Skocz do zawartości

Wydmuchało uszczelkę głowicy?


Kruk

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas przyspieszania jak zaczęło pomować turbo nagle usłyszałem PSSSSYYT jakby wąż z ciśnieniem się przedziurawił, auto osłabło i zaczęło szybko rosnąć EGT. Jak odpuściłem gaz to EGT zmalało i auto sobie normalnie jechało. Przy wciskaniu gazu słychać cały czas takie syczenie jak przy nieszczelnym wydechu szczególnie jak turbo zaczyna budować ciśnienie i EGT od razu wzrasta. Żaden check engine się nie zapalił, na wolnych obrotach i przy spokojnej jeździe silnik chodzi prawidłowo. Z dołu nic nie wycieka. Sprawdziłem na szybko cały dolot, przewody od IC i wszystko wydaje się ok. Na wolnych obrotach podciśnienie w dolocie jest prawidłowe. Czy wydmuchało uszczelkę pod głowicą? Ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przyspieszać można prawie normalnie. Ciś.doład. rośnie ale przy przekraczaniu 0,5 bara zaczyna syczeć coraz mocniej no i nie próbuję dalej bo EGT rośnie. Poza tym wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej zastanawia mnie ten szybki wzrost EGT przy przyspieszaniu. Jak przyspieszam powoli bez używania turbo tzn. na podciśnieniu w kolektorze ssącym to to syczenie też słychać ale dużo słabiej, ale EGT rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przyspieszać można prawie normalnie. Ciś.doład. rośnie ale przy przekraczaniu 0,5 bara zaczyna syczeć coraz mocniej no i nie próbuję dalej bo EGT rośnie. Poza tym wszystko ok.

 

Kruku to chyba normalne, że EGT rośnie (do jakiej temperatury?).

 

Ty masz chyba zamontowanego bov-a, może zaczął puszczać?

 

[ Dodano: Nie Maj 04, 2008 1:49 pm ]

O widzę, żę w między czasie poruszyliście już temat upustu. sory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, z odgłosu w momencie jak to się stało też wnioskuję że się gdzieś dolot rozszczelnił. No nic muszę rozebrać wszystko od góry i sprawdzić. Jak do czegoś dojdę to dam znać a na razie dzięki chłopaki. Mam nadzieję że to nic poważnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGT rośnie z przelania
Hmm... wydawało mi się że EGT rośnie jak jest ubogo a nie z przelania.

 

Właśnie wróciłem z garażu. Dokładnie przejżałem cały dolot i nie znalazłem nic podejrzanego. Kolektor ssący jest na nowiutkich uszczelkach, śruby przykręcone odpowiednim momentem. Wszystkie opaski na wężach trzymają, na wszelki wypadek podokręcałem to co się da ale w sumie to nic nie znalazłem :evil: Węże są silikonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX, w moim wątku jest wykres ze strojenia auta oraz film jak ścigałem się z Evo9MR po remapie o mocy 350KM - zerknij sobie. Po drugie jak masz jakieś uwagi to wal na PW bo robisz off-top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX, w moim wątku jest wykres ze strojenia auta oraz film jak ścigałem się z Evo9MR po remapie o mocy 350KM - zerknij sobie. Po drugie jak masz jakieś uwagi to wal na PW bo robisz off-top.

Sorry

Jestem po imprezie :wink: , ale znajomi czytali Twoje ogłoszenie i pytali się mnie, czy Impreza ma 350 KM. Odpowiedziałem im...NIE, mimo wszystko, osiągnięcie takiej mocy nie jest tak łatwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX, piszę to co wyszło na strojeniu przy doładowaniu podchodzącym do 1,5 bara. Dane z wykresu potwierdzają moje próby na prostej z różnym autami o podobnych osiągach i choć mało prawdopodobne to jednak wydaje się to realne. Nie chcę nikogo oszukiwać bo i po co? Mówię tylko to co jest i popieram to wykresami, filmikami itd.

P.S. Chłopaki z Mapteka i Kocaru po przejażdżce autem po strojeniu zgodnie twierdzili, że jak na GT-ka to jest zadziwiająco szybki.

 

P.S. Żeby uniknąć nieporozumień to 350KM jest wartością orientacyjną na kole zamachowym a nie na kołach. Wartość na kołach podana na wykresie to 290KM i jak dodasz opory napędu ok.70KM to wychodzi mniej więcej 350KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane z wykresu potwierdzają moje próby na prostej z różnym autami o podobnych osiągach i choć mało prawdopodobne to jednak wydaje się to realne. Nie chcę nikogo oszukiwać bo i po co? Mówię tylko to co jest i popieram to wykresami, filmikami itd.

Ja wiem....ale z 350 KM to jak powiedzieli znajomi...możesz sobie napisać na Allegro :mrgreen:

 

[ Dodano: Nie Maj 04, 2008 10:39 pm ]

P.S. Chłopaki z Mapteka i Kocaru po przejażdżce autem po strojeniu zgodnie twierdzili, że jak na GT-ka to jest zadziwiająco szybki.

Ja rozumiem, że są auta lepsze i gorsze, ale Ty uwierzyłeś, że stary GT jest lepszy od nowego STI :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane z wykresu potwierdzają moje próby na prostej z różnym autami o podobnych osiągach i choć mało prawdopodobne to jednak wydaje się to realne. Nie chcę nikogo oszukiwać bo i po co? Mówię tylko to co jest i popieram to wykresami, filmikami itd.

Ja wiem....ale z 350 KM to jak powiedzieli znajomi...możesz sobie napisać na Allegro :mrgreen:

Alex ja nie wiem o co Tobie chodzi :roll: a wracając do tematu to odp. dla szczur75: nie mam AFR, mam EGT.

 

[ Dodano: Nie Maj 04, 2008 10:42 pm ]

Ja rozumiem, że są auta lepsze i gorsze, ale Ty uwierzyłeś, że stary GT jest lepszy od nowego STI
Jak masz jakieś kompleksy to idź do psychologa i nie rób off-topu. A co do STi to ten z 2006r. dostał na prostej bez problemu. Co do najnowszego STi to jeszcze nie miałem okazji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane z wykresu potwierdzają moje próby na prostej z różnym autami o podobnych osiągach i choć mało prawdopodobne to jednak wydaje się to realne. Nie chcę nikogo oszukiwać bo i po co? Mówię tylko to co jest i popieram to wykresami, filmikami itd.

Ja wiem....ale z 350 KM to jak powiedzieli znajomi...możesz sobie napisać na Allegro :mrgreen:

Alex ja nie wiem o co Tobie chodzi :roll: a wracając do tematu to odp. dla szczur75: nie mam AFR, mam EGT.

O co chodzi?

Już inni Ci sugerowali na ty forum, że z prawie seryjnego strarego GT nie wyciąga się 350KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już inni Ci sugerowali na ty forum, że z prawie seryjnego strarego GT nie wyciąga się 350KM.

 

seryjny jest tylko dół silnika

Generalnie znajomy śmiał się z pińcet KM

Kruk poszalał z mocą...ale się przeliczył......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...