Skocz do zawartości

Gwarancja- co zrobić aby jej nie stracić... :-)


bijej

Rekomendowane odpowiedzi

Troche dziwny obraz się rysuje na temat działań właściciela, które mogą skutkować utraceniem gwarancji SIP...

Proszę o oficjalne wyjaśnienie co się dzieje w następujących przypadkach( czy tracę gwarancję, a jełsi już tak, to czy na całe auto, czy też tylko na jakąś wskazaną część podzespołów);

1.Zmieniam audio w samochodzie( odtwarzacz i głośniki).

2.Zakładam Xenonowe światła w miejsce normalnych.

3.Zakładam WEBASTO.

4.Dlaczego nie honoruje się prac wykonanych u autoryzowanych przedstawicieli Subaru w Niemczech?(wide WEBASTO i LPG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zmieniasz audio sam - tracisz gwarancję na instalację radiową oraz powiązane z nią systemy (jeżeli zmianę autoryzuje dealer - gwarancja obowiązuje)

2. Zależnie jakie światła zakładasz - jeżeli oryg. ze spryskiwaczami etc. - jest OK, jeżeli nie - tracisz gwarancję na wszystko co jest z tymi światłami powiązane (klosze np. też)

3. Nie wiem (ale spróbuję to nadrobić ;) )

4. Już choćby z uwagi na podpisane między importerem a dostawcą (np. WEBASTO) umowy o współpracy i rozliczeń między firmami. Temat LPG jest bardziej złożony i w zasadzie mamy do czynienia z wzięciem na siebie ew. kosztów gwarancyjnych (stosunkowo z resztą mało prawdopodobnych u Niemiaszków z uwagi na znakomitą jakość oferowanego tam LPG)przez importera niemieckiego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zmieniasz audio sam - tracisz gwarancję na instalację radiową oraz powiązane z nią systemy (jeżeli zmianę autoryzuje dealer - gwarancja obowiązuje)

Czyli nie ma możliwości zmiany, bo raczej w serwisie na nic poza seryjnym nie można liczyć. Chyba że można dostarczyć jakiś dobry sprzęt do serwisu w którym go założą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radekk, to nie do końca tak, jeżeli jest firma, która podpisze z dealerem umowę, że "w razie czego" bierze na siebie koszty gwarancyjne - ok. Chodzi o to, że FHI nie dopuszcza zmian a klient MUSI mieć gwarancję. Od kogo egzkwowaną - to już inny temat.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka interpretacja jest według mnie trochę asekurancka-rozumiem, że SIP nie odpowiada za to, że popsuje się audio, którego nie założył, czy Xenony nieoryginalne, ale myślę, że nawet w przypadku systemów z nimi powiązanych musi udowodnić, że popsuły się one w wyniku złego działania elementów wymienionych przez użytkownika, a nie niejako z automatu ułatwiać sobie życie. Rozumiem, że łatwiej to importerowi przełknąć jeśli sprzęt dostarczony przez użyszkodnika zostanie zainstalowany w autoryzowanym serwisie-ale to nie zawsze wchodzi w grę...

Poza tym rozumiem w przypadku modyfikacji technicznej auta mogą się pojawić zastrzeżenia; Xenony czy LPG, jednak Audio to tylko odbiornik prądu-standardowy najczęściej montowany na standardowych uchwytach/mocowaniach w jaki więc sposób miałby mieć wpływ na konstrukcję auta? Tak samo jeśli założę sobie CB radio w miejscu popielniczki i poprowadzę kabel antenowy bez wiercenia dziur w tapicerce i dachu, następnie zamontuje bezinwazyjnie antenę CB to mam nadzieję, że nie stracę gwarancji na całe auto ani na blacharkę? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audio to tylko odbiornik prądu-standardowy najczęściej montowany na standardowych uchwytach/mocowaniach

Z czego sformułowanie najczęściej może być kluczowe ;) Wierz mi, że są systemy audio znacząco modyfikujące instalację elektryczną auta.

Taka interpretacja jest według mnie trochę asekurancka-rozumiem, że SIP nie odpowiada za to, że popsuje się audio, którego nie założył, czy Xenony nieoryginalne, ale myślę, że nawet w przypadku systemów z nimi powiązanych musi udowodnić, że popsuły się one w wyniku złego działania elementów wymienionych przez użytkownika, a nie niejako z automatu ułatwiać sobie życie.

W zasadzie nie musi. Była modyfikacja niezgodna z zastrzeżeniami producenta - tracisz gwarancję na elementy powiązane. Raczej trudne do obrony, choć z drugiej strony wielość możliwych modyfikacji mówi, że każdy przypadek jest indywidualny więc jednoznacznych norm ustalić się nie da.

