orzi Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Nie wiem czy to jest temat do działu technicznego ale jeżeli nie, to nie wiem do jakiego Po ostatnich doświadczeniach (położone dwa koła) i rozmowach z kilkoma osobami (w tym z bratem, który na wszystko patrzy bardzo chłodno), zastanawiam się czy nie powinienem wymontować poduszek powietrznych w Subaru oraz ABS-u i założyć sportowej kierownicy. O ile do ABS-u jestem przekonany i to zrobię tzn. odłącze to, co do poduszek już mniej. Co prawda samochodem jeżdżę i będę jeździł tylko na pojeżdżawki, upalania i kjs-y ale nie wiem czy tak na wszelki wypadek nie zostawić lepiej kierownicy z poduchą? Z drugiej strony wiadomo, że przy niewielkiej prędkości mogę walnąć przodem i poduszka wyskoczy... a wtedy wolałbym nie widzieć swojej ani waszej miny A więc pytanie jest proste: co myślicie o demontażu/ odłączeniu poduszek? Jak to najprościej zrobić (wyjąć bezpiecznik?) i czy już ktoś zrobił coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 najprosciej to na odlaczonym akumulatorze zdemontowac kierownice z poduszka. poduszki pasazera nie musisz demontowac bo i tak nie zadziala jesli bedzie przerwa w obwodzie, dla pewnosci mozesz sobie ja tez na odlaczonym akumulatorze odlaczyc (demontowac nie ma sensu bo zostanie dziura) kierownice zastap jakims mniejszym sterem z odsadzeniem jakie Ci pasuje, zamontuj pasy szelkowe i smigaj na pojezdzawki. co do absu to jesli go odlaczysz, stracisz funkcje auto w dccd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 W MY06 jest problem z czujnikiem położenia kierownicy dla DCCD is portowąkierownicą. W MY'06 bym nic nie ruszał, chyba ze robisz rajdówkę z kubłami i klatką. Da się odłaczyć ZTCW ABS tak ze działa DCCD-auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Da się odłaczyć ZTCW ABS tak ze działa DCCD-auto W jaki sposob ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Adam., NIe jestem jeszcze pewien ale ustalę to. W Evo sięudało to w Subaraku też się musi udać Wyjęcie bezpiecznika odłacza dyfry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 nie odlacza ich ale dccd dziala miedzy innymi w oparciu system abs. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Adam., ja wiem jak działa DCCD. Mam dośc dobre informację na ten temat, pytanie brzmi czy odłaczenie zasilanaia ABS odcina komputer DCCD od potrzebnych danych, jeżlei tak to pewnie trzeba odpinać pompę ABS, albo jakieś zasilanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 pytanie brzmi czy odłaczenie zasilanaia ABS odcina komputer DCCD od potrzebnych danych, jeżlei tak to pewnie trzeba odpinać pompę ABS, albo jakieś zasilanie. Prawdopodobnie tak jest, ze odcina od potrzebnych danych, natomiast nie jestem w stanie sobie na szybko wyobrazic jak odpiecie pompy abs badz jakiegos zasilania moze rozwiazac problem braku tych danych. Jestem przekonany, ze brak ktoregokolwiek z sygnalow bedzie uniemozliwial prace dccd w funkcji auto. Czy sadzisz, ze po odlaczeniu pompy absu, badz ktoregos zasilania to dccd juz nie bedzie potrzebowal informacji z ukladu abs ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 W N-ce jest tak że jest tylko kopmputer od ABSu i czujniki, nie ma pompy w ogóle jest wywalona i działa. W Lancerze robi się to na podobnej zasadzie - układ ABS jest potrzebny tlyko do przekazywania danych z czujników do komputera dyfrów. Wyjęcie bezpiecznika ABS odcina zasilanie całego układu i to rzeczywiscie może odłaczyć tryb auto (chcoiaz pamietam na pewno że Dyrekcja pisał zę tak nie jest), natomiast odłaczenie pompy nie odłacza zasilania komputera ABS. Musze to sprawdzić w wolnej chwili. ZTCP to problem w STi głównie polega na odcięciu EBD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 W N-ce jest tak że jest tylko kopmputer od ABSu i czujniki, nie ma pompy w ogóle jest wywalona i działa. W Lancerze robi się to na podobnej zasadzie - układ ABS jest potrzebny tlyko do przekazywania danych z czujników do komputera dyfrów. Wyjęcie bezpiecznika ABS odcina zasilanie całego układu i to rzeczywiscie może odłaczyć tryb auto (chcoiaz pamietam na pewno że Dyrekcja pisał zę tak nie jest), natomiast odłaczenie pompy nie odłacza zasilania komputera ABS. Musze to sprawdzić w wolnej chwili. ZTCP to problem w STi głównie polega na odcięciu EBD. czy n-ki maja taki sam dccd jak drogowe auta ? w sti wyjecie bezpiecznika na pewno odcina funkcje auto, dyrekcja sie myli IMO. wystarczy wyjac bezpiecznik i probowac zawrocic wtedy zobaczymy jak pieknie stuka... nawet w legacy z zaspawanym tylnym dyfrem tak nie stuka :cool: w evo nie ma problemu z ebd ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 czy n-ki maja taki sam dccd jak drogowe auta ? Co do zasady dzialania tak. Te lepsze mają inny komputer, ale potrzebne mu są te same sygnały, tylko ie używają położenia kierownicy. w sti wyjecie bezpiecznika na pewno odcina funkcje auto, dyrekcja sie myli IMO. wystarczy wyjac bezpiecznik i probowac zawrocic wtedy zobaczymy jak pieknie stuka... nawet w legacy z zaspawanym tylnym dyfrem tak nie stuka OK to zbadamy temat w evo nie ma problemu z ebd ? Jest taki sam jak w STi. Ale zdaje się że w STI moża dojśc do ładu z tym tylko klockami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Co do zasady