Skocz do zawartości

Buczenie z tyłu - dziwny rezonans. Oraz stuki z przodu w zawieszeniu.


artu-44

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód kupiłem niedawno bo w sierpniu, no i jak zwykle dopiero po jakimś czasie zaczyna człowiek słyszeć dźwięki jakich wcześniej nie słyszał albo mu nie przeszkadzały.

1. Pierwszy jaki mi zaczął dokuczać, to przy obrotach 1200 / min takie buczenie lub bardziej taki rezonans tak jakby coś było luźne i zaczynało drżeć, ale tylko przy tych obrotach i tylko chwilkę, chyba że przytrzymam na tych obrotach to wymuszę ten stan rzeczy dłużej. Myślałem że to może tłumik ale wszystko tam Ok, sztywno.

wywaliłem wszystko z bagażnika i dalej to samo. W….ia mnie ten dźwięk i już miałem się z tym pogodzić ale myślę sobie może ktoś z Was miał podobnie i coś doradzi. 
2. Drugi dźwięk to jazda po kostce brukowej, bo słychać tylko na niej, z przodu słychać takie turkotanie. Gdzieś jest jakiś luz. Zawiecha sprawdzona, wszystko sztywne. Wymieniłem łącznik stabilizatora i nic. 
zastanawia mnie maglownica ale tu też działa wszystko poprawnie. Może coś na odcinku między kierownicą a maglownicą ??? 
Pomóżcie ludziska !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, artu-44 napisał(a):

Samochód kupiłem niedawno bo w sierpniu, no i jak zwykle dopiero po jakimś czasie zaczyna człowiek słyszeć dźwięki jakich wcześniej nie słyszał albo mu nie przeszkadzały.

1. Pierwszy jaki mi zaczął dokuczać, to przy obrotach 1200 / min takie buczenie lub bardziej taki rezonans tak jakby coś było luźne i zaczynało drżeć, ale tylko przy tych obrotach i tylko chwilkę, chyba że przytrzymam na tych obrotach to wymuszę ten stan rzeczy dłużej. Myślałem że to może tłumik ale wszystko tam Ok, sztywno.

wywaliłem wszystko z bagażnika i dalej to samo. W….ia mnie ten dźwięk i już miałem się z tym pogodzić ale myślę sobie może ktoś z Was miał podobnie i coś doradzi. 
2. Drugi dźwięk to jazda po kostce brukowej, bo słychać tylko na niej, z przodu słychać takie turkotanie. Gdzieś jest jakiś luz. Zawiecha sprawdzona, wszystko sztywne. Wymieniłem łącznik stabilizatora i nic. 
zastanawia mnie maglownica ale tu też działa wszystko poprawnie. Może coś na odcinku między kierownicą a maglownicą ??? 
Pomóżcie ludziska !!!!


1. Może nieszczelność wydechu, wypalone tłumiki? 
2. Stukają zaciski hamulcowe. Na nierównej drodze przytrzymaj delikatnie pedał hamulca, powinno przestać stukać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ir3n3usz napisał(a):


1. Może nieszczelność wydechu, wypalone tłumiki? 
2. Stukają zaciski hamulcowe. Na nierównej drodze przytrzymaj delikatnie pedał hamulca, powinno przestać stukać. 

Zaciski odpadają - sprawdziłem dzisiaj. Jeszcze sprawdzę górne mocowanie amortyzatora może to właśnie poduszka tylko dosyć ciężko to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, artu-44 napisał(a):

Możesz bardziej sprecyzować jak było u Ciebie i o jaką opaskę chodzi ??

 

Kolektor wydechowy, katalizator itp. otoczony jest metalowymi osłonami. One z czasem korodują, a konkretnie ich mocowania. Jedna z osłon w moim aucie zakończona jest taką metalową opaską/obejmą. Po założeniu nowej przestało dzwonić. 

pobierz.webp.206782f9919586984d82622aba01200f.webp

 

A, pytałeś jak u mnie było. Podczas zwiększania obrotów dzwoniło co raz mocniej. Żeby sprawdzić co i jak wlazłem pod samochód, a moja kobieta powoli podnosiła obroty żeby hałasowało. :biglol:

Edytowane przez Orear
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...