mac12 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Witajcie, dziś podczas przekładki opon okazało się że tylne amortyzatory są do wymiany. Jeden cieknie drugi ostro tłucze już. Okazało się że są to oczywiście te cuda samopoziomujące (czy to na co dzień coś daje?). Pytanie w który scenariusz iść z waszego doświadczenia bo z tego co podzwoniłem po warsztatach to jednak sumaryczna wiedza na forum jest dużo większa i wolę tu zapytać. Czy: 1. montować nowe seryjne - czyli ok 2000 - 2400 pln i dlatego jest to scenariusz ostateczny? 2. montowac KYB (bez samopoziomowania) i zmieniać spręzyny na dłuższe żeby nie siedział? Ktoś tak ma? Jak komfort jazdy, lubię obecne "bujanie" - 1000 pln + sprezyny 3. szukać używanych seryjnych (samopozimujące) na sieci. 1000 pln. TYlko na ile można ufać takiemu czemus, nawet jak jest opisane dosyc optymistycznie: http://www.allegro.pl/item598326289_sub ... zesci.html Szczegóły techniczne: Forester 2003, 2L, bez turbo. Nr spisany z amortyzatora: 20360 SA 030 EY ps. szukałem na forum i aż mi się nie chce wierzyć że nic sensownego nie znalazłem. Także jeśli było już wałkowane proszę o linka. Pozdrawiam, Maciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 mac12, zapytaj usera anakinsky , coś miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac12 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 mac12, zapytaj usera anakinsky , coś miał. dzięki, ale z postów widzę że już poszło. pozdr. m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Ja bym wzial oryginaly , samopoziomowanie sie przydaje a prawda jest co mowisz ,ze na KYB tyl potrafi usiazc. Ja wymienilem 4 sztuki po 120 tys km i jestem zadowolny. Ceny 1065 za szt tyl i 383 za szt przod brutto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 ja mam bez samopoziomowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 mac12 :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115775 tu znajdziesz odpowiedz na swoje watpliwosci :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 mac12, jeśli masz do wymiany tylko tylne, jak rozumiem, to szukaj seryjnych, te nieseryjne są zwykle twardsze. Szedłbym w opcję 3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 mac12 - wez moje uzywane. Kupilem je niedawno w ASO (mam fakture z data zakupu i montazu), a w tej chwili wymieniam cale zawieszenie. A nowe kosztowaly cos kolo 1030zl sztuka, nie jakos tak tragicznie. Do tego gumy i montaz. Zreszta wymienilismy juz PW :-) pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 mac12 :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Uważam, że jeśli używane, to tylko z pewnego źródła - np. forumowicz Jeśli nowe - to chyba poskrobac gotówki i kupić to, co przewidział producent. Sam mając podobny dylemat spiąłem się i tak zrobiłem. Dzięki temu wiem, co mam. Jeśli jednak wybierzesz zakup nowych, poszukaj w kilku miejscach - czasem bywają zaskakujące różnice cenowe. Nie wiem niestety, ile kosztują KYB bez samopoziomowania i dłuższe sprężyny, więc i trudno mi ocenić oszczędności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac12 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 mac12 :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115775tu znajdziesz odpowiedz na swoje watpliwosci :wink: dzięki, tak mi się wydawało że kiedyś coś czytałem. Czy w takim razie ta szukajka coś źle szuka czy ja czegoś nie rozumiem? pozdr. m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 komplet KYB powinien w sieci kosztowac w granicach 1300-1500zl. Mowie o 4 (przod/tyl). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Czy w takim razie ta szukajka coś źle szuka czy ja czegoś nie rozumiem? mac12 tak, aktualnie nie hula wiec bez zyczliwej duszy ciezko cos wynaleźć :wink: poza tym :arrow: PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 ja oddam same tyly za 250, jakby co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Przy okazji tego watku zapytam....Czy ktos ma sprawdzone :!: rozwiazanie zamiany fabrycznych tylnych amortyzatorow i spręzyn For. 2.5 XT 07/08 na zestaw ( amortyzatory + sprezyny firmowe jakieś zamienniki :?: ) innej marki/firmy...auto moze stac ciut wyzej. Jezeli to prosze o info. AK ps.cena jest sprawa drugorzedna , chodzi o bezawaryjnosc ( klient chyba cos ciagnie/wozi :?: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Przy okazji tego watku zapytam....Czy ktos ma sprawdzone :!: rozwiazanie zamiany fabrycznych tylnych amortyzatorow i spręzyn For. 2.5 XT 07/08 na zestaw ( amortyzatory + sprezyny firmowe jakieś zamienniki :?: ) innej marki/firmy...auto moze stac ciut wyzej.Jezeli to prosze o info. AK ps.cena jest sprawa drugorzedna , chodzi o bezawaryjnosc ( klient chyba cos ciagnie/wozi :?: ) To aż tak źle jest z serią? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 To aż tak źle jest z serią? Jezeli auto uzywane jest niezgodnie z przeznaczeniem a klient uczciwie to przyznaje i chce kupic cos mocniejszego/wyzszego...to jak jest z serią sam sobie odpowiedz. Rajdowe auto tez teoretycznie mogłoby na seryjnych amortyzatorach wystartowac......mozesz spróbować :wink: AK ps.znasz jakies rozwiazanie :?: czy tak.........przed snem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 czy tak.........przed snem o to to właśnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Przy okazji tego watku zapytam....Czy ktos ma sprawdzone :!: rozwiazanie zamiany fabrycznych tylnych amortyzatorow i spręzyn For. 2.5 XT 07/08 na zestaw ( amortyzatory + sprezyny firmowe jakieś zamienniki :?: ) innej marki/firmy...auto moze stac ciut wyzej.Jezeli to prosze o info. AK ps.cena jest sprawa drugorzedna , chodzi o bezawaryjnosc ( klient chyba cos ciagnie/wozi :?: ) Jeżeli chodzi o samopoziomujące amory, to już temat w pewnej firmie znają. Kilka foresterów jeździ na tych sprężynach i zwykłych amortyzatorach. Zadek stoi wysoko i jest twardszy. :arrow: http://pospring.pl/ Cena śmieszna. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 temat w pewnej firmie znają. Dzieki za kont. ale do 07/08 jeszcze nie przerabiali tematu , musze wyslac im seryjną sprezyne to "ukrecą' coś AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Przy okazji tego watku zapytam....Czy ktos ma sprawdzone rozwiazanie zamiany fabrycznych tylnych amortyzatorow i spręzyn For. 2.5 XT 07/08 na zestaw ( amortyzatory + sprezyny firmowe jakieś zamienniki ) innej marki/firmy...auto moze stac ciut wyzej. Jezeli to prosze o info. Panie Andrzeju, ja mam wlasnie montowane Kayaby i sprezyny STi Performance do forestera - tylko rocznik starszy. Auto ma lezec niewiele nizej. W poniedzialek bede znal szczegoly co do modelu KYB, sprezyny juz mam. Rozwiazanie przedstawiono mi jako sprawdzone. Sam sprawdze je w ciagu najblizszych tygodni. pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Panie Andrzeju, produkt z poznania jest całkiem przyzwoitej jakości, można ładować do bólu jeżeli jednak ma to być przeróbka bezawaryjna to trzeba by pomyśleć o wymianie łączników stabilizatora na jakieś dłuższe (tył stoi wyżej i łączniki są mocno wyginane) przydałyby sie też śruby umożliwiające ustawienie kół w strone negatywu. Dobrym rozwiązaniem byłoby ukręcenie sprężyn grubszych, ale powiedzmy 20 mm niższych :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac12 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Uważam, że jeśli używane, to tylko z pewnego źródła - np. forumowicz Jeśli nowe - to chyba poskrobac gotówki i kupić to, co przewidział producent. Sam mając podobny dylemat spiąłem się i tak zrobiłem. Dzięki temu wiem, co mam. Jeśli jednak wybierzesz zakup nowych, poszukaj w kilku miejscach - czasem bywają zaskakujące różnice cenowe. Ok, więc wybor padł jednak na nivo. Na początek się rozglądam za używanymi. Te z alleegro to są 20360SA 102 HB czy w związku z tym że tylko początek tzn. 20360 SA się zgadza z moimi a reszta jest już inna to moga być jakieś problemy? pozdr. m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 jeżeli jednak ma to być przeróbka bezawaryjna to trzeba by pomyśleć o wymianie łączników stabilizatora na jakieś dłuższe (tył stoi wyżej i łączniki są mocno wyginane) przydałyby sie też śruby umożliwiające ustawienie kół w strone negatywu. No wlasnie...i tu sie zaczyna... Ok, więc wybor padł jednak na nivo. Jak Ci to cos pomoze to masz 10% rabatu u mnie + montaz ( wczesniej PW ) AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 A czy ja też mogę liczyć na rabat przednich amorków i gumek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się