Tak samo jeśli założę sobie CB radio w miejscu popielniczki i poprowadzę kabel antenowy bez wiercenia dziur w tapicerce i dachu, następnie zamontuje bezinwazyjnie antenę CB to mam nadzieję, że nie stracę gwarancji na całe auto ani na blacharkę?

Nie stracisz. No może na popielniczkę ;) (żarcik ;) )

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zmieniasz audio sam - tracisz gwarancję na instalację radiową oraz powiązane z nią systemy (jeżeli zmianę autoryzuje dealer - gwarancja obowiązuje)

 

I tutaj koło się zamyka jak stwierdził radekk. W salonie nie dość, że nic nie ma to mnie wręcz powiedzieli, że mojego radia, które dostarczyłem nie założą i żebym podjechał do serwisu car-audio. Nic o utracie gwarancji w tym momencie nie usłyszałem. Tak czy inaczej wytargałem radio sam i założyłem swoje. (swoją drogą Impreza była pierwszym samochodem, w którym montaż radia wymaga przysłowiowego "rozebrania połowy samochodu") Może więc polska sieć dealerów winna przemyśleć temat oferowania niefabrycznego audio ?? Przynajmniej w postaci radioodbiorników i głośników, bo tak najczęściej wygląda owa "ingerencja". Bo jak ktoś chce cały system założyć to i tak zrobi to poza serwisem i nie będzie myślał o gwarancji :)

Lubię swojego dealera bo poważnie podchodzi do tematu ale hasło, że "audio w Subaru jest wysokiej klasy i bardzo nowoczesne" nieco mnie rozbawiło. ;)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może więc polska sieć dealerów winna przemyśleć temat oferowania niefabrycznego audio ??

I część przemyślała ;) Mam podpisaną umowę z MCM Team Car Audio - biorą na siebie wszelkie ewentualne problemy związane z gwarancją. Oczywiście modyfikacja jest nieco bardziej kosztowna niż w przypadku kontaktu osobistego z tunerem audio ale za to śpisz spokojnie ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
A czy w Warszawie jest jakaś firma Car Audio która ma autoryzację SIP :?:

 

Nie. Ale są takie, do których ASO wysyła delikwentów, oraz takie, których robotę akceptuje i się nie czepia :twisted:. Poza tym ileż trzeba mieć niefarta, żeby po wymianie audio zepsuło się coś, co podlega gwarancji i zepsuło się w wyniku upgrade'u audio. Przecież zazwyczaj oznacza on wywalenie większości seryjnych gratów i pozostawienie co najwyżej odtwarzacza, wartego czapkę gruszek :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież zazwyczaj oznacza on wywalenie większości seryjnych gratów i pozostawienie co najwyżej odtwarzacza, wartego czapkę gruszek.

 

Czapka gruszek jest = 500pln :grin:

 

Każdy normalny człowiek i tak nie będzie dłubał sam bo mało kto ma wiedzę z tego zakresu

 

Oj byś się zdziwił :mrgreen: poza tym (w uproszczeniu) to tylko kwestia prawidłowego połączenia kabli ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj byś się zdziwił :mrgreen: poza tym (w uproszczeniu) to tylko kwestia prawidłowego połączenia kabli ...

Eksperymentować każdemu wolno, jeśli połączenie jest typu ISO, radio 1 bądź 2 din to żaden problem. Gorzej jest jak mamy do czynienia z nowymi radiami które maja podłączenie do CAN-u, są oparte na połączeniach światłowodowych, a radio jest zespolone z panelem klimatyzacji :evil:

 

Kiedyś pamiętam był głośny przypadek gdy poduszka sama wystrzeliła, winą przez ASO był obarczony instalator Autoalarmu. Sprawa znalazła się w sądzie bo wyniku wybuchu, dziecko doznało dużego uszczerbku na zdrowiu. :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj byś się zdziwił :mrgreen: poza tym (w uproszczeniu) to tylko kwestia prawidłowego połączenia kabli ...

Eksperymentować każdemu wolno, jeśli połączenie jest typu ISO, radio 1 bądź 2 din to żaden problem. Gorzej jest jak mamy do czynienia z nowymi radiami które maja podłączenie do CAN-u, są oparte na połączeniach światłowodowych, a radio jest zespolone z panelem klimatyzacji :evil:

 

Miałem na myśli ISO, ewentualnie przetworniki sygnału sterowania audio z kierownicy. Wiadomo, że ingerencja w zintegrowane panele to inna bajka ... choć widziałem taką modyfikację chyba w legacy i działała ... był nawet opis ze zdjęciami.

 

Ale to już wykracza poza wymianę audio i jest ingerencją w elementy elektroniki, co jak wiemy może prowadzić do tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...