Jump to content

Przeszczep nie chce się przyjąć


Simmi

Recommended Posts

Siema

 

Pacjent OBK3 z przestawionym rozrządem zapadł na śmierć kliniczną jednak rodzina się nie poddała i zorganizowała mu przeszczep serca. 

Wczoraj kardiolog wypisał pacjenta z kliniki i wszystko było git. 

Do dzisiaj kiedy pacjent dostal zapaści:

Zaczęło się od wypadania 4 cylindra na kodzie 304 do którego po chwili doszedł trzeci cylinder i kod 303. Z wydechu bardzo silnie i wyraźnie wyczuwalny zapach benzyny. I do tego pops and bangs z wydechów.

Swieczka na 3 nie daje iskry więc zamieniłem przewody z 3 na 1 oraz 4 na 2. Szybka przejażdżka i dalej 303 i 304. Ale już bez strzałów z wydechów a tylko baaaardzo zamulony silnik (praca podobna jak przy zatkanym katalizatorze).

Niby to dyskalifikuje jako winowajców świeczki i przewody i kolejna podejrzana to cewka...

Pytania:

1. Jak sprawdzić poprawność działania cewki?

2. Co jeśli to nie cewka? Co może w dalszej kolejności dawać takie objawy? 

 

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Simmi napisał(a):

Siema

 

Pacjent OBK3 z przestawionym rozrządem zapadł na śmierć kliniczną jednak rodzina się nie poddała i zorganizowała mu przeszczep serca. 

Wczoraj kardiolog wypisał pacjenta z kliniki i wszystko było git. 

Do dzisiaj kiedy pacjent dostal zapaści:

Zaczęło się od wypadania 4 cylindra na kodzie 304 do którego po chwili doszedł trzeci cylinder i kod 303. Z wydechu bardzo silnie i wyraźnie wyczuwalny zapach benzyny. I do tego pops and bangs z wydechów.

Swieczka na 3 nie daje iskry więc zamieniłem przewody z 3 na 1 oraz 4 na 2. Szybka przejażdżka i dalej 303 i 304. Ale już bez strzałów z wydechów a tylko baaaardzo zamulony silnik (praca podobna jak przy zatkanym katalizatorze).

Niby to dyskalifikuje jako winowajców świeczki i przewody i kolejna podejrzana to cewka...

Pytania:

1. Jak sprawdzić poprawność działania cewki?

2. Co jeśli to nie cewka? Co może w dalszej kolejności dawać takie objawy? 

 


Potrzebujesz izolowane narzędzie i powoli zdejmujesz przewód WN z cewki na pracującym silnik. Powinna być widoczna przeskakująca iskra nawet w odległości kilku centymetrów. Jeśli jej nie będzie albo będzie bardzo słaba, to cewka jest padaka. Dla porównania możesz zrobić tak z każdym przewodem, czy jest taka iskra, że "konia by zabiło" ;-) Pamiętaj, żeby izolować rękę, bo nie będzie przyjemnie.  

Link to comment
Share on other sites

Jeśli dobrze kojarzę to cewka ta daje iskrę parami na 1 i 2 oraz na 3 i 4. Możesz zmierzyć rezystancję jeszcze miernikiem. Powinna być taka sama na obu stronach. Jeśli będzie inna to masz winowajcę. Nie pamiętam wartości. Ale tu coś znajdziesz 

https://www.subarupartsplus.com/blog/diagnose-failing-ignition-coil

Link to comment
Share on other sites

Ok. Pytanie jaka powinna być wartość tej rezystencji oraz gdzie przyłożyć miernik. Pytanie też czy na odpalonym silniku czy na zapłonie czy na wyłączonym. 

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Simmi napisał(a):

Ok. Pytanie jaka powinna być wartość tej rezystencji oraz gdzie przyłożyć miernik. Pytanie też czy na odpalonym silniku czy na zapłonie czy na wyłączonym. 

Ok to inaczej, minuta szukania i mam to:

attachment.php?attachmentid=479386&d=152

 

coil-jpg.15509

Edited by ewemarkam
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki. W zasadzie też znalazłem podobne informacje i mogłem napisać by nikomu już nie zawracać gitary. Sorry... w międzyczasie okazało się że multimetr się zepsuł więc testy dopiero jutro. Dzięki jeszcze raz 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 i 2 pokazuje 11,43

3 i 4 pokazuje 000

Piny pokazuje wartości skaczące od 9 do 300

 

Pytanie czy cewka mogła się sama zepsuć czy coś ją uszkodziło i gdzie mam szukać ewentualnie problem 

Edited by Simmi
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy coś mogło zepsuć cewkę - uszkodzone świece, źle założone kable zapłonowe, przebijające przewody.

Jak dalej będziesz tak kombinował - będziesz szukał sterownika silnika bo upalisz tranzystory mocy w ECU.

Miałem już kilka takich zawodników.

Link to comment
Share on other sites

Ja już pomysłu nie mam. Możesz reklamować cewkę. A jaka jest przerwa na elektrodach? I jakie masz świece? Może załóż jakieś stare bo te może mają przebicie na porcelance, albo zamień świece, najwyżej uwali uzwojenie na 1 i 2 cylindrze.

Link to comment
Share on other sites

Dobra... Jeszcze lepiej:

Cewka wyjęta na stół daje lekko zanizone ale stabilne i jeszcze poprawne odczyty a poziomie 11,5. Jutro kupię przewody i zmienię, zobaczę czy coś to da. Świece są nowe więc zostawiam je na koniec. 

 

Link to comment
Share on other sites

Teraz to już wołam POMOCY!!!

 

- Nowa cewka

- Nowe przewody

- Nowe świece 

...i nic. Auto kręci ale nie odpala. Mechanik przed oddaniem auta dzwonił do mnie z pytaniem czy auto ma immobiliser bo nie mogą odpalić. Potem odpalili ale kiedy pytałem o co chodziło to lakonicznie mnie zbył odpowiedzią "pytałem z ciekawosci".

 

Ma ktos jakis pomysl?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...