Jump to content

Co to?


ania i tomek
 Share

Recommended Posts

No nie powinno,bo nie traktuje tego jako zagadki.Zdjecie bylo wykonane wieczorkiem z tel.Dodam,moze ze jest to element ktory znajduje sie pomiedzy kolektorem ssacym a silnikiem krokowym (dodam fotke miejsca).Problem polega na tym,ze gasnie mi auto po odpuszczeniu gazu (w momencie schodzenia z obr)oraz wolne obroty nie sa stabilne.Nie chcalem tworzyc kolejnego watku o gasniecu samochodu bo jest ich wiele,ale wiele jest tez aut i kazde inne.Wiec wczoraj wymontowalem sil. krokowy,wyczyscilem go oraz "to cos".Jest o wiele lepiej(nie gasnie,ale obr. schodza za nisko)silnik krok. wygladal na dobry(pracowal prawidlowo) nie dokonca jestem pewny tego elementu.

Link to comment
Share on other sites

To male kolko, to nie jest czesc skladowa tego zoltego? :wink:

 

A jest to przelotowe? Wyglada troche, jak "gwizdek", jaki zakladaja gaziarze np. na filtr powietrza (ale nie tylko, w Nubirze mialem takie cos zaslepiajace odnoge rury dolotu prowadzaca pierwotnie do rezonatora) na wypadek wybuchu gazu.

 

Czy to ma jakies elementy ruchome?

Link to comment
Share on other sites

Auto nie ma gazu i nigdy nie mialo.Jest to orginalna czesc subaru,nie bede opisywac jak to wyglada bo to nie ma sensu.Jezeli ktos rozpozna ta czesc,bedzie wiedzal jak to dziala i po co to jest tam.Napewno ma to zwiazek wolnymi obr. tylko nie wiem w jak duzym znaczeniu i jak sprawdzic czy to nadal sprawuje swoja misje.

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś coś takiego w rękach jak czyściłem swój "krokowiec", wydaje mi się że jest to jakiś zaworek który przepuszcza powietrze w jedną stronę a w drugą nie. Ma membranę i sprężynkę która ją dociska. Wyczyściłem jakimś WD40 sprawdziłem czy sprężynka odbija, tyle mogę powiedzieć. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Miałem kiedyś coś takiego w rękach jak czyściłem swój "krokowiec", wydaje mi się że jest to jakiś zaworek który przepuszcza powietrze w jedną stronę a w drugą nie. Ma membranę i sprężynkę która ją dociska. Wyczyściłem jakimś WD40 sprawdziłem czy sprężynka odbija, tyle mogę powiedzieć. Pozdrawiam

 

Ja też miałem, to zaworek, który w momencie powstania nadciśniena w kolektorze ssącym zamyka się blokując ucieczkę powietrza poprzez zawór wolnych obrotów z powrotem przed przepustnicę.

Link to comment
Share on other sites

Mniej wiecej tak to sobie wyobrażałem,tylko jak rozpoznac czy dziala on jak nalezy ,albo czy nie zamyka sie i przez to auto schodzi za nisko z obr,a moze to winna samego krokowego?

 

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 8:21 pm ]

Andreff i Jako czy po wyczyszczeniu tego zaworku skonczyly sie problemy ze schodzeniem obr.?Bo u mnie gasł, a po wyczyszczeniu nie gasnie ale schodzi za nisko.Wiec pomyslalem ze moze ta sprezynka i membranka juz wypracowaly.Tylko nie wiem czy na pewno ten zaworek jest odpowiedzialny wolne obroty.

Link to comment
Share on other sites

Mniej wiecej tak to sobie wyobrażałem,tylko jak rozpoznac czy dziala on jak nalezy ,albo czy nie zamyka sie i przez to auto schodzi za nisko z obr,a moze to winna samego krokowego?

 

Raczej regulacji za pomocą obrotowej cewki zaworu. Przez przekręcanie możesz zwiększyć lub zmniejszyć obroty.

