pablo2k Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Witam! Poczytałem ciut, w Imprezkach bezpiecznik ten jest odpowiedzialny za mozliwosc holowania autka bez uszczerbku na jego zdrowiu. W moim legacy spięcie czy rozpięcie tego bezpiecznika nie powoduje zadnej zmiany w zachowaniu auta, jak bylo awd tak jest. Wszystkie elektryczne bajerki działają. Wygląda to na fabryczne. Cóż to jest za ustrojstwo? Znajduje się tuż pod rurami dolotu w okolicy zejścia odm głowic z korbową. Pozdr i dzięki za wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 pablo2k, gniazdo bezpiecznika AWD znajduje się przy gnieździe amortyzatora od strony pasażera . Każdorazowe zamknięcie obwodu bezpiecznikiem , powoduje odpięcie tylnego napędu co sygnalizowane jest czerwoną kontrolką FWD na desce rozdzielczej . Żeby sprawdzić poprawne działanie tego ustrojstwa wystarczy ruszyć na pełnej bombie . Jeśli nastąpiła "totalna wiocha" czyli spaliłeś gumę ( sorki guma ) to znaczy ,że wszystko jest OK . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Hmm a ja jak tam wkladam bezpiecznik to mi sie nic nie swieci i nadal 4 lapki sie kreca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 pablo2k, gniazdo bezpiecznika AWD znajduje się przy gnieździe amortyzatora od strony pasażera . Każdorazowe zamknięcie obwodu bezpiecznikiem , powoduje odpięcie tylnego napędu co sygnalizowane jest czerwoną kontrolką FWD na desce rozdzielczej . Żeby sprawdzić poprawne działanie tego ustrojstwa wystarczy ruszyć na pełnej bombie . Jeśli nastąpiła "totalna wiocha" czyli spaliłeś gumę ( sorki guma ) to znaczy ,że wszystko jest OK . Bezpiecznik ten jest tylko przy AT chyba.... No bo bezpiecznikiem nie rozepniemy wiskozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Bezpiecznik ten jest tylko przy AT chyba.... No bo bezpiecznikiem nie rozepniemy wiskozy. ... oczywiście , że tak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 no i wszytko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxylewith Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Ciekawa sprawa z tym niebezpiecznikiem;)Wlasnie kilka dni temu zakupilem Legacy 2.5 automat i zaciekawilo mnie gniazdo z napisem FWD.Jest on po stronie kierowcy (RHD) ,tak jak piszecie-przy kielichu amora.Czy zatem,jesli wrzuce tam bezpiecznik,to szuwarek zamieni sie w oske i bedzie mniej popalal w korkach???))Byloby milo:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Czy zatem,jesli wrzuce tam bezpiecznik,to szuwarek zamieni sie w oske i bedzie mniej popalal w korkach???))Byloby milo:) BLASPHEMY! Wyłączać AWD w subaru, żeby mniej spalać. Do czego zmierza ten świat... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxylewith Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Badzmy realistami-poruszajac sie z predkoscia 5km/h,zatrzymujac sie i ruszajac przez ok godzine rano i wieczorem,rozwijajac max predkosc 60/70km/h 4wd mi raczej nie potrzebne,a motor 2.5 wraz z automatem ciagnac 4 kola troche pozera badz co badz.Za to wieczorem czy w weekend gdy jade na plaze-jest jak najbardziej wskazane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo2k Opublikowano 8 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 bądź tró - nie rozpinaj AWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxylewith Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Widze,ze musze sam to przetestowac :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Ciekawa sprawa z tym niebezpiecznikiem;)Wlasnie kilka dni temu zakupilem Legacy 2.5 automat i zaciekawilo mnie gniazdo z napisem FWD.Jest on po stronie kierowcy (RHD) ,tak jak piszecie-przy kielichu amora.Czy zatem,jesli wrzuce tam bezpiecznik,to szuwarek zamieni sie w oske i bedzie mniej popalal w korkach???))Byloby milo:)Pozdrawiam Nie bedzie mniej palil, po pierwsze naped w AT jest dzielony 90/10 przod/tyl, a po drugie dyfer i wal i tak napedzaja tylne kola po przelaczeniu na FWD. Lepiej zostawic rozdzial napedu komputerowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 a ten bezpiecznik to nie jest przypadkiem w celach diagnostycznych? I jeździć na tym nie wolno bo sie coś sypnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxylewith Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 podlacze sie do pytania powyzej. Wrzucilem ten bezpiecznik i wydaje mi sie ,ze jakos swobodniej rusza to auto teraz. Zmartwiliscie mnie z tym rozdzialem.Okazuje sie ,ze Legacy z automatem to nie Subaru...A jakos dziwnie boki robil na plazy ,dziwnie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 1) podzial w AT nie jest 90/10 w zasadzie nikt nie wie jak to jest dokladnie i jest zmiennny (co mozna sprawdzic zima łatwo ) 2) bzdura ze oska pali mniej niz 4x4 , napewno w przypadku subaru 3) jak auto rusza ci swobodniej to znaczy ze masz roznice w oponach przód tyl i to blad urzytkownika, w wyniku ktorego wystepuja roznice predkosci obrotowych kól na osiach i wieksze opory na centralnym czyms tam (bo dyfrem teo nazwac nie mozna) 4) z bezpiecznikiem mozna jezdic TYLKO W CELACH SERWISOWYCH z mala predkoscia i na malym odcinku(gdzies pisalo max ile) , moze cie to slooooooono kosztowac czytaj skrzynia do wymiany czy to centralne cos tam ...... 