Skocz do zawartości

pire

Nowy
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    warszawa
  • Auto
    Forester 2.0XT

Osiągnięcia pire

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Wentylator chodzi jeden (drugi do sprawdzenia), co do czujnika to mam wrażenie że nic się nie wyłącza, przy włączonej klimie sprężarka cały czas chodzi (tzn sprzęgło jest zapięte i kręci).
  2. Wcześnie przy +40 w słońcu dawało radę, może nie ustawiałem na maxa, ale z kratek waliło lodem. Teraz przy +16 na zewnątrz i max na manualu początkowa leci chłodne, po minucie/kilku minutach leci letnie powietrze. Przy włączonej kilimie sprzęgło klimatyzacji jest cały czas zapięte i kręci być może ta wartość progowa nie została jeszcze przekroczona (jest zbyt zimno na zewnątrz), nie mam też pod ręką woltomierza. Zastanawia mnie praca tylko jednego wentylatora, działa tylko jeden, od strony pasażera, co prawda nie jest jakoś gorąco a wskaźnik temperatury jest cały czas stabilnie lekko poniżej środka, ale czy to normalne, że pracuje tylko jeden wentylator ? ( przy postoju załącza się okresowo na kilkanaście/kilkadziesiąt sekund . Może to nie są jeszcze te wysokie temperatury ? Sprawdzę przy najbliższym upale.
  3. Witam, Mam problem jak w temacie, kilmatyzacja automatyczna ustawiona na manual, maksymalne chłodzenie, podczas jazdy leci chłodne powietrze, mam wrażenie że nie do końca tak chłodne jak powinno, ale może to subiektywne wrażenie. Na postoju / w korku po krótkim czasie zaczyna lecieć letnie i dalej ciepłe powietrze. Co jakiś czas (kilkanaście sekund) załącza się na chwilę prawy wentylator chłodnicy (ten od strony pasażera), temperatura silnika utrzymuje się stabilnie w normie. Co może być przyczyną takiego zachowania ? Miał ktoś podobny problem ? Nigdzie jeszcze z tym nie byłem, nie chcę zaczynać od amatorów nabijaczy klimy , na forum nie znalazłem też podobnego wątku.
  4. pire

    zatarty silnik w 2.0XT

    a mozesz mi podac ten numer ? Piotr FORESTER 2.0 XT 30.06.2003 JF1SG5LD33G016042 Dopiero po wyjęciu silnika zdecyduję jak rozwiązać problem, ale nie zaszkodzi rozejrzeć się za wersją wymiany silnika. Pire Ceny pomiędzy ASO Zdanowicz w Gdańsku i ASO Koper w Warszawie są, ku mojemu zaskoczeniu, porównywalne. Warszawa wcale nie jest droższa. Tu czy tam to i tak kupa kasy, szczególnie w relacji do wartości pojazdu. Trzeba było .............oleju pilnować.
  5. pire

    zatarty silnik w 2.0XT

    Czy ktoś jest zorientowany, jak rozpoznać właściwy silnik po typie/numerze ? Tak jak pisałem mój to 06.2003 2.0XT bez zmiennych faz rozrządu. Jakie roczniki będą 100% zgodne i bezproblemowe przy ewentualnej przekładce ?
  6. pire

    zatarty silnik w 2.0XT

    A moze go naprawic ...max. 7 tys i wiesz co masz..... :wink: . AK ps.spr.cene shortbloku ale to max 10 tys ... Panie Andrzeju, Shortblok ~ 10tys + uszczelki ~2 tys + robota ? ~2 tys. = jeśli dobrze skalkulowałem to ~14 tys Oczywiście pozostaje pytanie, czy po drodze (w trakcie remontu) coś dodatkowo się nie trafi. Jakie mogą być ewentualne koszty dodatkowe ? Mam też pytanie: czy same opiłki w oleju na bagnecie są wystarczające do postawienia definitywnie diagnozy o zatartym silniku? przy próbie rozruchu silnik kręci ale nie odpala. Czy w takim przypadku jedyne rozwiązanie to wymiana shortbloka ? (oczywiście poza wymianą silnika). [ Dodano: Sob Cze 13, 2009 5:35 pm ] Tak się zastanawiam, czy zanim dojdzie do zatarcia motoru, to nie powinna zapalić się kontrolka oleju informująca o niebezpiecznie niskim poziomie/niskim ciśnieniu ? Wcześniej kilka razy olej spadł poniżej właściwego poziomu i również nie było żadnego sygnału/informacji. Oczywiście kontrolka jest sprawna, tzn. zapala się przed rozruchem.
  7. pire

    zatarty silnik w 2.0XT

    XT? Czy aby na pewno? 2.0XT 2003 rok, tego jestem pewien, że bez zmiennych faz to informacja z ASO Zdanowicz, gdzie auto chwilowo się zatrzymało.
  8. pire

    zatarty silnik w 2.0XT

    Nie jestem w tej sprawie ekspertem, ale z wiedzy jakiej zasięgnąłem to Brytyjczyk jak najbardziej pasuje, trochę kłopotów z wtyczkami, ale to mniej istotne. Nie wiem ile jest wersji/odmian tego silnika ? mój np. jest bez zmiennych faz rozrządu. Myślę, że zgodność można sprawdzić ewentualnie w ASO Dobra używka by mnie zadowoliła, ale po przejrzeniu netu, to marnie zapowiadają się poszukiwania.
  9. pire

    zatarty silnik w 2.0XT

    Witam wszystkich serdecznie, Do dziś byłem głównie czytelnikiem tego forum, wstyd się przyznać ale się stało, zatarłem silnik w forku 2.0XT. Olej podpijał do 5l/10tys i w końcu nie dolałem na czas. Chciałbym go porządnie zrobić i mam pytanie do użytkowników, co będzie lepsze: wymiana short block'a na nowy czy szukać używanego silnika na wymianę. Przebieg auta to 172 tyś. i nie jestem przekonany czy wymiana samego short block'a z przełożeniem głowic i reszty rozwiąże sprawę, czy nie okaże się za chwilę, że kasa poszła w błoto i włożenie nowego serducha do staruszka nie była najlepszym pomysłem. Oczywiście co zrobić to jedno, a gdzie to zrobić to drugie..... Auto padło pod Gdańskiem więc w grę wchodzi trójmiasto lub laweta do macierzystej Warszawy. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pire
×
×
  • Dodaj nową pozycję...