Jump to content

Rower


Fiji
 Share

Recommended Posts

http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... cles-19732

 

Subaru pomijajac kwestie wspolpracy z Garym postanowilo wypuscic wlasna linie rowerow. Szkoda tylko ze ich rower bedzie dosc kiepski. I raczej nie ma duzego zwiazku z marka (ok, kolor...). Niestety powstalo cos podobnego do rowerow porsche - drogi bo porsche, a niepraktyczny. Zeby juz chociaz komponenty wzieli z najwyzszej polki, ale nie... wyzsze rejony klasy sredniej. Wartosc czystko kolekcjonerska, szkoda, szkoda.

Link to comment
Share on other sites

rzeczywiście, prócz koloru i logo nie ma nic w nim subarowego.

Poza tym osprzęt dość przeciętny, rama cr-mo z kątami i profilem jak z lat 90tych (taniej nie było?), opony 1,75 (co korzeń łatanie dętki) :)

Link to comment
Share on other sites

Poza tym osprzęt dość przeciętny, rama cr-mo z kątami i profilem jak z lat 90tych (taniej nie było?), opony 1,75 (co korzeń łatanie dętki) :)

Nie kupuje się roweru crossowego do latania po korzeniach. A skoro kąty ramy się sprawdzają to po co na siłę udziwniać ?? Grunt to nie wprowadzać innowacji tylko po to by było coś nowego. Dla mnie rower ma być sprawdzoną i trwałą konstrukcją. Wolę zatem trochę cięższą ramę ze starymi kątami ale za to dającą gwarancję długowieczności. Połamane VPP w Tosa Inu widziałem kilka razy bo pomysł był dobry ale ktoś tego do końca nie policzył. Dlatego wybrałbym tradycyjne zawieszenie jednozawiasowe bo jest sprawdzone i to w kilku konfiguracjach geometrii.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego wybrałbym tradycyjne zawieszenie jednozawiasowe bo jest sprawdzone i to w kilku konfiguracjach geometrii.

 

Jasne ze jesli cos jest sprawdzone to dobrze, poza tym trudno oczekiwac od firmy ktora traktuje sprzedaz rowerow jako artykul dodatkowy, na rowni z koszulkami czy breloczkami, zeby wprowadzala innowacje i starala sie zawojowac swiat cyklistow. Ale to co zaprezentowalo Subaru pozostawia lekkie rozczarowanie.

 

PS: a dlaczego jednozawiasowiec, a nie sprawdzony czterozawiasowiec, konstrukcja stosowana w dalszym ciagu w topowych modelach rocky mountain? cos w stylu:

http://rower.pawelgorny.com/salz//800600p1040210.jpg

Link to comment
Share on other sites

ale tu nic nie wskazuje, że to jest crossowy rower - koła ma 26", a nie 28 czy 29".

Crossowe zresztą też są już na alu 6061.

Za to mój ma wielozawiasowe zawieszenie i ma się świetnie - przetrwał dwa razy Transcarpatię w błocie i po korzeniach.

Link to comment
Share on other sites

Konstrukcja zawieszenia tylnego w dużym stopniu zależy od przeznaczenia. W moim przypadku bardziej jest to FR czy typowy zjazd więc wolę ramkę o większej sztywności i wytrzymałości na krótkie ale silne obciążenia. 4-zawias lubi łapać luzy. Ma też swoje zalety szczególnie na podjazdach. Oczywiście są sprawdzone konstrukcje 4-zawiasowe zarówno do XC jak i DH ale z doświadczenia po prostu wybrałbym 1 zawias :)

 

ale tu nic nie wskazuje, że to jest crossowy rower - koła ma 26", a nie 28 czy 29".

Crossowe zresztą też są już na alu 6061.

Czy rozmiar koła jest jedynym wyznacznikiem przeznaczenia ? Jak dla mnie nie. 26 cali jeżdżąc po naszych miastach jest znacznie bardziej komfortowe, a i na leśnych szutrówkach lepiej się prowadzi. Co do stopu z którego wykonana jest rama to wiadomym jest, że robi się je zarówno z alu jak i cr-mo. Wszystko zależy od przedziału cenowego i preferencji.

Link to comment
Share on other sites

Rower robiony na zamowienie z rozsadnie dobranym komponantami. Nie wiem na co narzekacie. Wydaje mi sie ze ta rama bedzie robiona recznie i jakiegos spawacza ala Orlowski. Japonczycy sa znani z obrobki stali, wystarczy popatrzeć na katany. Ja wole taki rower niz tajwanskie masowki odlewane z 6061.

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego jednozawias? A bo po co komplikowac?

