Skocz do zawartości

najdroższy filtr nowoczesnej Europy


ost

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Forumowiczom i Dyrekcji,

to mój pierwszy post. Do tej pory byłem biernym, acz wiernym czytaczem forum, jednak do wystukania pytania zmusiła mnie wizyta w serwisie u pana Kopera w Warszawie. Musiałem do niego udać się na przegląd, ponieważ niedawno nabyłem WRX-a, który jeszcze przez jakiś czas ma ważną gwarancję. To moje trzecie Subaru i z autopsji wiem, że zbliżanie się do ASO w Warszawie jest wynikiem niewiedzy, wielkiej desperacji lub przyłożonego pistoletu do skroni.

 

Jednak gwarancja piechotą nie chodzi...

 

Przechodząc do sedna. Przegląd był całkiem miły, śniadanie w hoteliku Kopera zjadliwe, samochód w pełni sprawny. Jednak zaistniała konieczność wymiany filtra przeciwyłkowego (pod groźbą utraty gwarancji, a raczej niepodstęplowania przeglądu w książce). Nie jestem znawcą techniki samochodowej, a już na pewno tajników produkcji filtrów przeciwpyłkowych, jednak cena przekraczająca 600 zł za kawałek pofałdowanego materiału sztucznego to chyba poważna przesada. Pan Koper powiedzał, że to cena narzucona przez SIP.

 

Oczywiście gdzie mi tam, małemu bączkowi, wtrącać się do ustalania cen w poważnej firmie, ale z informacji, które po tym przykrym fakcie udzielili mi znajomi z klubsubaru.pl wynika, że ów filtr w oryginalnym subarowym opakowaniu można kupić - wykorzystując prywatnych importerów - kilkakrotnie taniej.

 

To tak chciałem poskarżyć się na początek.

 

Pozdrawiam. Ost

 

P.S. Przepraszam jeśli powtarzam wątek - zapewne kwestia cen oryginalnych części była już na forum poruszana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Ojciec Założyciel

Witam na Forum !

 

Aktualna cena filtra p.pyłkowego jest idiotyczna. Nie chcę się zagłębiać w wyjaśnienia dotyczące kosztów logistyki, (dotychczasowych) ceł itd.

Analizujemy aktualnie możliwości zmian cen w wyniku nowych mozliwości powstałych po akcesji unijnej.

Należy tu dodać, że filtr ten dotyczy wyłącznie oczyszczania powietrza w kabinie i nie ma wpływu na gwarancję.

 

Jednocześnie dziękuję za sygnał (wprawdzie juz nam znany).

 

 

Łącze pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... o jakich cłach teraz mówimy? Filtr taki kupiony przez Pana X. w magazynie z Niemczech przywieziony do PL i sprzedany z zyskiem dla Pana X kosztuje nie więcej niż 200PLN. I bynajmniej nie piszę tu o zamienniku, ale oryginalnej OEMowej części w pudełku.

 

Widać jednak, że SIP ma koszty odpowiednio większe, ponieważ zamiast po 200PLN sprzedaje ten kawałek wygiętego papieru z bibułą po 600PLN :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualna cena filtra p.pyłkowego jest idiotyczna.

 

W tym punkcie zgadzamy się w całej rozciągłości...

 

Nie chcę się zagłębiać w wyjaśnienia dotyczące kosztów logistyki, (dotychczasowych) ceł itd.

 

Jakby co chętnie polecę jakąś firmę specjalistyczną. Za takie pieniądze mogą dowozić filtry złotą karetą z szóstką koni :)

 

Analizujemy aktualnie możliwości zmian cen w wyniku nowych mozliwości powstałych po akcesji unijnej.

 

Niezmiernie cieszę się, że SIP aktualnie analizuje możliwości w wyniku nowych możliwości. Czekam z niecierpliwością na efekty.

 

Należy tu dodać, że filtr ten dotyczy wyłącznie oczyszczania powietrza w kabinie i nie ma wpływu na gwarancję.

 

Hm, czyli dostałem złą informację w serwisie. Sugestia wyczyszczenia filtra metodą powietrzną usta-filtr nie spotkała się akceptacją szefostwa. Kazali wymienić pod groźbą utraty i postraszyli SIPem.

 

Łącze pozdrowienia

 

Ja także pozdrawiam. Proszę wybaczyć, że pozwoliłem sobie na lekką, ale przecież nie zjadliwą ironię.

 

Ost

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a ja ostatnio stwierdziłem słabsze działanie dmuchawy (auto ma 65kkm), wyjąłem filtr przeciwpyłkowy (był rzeczywiście zakitowany), wytrzepałem, odkurzyłem odkurzaczem, wydmuchałem kompresorem i jest jak nowy :)

A większość ASO, nie tylko zresztą Subaru uwielbia wymieniać filtr przeciwpyłkowy podczas każdego przeglądu.

 

ps. dodam tylko że z filtrem powietrza takich odczynień nie stosuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie ostatnio czyściłem (tzn. nie dokładnie ja, ale w sumie wiecie o co chodzi ;-)) filtr powietrza. Pod wodą :D No, ale to nie papier w końcu...

 

Zaś co do tej dmuchawy i filtra, to rzeczywiście, po wytrzepaniu trochę odżyła, ale jakoś specjalnie za mocno mi nigdy nie dmuchała. Może coś jest nieszczelne :? Ma ktoś podobne odczucia :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakoś specjalnie za mocno mi nigdy nie dmuchała.

 

Normalnie Cimnogród !!!

To so wszysko skutki braku wychowania seksualnego w szkole.

Tego sie nie dmucha !!!

 

Mamusia

Cza chyba zrobiś Zlot w ty sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dokładnie tak.

 

jesli to byla odpowiedz na moje pytanie - to chyba Cie zmartwie - z tego co sie orientuje (ale to moze Dyrekcja zweryfikuje) filtr do GT rozni sie od filtra do WRX'a (no chyba, ze moje zrodla wprowadzily mnie w blad :-) )

 

no i cena mocno przesadzona - ja jakis miesiac temu zaplacilem za ten filtr 130 zl. (albo 135 - nie pamietam dokladnie) - i nie za jakis no-name tylko oryginalny Subaru (w pudelku, z instrukcja montazu :-) i takie tam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ha, a ja ostatnio po przeczytaniu postów w tym temacie, przypomniałem sobie o istnieniu takiego filtra, i ku mojemu wielkiem zdumieniu po zdjęciu zaślepki okazało się że wcale tam go nie ma. Na gwarancji nikt nie proponował mi jego wymiany(no bo po co :o )....ale to pewnie japończycy zapomnieli go założyć :twisted:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Roland

 

Właśnie zamówiłem, niedość że przepłacę, to jeszcze się okaże że nie pasuje :cry:

 

a przeca na liście klubowej trąbię na lewo i prawo odnośnie tego filtra (i jego kosztów) :twisted:

 

dla pewności wczoraj jeszcze sprawdziłem czy się nie pomyliłem w numerze - i na pewno mam właśnie ten G3210 FC000 (co prawda jeszcze go nie wymieniłem - ale z tego co kojarzę poprzedni miał identyczne oznaczenie)

 

a co do fabrycznego montażu - w GT była to ponoć bardzo rzadko wybierana opcja - ja u siebie musiałem dokupić ramke mocującą (i wyciąć kawałek plastiku który robił za zaślepkę)

nie wiem jak to ma się w WRX'ach - może zmienili podejście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...