Skocz do zawartości

EVO X - rywal czy alternatywa?


rzymu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 715
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rallymen, a no właśnie.

 

Mógłbyś przedstawić wyliczenie?

 

Mówisz-masz... [50.000 EUR-(50.000 EUR : 1,136x1,031)]x3.43 PLN/EUR=15.853PLN

Dla wersji za 44.900 EUR wychodzi 14.234 PLN

 

[ Dodano: Czw Kwi 24, 2008 10:20 pm ]

mi przy kwocie 194K PLN (tyle płaciłem za STI) wyszło samej różnicy w akcyzie i wynikającej z tego różnicy w VAT około 16.6K PLN.

.

Nie, no, cena kawiorowa :mrgreen: Powiedz, ze obraziłbyś się na jakieś paszteciarstwo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIII/IX MR mialy

 

Miały ACD ale nie miały S-AYC.

z tego co czytalem specyfikacje nawet EVO X us spec nie ma S-AYC

foreksz ACD i S-AYC to dwie zupelnie rozne rzeczy. ACD to aktywna szpera w centralnym dyfrze a S-AYC to aktywny tylni dyferencjal, ale nie wiem co on daje w praktyce bo nie mialem mozliwosci sprawdzic, ale pewnie zaraz Azrael wytlumaczy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACD i S-AYC to dwie zupelnie rozne rzeczy.

wiem, w koncu kupuje Evo :wink: rzeczywiscie, nawet w MR nie ma potwierdzenia SAYC..

w Evo jest ACD (centralny mechanizm różnicowy) oraz Super AYC (superaktywne sterowanie skrętów/uślizgów)

działa to w skrócie tak:

przy opóźnieniu i dojeździe do zakrętu:

ACD - zmniejsza poślizg sprzęgła blokady proporcjonalnie do opóźnienia, aby zwiększyć stabilność

SAYC - podczas hamowania w zakręcie ułatwia skręt poprzez przeniesienie momentu hamowania silnikiem na koła wew

przy wejściu w zakręt:

ACD - zwiększa poślizg sprzęgła blokady, aby poprawić reakcję na skręt kół

SAYC - ułatwia skręt, przenosząc moment napędowy na koła zew, dopasowując działanie do skrętu kierownicy i prędkości

w casie wyjścia z zakrętu

ACD - zmniejsza poślizg sprżegła blokady proporcjonalnie do otwarcia przepustnicy w celu poprawienia trakcji

SAYC - poprawia skręt auta przez przeniesienie momentu napędowego na koła zew dopasowując działanie do skrętu kier i prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACD i S-AYC to dwie zupelnie rozne rzeczy.

wiem, w koncu kupuje Evo :wink: rzeczywiscie, nawet w MR nie ma potwierdzenia SAYC..

w Evo jest ACD (centralny mechanizm różnicowy) oraz Super AYC (superaktywne sterowanie skrętów/uślizgów)

działa to w skrócie tak:

przy opóźnieniu i dojeździe do zakrętu:

ACD - zmniejsza poślizg sprzęgła blokady proporcjonalnie do opóźnienia, aby zwiększyć stabilność

SAYC - podczas hamowania w zakręcie ułatwia skręt poprzez przeniesienie momentu hamowania silnikiem na koła wew

przy wejściu w zakręt:

ACD - zwiększa poślizg sprzęgła blokady, aby poprawić reakcję na skręt kół

SAYC - ułatwia skręt, przenosząc moment napędowy na koła zew, dopasowując działanie do skrętu kierownicy i prędkości

w casie wyjścia z zakrętu

ACD - zmniejsza poślizg sprżegła blokady proporcjonalnie do otwarcia przepustnicy w celu poprawienia trakcji

SAYC - poprawia skręt auta przez przeniesienie momentu napędowego na koła zew dopasowując działanie do skrętu kier i prędkości.

 

w teorii pewnie jest jak napisales powyzej ale jak w praktyce? czy przecietny lub troche lepszy kierowca odczuje zalaty posiadania S-AYC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

"Najnowszy Lancer Evolution pojawił się już w polskiej ofercie. Na razie w ofercie jest auto w wersji GSR z 5-biegową, manualną skrzynią biegów w cenie 158 990 zł (dopłata za lakier metalizowany to 1990 zł). Wersja MR z przekładnią TC-SST zostanie wprowadzona do sprzedaży w drugiej połowie 2008 roku."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dane mi było zobaczyć Evo X w kolorze białym na ulicy i cóż...... jest nijaki z wyglądu, nie ma w designie tej drapieżności, którą się czuło patrząc na Evo VII czy IX.

 

:lol: Zgadzam się, ale ma O NIEBO wiecej agresywności i zadziorności w stosunku do NOWEGO STI......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dane mi było zobaczyć Evo X w kolorze białym na ulicy i cóż...... jest nijaki z wyglądu, nie ma w designie tej drapieżności, którą się czuło patrząc na Evo VII czy IX.

Impreza MY 08 za to ma...Az kluje (drapie) w oczy! :mrgreen:

 

Ale faktycznie, biala 10 rewelacji nie robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczny to był 4G63

 

Zastosowanie przeze mnie przecinka nie było przypadkiem. Jak bym napisał był:

 

"klasyczny dwulitrowy"

 

to by chodziło o konkretny klasyczny dwulitrowy silnik tj. 4G63. Napisawszy:

 

"klasyczny, dwulitrowy"

 

wyraziłem treść "klasyczny BO dwulitrowy".

 

:cool: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lezo, i dwulitrowy, klasyczny silnik 8).

 

no właśnie, i raczej nie powtórzą wtopy 2,5l subaru..

 

[ Dodano: Wto Maj 27, 2008 5:17 pm ]

Co wy tak z tymi sedanami? Chcecie na taksowke przerobic, zeby na paliwo zarobic?

 

 

Sedan po prostu dużo ładniejszy, zawsze mi się podobały, hatcha nie chce bo mi się zbyt z gównażerią kojarzy :), a zwłaszcza tego lanosowego..

 

[ Dodano: Wto Maj 27, 2008 5:18 pm ]

W PL mozesz miec taksowke hatch'a.

 

no to tym bardziej niezrozumiale jest przywiazanie do sedana :mrgreen:

 

Rozumiem obronę interesów :mrgreen: ale nie przekonam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...