Skocz do zawartości

Rower


Fiji

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... cles-19732

 

Subaru pomijajac kwestie wspolpracy z Garym postanowilo wypuscic wlasna linie rowerow. Szkoda tylko ze ich rower bedzie dosc kiepski. I raczej nie ma duzego zwiazku z marka (ok, kolor...). Niestety powstalo cos podobnego do rowerow porsche - drogi bo porsche, a niepraktyczny. Zeby juz chociaz komponenty wzieli z najwyzszej polki, ale nie... wyzsze rejony klasy sredniej. Wartosc czystko kolekcjonerska, szkoda, szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym osprzęt dość przeciętny, rama cr-mo z kątami i profilem jak z lat 90tych (taniej nie było?), opony 1,75 (co korzeń łatanie dętki) :)

Nie kupuje się roweru crossowego do latania po korzeniach. A skoro kąty ramy się sprawdzają to po co na siłę udziwniać ?? Grunt to nie wprowadzać innowacji tylko po to by było coś nowego. Dla mnie rower ma być sprawdzoną i trwałą konstrukcją. Wolę zatem trochę cięższą ramę ze starymi kątami ale za to dającą gwarancję długowieczności. Połamane VPP w Tosa Inu widziałem kilka razy bo pomysł był dobry ale ktoś tego do końca nie policzył. Dlatego wybrałbym tradycyjne zawieszenie jednozawiasowe bo jest sprawdzone i to w kilku konfiguracjach geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wybrałbym tradycyjne zawieszenie jednozawiasowe bo jest sprawdzone i to w kilku konfiguracjach geometrii.

 

Jasne ze jesli cos jest sprawdzone to dobrze, poza tym trudno oczekiwac od firmy ktora traktuje sprzedaz rowerow jako artykul dodatkowy, na rowni z koszulkami czy breloczkami, zeby wprowadzala innowacje i starala sie zawojowac swiat cyklistow. Ale to co zaprezentowalo Subaru pozostawia lekkie rozczarowanie.

 

PS: a dlaczego jednozawiasowiec, a nie sprawdzony czterozawiasowiec, konstrukcja stosowana w dalszym ciagu w topowych modelach rocky mountain? cos w stylu:

http://rower.pawelgorny.com/salz//800600p1040210.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu nic nie wskazuje, że to jest crossowy rower - koła ma 26", a nie 28 czy 29".

Crossowe zresztą też są już na alu 6061.

Za to mój ma wielozawiasowe zawieszenie i ma się świetnie - przetrwał dwa razy Transcarpatię w błocie i po korzeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja zawieszenia tylnego w dużym stopniu zależy od przeznaczenia. W moim przypadku bardziej jest to FR czy typowy zjazd więc wolę ramkę o większej sztywności i wytrzymałości na krótkie ale silne obciążenia. 4-zawias lubi łapać luzy. Ma też swoje zalety szczególnie na podjazdach. Oczywiście są sprawdzone konstrukcje 4-zawiasowe zarówno do XC jak i DH ale z doświadczenia po prostu wybrałbym 1 zawias :)

 

ale tu nic nie wskazuje, że to jest crossowy rower - koła ma 26", a nie 28 czy 29".

Crossowe zresztą też są już na alu 6061.

Czy rozmiar koła jest jedynym wyznacznikiem przeznaczenia ? Jak dla mnie nie. 26 cali jeżdżąc po naszych miastach jest znacznie bardziej komfortowe, a i na leśnych szutrówkach lepiej się prowadzi. Co do stopu z którego wykonana jest rama to wiadomym jest, że robi się je zarówno z alu jak i cr-mo. Wszystko zależy od przedziału cenowego i preferencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower robiony na zamowienie z rozsadnie dobranym komponantami. Nie wiem na co narzekacie. Wydaje mi sie ze ta rama bedzie robiona recznie i jakiegos spawacza ala Orlowski. Japonczycy sa znani z obrobki stali, wystarczy popatrzeć na katany. Ja wole taki rower niz tajwanskie masowki odlewane z 6061.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego jednozawias? A bo po co komplikowac?

