Skocz do zawartości

Paliwo Forester 2.0D 09MY


SS.Forester

Rekomendowane odpowiedzi

na agro to pewnie, zgodnie z nazwą, olej rzepakowy leją :lol:

Myślę, że ta stacja nazywa się Arge lub Argo, cos takiego. Jest ich sporo w Krakowie.

 

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 12:13 pm ]

I jeszcze raz to samo pytanie. Jak jest w silnikach 2.0D z filtrem paliwa, co się dzieje gdy filtr ma za dużo odfiltrowanej wody ? - W jednym z moich poprzednich diesli zapalała sie kontrolka i trzeba było opróżnić filtr (był kureczek spustowy i coś w rodzaju pompki).

W instrukcji obsługi Forestera 2.0D pisze, że gdy ta kontrolka się zapali, to należy (szybko :wink: ) jechać do ASO. Czy komuś ta kontrolka już się zapaliła ? - Mało to prawdopodobne, bo silniki 2.0D są nowością, ale sprawa przecież zależy od ilości wody w paliwie. Chyba warto wiedzieć, czy jest to potencjalny problem. A może nowoczesne diesle same, automatycznie spuszczaja wodę z filtrów paliwa ? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 2.0D wyświetlacz oszukuje na 0.4l na 100 km - zaniża.

Zużycie paliwa może być przybliżone do katalogowego jeżeli tankujemy za granicą. W Austri jak byłem na nartach samochód zużywał o ok. 1l na 100 km mniej przy takich samych warunkach jazdy

Jak kontrolka się zapali to należy jak najszybciej tankować, przekonałe się o tym jak po 50 km przejechanych na rezerwie przy stromym podjeździe przestał brać paliwo. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sporo jeździłem po głębokich śniegach, małych zaspach i koleinach (głównie na parkingach przy wyciągach narciarskich). Z przyjemnością donoszę, że RAV 4, Honda CRV i nawet jakeś BMW nie dawały sobie rady, gdzie ja jechałem wolno a pewnie, na przełaj i bez żadnych "buksowań".

 

Moim zdaniem to nieprawda, mamy oba ww. i mogę powiedzieć tyle że na niekorzyść Subaru działa inne przełożenie na pierwszym biegu, trzeba mocniej wciskać gaz niż w Hondzie aby przejechać przez kopny śnieg i w razie konieczność wolniejszego pokonania "przeszkody; auto łatwiej gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nieprawda, mamy oba ww. i mogę powiedzieć tyle że na niekorzyść Subaru działa inne przełożenie na pierwszym biegu, trzeba mocniej wciskać gaz niż w Hondzie aby przejechać przez kopny śnieg i w razie konieczność wolniejszego pokonania "przeszkody; auto łatwiej gaśnie.

 

Ja w kwestii przejazdu foresterem przez głęboki śnieg mogę się wypowiadać w samych superlatywach. Byłem pod wrażeniem, jak łatwo mu to szło, nie gasł, nie było mielenia kołami, po prostu parł do przodu - a śniegu było sporo.

 

PS Byłem pod wrażeniem, dopóki nie wjechałem w głębsze dziury, które były pod sniegiem, wtedy forester przypomniał mi, że ktoś źle zaprojektował jego zawieszenie. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem pod wrażeniem, jak łatwo mu to szło, nie gasł, nie było mielenia kołami, po prostu parł do przodu - a śniegu było sporo.

 

Kolego, nie krytykuję Foresia, tylko Twoje porównanie do Hondy, bo uważam, że to właśnie Honda w warunkach głębokiego śniegu sobie lepiej radziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje obejrzeć mały test

z własnych doświadczeń OBK radzi sobie świetnie w śniegu , CRV też dopuki nie ma głebokiego kopnego śniegu, wtedy napęd głupieje i auto staje, a OBK jedzie lekko, duzo lepiej niz CRV daje rade Octavia 4X4 tylko trzeba pamietać żeby nie puscić gazu. w ciągu 30 minut przejażdżki bezdrożami zasypanymi śniegiem z podłożem ubita ziemia i piasek wynik:

OBK zawsze o własnych siłach, octavia 4x4 1xpomoc, CRV 4xpomoc, ostatnia pomoc ciezkiego samochodu terenowego+12metrow liny (pod sniegiem luzny piach) żałuje że bez kamery, ale by był materiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisał o manewrowaniu na głębokim śniegu na parkingach w okolicach wyciągów narciarskich i do tego się odniosłem. Tam często trzeba jechać powoli i precyzyjnie między autami, biegającymi dziećmi, sprzętem narciarskim. Moim zdaniem właśnie wtedy CRV sobie lepiej radzi, bo można nią POWOLI przez ten śnieg jechać, Forester w takich sytuacjach jest bardziej podatny na to, że silnik zgaśnie. Przecież żadne z tych aut nie ma reduktora i po prostu inne przełożenie na 1 biegu powoduje różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, foresterem dieslem jeźdźiłem tylko na jezdźie próbnej i z tego co pamietam troche trzeba go było krecić bo z dołu cieżko sie zbiera, CRV jeździ plynnie na predkości manewrowej, mozna jezdzic bez gazu i nie gaśnie, tak subaru nie testowałem ale niezgasł mi przy starcie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...