Skocz do zawartości

BMW 118D


FAZA666

Rekomendowane odpowiedzi

Subaryta: ja rozumiem ze to forum Subaru ale smiac sie chce jak czytam o slabym ukladzie kierowniczym w bmw , albo ze auto sie nie prowadzi . Oczywiscie skrzynia to nie sti ale pomylic 1 z R to juz nie wina skrzyni biegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miac sie chce jak czytam o slabym ukladzie kierowniczym w bmw , albo ze auto sie nie prowadzi

To się pośmiej ;) Będzie Ci lżej ;)

A tak na serio - jak wsiadasz do BMW 1 a zaraz potem do Imprezy to masz wrażenie, że jesteś w innym kosmosie. Układ kierowniczy IMO jest do bani, auto na szybkich łukach jest niestabilne. Ot i tyle. Raz jeszcze napiszę, bo chyba Ci umknęło, że to moja opinia. Twoja może być inna, ale większość kolegów jeżdżąca tego dnia tymi autami miała opinię zbieżną do mojej. Spróbuj przesiąść się od razu z BMW do Imprezy - będziesz wiedział o czym mówię.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owoc666, sorry między STI a Imprezą diesel jest przeeeeeeeeepaść więc porównanie nie będzie adekwatne. 118D i Impreza diesel grają w zbliżonej lidze. Przesiadanie się z STI na 116 to kopanie leżącego :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samochód się NIE PROWADZI na śliskim. ENTER. Nawet Piotrek miał problem żeby ogarnąć a jak wyłączyłem kontrolę trakcji to wykręciłem TAAAAAKIEGO ;) bąka, że do dziś mi wstyd ;) (się pocieszam, że gdyby Bóg chciał żebyśmy bejcami jeździli to by nie dał SAWD :mrgreen: ) Oprócz przyjemnego silnika (kultura pracy - szacuneczek) nie widzę zalet. Przy moim wzroście nie mam miejsca na nogi, tylny słupek skutecznie eliminuje widoczność, plastiki próbują udawać, że należą do innej grupy niż należą a zawieszenie "przyjemnie" kołysze nawet na małej nierówności, fotele nie trzymają do boku a skrzynia biegów jest koszmarnie nieprecyzyjna (podczas jednej pojeżdżawki dwie osoby pomyliły wsteczny z jedynką). Aha, zapomniałem, że układ kierowniczy pracuje jak nasze urzędy - zareaguje po trzecim upomnieniu ;)
Osobiście wybrałbym jednak nową Imprezę z 2.0D :smile:

O to to ;) Bardzo fajne auto, szybkie, precyzyjne i ma SAWD. Aha na torze paliły nam ok. 9l (żenująco nisko....) więc jest też tanio ;)

Pozdrawiam

 

Nie ma to jak być zakochanym w tylko jednej jedynej marce :wink:

Moje doświadczenia z tymi dwoma markami opierają się na jeździe byłym już GT i obecnie posiadanych STi i Forku XT z jednej strony, oraz 11 pracy w serwisie BMW z drugiej strony (jeżdziłem chyba każdym modelem silnikowym i wyposażeniowym BMW jaki został wyprodukowany.

Moja SUBIEKTYWNA opinia (oparta jednak na doświadczeniu) jest taka, że jeżeli chodzi o jakość wykonania, użyte materiały i codzienną przyjemność z jazdy po mieście to Subaru niestety nie dorasta do pięt bawarskiej marce (powszechna opinia w mojej firmie jest taka, że kiedy inżynierowie FHI zastanawiają się jak dobrych użyć materiałów i jak sprawić przyjemność z szybkiej jazdy klientowi to inżynieroie BMW zastanawiają się kilka miesięcy czy dźwięk przełącznika awaryjnych wydaje odpowiedni dźwięk). Dbałość o szczegóły w BMW jest ogromna, dla niedowiarków proszę odsłonić np zasłonę szyberdachu w Forku... widać gołą blachę... w BMW takie sprawy załatwili już w połowie lat 90.

I nie jeździłem bardziej neutralnym samochodem klasy średniej niż bmw serii 1 (nie dotyczy zimy)- pomijam cenę ale jest to auto klasy Focusa, Astry itp

Układ kierowniczy jest w tej klasie nie do pobicia, jak również hamulce... W Imprezie przeszedłem przez wszystkie rodzaje układów hamulcowych i dopiero Brembo w STi jest lepsze niż w seryjnej, podstawowej serii 1. Inne hamulce w Subaru to tylko "spowalniacze".