 

w przeciewienstwie do wiekszosci bike'owców jestem totalnym laikiem, wiec specjalnie wiele do powiedzenia nie mam, ale powyzsze stwierdzenie jest takie "na chlopski rozum" ;)

 

 

A oto Prophet taki jak moj, wlasnie prosty w konstrukcji:

 

 

b_08_cannondale_prophet2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiji, czy ten Rocky to aby na pewno 4ro-zawias?

 

To co pokazalem na zdjeciu to nie RM, tylko moj 'wynalazek', z dosc ograniczonej serii firmy Stoeckli (tej produkujacej glownie narty), konstrukcja taka jak w tegorocznym modelu:

http://de.stoeckli.ch/main/bike/kollekt ... 18_carbon/

I tak, to jest 4-zawiasowiec. Sprawuje sie swietnie, ale to typowy lekki full do maratonow, a nie fr/dh.

Jesli chodzi o RM, to popatrz na serie Element:

http://www.cult-bikes.com/RockyMountain ... eam_08.htm

Rozni sie od mojego stoeckli tym, ze zawias "przy przerzutce" w RM jest na gornej rurze, a u mnie na dolnej (poziomej).

http://rower.pawelgorny.com/salz//p1040210.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... trochę nakręciłeś, bo

RM - to nie jest 4-zawais,

Twój jest, ale nie jest RM'em :lol:

 

[ Dodano: Wto Gru 23, 2008 2:06 pm ]

ja upalam na sztywniaku

Jak sobie przypomnę jak dupę można sobie obić... :wink:

 

Chyba jednak powinno się scalić ten temat z tym "O rowerach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze na wiosne wypadzik do szczyrku pohasac w doł ?:)

Szczyrk, raczej weekendowo.

W maju szykujemy się na wyjazd do... pewnie znów Bishofsmais.

Parę osób poskładało takie sprzęty, że ja na swoim pospawanym paździeżu moge się schować, ale i tak ich objadę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze na wiosne wypadzik do szczyrku pohasac w doł ?:)

 

Dlaczego dopiero na wiosnę?!

A zimą to nie?

Ja w Szczyrku ze Skrzycznego jeżdżę również w zimie.

To jest dopiero zabawa!

:twisted:

 

[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 6:57 am ]

Byly kiedys rowery Subaru z AWD ;)

 

Oczywiście!

Gdy Subaru wchodziło na rynek niemiecki z modelem Impreza kombi, dodawali 2 rowery z napędem AWD.

Daaawno to było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIKKI napisał/a:

Jak sobie przypomnę jak dupę można sobie obić... :wink:

 

Oj można :twisted: Ale sztywniak ma też swoje zalety, szczególnie w górach na podjazdach ;)

 

tak tak, ja Skrzyczne zaliczyłem pierwszy raz na hardtailu + manitou black 100 i jest frajda :)

 

mój rowerek enduro (Titus El Guapo, 160mm skoku z przodu i z tyłu)

 

Co to z przodu masz ? fox czy coś innego ? Wypadłem z obiegu trochę jakiś czas temu.

 

Dlaczego dopiero na wiosnę?! A zimą to nie? Ja w Szczyrku ze Skrzycznego jeżdżę również w zimie. To jest dopiero zabawa!

:twisted:

 

No tak ale czy sanki czy rower, co za różnica w zimę. No chyba ze dla bezpieczeństwa założysz "gumkie" z wypustkami ;) Natomiast co najważniejsze w lecie jest jeszcze jakaś kontrola nad bajkiem, w zimę to czasami liczy sie na szczęście :)

W zimę jeździłem sporo ale po płaskim raczej ewentualnie Warszawskie gorki (kazoora, kopa cwila), ale nigdy Skrzycznego czy Gubałówki :) respect

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160mm w jednej półce - zawsze się obawiałem tych konstrukcji - nie łapie luzów, sztywne ?? :)

 

właśnie o to samo chciałem się zapytać, jak pamiętam moment ze się pojawiły foxy na rynku wraz z fajnymi manetkami XTR to wszyscy się zastanawiali, co to będzie i ile popękanych widelców będzie (tu patrze na stare marcoki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...