dodatkowe ? rozrzad :?: , sprzeglo :?: , ale to Pana decyzja.....jest na wierzchu :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gtx Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Sam shortblock sprawdzałem u ASO w Poznaniu 12,5 tyś Uszczelki 2,5 tyś Robota - zależy kto będzie robił i jakie (aso , serwis) - taka cena I inne wydatki związane prawie 18 albo i więcej zależy czy jakiegoś nita nie było ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 2.0XT 2003 rok, tego jestem pewien, że bez zmiennych faz to informacja z ASO Zdanowicz, gdzie auto chwilowo się zatrzymało. Jak po wrzesniu, to powinien miec AVCS. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Sam shortblock sprawdzałem u ASO w Poznaniu 12,5 tyś Moze cos myle ale do STI kosztowal mniej niz 10 tys :roll: Spr. w poniedzialek...i dam znac AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gtx Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Mi sprawdzano w serwisie Kocar w Poznaniu Chyba że się walnęli - ale jeżeli to była pomyłka to dzięki temu go nie kupiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Sam shortblock sprawdzałem u ASO w Poznaniu 12,5 tyś Uszczelki 2,5 tyś Robota - zależy kto będzie robił i jakie (aso , serwis) - taka cena I inne wydatki związane prawie 18 albo i więcej zależy czy jakiegoś nita nie było ;-) Jakie uszczelki 2500zł?. Szortblok nie wiem, jen i euro drogie, wrx od xt różni się tłokami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_gtx Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Sam shortblock sprawdzałem u ASO w Poznaniu 12,5 tyś Uszczelki 2,5 tyś Robota - zależy kto będzie robił i jakie (aso , serwis) - taka cena I inne wydatki związane prawie 18 albo i więcej zależy czy jakiegoś nita nie było ;-) Jakie uszczelki 2500zł?. Szortblok nie wiem, jen i euro drogie, wrx od xt różni się tłokami. Powiedzieli że uszczelki do silnika od 2 do 2,5 tyś więc biorę większą kwotę pod uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Powiedzieli że uszczelki do silnika od 2 do 2,5 tyś więc biorę większą kwotę pod uwagę Dwa komplety..tak , chyba pomylka jakas :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pire Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Czy ktoś jest zorientowany, jak rozpoznać właściwy silnik po typie/numerze ? Tak jak pisałem mój to 06.2003 2.0XT bez zmiennych faz rozrządu. Jakie roczniki będą 100% zgodne i bezproblemowe przy ewentualnej przekładce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się