dzialania tak. Te lepsze mają inny komputer, ale potrzebne mu są te same sygnały, tylko ie używają położenia kierownicy. czyli jest jakas mozliwosc eliminacji poszczegolnych sygnalow potrzebnych do dzialania funkcji auto. zapewne jest to wykonane droga elektroniczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Adam., N-ki mają albo komputer Prodrive (czyli przeprogramowana seria) albo zewnętrzne kompy. Jeżeli serię to po prostu wsadzają z modelu 05 który nie ma tego czujnika i już. Kostki itp wszystko pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Jeżeli chcesz najszybciej odłączyc AIRBAG, np. na jakis KJS wypnij kostke pod siedzeniem od bocznej poduszki lub napinacza i odłaczy Ci cału układ AIRBAG, potem wpinasz i znowu wszystko działa , robisz to w 5sek. Z ABS jest tak jak Azrael i ADAM pisali, jak wypniesz bezp. odcina sie zasilanie ABS-u i nie działa DCCD , sterownik potrzebuje informacji z 4 czujników ABS i czujnika skrętu który jest pod obudową przełączników zespolonych świateł i wycieraczek razem z taśmą AIRBAG. Aby to zrobic jak nalezy musisz zostawić bezpiecznik na swoim miejscu , i trzeba miec schemat pinów wchodzących do sterownika ( gdzies mamy, mogę poszukać, robiliśmy ten manewr z tą różnica że zamiast seryjnego był MOTEC) sterownik ABS musi miec zasilanie , i trzeba zostawić 8 przewodów z czujników ABS, oraz wyjście do DCCD ( z tego co pamietam chyba 3 przewody) musisz rozebrac kostkę przy sterowniku ABS i dostac sie do przewodów idących bezpośrednio na zawory elektromagnetczne pompy wypiąć zaizolawać i wszytsko działa jak nalezy :cool: Choć musze przyznac że nie wiem czy jest sens elimonowania ABS w STI , on naprawde dużo nie przeszkadza, może na szutrze troche :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzi Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 W MY'06 bym nic nie ruszał, chyba ze robisz rajdówkę z kubłami i klatką. Rajdówki nie robię. Nie te lata Ale przyznam, że kierownica trochę mnie denerwuje. Przydałaby się troszkę mniejsza i napewno lepiej trzymająca sie w ręku. No ale tak jak piszesz, chyba lepiej nic nie ruszać, a na tyle co ja jeżdżę jakoś dam radę. Dziękuje wszystim za info. [ Dodano: Pon Gru 24, 2007 8:47 am ] Aby to zrobic jak nalezy musisz zostawić bezpiecznik na swoim miejscu , i trzeba miec schemat pinów wchodzących do sterownika ( gdzies mamy, mogę poszukać, robiliśmy ten manewr z tą różnica że zamiast seryjnego był MOTEC) sterownik ABS musi miec zasilanie , i trzeba zostawić 8 przewodów z czujników ABS, oraz wyjście do DCCD ( z tego co pamietam chyba 3 przewody) musisz rozebrac kostkę przy sterowniku ABS i dostac sie do przewodów idących bezpośrednio na zawory elektromagnetczne pompy wypiąć zaizolawać i wszytsko działa jak nalezy :shock: ależ to proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Mam szybkie pytanie do doświadczonych kolegów. Czy seryjna kierownica z WRX MY06 - MY07 będzie pasowała do WRX MY04 ? Muszę jak najszybciej skończyć moją udrękę. PS. Wyszukiwarka wysypała tyle postów iż tydzień bym potrzebował żeby je przejrzeć. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Adam12, jeżeli nie będzie plug and play to da się to zrobić bez problemu. Może być potrzebna zwijarka albo kostka zwijarki od STi MY'06 [ Dodano: Pon Gru 24, 2007 10:54 am ] carfit, prościej wyciągnąć bezpiecznik zasilania elektrozaworów Ew. założyć przełacznik na przewodzie zasilajacym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Adam12, jeżeli nie będzie plug and play to da się to zrobić bez problemu. Może być potrzebna zwijarka albo kostka zwijarki od STi MY'06 [ Dodano: Pon Gru 24, 2007 10:54 am ] carfit, prościej wyciągnąć bezpiecznik zasilania elektrozaworów Ew. założyć przełacznik na przewodzie zasilajacym. Wielkie dzięki za pomoc. Pozostaje mi tylko kupić kierownicę, znaleźć kogoś kto ją wymieni oraz dowiedzieć się co to jest "zwijarka" PS. Po odłączeniu poduszki komputer wykryje nową bez problemów ? pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 dowiedzieć się co to jest "zwijarka" Coś co łaczy poduszke w kiierownicy i klakson z eletryką auta i umożliwia kręcenie. Po odłączeniu poduszki komputer wykryje nową bez problemów ? Tosię robi na odłaczonym akumulatorze i rozładowanym układzie odpalania poduszek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Może podłącze się pod temat - kupiłem auto ze sportową kierownicą i nie miała podłączonego klaksonu. Jak mam znaleźć wtyczkę od klaksonu żeby go podłączyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Kruk, czy auto miało oryginalnie poduszki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Azrael, tak. Instalacja od poduszek leży u mnie w garażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 25 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2007 Potzebujesz element pod kierownica od wersji bez poduch albo trzeba zrobić jakąś rzeźbe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Wielkie dzięki AZ. Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 28 Grudnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Pozostaje uzupełnić o jedną informację - z odłączonymi poduszkami samochód traci homologację i ubezpieczenie w ruchu drogowym. Tak to już jest ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się