Skocz do zawartości

BMW 118D


FAZA666

Rekomendowane odpowiedzi

FAZA666, niefajne! masz jakąś alternatywę?

 

Niefajne, bo?? :roll:

Wygląd i marka bmw??

 

jeździłem A3ale środek gorszy, napęd na przód.

Scirocco, niby piękne, ale VW, 200KM problemy z trakcją i ciut za drogie, Bmw mogę mieć za mniejsze pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAZA666, BMW jest ok, zrobiłem 100kkm Compactem MY03 - ok ale tylko ok, 1-ka jest wyjątkowo nieciekawa stylistycznie. Silnik jest fajny chociaż 20d dużo lepszy.

 

Napęd na tył w takim samochodzie wcale nie jest zaletą. Za mało moc na dociskanie tyłu przy starcie i za mały samochód na różnice w konforcie wynikające z nienapędzanej osi skrętnej.

 

A3 TDi powinno być ciekawszym rozwiązaniem... Może jakieś A4 quattro używane? Chociaż Haldex w A3 Quattro też nie jest nagorszy... jeżeli budżet wystarczy na A3Q to na pewno lepiej - jeżeli nie to ośka też da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bmw silnik to cisza i to jest fakt, w A3 już tak cicho nie jest.

Wnętrze w Bmw porządniejsze. Stylistyka zewnętrzna..hmmm... zależy...

To kwestia gustu. 3drzwiowe Bmw jest ładniejsze, ale droższe jako używka.

Budżetowo z A3 to różnica ok 10k na korzyść Bmw z podobnym wyposażeniem.

 

jak się sprawdza taki napęd na tył w zimę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAZA666, nie chcę Cię straszyć ale zawinąłem 360 na autostradzie i to nie w zimie... Mokro, prędkość ok 130 km/h (za dużo jak na tylni napęd na polskich koleinach) - kontrola trakcji nie pomogła, za mocna kontra i poszedł Altonen - także nie bardzo chciałbym wracać do napędu na tył....

 

Wnętrze fakt - ładniejsze ale jak wsadzisz ładną partnerke po prawej to też będzie pięknie, wręcz może być zazdrosna :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie, kobitce kupiłem, ale często sam korzystam :cool: ekonomiczne jest. A3 też miałem i uważam że 1-ka ma więcej miejsca w środku, zdecydowanie lepszą pozycję za kierownicą (lepsza regulacja, wiecej miejsca co dla mnie istotne - mam 1,90). Mocy rzeczywiście nie za dużo ale jak na dupowóz wystarczy - napewno lepiej 120d - ale zawsze program można zrobić :twisted: . Uroda, kwestia gustu, napewno najmniej opatrzony compact na rynku. W trasie mimo niewielkiej mocy daje radę. Generalnie fajne autko na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawinąłem 360 na autostradzie i to nie w zimie... Mokro, prędkość ok 130 km/h (za dużo jak na tylni napęd na polskich koleinach) - kontrola trakcji nie pomogła, za mocna kontra i poszedł Altonen - także nie bardzo chciałbym wracać do napędu na tył....

 

Nie ma jak 4buty i Subaru..to wiem bezsprzecznie :smile:

 

napewno lepiej 120d - ale zawsze program można zrobić :twisted:

 

120d droższa, myślę o programie do tej 118d. :mrgreen:

Dowiadywałeś się może gdzie "to" dłubnąć??

 

A trakcyjny, jak napęd tylny?? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę wirusował w Mastersie, robili już taką i zmieniła się diametrialne :twisted: .

Przy seryjnej mocy jakichś specjalnych problemów z trakcją nie zauważyłem, ale to przecież dupowóz a nie potwór do szaleństw :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje w BMW wiec mogę Ci z praktyki powiedzieć (napisać) że seria 1 jest jednym z fajniejszych aut typu "dupowóz" jakimi jeździłem. Model 118d jest bardzo przyzwoitym autem, małe zużycie paliwa, solidna konstrukcja i tani serwis zrekompensują Ci wyższe koszty zakupu.

Ale... 1 fatalnie prowadzi się na śliskiej drodze, gdyby nie systemy kontroli trakcji to jazda w zimę wogóle by nie była możliwa (nawet na dobrych zimowych oponach). Na suchej drodze spawuje się jak BMW- czyli jest neutralna (czyt. rewelacja). Jak koledzy wcześniej napisali warto wpuścić "wirusa" do sterownika silnika- jest bardzo duża różnica w elastyczności i szybkości reakcji (moc w granicach 170 KM- cena w granicach 2000- 2500).

Naprawdę polecam, sam się zastanawiałem czy nie kupić dla siebie prywatnie... wybrałem jednak STi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale... 1 fatalnie prowadzi się na śliskiej drodze, gdyby nie systemy kontroli trakcji to jazda w zimę wogóle by nie była możliwa (nawet na dobrych zimowych oponach).

