Simmi Posted June 3, 2023 Share Posted June 3, 2023 Siema Pacjent OBK3 z przestawionym rozrządem zapadł na śmierć kliniczną jednak rodzina się nie poddała i zorganizowała mu przeszczep serca. Wczoraj kardiolog wypisał pacjenta z kliniki i wszystko było git. Do dzisiaj kiedy pacjent dostal zapaści: Zaczęło się od wypadania 4 cylindra na kodzie 304 do którego po chwili doszedł trzeci cylinder i kod 303. Z wydechu bardzo silnie i wyraźnie wyczuwalny zapach benzyny. I do tego pops and bangs z wydechów. Swieczka na 3 nie daje iskry więc zamieniłem przewody z 3 na 1 oraz 4 na 2. Szybka przejażdżka i dalej 303 i 304. Ale już bez strzałów z wydechów a tylko baaaardzo zamulony silnik (praca podobna jak przy zatkanym katalizatorze). Niby to dyskalifikuje jako winowajców świeczki i przewody i kolejna podejrzana to cewka... Pytania: 1. Jak sprawdzić poprawność działania cewki? 2. Co jeśli to nie cewka? Co może w dalszej kolejności dawać takie objawy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted June 3, 2023 Share Posted June 3, 2023 55 minut temu, Simmi napisał(a): Siema Pacjent OBK3 z przestawionym rozrządem zapadł na śmierć kliniczną jednak rodzina się nie poddała i zorganizowała mu przeszczep serca. Wczoraj kardiolog wypisał pacjenta z kliniki i wszystko było git. Do dzisiaj kiedy pacjent dostal zapaści: Zaczęło się od wypadania 4 cylindra na kodzie 304 do którego po chwili doszedł trzeci cylinder i kod 303. Z wydechu bardzo silnie i wyraźnie wyczuwalny zapach benzyny. I do tego pops and bangs z wydechów. Swieczka na 3 nie daje iskry więc zamieniłem przewody z 3 na 1 oraz 4 na 2. Szybka przejażdżka i dalej 303 i 304. Ale już bez strzałów z wydechów a tylko baaaardzo zamulony silnik (praca podobna jak przy zatkanym katalizatorze). Niby to dyskalifikuje jako winowajców świeczki i przewody i kolejna podejrzana to cewka... Pytania: 1. Jak sprawdzić poprawność działania cewki? 2. Co jeśli to nie cewka? Co może w dalszej kolejności dawać takie objawy? Potrzebujesz izolowane narzędzie i powoli zdejmujesz przewód WN z cewki na pracującym silnik. Powinna być widoczna przeskakująca iskra nawet w odległości kilku centymetrów. Jeśli jej nie będzie albo będzie bardzo słaba, to cewka jest padaka. Dla porównania możesz zrobić tak z każdym przewodem, czy jest taka iskra, że "konia by zabiło" ;-) Pamiętaj, żeby izolować rękę, bo nie będzie przyjemnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 3, 2023 Share Posted June 3, 2023 Jeśli dobrze kojarzę to cewka ta daje iskrę parami na 1 i 2 oraz na 3 i 4. Możesz zmierzyć rezystancję jeszcze miernikiem. Powinna być taka sama na obu stronach. Jeśli będzie inna to masz winowajcę. Nie pamiętam wartości. Ale tu coś znajdziesz https://www.subarupartsplus.com/blog/diagnose-failing-ignition-coil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simmi Posted June 4, 2023 Author Share Posted June 4, 2023 Ok. Pytanie jaka powinna być wartość tej rezystencji oraz gdzie przyłożyć miernik. Pytanie też czy na odpalonym silniku czy na zapłonie czy na wyłączonym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 4, 2023 Share Posted June 4, 2023 (edited) 7 godzin temu, Simmi napisał(a): Ok. Pytanie jaka powinna być wartość tej rezystencji oraz gdzie przyłożyć miernik. Pytanie też czy na odpalonym silniku czy na zapłonie czy na wyłączonym. Ok to inaczej, minuta szukania i mam to: Edited June 4, 2023 by ewemarkam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simmi Posted June 4, 2023 Author Share Posted June 4, 2023 Dzięki. W zasadzie też znalazłem podobne informacje i mogłem napisać by nikomu już nie zawracać gitary. Sorry... w międzyczasie okazało się że multimetr się zepsuł więc testy dopiero jutro. Dzięki jeszcze raz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simmi Posted June 5, 2023 Author Share Posted June 5, 2023 (edited) 1 i 2 pokazuje 11,43 3 i 4 pokazuje 000 Piny pokazuje wartości skaczące od 9 do 300 Pytanie czy cewka mogła się sama zepsuć czy coś ją uszkodziło i gdzie mam szukać ewentualnie problem Edited June 5, 2023 by Simmi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustaf Posted June 5, 2023 Share Posted June 5, 2023 Nie wiem czy coś mogło zepsuć cewkę - uszkodzone świece, źle założone kable zapłonowe, przebijające przewody. Jak dalej będziesz tak kombinował - będziesz szukał sterownika silnika bo upalisz tranzystory mocy w ECU. Miałem już kilka takich zawodników. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simmi Posted June 5, 2023 Author Share Posted June 5, 2023 Co więc proponujesz? Zmienić cewkę i liczyć ze to ze starości? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 5, 2023 Share Posted June 5, 2023 Godzinę temu, Simmi napisał(a): Co więc proponujesz? Zmienić cewkę i liczyć ze to ze starości? Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simmi Posted June 6, 2023 Author Share Posted June 6, 2023 Ok. Cewka zamontowana wszystko gra i autko jeździ jak marzenie. Dzięki za rady. Temat do zamknięcia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simmi Posted June 6, 2023 Author Share Posted June 6, 2023 Nowa cewka padła 303 i 304. Ma ktoś jakiś pomysł? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 6, 2023 Share Posted June 6, 2023 Jak Ci cewka padła to do wymiany cały układ WN. Czyli kable i świece. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simmi Posted June 6, 2023 Author Share Posted June 6, 2023 Wszystko wjechało nowe przy przeszczepie. Oprócz cewki. Ta dziś nowa była Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted June 6, 2023 Share Posted June 6, 2023 Ja już pomysłu nie mam. Możesz reklamować cewkę. A jaka jest przerwa na elektrodach? I jakie masz świece? Może załóż jakieś stare bo te może mają przebicie na porcelance, albo zamień świece, najwyżej uwali uzwojenie na 1 i 2 cylindrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simmi Posted June 8, 2023 Author Share Posted June 8, 2023 Dobra... Jeszcze lepiej: Cewka wyjęta na stół daje lekko zanizone ale stabilne i jeszcze poprawne odczyty a poziomie 11,5. Jutro kupię przewody i zmienię, zobaczę czy coś to da. Świece są nowe więc zostawiam je na koniec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simmi Posted June 9, 2023 Author Share Posted June 9, 2023 Teraz to już wołam POMOCY!!! - Nowa cewka - Nowe przewody - Nowe świece ...i nic. Auto kręci ale nie odpala. Mechanik przed oddaniem auta dzwonił do mnie z pytaniem czy auto ma immobiliser bo nie mogą odpalić. Potem odpalili ale kiedy pytałem o co chodziło to lakonicznie mnie zbył odpowiedzią "pytałem z ciekawosci". Ma ktos jakis pomysl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simmi Posted June 22, 2023 Author Share Posted June 22, 2023 Mechanik mówi że sterownik silnika. Ciekawe co będzie dalej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now