 

No dobra, to skoro już mam przerąbane za to co napisałem to przypomnę że mam dwa Subaru których nie zamienię na inną markę (może dlatego, że na codzień używam BMW :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie jeździłem bardziej neutralnym samochodem klasy średniej niż bmw serii 1 (nie dotyczy zimy)- pomijam cenę ale jest to auto klasy Focusa,

No według mnie właśnie Focus prowadzi się lepiej (ok, moje doświadczenia z BMW 1 dotyczą mokro-snieżnego toru, poza nim nie jeździłem). Układ kierowniczy mnie osobiście po prostu nie leży, w porównaniu do Subaru czy Golfa (też testowaliśmy) jest mniej precyzyjny. Natomiast:

Dbałość o szczegóły w BMW jest ogromna,

Prawda

jak również hamulce...

I tu też zgoda, choć należy pamiętać, że Subaru trzeba umieć hamować (znaczy się kopnąć w pedał aż do skurczu łydki ;) ), w BMW nie trzeba, samo się "dociśnie" :mrgreen: ale skuteczność bardzo dobra.

No dobra, to skoro już mam przerąbane za to co napisałem to przypomnę że mam dwa Subaru których nie zamienię na inną markę

Eeee, nie tak. Przerąbane nie masz ;) bo mimo "błądzenia" ( ;) ) jesteś na właściwej drodze ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plastiki próbują udawać, że należą do innej grupy niż należą a zawieszenie "przyjemnie" kołysze nawet na małej nierówności, fotele nie trzymają do boku a skrzynia biegów jest koszmarnie nieprecyzyjna (podczas jednej pojeżdżawki dwie osoby pomyliły wsteczny z jedynką). Aha, zapomniałem, że układ kierowniczy pracuje jak nasze urzędy - zareaguje po trzecim upomnieniu ;)

 

Mówimy o nowej Imprezie?? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem takowym 3dr przez ostatnie kilka msc. (już nie, bo nie mój był) i to moje spostrzeżenia:

 

Na co dzień jeżdżę Seacikiem 1.4 85km ... więc przesiadanie się na 1 było jak wsiadanie do rakiety. Nie mam porównania z Sti/WRX/GT więc się nie wypowiadam.

 

W pełni się zgadzam z przedmówcami co do jazdy zimą, to auto jest po prostu do jazdy latem

1: automat do obniżania okien przy otwieraniu drzwi się pierniczy jak tylko trochę wody zamarznie na uszczelce i potem się nie da zamknąć drzwi bez resetowania systemu otwierania okien (czasami kilkukrotnie)

2: Najadłem się wstydu jak mnie sąsiad maluchem musiał wyciągać z mojego własnego podjazdu bo się 1 zakopała w dołku gdzie była przymarznięta woda i śnieg, ani nie jechał do przodu, ani nie jechał do tyłu, guzik DTC który miał pomóc w tej sytuacji NIC nie dawał.

3: Przód ciężki, dupa lekka, przy 20km/h na b.dobrych oponach zimowych nie dał rady zrobić oblodzonego zakrętu, tylko migały lampki komputera niwelując wszystkie zabiegi zmierzające przed wylądowaniem w rowie... i w tymże rowie wylądował, i następny wstyd jak się banda rolników na ursusach zjechała...oglądać... bo żaden oczywiście niema liny w ciągniku.

(tu jednak mogło być tak że jednak nie mam jakiś super umiejętności wchodzenia z poślizgów)

 

Na koniec przygody z 1 wyskoczył czerwony (krytyczny) błąd elektronicznej blokady kierownicy (podobno częsty w 1). Wdlg instrukcji ten błąd uniemożliwia dalszą jazdę a nawet uruchomienie silnika, jeździłem z nim 2tyg.

Teraz jest w serwisie i oczekuje swojej przyszłości...

 

Podsumowując:

 

Stylistycznie MI osobiście się bardzo podoba.

Jazda na suchym rewelacyjna.

Komfort jazdy, super, 4 osoby Wroclaw-Berlin-Wrocław bez problemów ortopedycznych.

Dynamika, dla mnie super, ale nie mam porównania..

Pełno fajnych bajerów i rozwiązań ekonomicznych, auto-start-stop, ogrzewanie postojowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosc, bo kreci mnie 3-jka, czy ten model tez cierpi na wyzej opisane problemy co 1-nka?

Zdecydowanie nie. Miałem okazję pośmigać 320 w dieselu i bardzo fajnie się tym pomyka. Oczywiście napęd na tył nie da Ci takiej stabilności co 4X4 na śliskim ale nie ma kłopotów z ogarnięciem w normalnym sposobie jazdy (na torze nie próbowałem ;) ) Z tego co wiem są dwie wersje silnika (TomS ? ) 140KM (taką jeździłem) i 170KM. 140 przyciężko ale z mocniejszą jednostką może być zajefajne auto. Tu (pewnie znowu się narażę ;) ) też układ kierowniczy do mnie nie przemawia ale ogólna stabilność samochodu trochę to rekompensuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...