Skocz do zawartości

amortzatory - potrzebuję rady


mac12

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, dziś podczas przekładki opon okazało się że tylne amortyzatory są do wymiany. Jeden cieknie drugi ostro tłucze już. Okazało się że są to oczywiście te cuda samopoziomujące (czy to na co dzień coś daje?).

 

Pytanie w który scenariusz iść z waszego doświadczenia bo z tego co podzwoniłem po warsztatach to jednak sumaryczna wiedza na forum jest dużo większa i wolę tu zapytać.

 

Czy:

1. montować nowe seryjne - czyli ok 2000 - 2400 pln i dlatego jest to scenariusz ostateczny?

 

2. montowac KYB (bez samopoziomowania) i zmieniać spręzyny na dłuższe żeby nie siedział? Ktoś tak ma? Jak komfort jazdy, lubię obecne "bujanie" - 1000 pln + sprezyny

 

3. szukać używanych seryjnych (samopozimujące) na sieci. 1000 pln.

TYlko na ile można ufać takiemu czemus, nawet jak jest opisane dosyc optymistycznie:

http://www.allegro.pl/item598326289_sub ... zesci.html

 

Szczegóły techniczne:

Forester 2003, 2L, bez turbo.

Nr spisany z amortyzatora: 20360 SA 030 EY

 

ps. szukałem na forum i aż mi się nie chce wierzyć że nic sensownego nie znalazłem. Także jeśli było już wałkowane proszę o linka.

Pozdrawiam, Maciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mac12 - wez moje uzywane.

Kupilem je niedawno w ASO (mam fakture z data zakupu i montazu), a w tej chwili wymieniam cale zawieszenie. A nowe kosztowaly cos kolo 1030zl sztuka, nie jakos tak tragicznie. Do tego gumy i montaz.

Zreszta wymienilismy juz PW :-)

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jeśli używane, to tylko z pewnego źródła - np. forumowicz

Jeśli nowe - to chyba poskrobac gotówki i kupić to, co przewidział producent. Sam mając podobny dylemat spiąłem się i tak zrobiłem. Dzięki temu wiem, co mam. Jeśli jednak wybierzesz zakup nowych, poszukaj w kilku miejscach - czasem bywają zaskakujące różnice cenowe.

 

Nie wiem niestety, ile kosztują KYB bez samopoziomowania i dłuższe sprężyny, więc i trudno mi ocenić oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji tego watku zapytam....Czy ktos ma sprawdzone :!: rozwiazanie zamiany fabrycznych tylnych amortyzatorow i spręzyn For. 2.5 XT 07/08 na zestaw ( amortyzatory + sprezyny firmowe jakieś zamienniki :?: ) innej marki/firmy...auto moze stac ciut wyzej.

Jezeli to prosze o info.

AK

ps.cena jest sprawa drugorzedna , chodzi o bezawaryjnosc ( klient chyba cos ciagnie/wozi :?: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji tego watku zapytam....Czy ktos ma sprawdzone :!: rozwiazanie zamiany fabrycznych tylnych amortyzatorow i spręzyn For. 2.5 XT 07/08 na zestaw ( amortyzatory + sprezyny firmowe jakieś zamienniki :?: ) innej marki/firmy...auto moze stac ciut wyzej.

Jezeli to prosze o info.

AK

ps.cena jest sprawa drugorzedna , chodzi o bezawaryjnosc ( klient chyba cos ciagnie/wozi :?: )

 

To aż tak źle jest z serią? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To aż tak źle jest z serią?

Jezeli auto uzywane jest niezgodnie z przeznaczeniem a klient uczciwie :idea: to przyznaje i chce kupic cos mocniejszego/wyzszego...to jak jest z serią sam sobie odpowiedz. Rajdowe auto tez teoretycznie mogłoby na seryjnych amortyzatorach wystartowac......mozesz spróbować :wink:

AK

ps.znasz jakies rozwiazanie :?: czy tak.........przed snem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji tego watku zapytam....Czy ktos ma sprawdzone :!: rozwiazanie zamiany fabrycznych tylnych amortyzatorow i spręzyn For. 2.5 XT 07/08 na zestaw ( amortyzatory + sprezyny firmowe jakieś zamienniki :?: ) innej marki/firmy...auto moze stac ciut wyzej.

Jezeli to prosze o info.

AK

ps.cena jest sprawa drugorzedna , chodzi o bezawaryjnosc ( klient chyba cos ciagnie/wozi :?: )

 

Jeżeli chodzi o samopoziomujące amory, to już temat w pewnej firmie znają.

Kilka foresterów jeździ na tych sprężynach i zwykłych amortyzatorach. Zadek stoi wysoko i jest twardszy.

 

:arrow: http://pospring.pl/

 

Cena śmieszna. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji tego watku zapytam....Czy ktos ma sprawdzone rozwiazanie zamiany fabrycznych tylnych amortyzatorow i spręzyn For. 2.5 XT 07/08 na zestaw ( amortyzatory + sprezyny firmowe jakieś zamienniki ) innej marki/firmy...auto moze stac ciut wyzej.

Jezeli to prosze o info.

 

Panie Andrzeju, ja mam wlasnie montowane Kayaby i sprezyny STi Performance do forestera - tylko rocznik starszy. Auto ma lezec niewiele nizej. W poniedzialek bede znal szczegoly co do modelu KYB, sprezyny juz mam. Rozwiazanie przedstawiono mi jako sprawdzone. Sam sprawdze je w ciagu najblizszych tygodni.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, produkt z poznania jest całkiem przyzwoitej jakości, można ładować do bólu :mrgreen:

jeżeli jednak ma to być przeróbka bezawaryjna to trzeba by pomyśleć o wymianie łączników stabilizatora na jakieś dłuższe (tył stoi wyżej i łączniki są mocno wyginane)

przydałyby sie też śruby umożliwiające ustawienie kół w strone negatywu.

 

Dobrym rozwiązaniem byłoby ukręcenie sprężyn grubszych, ale powiedzmy 20 mm niższych :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jeśli używane, to tylko z pewnego źródła - np. forumowicz

Jeśli nowe - to chyba poskrobac gotówki i kupić to, co przewidział producent. Sam mając podobny dylemat spiąłem się i tak zrobiłem. Dzięki temu wiem, co mam. Jeśli jednak wybierzesz zakup nowych, poszukaj w kilku miejscach - czasem bywają zaskakujące różnice cenowe.

 

 

Ok, więc wybor padł jednak na nivo. Na początek się rozglądam za używanymi. Te z alleegro to są 20360SA 102 HB czy w związku z tym że tylko początek tzn. 20360 SA się zgadza z moimi a reszta jest już inna to moga być jakieś problemy?

pozdr. m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jednak ma to być przeróbka bezawaryjna to trzeba by pomyśleć o wymianie łączników stabilizatora na jakieś dłuższe (tył stoi wyżej i łączniki są mocno wyginane)

przydałyby sie też śruby umożliwiające ustawienie kół w strone negatywu.

No wlasnie...i tu sie zaczyna... :mrgreen:

Ok, więc wybor padł jednak na nivo.

Jak Ci to cos pomoze to masz 10% rabatu u mnie + montaz ( wczesniej PW )

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...