5) to bylo trzeba kupic oske 1,1l a nie subaru, ktore i tak malo nie pali, jak by producent przewidzial odpinie napedu zapewne byl by guzik nie bezpiecznik!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxylewith Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 1) podzial w AT nie jest 90/10 w zasadzie nikt nie wie jak to jest dokladnie i jest zmiennny (co mozna sprawdzic zima łatwo ) 2) bzdura ze oska pali mniej niz 4x4 , napewno w przypadku subaru 3) jak auto rusza ci swobodniej to znaczy ze masz roznice w oponach przód tyl i to blad urzytkownika, w wyniku ktorego wystepuja roznice predkosci obrotowych kól na osiach i wieksze opory na centralnym czyms tam (bo dyfrem teo nazwac nie mozna) 4) z bezpiecznikiem mozna jezdic TYLKO W CELACH SERWISOWYCH z mala predkoscia i na malym odcinku(gdzies pisalo max ile) , moze cie to slooooooono kosztowac czytaj skrzynia do wymiany czy to centralne cos tam ...... 5) to bylo trzeba kupic oske 1,1l a nie subaru, ktore i tak malo nie pali, jak by producent przewidzial odpinie napedu zapewne byl by guzik nie bezpiecznik!!! Ad.2 Skad to wiesz?Sprawdzales?Wydaje mi sie ,ze spalil mniej na tych samych zakorkowanych odcinkach-z bezpiecznikiem.-11.2l/100km-wydaje mi sie,ze bardzo malo.Oczywiscie jazda spacerowa ;( Ad.3 Nie zmienialem opon po wlozeniu bezpiecznika-czytaj uwaznie! Ad.4 O to wlasnie pytalem?PO CO JEST gniazdo z napisem AWD ???? Ad.5 Trzeba bylo wejsc na forum Fiata,zeby pisac o oskach 1.1 ;P Tak czy inaczej dziekuje za posta. Praktycznie bylem przekonany,ze ten bezpiecznik nie sluzy do normalnego uzytkowania,o czym swiadczy kolor kontrolki chociazby.Pozatym jak popadal deszczyk i pare razy przod sie zerwal,to z miejsca go wyjalem Ale potrzebowalem potwierdzenia osob trzecich. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 maxylewith, Drugie prawo Murphyego: "Jeżeli zawiodą inne środki; przeczytaj instrukcję obsługi" :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 kolego nie pisalem ze po wlorzeniu bezpiecznika zmieniales opony, chodzi o to, ze jak rozepniesz tylni naped a masz opony na aucie przod tyl chocby innego producenta lub jedne bardziej zurzyte to auto bedzie lrzej sie toczylo, wynika to z rorznicy predkosci obrotowej kół przód/tył i powstaja wtedy opory na centralnym dyferencjale. Dlatego przy stałych napedach zalecana jest wymian 4 opon na raz . Pozatym jak pisalem to gniazdo serwisowe co wyraznie pisze w instrukcji !!!Jest do odcholowania auta uszkodzonego i to na krotkim odcinku i z mala predkosci (chyba do 40km/h ). Poprostu chcialem ci oszczedzic kosztow ktore moga byc spore jak bys tak jezdzil! Co do oporow toczenia audi zrobilo testy i wyszlo ze opory toczenia osi napedzanej sa o 5% wieksze niz osi wleczonej i roznica spalania jest znikoma (niecale 0,5l na 100km ) to wiecej ci uto spali z powodu skrzyni automatycznej..... Pozatym to nie kupiles auta ekonomicznego legancy automat i 4x4 i trzeba bylo sie liczyc z tym ze 13 l bedzie palic.......pozatym 2,5l tez czyms trzeba nakarmic... tak na marginesie widze ze z wysp jestes jak tam mieszkalem to paliwo bylo chyba najmniejszym zmarwieniem i 1l oszczednosci nie szukalem wrecz przeciwnie:)))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 gdzie jest dokładnie ten bezpiecznik? cypis, ogarnij trochę ostatniego posta ( z jakimś słownikiem) :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 heheh ale hogi jeszcze nie interweniowal:PPPPP nastepnego posta dam po angielsku bo chyba lepiej pisze niz w rodzimym pl:(((( bezpiecznik jest tylko w wersii z automatem w komorze silnika przy kielichu od str pasarzera. Klada sie tam bezp. 20A gdy jest potrzeba odcholowania auta np, niektorzy urzywaja na przegladzie przy tescie hamulcow ale to juz przesada wg mnie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 heheh ale hogi jeszcze nie interweniowal:PPPPP nastepnego posta dam po angielsku bo chyba lepiej pisze niz w rodzimym pl:(((( bezpiecznik jest tylko w wersii z automatem w komorze silnika przy kielichu od str pasarzera.Klada sie tam bezp. 20A gdy jest potrzeba odcholowania auta np, niektorzy urzywaja na przegladzie przy tescie hamulcow ale to juz przesada wg mnie..... czyli u mnie go nie ma. a Hogi ma bana, więc ktoś musi go zastąpić :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 nie no za co go zbanowali nie mów, żę za ta sprawe w sadzie co byla w tv:PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP a MT nie ma odłaczalnego napędu, tam gra 1wsze mechanika, nie elektryka jak w AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się