555marcin Opublikowano 3 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 (edytowane) Czołem, wpadł mi do głowy dziwny pomysł wymiany mojej XV na BRZ/GT86. Na tutejszym forum nie znalazłem takiego tematu, sporo natomiast dzieje się na zagranicznych forach. Jak to jest z tymi wadliwymi sprężynami? Czy brak przeprowadzonej akcji naprawczej to czekanie na rychły kaput motoru, jak w słynnym SBD? Czy motor ogólnie posiada jakieś inne typowe bolączki? Dzięki za podzielenie się opiniami Tutaj nieco o bolączkach, nie ma nic o sprężynach. Ale jestem ciekaw jak to wygląda z punktu widzenia Was, użytkowników. https://mymotorlist.com/engines/subaru/fa20/ Edytowane 3 Listopada 2023 przez 555marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 3 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 (edytowane) 16 minut temu, 555marcin napisał(a): Czołem, wpadł mi do głowy dziwny pomysł wymiany mojej XV na BRZ/GT86. Na tutejszym forum nie znalazłem takiego tematu, sporo natomiast dzieje się na zagranicznych forach. Jak to jest z tymi wadliwymi sprężynami? Czy brak przeprowadzonej akcji naprawczej to czekanie na rychły kaput motoru, jak w słynnym SBD? Czy motor ogólnie posiada jakieś inne typowe bolączki? Dzięki za podzielenie się opiniami Tutaj nieco o bolączkach, nie ma nic o sprężynach. Ale jestem ciekaw jak to wygląda z punktu widzenia Was, użytkowników. https://mymotorlist.com/engines/subaru/fa20/ Silniki z pierwszego roku produkcji podchodzą pod kampanię, reszta ma sprężyny wolne od wad. Słyszałem o jednym przypadku pękniętej sprężyny w FB20, silnik chodził normalnie. Zwoje oparły się o siebie i tak sobie jeździł bez najmniejszego problemu. Łatwiej trafić szóstkę w Lotto niż pękniętą sprężynę. Edytowane 3 Listopada 2023 przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 4 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 13 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): Słyszałem o jednym przypadku pękniętej sprężyny w FB20 FA20? Mimo wszystko, brzmi optymistycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 4 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 3 godziny temu, 555marcin napisał(a): FA20? Mimo wszystko, brzmi optymistycznie Nie słyszałem o problemach w FA20. Poza tym podają, że największe ryzyko pęknięcia sprężyny jest przez pierwsze 1500km. Obecnie te silniki mają przebiegi 200-300tyś km... W zasadzie nie ma już tematu, problem nie istnieje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 4 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 Zdecydowanie najczęstszą usterką tych silników jest panewka. I niestety jak już panewa poleci to motor jest na śmietnik. O tym co decyduje o panewce jest tak samo wiele teorii jak o UPG w 2.5T EJ257. Katastrofa zdarza się w zupełnie cywilnie użytkowanych autach jak i tych upalanych. No i oczywiście są samochody co mają 300 tys. km i nic i są takie gdzie ktoś nie oszczędza i też problem nie wystąpił. Moim zdaniem, a podkreślam, że to subiektywna opinia nie poparta stosem badań i wywiadów główna przyczyna to jednak niska dbałość o odpowiednią eksploatację: obciążanie zimnego silnika, rzadko wymieniany olej, olej kiepskiej jakości czy ogólna tendencja do ciągłego pałowania. Z tyłu głowy jest wizja katastrofy, ale nie oszukujmy się, to nie są jedyne na świecie silniki z ryzykiem kosztownego kaboom. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 (edytowane) 8 godzin temu, Tomasz_555 napisał(a): Moim zdaniem, a podkreślam, że to subiektywna opinia nie poparta stosem badań i wywiadów główna przyczyna to jednak niska dbałość o odpowiednią eksploatację: obciążanie zimnego silnika, rzadko wymieniany olej, olej kiepskiej jakości czy ogólna tendencja do ciągłego pałowania. Z tyłu głowy jest wizja katastrofy, ale nie oszukujmy się, to nie są jedyne na świecie silniki z ryzykiem kosztownego kaboom. Jest sporo prawdy w tym co piszesz, najciekawsze jest to że montowaliśmy to seryjnego silnika zestaw kompresora + ecutek cosworth i to w kilku przypadkach i zero problemów ! Jedyne to ostrzeżenie o używaniu innego oleju jak wymaga producent, oraz interwał olejowy zmniejszony o połowę. Dziwnym faktem nikomu nie padł silnik..... który jest bardziej obciążony o ok 25%. Faktem jest że sporo tych aut jeździ na 0W20 lub nijakich 0W30 czy 5W30 . Edytowane 4 Listopada 2023 przez carfit 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 4 Listopada 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 14 minut temu, carfit napisał(a): Jedyne to ostrzeżenie o używaniu innego oleju jak wymaga producent Czyli jaki lać, żeby odwiedzać Cię tylko na przeglądach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 6 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2023 W dniu 4.11.2023 o 21:54, carfit napisał(a): Dziwnym faktem nikomu nie padł silnik..... który jest bardziej obciążony o ok 25%. Fakt, nie kojarzę z grup fejsbukowych przypadków, gdzie padł zmodyfikowany silnik. Pomijając oczywiście przypadki źle wykonanej pracy czy strojenia. Co więcej awaria najczęściej zdarza się w pojazdach z manualem. Automatów jeździ równie dużo i zdecydowanie rzadziej słyszy się o panewce w takiej konfiguracji. Przypadek ? Niekoniecznie. W dniu 4.11.2023 o 22:09, 555marcin napisał(a): Czyli jaki lać, żeby odwiedzać Cię tylko na przeglądach? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Olej trzeba stosować odpowiedni do sposobu użytkowania, przebiegów oraz oczywiście dobry jakościowo. Na którejś z grup na FB ktoś wrzucił ładne porównanie olejów różnych producentów oraz trochę informacji, które parametry oleju mają znaczenie. Można się tym posiłkować przy wyborze oleju. No i stara jak świat zasada, że żaden, nawet najlepszy olej nie zastąpi jego częstej wymiany. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4lotek Opublikowano 30 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 W dniu 4.11.2023 o 21:54, carfit napisał(a): Jest sporo prawdy w tym co piszesz, najciekawsze jest to że montowaliśmy to seryjnego silnika zestaw kompresora + ecutek cosworth i to w kilku przypadkach i zero problemów ! Jedyne to ostrzeżenie o używaniu innego oleju jak wymaga producent, oraz interwał olejowy zmniejszony o połowę. Dziwnym faktem nikomu nie padł silnik..... który jest bardziej obciążony o ok 25%. Faktem jest że sporo tych aut jeździ na 0W20 lub nijakich 0W30 czy 5W30 . Ale właśnie 0w20 jest polecany przez producenta... Niektórzy leją 5w40, bo co innego to woda. Ja leję, co instrukcja każe, nie latam na torze, raczej nie obciążam silnika tak generalnie. Ale: co lać, albo: co Ty polecasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się