Skocz do zawartości

Przeszczep nie chce się przyjąć


Simmi

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

Pacjent OBK3 z przestawionym rozrządem zapadł na śmierć kliniczną jednak rodzina się nie poddała i zorganizowała mu przeszczep serca. 

Wczoraj kardiolog wypisał pacjenta z kliniki i wszystko było git. 

Do dzisiaj kiedy pacjent dostal zapaści:

Zaczęło się od wypadania 4 cylindra na kodzie 304 do którego po chwili doszedł trzeci cylinder i kod 303. Z wydechu bardzo silnie i wyraźnie wyczuwalny zapach benzyny. I do tego pops and bangs z wydechów.

Swieczka na 3 nie daje iskry więc zamieniłem przewody z 3 na 1 oraz 4 na 2. Szybka przejażdżka i dalej 303 i 304. Ale już bez strzałów z wydechów a tylko baaaardzo zamulony silnik (praca podobna jak przy zatkanym katalizatorze).

Niby to dyskalifikuje jako winowajców świeczki i przewody i kolejna podejrzana to cewka...

Pytania:

1. Jak sprawdzić poprawność działania cewki?

2. Co jeśli to nie cewka? Co może w dalszej kolejności dawać takie objawy? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Simmi napisał(a):

Siema

 

Pacjent OBK3 z przestawionym rozrządem zapadł na śmierć kliniczną jednak rodzina się nie poddała i zorganizowała mu przeszczep serca. 

Wczoraj kardiolog wypisał pacjenta z kliniki i wszystko było git. 

Do dzisiaj kiedy pacjent dostal zapaści:

Zaczęło się od wypadania 4 cylindra na kodzie 304 do którego po chwili doszedł trzeci cylinder i kod 303. Z wydechu bardzo silnie i wyraźnie wyczuwalny zapach benzyny. I do tego pops and bangs z wydechów.

Swieczka na 3 nie daje iskry więc zamieniłem przewody z 3 na 1 oraz 4 na 2. Szybka przejażdżka i dalej 303 i 304. Ale już bez strzałów z wydechów a tylko baaaardzo zamulony silnik (praca podobna jak przy zatkanym katalizatorze).

Niby to dyskalifikuje jako winowajców świeczki i przewody i kolejna podejrzana to cewka...

Pytania:

1. Jak sprawdzić poprawność działania cewki?

2. Co jeśli to nie cewka? Co może w dalszej kolejności dawać takie objawy? 

 


Potrzebujesz izolowane narzędzie i powoli zdejmujesz przewód WN z cewki na pracującym silnik. Powinna być widoczna przeskakująca iskra nawet w odległości kilku centymetrów. Jeśli jej nie będzie albo będzie bardzo słaba, to cewka jest padaka. Dla porównania możesz zrobić tak z każdym przewodem, czy jest taka iskra, że "konia by zabiło" ;-) Pamiętaj, żeby izolować rękę, bo nie będzie przyjemnie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze kojarzę to cewka ta daje iskrę parami na 1 i 2 oraz na 3 i 4. Możesz zmierzyć rezystancję jeszcze miernikiem. Powinna być taka sama na obu stronach. Jeśli będzie inna to masz winowajcę. Nie pamiętam wartości. Ale tu coś znajdziesz 

https://www.subarupartsplus.com/blog/diagnose-failing-ignition-coil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Simmi napisał(a):

Ok. Pytanie jaka powinna być wartość tej rezystencji oraz gdzie przyłożyć miernik. Pytanie też czy na odpalonym silniku czy na zapłonie czy na wyłączonym. 

Ok to inaczej, minuta szukania i mam to:

attachment.php?attachmentid=479386&d=152

 

coil-jpg.15509

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. W zasadzie też znalazłem podobne informacje i mogłem napisać by nikomu już nie zawracać gitary. Sorry... w międzyczasie okazało się że multimetr się zepsuł więc testy dopiero jutro. Dzięki jeszcze raz 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 i 2 pokazuje 11,43

3 i 4 pokazuje 000

Piny pokazuje wartości skaczące od 9 do 300

 

Pytanie czy cewka mogła się sama zepsuć czy coś ją uszkodziło i gdzie mam szukać ewentualnie problem 

Edytowane przez Simmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś mogło zepsuć cewkę - uszkodzone świece, źle założone kable zapłonowe, przebijające przewody.

Jak dalej będziesz tak kombinował - będziesz szukał sterownika silnika bo upalisz tranzystory mocy w ECU.

Miałem już kilka takich zawodników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już pomysłu nie mam. Możesz reklamować cewkę. A jaka jest przerwa na elektrodach? I jakie masz świece? Może załóż jakieś stare bo te może mają przebicie na porcelance, albo zamień świece, najwyżej uwali uzwojenie na 1 i 2 cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra... Jeszcze lepiej:

Cewka wyjęta na stół daje lekko zanizone ale stabilne i jeszcze poprawne odczyty a poziomie 11,5. Jutro kupię przewody i zmienię, zobaczę czy coś to da. Świece są nowe więc zostawiam je na koniec. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już wołam POMOCY!!!

 

- Nowa cewka

- Nowe przewody

- Nowe świece 

...i nic. Auto kręci ale nie odpala. Mechanik przed oddaniem auta dzwonił do mnie z pytaniem czy auto ma immobiliser bo nie mogą odpalić. Potem odpalili ale kiedy pytałem o co chodziło to lakonicznie mnie zbył odpowiedzią "pytałem z ciekawosci".

 

Ma ktos jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...