TPS jest również ważny. W moim antyku najlepiej sprawdziło się położenie o wartości odrobinę wyższej 4,7V.

Taki ustawiłem, i wyregulowałem cewką zaworu obroty na 750.

Bezpośrednio po czyszczeniu jeszcze nie chodził idealnie, ale po paru dniach wszystko się ułożyło i do dzisiaj, czyli jakieś 40000km pracuje bez zarzutu.

Link to comment
Share on other sites

Same wolne obr sa ok ,tylko podczas schodzenia obr spadaja do ok250(efekt jakby mial zaraz zgasnac) a potem ida do 750 jest ok(przed kazdym skrzyzowaniem,swiatlami,itp)przed czyszczeniem zaworku i krokowego gasł.

 

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 8:43 pm ]

Co oznacza TPS?

Link to comment
Share on other sites

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 8:43 pm ]

Co oznacza TPS?

 

Czujnik płożenia przepustnicy. można zmierzyć za pomocą miernika napięcie, które powinno mieć około 4,7V w antyku.

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem w PL i nie mam nikogo tu zaufanego wiec wole sam sie tym zajac,nie mam wyksztalcenia mechanicznego,ale kompletna "noga"tez nie jestem co nieco wiem.Ok wiec jak juz znajde czujnik(mam nadzieje) i zmierze napiecie-jak go regulowac?Wolne obr u mnie ok 750-800cieply,1500-1700zimny.

Link to comment
Share on other sites

Taki ustawiłem, i wyregulowałem cewką zaworu obroty na 750.

To w Subaru ECU nie steruje krokowcem, a przez to wolnymi obrotami? W Nubirze mialem taka procedurke programowania krokowca (typu zapalic silnik, wysiasc z samochodu, trzasnac drzwiami i kopnac dwa razy w prawa tylna opone ;)) - po czyszczeniu tegoz trzeba bylo ja wykonac i obroty ustawialy sie na ok. 850rpm.

 

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 10:02 pm ]

Co oznacza TPS?

Throttle position sensor zdaje sie.

Link to comment
Share on other sites

Akumulator nie byl odlaczany,wolne obr sa ok nie faluja,problem jest kiedy dojezdzam np do swiatel i wciskam sprzeglo-obr nie zatrzymuja sie na 750 tylko schodza do 250 na sekunde i ida wzrastaja do 750.Wkurza mnie to nie strasznie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam !

mam prośbę , właśnie wróciłem z wymiany tarczy sprzęgła w moim legasiu, oczywiście aku był odpinany i pojawił się problem spadku obrotów, jadę na biegu -wysprzęglam obroty spadają do ok 200, prawie gaśnie i falami obroty się stabilizują do ok 850. Co z tym fantem zrobić?, ktoś ma odpowiedź , będę wdzięczny - pozdrawiam gwiezdnych!

Link to comment
Share on other sites

Witam !

mam prośbę , właśnie wróciłem z wymiany tarczy sprzęgła w moim legasiu, oczywiście aku był odpinany i pojawił się problem spadku obrotów, jadę na biegu -wysprzęglam obroty spadają do ok 200, prawie gaśnie i falami obroty się stabilizują do ok 850. Co z tym fantem zrobić?, ktoś ma odpowiedź , będę wdzięczny - pozdrawiam gwiezdnych!

 

moze skasowaly sie nastawy adaptacji przy odlaczonym aku, zazwyczaj tak jest, ale wystarczy ze dwa 2 dni, troche km i wszystko powinno wrocic do normy :wink:

Link to comment
Share on other sites

jako, ja tak miałem przy niewyregulowanych luzach zaworowych, pamiętasz- byłem u Ciebie jakiś rok temu i jeździliśmy w końcu do Zbyszka z Bajecznej przy okazji odbierając jakąś imprezę :)

Po regulacji luzów problem falujących obrotów tzn przygasania przy dojeździe do świateł zniknął...

 

BTW muszę się u Ciebie pojawić żeby jakiś przegląd instalacji zrobić.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...