mstar Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Więc wiem, że temat był już smagnięty w tym miejscu, ale... Zastanawiam się nad ideą wycięcia katalizatorów w moim WRX 07 US. Są dwie sztuki za turbiną. Dalej mam już 3 cale do końca. Wiem, że niektórzy posiadacze aut z tym silnikiem (2.5`T) jeżdżą sbie bez ingerencji w elektronikę silnika. Na ile sprawa ma sens? Na ile jest to bepieczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie trzeba od razu robić remapu, ale przynajmniej skorygować ciśnienie doładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nie trzeba od razu robić remapu, ale przynajmniej skorygować ciśnienie doładowania. to nie jedyny problem, na dodatek mniej szkodliwy chyba Nie da sie powiedziec na ile jest to bezpieczne. Wystapia conajmniej dwa problemy po usunieciu katalizatorow. Pierwszy problem to przeladowanie, a drugi to "CL/OL delay" Tutaj krotki opis CL/OL delay: "There's a reason those higher load/rpm cells are targeting a lower AFR, because they NEED more fuel to prevent knock. The delay basically causes the ECU to ignore the lower AFR the cell is asking for, and forces it to be 14.7 until the counter exceeds the delay value." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstar Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Na razie więc wstrzymam się ze zmianami, bo widzę, że na cięższą sprawę się zanosi... Finansowo cięższą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.adam Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 A może wiecie, czy przy zainstalowaniu up-pipe (bez pre kata) do WRX w miejsce seryjnego będzie wywalała mi elektronika jakiś błąd silnika? Dwa katalizatory za turbinką są zainstalowane i nie planuję ich wyrzucać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Na razie więc wstrzymam się ze zmianami, bo widzę, że na cięższą sprawę się zanosi... Finansowo cięższą Ja zaryzykowałem i jeżdżę tak od Września. Wydech turboback, zegary i sprawdzenie doładowania. Sprawdzam olej,płyn,temp.,poddymianie itd.Jedna uwaga, jeżdżę bez upalania a na trasie zgodnie z zaleceniami. Oczywiście liczę się z możliwością awarii, ale wrażenia akustyczne warte ryzyka :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 A może wiecie, czy przy zainstalowaniu up-pipe (bez pre kata) do WRX w miejsce seryjnego będzie wywalała mi elektronika jakiś błąd silnika? Dwa katalizatory za turbinką są zainstalowane i nie planuję ich wyrzucać. Tak, jesli nie zainstalujesz rezystora do wtyczki po sondzie (chyba ze sonda bedzie w nowym uppipie - co nie jest zalecane). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 A może wiecie, czy przy zainstalowaniu up-pipe (bez pre kata) do WRX w miejsce seryjnego będzie wywalała mi elektronika jakiś błąd silnika? Dwa katalizatory za turbinką są zainstalowane i nie planuję ich wyrzucać. Błąd nie powinien występować, skoro masz kata w DP. Tak, jesli nie zainstalujesz rezystora do wtyczki po sondzie (chyba ze sonda bedzie w nowym uppipie - co nie jest zalecane). Jaka sonda w uppipe? Przecież to jest termopara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.adam Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Dzięki za wyjasnienia. Zakupiłem U-P i tylko obawiałem się jakiś problemów z elektronika. Reasumując, po jego montażu, owinięciu bandażem termicznym i podłaczeniem termopary przy normalnym uzytkowaniu auta (okazjonalne upalanko w trasie bo stopa może być troszkę ciężka) nie powinno być problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 m.adam, wskaźnik boost nie zaszkodzi na pokładzie. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.adam Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 He he.... Mam wskaźniek boost seryjny w moim US spec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Termopary nie zakladaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Tak, jesli nie zainstalujesz rezystora do wtyczki po sondzie (chyba ze sonda bedzie w nowym uppipie - co nie jest zalecane). Jaka sonda w uppipe? Przecież to jest termopara. Sorki - o to mi chodzilo :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Termopary nie zakladaj. A dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Bo i tak nie bedzie podpieta do komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Termopary nie zakladaj. A dlaczego? Z tego co slyszalem to jest mozliwosc ze od wyzszych temperatur moze sie rozpasc i byc wciagnieta przez turbo - na ile takie obawy sa uzasadnione to nie wiem ale u siebie to usunalem zalozylem rezystor i nie mam zadnych bledow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Założyłem down pipe'a z sondą wspawaną na specjalnym króćcu i wszystko jest OK! Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Termopary nie zakladaj. A dlaczego? Z tego co slyszalem to jest mozliwosc ze od wyzszych temperatur moze sie rozpasc i byc wciagnieta przez turbo - na ile takie obawy sa uzasadnione to nie wiem ale u siebie to usunalem zalozylem rezystor i nie mam zadnych bledow. Termoparę do dodatkowego wskaźnika montuje się w kolektorze, zaraz przy bloku, więc z tym rozpadaniem się od wyższych temperatur to chyba nie jest tak do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.adam Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Zaczynam się troszeczke gubić. Skoro w up pipe jest króciec do montażu tego czujnika to dlaczego go nie montować??? Wiadomo że spaliny przy przepływie przez prekat oddają trochę ciapła dla utrzymania jego odpowiedniej temperatury pracy ale żeby zaraz przy braku prekata czujnik zniszczył od nadmiernej temperatury to trochę dziwne. No ale może się mylę. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Bo i tak nie bedzie podpieta do komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcik Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Jeszcze takie pytanko czy po zmianie UP na przelotowy i większy nie ma problemu żeby miesznaka do spalenia była zbyt uboga w paliwko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 zmianie UP na przelotowy i większy Po co wiekszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 ja gdzies na forum wyczyytalem ze nie potrzeba wiekszego ,wystarczy taki sam rozmiar jak seryjny.Prosze mnie poprawic jak sie myle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 Dokladnie, droga spalin od glowicy do turbo powinna byc gladka i jak najmniej zaklocona zmianami srednicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 2 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 hmm a wydawac by sie mialo ze jak wiekszy to bedzie lepszy :grin: a jednak jest odwrotnie hehe :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się