 

w przeciewienstwie do wiekszosci bike'owców jestem totalnym laikiem, wiec specjalnie wiele do powiedzenia nie mam, ale powyzsze stwierdzenie jest takie "na chlopski rozum" ;)

 

 

A oto Prophet taki jak moj, wlasnie prosty w konstrukcji:

 

 

b_08_cannondale_prophet2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fiji, czy ten Rocky to aby na pewno 4ro-zawias?

 

To co pokazalem na zdjeciu to nie RM, tylko moj 'wynalazek', z dosc ograniczonej serii firmy Stoeckli (tej produkujacej glownie narty), konstrukcja taka jak w tegorocznym modelu:

http://de.stoeckli.ch/main/bike/kollekt ... 18_carbon/

I tak, to jest 4-zawiasowiec. Sprawuje sie swietnie, ale to typowy lekki full do maratonow, a nie fr/dh.

Jesli chodzi o RM, to popatrz na serie Element:

http://www.cult-bikes.com/RockyMountain ... eam_08.htm

Rozni sie od mojego stoeckli tym, ze zawias "przy przerzutce" w RM jest na gornej rurze, a u mnie na dolnej (poziomej).

http://rower.pawelgorny.com/salz//p1040210.jpg

Link to comment
Share on other sites

No właśnie... trochę nakręciłeś, bo

RM - to nie jest 4-zawais,

Twój jest, ale nie jest RM'em :lol:

 

[ Dodano: Wto Gru 23, 2008 2:06 pm ]

ja upalam na sztywniaku

Jak sobie przypomnę jak dupę można sobie obić... :wink:

 

Chyba jednak powinno się scalić ten temat z tym "O rowerach".

Link to comment
Share on other sites

to moze na wiosne wypadzik do szczyrku pohasac w doł ?:)

Szczyrk, raczej weekendowo.

W maju szykujemy się na wyjazd do... pewnie znów Bishofsmais.

Parę osób poskładało takie sprzęty, że ja na swoim pospawanym paździeżu moge się schować, ale i tak ich objadę :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

to moze na wiosne wypadzik do szczyrku pohasac w doł ?:)

 

Dlaczego dopiero na wiosnę?!

A zimą to nie?

Ja w Szczyrku ze Skrzycznego jeżdżę również w zimie.

To jest dopiero zabawa!

:twisted:

 

[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 6:57 am ]

Byly kiedys rowery Subaru z AWD ;)

 

Oczywiście!

Gdy Subaru wchodziło na rynek niemiecki z modelem Impreza kombi, dodawali 2 rowery z napędem AWD.

Daaawno to było.

Link to comment
Share on other sites

MIKKI napisał/a:

Jak sobie przypomnę jak dupę można sobie obić... :wink:

 

Oj można :twisted: Ale sztywniak ma też swoje zalety, szczególnie w górach na podjazdach ;)

 

tak tak, ja Skrzyczne zaliczyłem pierwszy raz na hardtailu + manitou black 100 i jest frajda :)

 

mój rowerek enduro (Titus El Guapo, 160mm skoku z przodu i z tyłu)

 

Co to z przodu masz ? fox czy coś innego ? Wypadłem z obiegu trochę jakiś czas temu.

 

Dlaczego dopiero na wiosnę?! A zimą to nie? Ja w Szczyrku ze Skrzycznego jeżdżę również w zimie. To jest dopiero zabawa!

:twisted:

 

No tak ale czy sanki czy rower, co za różnica w zimę. No chyba ze dla bezpieczeństwa założysz "gumkie" z wypustkami ;) Natomiast co najważniejsze w lecie jest jeszcze jakaś kontrola nad bajkiem, w zimę to czasami liczy sie na szczęście :)

W zimę jeździłem sporo ale po płaskim raczej ewentualnie Warszawskie gorki (kazoora, kopa cwila), ale nigdy Skrzycznego czy Gubałówki :) respect

Link to comment
Share on other sites

160mm w jednej półce - zawsze się obawiałem tych konstrukcji - nie łapie luzów, sztywne ?? :)

 

Sztywniak,którego składałem sam od podstaw ładnych parę lat temu.

Ale Hayesy przód i tył ma i wygląda na to że tarcze 200mm :twisted:

Link to comment
Share on other sites

160mm w jednej półce - zawsze się obawiałem tych konstrukcji - nie łapie luzów, sztywne ?? :)

 

właśnie o to samo chciałem się zapytać, jak pamiętam moment ze się pojawiły foxy na rynku wraz z fajnymi manetkami XTR to wszyscy się zastanawiali, co to będzie i ile popękanych widelców będzie (tu patrze na stare marcoki)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...