Skocz do zawartości

Czy to jest normalne wskazanie temperatury?


okonskik69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , szukajka nie odpowiedziała na nurtujące mnie pytanie , więc ośmielam się zapytać Państwa :

 

Czy zaprezentowany poziom wskazania temperatury jest normalny dla takiego Legasia 2.2 czy jest za niski i mam niedogrzany motorek? Takie wskazanie utrzymuje się np. po przejechaniu 80 km. Dodam, że nawet po dłuższym "perkotaniu" w miejscu nie podnosi się specjanie...

Z góry dzięki za uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wg mnie silnik jest lekko niedogrzany. Generalnie wskazówka temp. powinna być na środku skali - tak jest chyba w każdym samochodzie, wyposażonym w taki wskaźnik. Ogrzewanie dobrze działa? Może płynu masz mało albo termostat ciężko chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wskazówka temp. powinna być na środku skali

 

Tak by sie intuicyjnie wydawało, ale z tego co się orientuję, to co samochód, to obyczaj, dlatego ciekawi mnie jak to jest w innych tego typu Legasiach. Ogrzewanie jest jak najbardziej OK, poziom płynu też, co do termostatu to chyba już nie jest takie oczywiste stwierdzić czy mu ciężko czy nie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co samochód, to obyczaj

 

Jest to moliwe, niemniej jednak w każdym samochodzie, którym jeździłem i który miał wskaźnik temp., wskazówka zatrzymywała się dokładnie w połowie skali. Wyjątkami był Polonez z padniętym termostatem i Fiat Siena z padniętym wszystkim_co_się_dało, łącznie z uszczelką głowicy i pękniętym blokiem gratis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei ostatnie kilka dni jeździłem Mazdą 323 1.3 16V z 94' , i tam normą jest wskazówka na 2/3 skali ( w górę), tak jeździłem i wszystko było tip-top. Usiłuję sobie przypomnieć jak to było w moich Imprezkach 1.6 i 2.0...wydaje mi się że jednak wyżej, około połowy skali. Trochę mnie to martwi głównie dlatego, że to ma pewnie wpływ na spalanie. Wychodzi mi nawet 12l/100 Pb przy spokojnej jeździe, wiem że 2.2 AT, ale czytałem tu kiedyś chyba że spokojnie jeżdżąc może wyjść ok 10l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to raczej nie powinno byc ,oprócz termostatu sprawdz połączenie wiatraków pod chłodnicą,miałem kiedyś zdarzenie że mech.tak się śpieszył ze złożeniem auta że zapomniał je podłączyć ale na szczęście zawsze wszystko sprawdzam po mechanikach i obylo się bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suba. W moim Legacy wskazania są takie!! i jest na bank wszystko dobrze!! : wentylator się załącza ,szybko grzeje ogrzewanie i płynu też dość.

 

Ok, ale masz inny wskaźnik , więc i wyskalowany może być inaczej...

 

Proponuję podłączyć się do komputera i odczytać temp. silnika.

 

To chyba opcja dająca największą pewność co i jak.

 

Pytanie - jak szybko (lub jak wolno) wskazówka podnosi się do wskazanego poziomu? 5/10/15min?

 

Nie wiem ile minut dokładnie, ale wydaje mi się, że "wystarczająco szybko" :)

 

Niestety jeżdżę Legasiem sporadycznie, ale chętnie wyjaśnię tą sprawę. Zna ktoś miejsce gdzie ogarniają Subaru i nie zostawię fortuny (Lubelszczyzna) ? Może być na PW. Wiem - podłączenie do kompa - wszędzie tam gdzie jest taka możliwość ( a może się mylę ? ). Pytam też "na przyszłość" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie martwił ;) U mnie w Legacy 2007 ( i w kazdym innym ktore widzialem, a troche ich widzialem...) wskazowka zawsze byla ponizej 1/2 skali. Co innego jak sie wjedzie na tor i ostro grzeje. Wtedy podnosi sie nawet do mniej wiecej 3/5.

oj, polemizowałbym. U mnie poziom optymalny (czyli dokładnie środek skali) osiągany jest zawsze i to w zasadzie po przejechaniu kilku km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Podkleję się z innym pytaniem.

Dziś wracałem z Chorwacji i wyjeżdżając było bardzo ciepło, wskaźnik mi wyskoczył prawie na samą górę (pod czerwone pole). Podczas jazdy w korku nic się nie działo, jak się oziębiło też nie ma problemów. Jedynie początek kiedy na zewnątrz było (wg termometru) 35 stopni to tak wyskakiwało. Płynu dość, silnik zalany Valvoline (cały czas bez zmian), wentylatory działają. Czy jest to jakiś powód do niepokoju, czy tylko spowodowane dużym ciepłem na zewnątrz.

Outback 2001 2,5 AT

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=122444

Pomiń mój konflikt z ASO i potraktuj jako problem techniczny . Konflikt zakończony i do niego nie chcę wracać . Pisałem do DT ale nie zrobili nic aby klientów ostrzec . Mam pytanie - skoro silnik dostawał wysokiej temperatury , to czy zapalała się kontrolka VDC OFF ? Mam taki sam silnik i automat .

 

[ Dodano: Sob Cze 20, 2009 9:13 am ]

W twojej wersji auta jest taka kontrolka VDC OFF . Jak włożysz bezpiecznik do rozłączenia tylnego napędu , to ona się zapala na desce . Ma ona jeszcze jedną funkcję - podpięli do niej czujnik temperatury cieczy chłodzącej . Ja się zapala w czasie jazdy to oznacza niedomagania układu chłodzenia . Nawet ASO o tym nie wiedziało i to jest mylące a nawet wprowadzające w błąd . Sprawdż , czy po takim objawie uszczelki pod głowicą masz całe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nie martwił ;) U mnie w Legacy 2007 ( i w kazdym innym ktore widzialem, a troche ich widzialem...) wskazowka zawsze byla ponizej 1/2 skali. Co innego jak sie wjedzie na tor i ostro grzeje. Wtedy podnosi sie nawet do mniej wiecej 3/5.

Tez bym sie nie martwil, u mnie zawsze ponizej polowy skali. W Kielcach przez caly dzien moze ze dwa razy auto odstawilem na bok, a tak co chwile przejazd, temeratura powietrza dwadziescia kilka stopni - auto tak sie rozgrzalo, ze nie moglem chwycic podporki maski, a w oponach z 2,7 zrobilo sie 3,2 :mrgreen:

Wskaznik temperatury nie przekroczyl polowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twojej wersji auta jest taka kontrolka VDC OFF . Jak włożysz bezpiecznik do rozłączenia tylnego napędu , to ona się zapala na desce . Ma ona jeszcze jedną funkcję - podpięli do niej czujnik temperatury cieczy chłodzącej . Ja się zapala w czasie jazdy to oznacza niedomagania układu chłodzenia . Nawet ASO o tym nie wiedziało i to jest mylące a nawet wprowadzające w błąd . Sprawdż , czy po takim objawie uszczelki pod głowicą masz całe

 

Nie zapaliła się ani razu. to chyba lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...