Skocz do zawartości

Nowy Legacy


haubi65

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2010LegacyUltimateSilver.jpg

 

Jak do salonow trafi nowy Legacy, to Subaru moze byc jedyna firma, ktorej sprzedaz jest na plusie w najblizszych miesiacach. Silnik 3.6 pomimo ze nie ma wiecej mocy, moze jezdzic na tanszym paliwie (regular zamiast premium), bedzie mial mniejsze spalanie i lepsza dynamike. Legacy jest nadal jednym z lzejszych samochodow w swojej klasie. Co do kombi, to w US juz chyba od roku zrezygnowano z niego na rzecz Outbacka (Legacy nie ma w kombi, Outbacka nie ma w sedanie).

 

http://media.subaru.com/index.php?s=43&item=65

http://www.autoblog.com/2009/04/01/by-t ... e-edition/

 

No jakoś bym nie powiedział, ze subaru się sprzedawały dobrze do tej pory... nowy model, który będzie odstawał technicznie wyjątkowo mocno od konkurencji raczej tego nie zmieni.

 

Niby w czym technicznie odstaje od konkurencji?

Zobacz sobie na ostatnie wyniki sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby w czym technicznie odstaje od konkurencji?

 

Silniki i skrzynie biegów.

 

Zobacz sobie na ostatnie wyniki sprzedaży.

Subaru to niszowa marka, nawet wzrost sprzedaży (czego subaru bardzo życzę) tego nie zmienia. Foresterow w europie sprzedano mniej niż porsche 911 ! Legacy jeszcze mniej. Legacy GT w USA jest chyba rzadsze niż ferrari :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe silniki beda mialy wiecej mocy, beda bardziej elastyczne (inne turbo w GT i sposob jego mocowania) i beda mniej palily. Do tego nowa skrzynia 6 biegow (pewnie trafi do Imprezy 2010 i wtedy wszystkie Subaru beda mialy 6 biegow). Skrzynie automatyczne bada CVT albo przynakmniej 5EAT, zniknie 4EAT.

Akurat GT i Outbackow XT z turbo jezdzi sporo. Jezeli taka mala firma jak Subaru dobrze sie trzyma w czasie kryzysu, to raczej dobrze swiadczy o jej ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które będą miały więcej mocy ?

2.0 ? -> nie, to za slaby silnik na obecny model

2.5 ? -> nie, a tu już jest przestarzała konstrukcja

2.5T -> tak/nie (STI) to dobry silnik, jako jedyny

3.6 -> nie, odstaje mocą od konkurencji

2.0D -> nie, jechałem, mnie nie zachwycił, do tego przydałoby się coś ala DSG

 

4EAT znika ? dobrze wreszcie ale.. 5EAT jest już też przestarzała, konkurencja ma szybsze, lepsze 7, 8 biegowe skrzynie !! 5EAT to stara konstrukcja nissana.

CVT nie zastąpi braku DSG, bo CVT ma znacznie gorsze osiągi, a DSG przeważnie lepsze niż manual.

 

W USA 2.5T i 3.6L jakoś ujdą ale co będzie w europie ? Zostanie nam pewnie 2.0i, 2.5i i 2.0D.

Brakuje mocnego diesla na europe i benzyny turbo (2.0T byłoby idealne ze względu na akcyzę, przecież subaru miało 2.0T !!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik jest elastyczny, to mu nie potrzeba 7 czy 8 biegow. Sa takie samochody, ktore moga jechac ponad 300kmh i maja 3 biegi. DSG dodalo by wagi i kosztow.

 

Moze Subaru az tak bardzo nie przejmuje sie akcyza w Polsce?

 

DSG wagi ? Jechałeś kiedyś autem z DSG ? Ja jechałem A3 2.0D + DSG i wg mnie ma to bardzo dużo sensu.

Co do akcyzy patrze na subaru w kontekście mojego auta. Gdzieś czytałem, że na europe nie będzie już H6. Nie będzie tez 2.5T. Jaki silnik wybieracie panowie/panie dla siebie w takim razie... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba,

daj spokoj. Subaru powinno patrzec na USA bo tam nejwiekszy rynek a nie patrzec co 5 Kowalskich chce. CVT ma byc 6 biegowe i to starczy bo bedzie zmieniac jak przyglupi mercedes z 7 biegowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik jest elastyczny, to mu nie potrzeba 7 czy 8 biegow. Sa takie samochody, ktore moga jechac ponad 300kmh i maja 3 biegi. DSG dodalo by wagi i kosztow.

 

dokładnie tak.

DSG znacznie zwiększa wage układu napędowego.

Ja doceniam to że mój forester waży jakieś 200kg mniej niż podobnej wielkości Q5 czy x3 i nie chciał bym kosztem 200kg doposażać go w ustrojstwa typu DSG.

DSG jest bardzo skomplikowane i wymaga częstych wymian sprzęgieł.

CVT nadaje się idealnie do spokojnej jazdy i powinno świetnie sprawdzić się w słabszych silnikach (2,5 NA i 2.0D)

do mocniejszych i tak nie będą montowali bo CVT nie jest w stanie przenieść dużego momentu obrotowego.

talerze ściskające pod wpływem pracy wyrabiają się.

gwałtowna ruszanie powoduje ślizganie się łańcucha i powstawanie bruzd na tarczy co skutkuje pogorszeniem sprawności skrzyni i powstawaniem bruzd.

IMO do mocnych silników 6mt manual jest idealny,

-daje fun z jazdy jakiego żaden automat nie da

- konstrukcja jest prosta lekka i wytrzymała

- automaty CVT do dupowozów bez turbo i diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200kg na DSG ?? V6 tyle obecnie nie wazy !! Q5 jest większe, szersze, ma więcej bajerów, więcej wygłuszeń stad różnica w wadze.

