Skocz do zawartości

pipe down a konieczność rempu


mstar

Rekomendowane odpowiedzi

Więc wiem, że temat był już smagnięty w tym miejscu, ale... Zastanawiam się nad ideą wycięcia katalizatorów w moim WRX 07 US. Są dwie sztuki za turbiną. Dalej mam już 3 cale do końca. Wiem, że niektórzy posiadacze aut z tym silnikiem (2.5`T) jeżdżą sbie bez ingerencji w elektronikę silnika. Na ile sprawa ma sens? Na ile jest to bepieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba od razu robić remapu, ale przynajmniej skorygować ciśnienie doładowania.

 

to nie jedyny problem, na dodatek mniej szkodliwy chyba

 

Nie da sie powiedziec na ile jest to bezpieczne. Wystapia conajmniej dwa problemy po usunieciu katalizatorow. Pierwszy problem to przeladowanie, a drugi to "CL/OL delay"

 

Tutaj krotki opis CL/OL delay:

 

"There's a reason those higher load/rpm cells are targeting a lower AFR, because they NEED more fuel to prevent knock. The delay basically causes the ECU to ignore the lower AFR the cell is asking for, and forces it to be 14.7 until the counter exceeds the delay value."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Na razie więc wstrzymam się ze zmianami, bo widzę, że na cięższą sprawę się zanosi... Finansowo cięższą

Ja zaryzykowałem i jeżdżę tak od Września. Wydech turboback, zegary i sprawdzenie doładowania. Sprawdzam olej,płyn,temp.,poddymianie itd.Jedna uwaga, jeżdżę bez upalania a na trasie zgodnie z zaleceniami. Oczywiście liczę się z możliwością awarii, ale wrażenia akustyczne warte ryzyka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wiecie, czy przy zainstalowaniu up-pipe (bez pre kata) do WRX w miejsce seryjnego będzie wywalała mi elektronika jakiś błąd silnika? Dwa katalizatory za turbinką są zainstalowane i nie planuję ich wyrzucać.

 

Tak, jesli nie zainstalujesz rezystora do wtyczki po sondzie (chyba ze sonda bedzie w nowym uppipie - co nie jest zalecane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wiecie, czy przy zainstalowaniu up-pipe (bez pre kata) do WRX w miejsce seryjnego będzie wywalała mi elektronika jakiś błąd silnika? Dwa katalizatory za turbinką są zainstalowane i nie planuję ich wyrzucać.

 

Błąd nie powinien występować, skoro masz kata w DP.

 

Tak, jesli nie zainstalujesz rezystora do wtyczki po sondzie (chyba ze sonda bedzie w nowym uppipie - co nie jest zalecane).

 

Jaka sonda w uppipe? Przecież to jest termopara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjasnienia. Zakupiłem U-P i tylko obawiałem się jakiś problemów z elektronika. Reasumując, po jego montażu, owinięciu bandażem termicznym i podłaczeniem termopary przy normalnym uzytkowaniu auta (okazjonalne upalanko w trasie :oops: bo stopa może być troszkę ciężka) nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak, jesli nie zainstalujesz rezystora do wtyczki po sondzie (chyba ze sonda bedzie w nowym uppipie - co nie jest zalecane).

 

Jaka sonda w uppipe? Przecież to jest termopara.

 

Sorki - o to mi chodzilo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termopary nie zakladaj.

A dlaczego?

 

Z tego co slyszalem to jest mozliwosc ze od wyzszych temperatur moze sie rozpasc i byc wciagnieta przez turbo - na ile takie obawy sa uzasadnione to nie wiem ale u siebie to usunalem zalozylem rezystor i nie mam zadnych bledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termopary nie zakladaj.

A dlaczego?

 

Z tego co slyszalem to jest mozliwosc ze od wyzszych temperatur moze sie rozpasc i byc wciagnieta przez turbo - na ile takie obawy sa uzasadnione to nie wiem ale u siebie to usunalem zalozylem rezystor i nie mam zadnych bledow.

 

Termoparę do dodatkowego wskaźnika montuje się w kolektorze, zaraz przy bloku, więc z tym rozpadaniem się od wyższych temperatur to chyba nie jest tak do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się troszeczke gubić. Skoro w up pipe jest króciec do montażu tego czujnika to dlaczego go nie montować??? Wiadomo że spaliny przy przepływie przez prekat oddają trochę ciapła dla utrzymania jego odpowiedniej temperatury pracy ale żeby zaraz przy braku prekata czujnik zniszczył od nadmiernej temperatury to trochę dziwne. No ale może się mylę. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...