Jump to content

Wymiana tarcz przód i tarczy sprzęgła MY'04


Raga
 Share

Recommended Posts

Na co zwrócić uwagę:

 

Będę wymieniał tarcze w modelu WRX USA MY'04 na przodzie + prawdopodobnie tarczę sprzęgła (mam nadzieję, że nie będę musiał zaglądać do skrzyni).

 

Są jakieś "knify", na które warto zwrócić uwagę?

 

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Bedziesz to robil sam czy u kogos to powiem tobie krok po kroku jak to zrobic.

 

I proponuje wymiane kompletna tarcza sprzegla docisk lozysko dociskowe i lozysko w kole zamachowym. Przerabialem juz zmiany z oszczednosciami i nie za dobrze na tym wyrzedlem no chyba ze spradajesz auto.

Link to comment
Share on other sites

ImprezaSTi, jak i reszta dzięki za odzew :) Będę to robił u siebie na warsztacie, tylko że stricte mam doświadczenie tylko z terenówkami i dużymi tirami :)

 

Będę zmieniał olej na albo castrol (nie RS tylko jakiś inny lub Edge) przynajmniej jakis 5 lub 0 W 50 lub 60. Nalany mam ten śmieszny (5 lub 10 W 30 - taki jak na korku) i dolewam RS, ale nie ma to sensu. Castrol wybrałem z racji bardzo niskiej ceny zakupu, no i taki (nie pamiętam akurat nazwę) dolewają w Subaru Bielsko.

 

Przy okazji tarcz (mam okazje kupić ze zniżką w Intercars, tylko nie wiem jakich firm oferują) wymienię płyn, bo ten zwykły jak się raz zagotuje to już klapa. Może pokuszę się na tarcze bardziej wyczynowe (dla mnie wyczyn to nacinane, nawiercane ;) ), tylko też dokładnie nie wiem na jaki kompromis pójść. Jeżdżę dużo, nie zawsze agresywnie i nie chce zmieniać klocki co dalszy wyjazd :)

 

Co do sprzęgła, to liczę na podpowiedzi co do wyboru sposobu i firm- zazwyczaj w terenówce czy większym ciężarowym daje regenerować. W Bielsku mamy bardzo kumatego człowieka od tarcz, kupuje bardzo dobre okładziny i nawet samemu składa tarcze bardziej sportowe (nie wiem czy ze spieków). Tarcze od tego człowieka wytrzymują strzały ze sprzęgła lepiej niż nie jedna strzelnica sportowa :)

 

ImprezaSTi, jak byś mógł zamieścić takie sprawozdanie to byłbym bardzo wdzięczny :) Impreza to moje spełnione marzenie motoryzacyjne i nie chcę nic zepsuć ani tez nie wpaść w straszne koszty.

 

pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

WYMIANA SPRZEGLA wersja WRX 04

 

Zaczynamy od gory

Bateria odkrec +

Odkrec intercooler potem gorny zaczep skrzyni biegow idze od skrzyni do firewall

Potem 14mm sruby gorne od skrzyni nawet z lawej strony mozesz od gory dojsc do dolnych. (Ale to juz po wyjeciu rozrusznika lewa strona)

Potem zeby nie spuszczac plynu z ukladu sprzegla odkrec cylinderek i poloz go z boku.

Jak rozrusznik bedzie na boku to z lewej strony skrzni bedzie sruba wielkosci 5zl z kluczem alan (hex) 10mm musissz ja odkrecic i w srodku bedzie rdzen do ktorego mozesz wkrecic srube z tego co pamietam jest to gwint M6 albo M8 przewaznie nakretka glowki maja 12mm i wyciagnij go w lewa strone bez tego wyjecia sprzegla jest prawie ze nie mozliwe. Przewaznie mozesz to wyciagnac reka a jak nie to podeprzyj jakas breszka czy srubokretem. Jak ten rdzen wypadnie to zwolni widelec od lozyska dociskowego (wrx ma pociagowe)

Potem oslona cieplan od turbo z doswiadczenia sruby sie urywaja chbya ze podgrzejesz czasem sie zdarzy ze uda sie odkrecic bez problemowo.

Pod nia jest 5 srub trzymajacych downpipe i reszte wydechu. Odlacz kabe ktore ida na skrzynie 2 wtyczki i O2 sensory na wydechu.

Potem sa jeszcze 2 sruby ktore trzymaja wydech jedna idzie z boku skrzyni a druga na wieszaku pod autem i reszta gumy caly wydech spada. Nie polecam rozdzielania wydechu wiecej potem jest problemow z uszczelkami itp.

Odkrecasz mocowania przednich amortyzatorow 3X 12 mm na kazdej stronie

 

Potem auto idzie do gory

 

odkrecasz dolne sruby skrzyni powinny byc 4 lub 3 jak jedna odkreciles z gory.

potem spada wal 4 X 10 mm na dyfie i lozyska po srodku i wyciagasz do tylu.

Potem Dzwignia zmiany biegow najpierw odkrecasz okragla blaszeke ze sprezynka(czasem nie ma jak ktos juz cos kabinawal) latwy dostep a potem przegod od drazka (uzyj dwie plaskie 12mm jedna od gory druga od dolu)

 

Potem 4 X 12 od tylnego mocowania skrzyni. skrznia spanie w dol ale nie odlaczy sie od auta bo przewaznie sidzi bardzo ciasno wiec musisz wejsc na gore i rozlupac ja przcinakiem na gorze pomiedzy blokiem a skrznia. Zadko kiedy zdarza sie ze rozejdzie sie przez ruszanie na boki.

 

Pol osie wybij rdzenie trzmajace oski najlepiej do gory przez to ze odczepiles amorki na gorze da to tobie miejsce na wyciagniecie ich ze skrzni.

 

 

Przy instalacji jedna uwaga !!!!!!

DUZE ULATWIENIE

 

ODCZEM LOZYSKO POCIAGOWE OD TARCZY DOCISKOWEJ (srubokret wystarczy i wyciagnij okragla zawleczke wyjdzie samo)

wloz je na widelec i zainstaluj w skrzyni (okragly rdzen wsadzany z boku) zanim ja zalozysz. Oczywiscie dodaj jakis syntentyczny czy silikonowy smar na wszystkie elementy rdzenia i miejsca gdzie lozysko sie przesuwa.

 

Potem jak juz skrznia siedzi popchnij widelec do tylu auta i lozysko samo wskoczy na swoje miejsce i zaoszczedzi tobie zabawy z rdzenie i ustawieniem tego w odpowiedniej pozycji.

 

 

Jak wisz co robisz to za drugim razem nie zajmie tobie to wiecej niz 1.5 godziny w dwie osoby 2 gdziny w jedna osobe (sciagniecie)

 

Przy instalacji musisz podeprzec przod silnika zeby latwiej wlozyc skrznie ja zakladam pasek na alternator i naciagam go za srobe od mocowania gornego zaczepu skrzyni biegow ta co jest w firewall.

 

Mysle ze to pomoze

 

Udanej zabawy

 

I jak bylo powiedziane dobrze jest zmienic zimering na tyle ale ja to robie jak auto ma przejechane wiecej niz 150K nigdy nie widzialem zeby sie laly ponizej 200K

Link to comment
Share on other sites

Dobra, no i z tarczami i klockami też chyba zaszalałem Zestaw na przód i tył EBC Turbo Groove + klocki red stuff i ten lepszy płyn. Nie jeżdżę po torach czasem ciut szybciej i taki zestaw napewno długo mi w tym pomoże.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...