 

To po moich doświadczeniach na pewno bym nie postawił na ten model... Nie mamy dróg do szybkiego przemieszczania się tylniopędnymi (oczywiście pomijając brak umiejętności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale... 1 fatalnie prowadzi się na śliskiej drodze, gdyby nie systemy kontroli trakcji to jazda w zimę wogóle by nie była możliwa (nawet na dobrych zimowych oponach).

 

Jeździłem Scirocco 200KM, asfalt lekko mokry i tam też małe problemy z trakcją pierwsze 2 biegi . to domena ośki. tyle że w przednionapędówce trudniej jest się "obrócić"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny zawias - napewno do miekkich nie nalezy . dobry uklad kierowniczy . Ogolnie dobrze sie prowadzi ale na dziurawych drogach tyl staje sie troche nerwowy ale da sie nim szybko jezdzic. Dobre auto jako "dupowoz" napewno wsiadasz do niego z wieksza przyjemnoscia niz do pospolitych kompaktow focusow ,golfow itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się sprawdza taki napęd na tył w zimę??

 

Jakiś czas temu, przy okazji zimowej pojeżdżawki z kolegami z forum, widzieliśmy jak się zachowuje BMW 1 na śliskiej nawierzchni- masakra! Jak kupisz to pamiętaj aby po zajęciu fotela kierowcy zerkać co jakiś czas, kontrolnie, na znaczek na kierownicy :mrgreen: :wink: (to tak żeby w trakcie jazdy nie myśleć, że jedziesz AWD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie, kobitce kupiłem, ale często sam korzystam :cool: ekonomiczne jest. A3 też miałem i uważam że 1-ka ma więcej miejsca w środku, zdecydowanie lepszą pozycję za kierownicą (lepsza regulacja, wiecej miejsca co dla mnie istotne - mam 1,90). Mocy rzeczywiście nie za dużo ale jak na dupowóz wystarczy - napewno lepiej 120d - ale zawsze program można zrobić :twisted: . Uroda, kwestia gustu, napewno najmniej opatrzony compact na rynku. W trasie mimo niewielkiej mocy daje radę. Generalnie fajne autko na codzień.

 

Zgadzam się w 100%. Wygląd kwestia gustu, miejsca dużo, silnik nie grzeszy mocą ale bardzo przyjemnie pracuje i oddaje moc. Co do napędu dodam tylko, że nie jest to idealny samochód do zabawy. Miałem okazję trochę pojeździć nim po torze (bez M-pakietu) i jeździ naprawdę fajnie. Dobrze skręca, jest przyjemnie wyważony, dobrze trzyma się drogi i na śliskim z wyłączoną kontrolą trakcji może dawać nawet przyjemność z "dynamicznej" jazdy. Jednak gdy tylko przesycha brak blokady mechanizmu różnicowego skutecznie uniemożliwia zabawę zabijając rozbudzone pozytywne emocje. Podsumowując, autko jest OK do codziennej jazdy, może odrobinę połechtać ego jeśli ktoś lubi BMW zwracając większą uwagę na wygląd niż walory jezdne (np. Subaru). To już kwestia gustu. Osobiście wybrałbym jednak nową Imprezę z 2.0D :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję trochę pojeździć nim po torze (bez M-pakietu) i jeździ naprawdę fajnie.

A ten swoje... ;)

Ten samochód się NIE PROWADZI na śliskim. ENTER. Nawet Piotrek miał problem żeby ogarnąć a jak wyłączyłem kontrolę trakcji to wykręciłem TAAAAAKIEGO ;) bąka, że do dziś mi wstyd ;) (się pocieszam, że gdyby Bóg chciał żebyśmy bejcami jeździli to by nie dał SAWD :mrgreen: ) Oprócz przyjemnego silnika (kultura pracy - szacuneczek) nie widzę zalet. Przy moim wzroście nie mam miejsca na nogi, tylny słupek skutecznie eliminuje widoczność, plastiki próbują udawać, że należą do innej grupy niż należą a zawieszenie "przyjemnie" kołysze nawet na małej nierówności, fotele nie trzymają do boku a skrzynia biegów jest koszmarnie nieprecyzyjna (podczas jednej pojeżdżawki dwie osoby pomyliły wsteczny z jedynką). Aha, zapomniałem, że układ kierowniczy pracuje jak nasze urzędy - zareaguje po trzecim upomnieniu ;)

Osobiście wybrałbym jednak nową Imprezę z 2.0D :smile:

O to to ;) Bardzo fajne auto, szybkie, precyzyjne i ma SAWD. Aha na torze paliły nam ok. 9l (żenująco nisko....) więc jest też tanio ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grunt to obiektywizm:)

Ależ ja nawet nie próbuję być obiektywny ;) To, że tak właśnie myślę, to moje SUBIEKTYWNE odczucie i każdy może mieć inne ;) Mnie to auto nie pasuje z przyczyn w/w co nie oznacza, że każdy musi się z tym zgodzić :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...