 

DSG jest bardzo skomplikowane i wymaga częstych wymian sprzęgieł.

Hehe subaru jest nieskomplikowane i tez wymaga częstych wymian sprzęgła :)

 

DSG to niższe spalanie, większy komfort i lepsze osiągi. Fajna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200kg na DSG ?? V6 tyle obecnie nie wazy !! Q5 jest większe, szersze, ma więcej bajerów, więcej wygłuszeń stad różnica w wadze.

Nowe Legacy jest wieksze od poprzednika i przytylo moze 20-30kg.

Zreszta Q5 oferuje troche wiecej miejsca na szerokosc i wazy ~1900kg, kiedy poprzedni HR z automatem wazu ~1650kg.

 

DSG w Evo to zadna rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszta Q5 oferuje troche wiecej miejsca na szerokosc i wazy ~1900kg, kiedy poprzedni HR z automatem wazu ~1650kg.

 

Ehhh

 

Q5 2.0D:

4.629x2089x1653 - 1730kg

 

Forester 2.0D:

4.56x1780x1700 - 1550kg

 

180kg różnicy, akurat na wielkość, lepsze wygłoszenie itp.

 

Teraz co do masy skrzyni typu DSG golf 1.4 TSI (160KM o i to jest FAJNY nowoczesny silnik):

- 6 biegowa skrzynia manualna 1271kg, 8.0 do 100

- 7 biegowe DSG 1286kg, 8.0 do 100

 

+ 15kg za DSG z dodatkowym biegiem. Przyspieszenie do 100 oczywiście zawsze na poziomie 8.0 a nie jak wyjdzie. Spalanie VW podaje sporo niższe dla DSG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wage wziolem z modeli V6 i H6.

Nowy Forester jest w srodku wiekszy od Q5 pod kazdym wzgledem, poza szerokoscia, przy czym szerokosc w ramionach na tylnej kanapie jest w Foresterze mniejsza o ~25mm. Ma to tylko znaczenie dla osob, ktore czesto jezdza w 5 osob.

http://www.carsdirect.com/research/comp ... 90AUS021A0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wage wziolem z modeli V6 i H6.

Nowy Forester jest w srodku wiekszy od Q5 pod kazdym wzgledem, poza szerokoscia, przy czym szerokosc w ramionach na tylnej kanapie jest w Foresterze mniejsza o ~25mm. Ma to tylko znaczenie dla osob, ktore czesto jezdza w 5 osob.

http://www.carsdirect.com...0,USB90AUS021A0

 

Przymierzałem się ostatnio do Q5 i zaskoczyło mnie że pomimo większych nieco rozmiarów w środku jest po prostu ciasno.

Może z przodu trochę szerzej na nogi ale przy normalnym ustawieniu fotela kierowcy z tyłu już było mi bardzo ciasno.

W forku mieszczę się z luzem na kolana.

q5 2.0D w manualu cięższe jest o 180kg od forestera to masakra.

wszyscy porównują moc silników zamiast zwrócić uwagę na stosunek mocy do wagi.

 

Ja nie wiem czy lepsze CVT czy DSG bo ogólnie wole MT.

przy bardziej sportowej jeździe CVT wymięknie DSG pewnie da rade.

Tylko kto kupuje automat do sportowej jazdy?

MT daje lepszą kontrolę nad napędem skrzynia automatyczna choćby najlepsza nigdy nie będzie w stanie odczytać tego co zamierza kierowca.

 

Poza tym nawet gdyby się uprzeć na DSG do subaru to czy aby zmieściło się one w miejsce obecnej skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla ma tylko jedno przelozenie i jakos jezdzi

 

Myślisz że fakt posiadania elektrycznego silnika ma coś z tym wspólnego ? Pokaż mi auto o takim napędzie z normalną skrzynią biegów.

 

 

Udowodnianie że nowsze techniczne rozwiązania konkurencji,które się znakomicie przyjęły na rynku są nieekonomiczne,niepotrzebne i wogóle fe po to żeby obronić wizerunek marki jest dośc groteskowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mile,

a wiesz ile kosztuje MB, Audi A8 i Lexus. Ja tez bym chcial H8 4.0 z Automatem 8 biegowym Lexusa z cos 400PS i powiedzmy 10l/100km za okolo 35 t€. Wiele ludzi kupowalo Subaru zdecydowanie dlatego ze nie ma w nim bajerow ktore sie kiedys popsuja i beda kosztowac majatek. To tak jak z Media Markt niektorzy tam kupuja i sie ciesza niektorzy nie bo jak porownaz ceny to okazuje sie ze w malym sklepiku dostaniesz towar lepszy i czesto tanszy. Przynajmniej tak jest u nas. Ja cenie w subaru to ze nie ma bajerow i OBK nie wazy 1700kg tylko 1440 (moj manuall).

 

taki multitronik zanim stal sie cudowny to przysporzyl wielu wlascicieli Audi o bole glawy i lzejsze portfele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie DSG posiada głupi Golf,a kosztuje troche mniej niż dowolne Subaru. Nie wiem,może to tylko moje wrażenie,ale wprowadzenie na stałe 5 biegowej,tradycyjnej skrzyni biegów nie jest powodem do dumy w limuzynie klasy średniej kosztującej niemałe pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzyie DSG trzeba servisowac co 60 tkm a sprzegla sie zuzywaja co nie jest za tanie. Jest wiele ludzi dla ktorych sa glupe (nie mozna przelanczac po 2 biegi naraz bo glupieja i wrzucaja na luz). Taka rozmowe mozna prowadzic do jutra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...