waszka Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Witam.Mam problem z ładowaniem turbo - raz pompuje tyle,co trzeba a raz 0,6-0,8 bara. Zauważyłem pewną prawidłowość,że dzieje się tak po tym,jak auto pochodzi pare minut na wolnych obrotach i jest nagrzane.Wsiadam do auta po postoju i jest lipa a gdy pojeżdżę tak parę minut to zaczyna działać dobrze.Czy jest to możliwe,że solenoid się nagrzewa i działa niepoprawnie a po paru minutach jazdy się schładza i działa jak trzeba ? Po konsultacjach z Adamkiem okazuje się,że też miał podobny problem i trochę pomogło mu osłonięcie go folią termoizolacyjną. Czy ktoś miał taki przypadek i co zrobić,żeby temu zaradzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Przyczyną może być zwór bocznikowy turbo sprężarki (zacierający się na ośce lub poluzowany ,,grzybek" od klapki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 waszka, spróbuj poszukać śladowych resztek oleju które nagromadziły się w solenoidzie i powodują złą prace membrany oraz igły, temperatura z pewnością ma wpływ na ten olej stąd może twoje podejrzenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 Przyczyną może być zwór bocznikowy turbo sprężarki (zacierający się na ośce lub poluzowany ,,grzybek" od klapki albo z jakiejs przyczyny odlaczany solenoid przez ECU kiedy cos jest nie tak, np spalanie stukowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 21 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 waszka, spróbuj poszukać śladowych resztek oleju które nagromadziły się w solenoidzie i powodują złą prace membrany oraz igły, temperatura z pewnością ma wpływ na ten olej stąd może twoje podejrzenia... Solenoid był czyszczony i nic nie pomogło :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Masz spryskiwacz IC ? Ja też tak mam i jest to prawidłowe działanie, jak auto zostawiam na "luzie" np. po upalaniu gorące powietrze z turbiny, wydechu , kolektorów, idzie do góry nagrzewając intercoler, czujnik temp, podaje sygnał do ECU i zwiększonej temp. i obcina doładowanie, wystarczy przejechac kawałek i najlepiej włączyc spryskiwacz i znowu ładowanie powraca takie jak powinno. Z tego co pamietam u mnie przynajmniej , czujnik ustawiany jest na 65 st. jezeli przekroczy ta temp. obcina ładowanie średnio o 0.2-0,3 bar. Przynajmniej pewna profesjonalna firma z Poznania tak robi. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Potwierdzam opinię Carfita. W moim jest tak samo. Tyle, że ja nie mam ICWS :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Na obecną chwilę : powodem mniejszego doładowania jest albo nadmierne grzanie się czegoś albo zbyt mało powietrza dochodzi do czegoś Generalnie gdy jadę bez maski i jest odbry nadmuch to pompuje pięknie i wszystko jest git. Teraz pozostaje przerobić jakoś maskę,żeby był dobry dolot powitrza na solenoid,bo on chyba jest tego przyczyną.Rano zawinąłem go szczelnie w sreberko odporne na temperaturę,co się kanapki pakuje :wink: Miałem nadzieję,że to coś pomoże bo adamek robił taki patent.A tu okazało się,że w ogóle tragedia.Pompował max 0,7 bara (czyli tyle,co na Tychach 4T).Odwinąłem go z powrotem i było już lepiej.Diagnoza Adam'a z 4 t była : przerobić mask,bo zbyt mało powietrza i poprawić dolot na IC i okazała się słuszna :grin: Teraz potrzebuję jakiegoś magika,który lepi formy z żywicy i włókna,żeby na Lublin być w pełni sprawnym :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 waszka, kup wysoki wlot, a "naprowadzacz" powietrza na IC można przerobić aby był bardziej wydajny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 waszka - ty masz srebrne subaru nie? zerknij sobie na to ogloszenie na scoobynecie: http://bbs.scoobynet.com/private-sale-g ... ilter.html mialbys akurat za jednym zamachem wiekszy nieco kurolap i spliter do nadmuchu - mysle, ze mozesz sie z gosciem troche jeszcze potargowac, a zawsze troche lepszy nadmuch na tmic bys mial. Gdyby nie to, ze mam teraz inne koszta na glowie i nie chce mi sie jeszcze dodatkowo lakierowac kurolapa, to sam bym sobie go wzial nawet ale nie bede pies ogrodnika Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Ja mam lekką maskę więc muszę ją ciąć i przerabiać,by zrobić dobry dolot na IC + zrobić dodatkowy dolot na solenoid. Będzie z tym trochę zabawy ale nie mam wyjścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się