Skocz do zawartości

Forester SH, 2.0 LPG, MY12 - serwis


Forektrzy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

doświadczenie z innych forów podpowiada, że zostanę odebrany jako ignorant, choć w rzeczywistości ten post jest dowodem mojej troski o samochód:)

Mam od czterech lat Forestera III, 2.0 z lpg z 2012 r, najechane 170 tys. Wszystko działa jak trzeba, podstawowe przeglądy na czas, niedawno wymiana płynów w układach, gumy, tuleje itp. eksploatacyjne sprawy na bieżąco. Wydaje mi się natomiast, że samochód nigdy nie miał robionego większego przeglądu, regulacji zaworów, świece też dosyć dawno temu były wymieniane.

Co przy takim przebiegu należy sprawdzić/wyregulować?

Gdzie w Warszawie?

Z góry dziękuję za podpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że na pewno warto byłoby wymienić rozrząd - bo nie pisałeś, że go wymieniałeś. Rozrząd wymienia się co ok. 100 tys. lub 6-7 lat. Dla własnego spokoju zrobiłbym to teraz. No i wypadałoby też sprawdzić instalację LPG - koszt to max. 200zł z wymianą filtrów i należy to robić co ok. 15 tys. KM. Jeśli chodzi o zawory to sprawdź jaki masz silnik - na progu przy drzwiach kierowcy jest tabliczka z numerem silnika. Jeśli jest to EJ20F czyli ze wzmocnionymi gniazdami to z tego co czytałem na forum te silniki potrafią zrobić nawet  200tys.KM bez konieczności regulacji. Wszystko jednak zależy od egzemplarza, czyli jakby nie patrzeć od stylu jazdy. Jak u Ciebie pracuje sprzęgło? Według mnie najlepiej byłoby zrobić wszystko razem, czyli sprzęgło + regulacja zaworów + świece, filtry itd., ale może się okazać, że samochód nie będzie wymagał regulacji zaworów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kubaxc332 napisał(a):

Myślę, że na pewno warto byłoby wymienić rozrząd - bo nie pisałeś, że go wymieniałeś. Rozrząd wymienia się co ok. 100 tys. lub 6-7 lat. Dla własnego spokoju zrobiłbym to teraz.

 

To FB20, tam jest łańcuch i przy tym przebiegu raczej nie ma potrzeby go dotykać, o ile nie hałasuje.

 

20 godzin temu, kubaxc332 napisał(a):

Jeśli chodzi o zawory to sprawdź jaki masz silnik - na progu przy drzwiach kierowcy jest tabliczka z numerem silnika. Jeśli jest to EJ20F czyli ze wzmocnionymi gniazdami

 

J/w :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2023 o 15:14, Forektrzy napisał(a):

Cześć wszystkim,

doświadczenie z innych forów podpowiada, że zostanę odebrany jako ignorant, choć w rzeczywistości ten post jest dowodem mojej troski o samochód:)

Mam od czterech lat Forestera III, 2.0 z lpg z 2012 r, najechane 170 tys. Wszystko działa jak trzeba, podstawowe przeglądy na czas, niedawno wymiana płynów w układach, gumy, tuleje itp. eksploatacyjne sprawy na bieżąco. Wydaje mi się natomiast, że samochód nigdy nie miał robionego większego przeglądu, regulacji zaworów, świece też dosyć dawno temu były wymieniane.

Co przy takim przebiegu należy sprawdzić/wyregulować?

Gdzie w Warszawie?

Z góry dziękuję za podpowiedzi!

 

Rozrządu nie dotykasz, nie ma takiej potrzeby. Przy LPG warto sprawdzić luzy zaworowe poprzez demontaż dekli na samochodzie. Tam jest regulacja, ale również hydrauliczne popychacze. FB20 dobrze znosi LPG i jest spora szansa, że nic nie trzeba będzie robić. Świece robi się co 105tyś i również przy takim przebiegu filtr paliwa, który jest w zbiorniku. Reszta to standard: oleje i filtry.

https://srt.subaru.pl/
Sprawdź czy Twój samochód nie podlega kampanii wymiany sprężyn zaworowych. Z tego co pamiętam pierwsze FB20 podlegały. (sprawdzenie luzów zaworowych na koszt Subaru przy okazji)

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Rozrządu nie dotykasz, nie ma takiej potrzeby. Przy LPG warto sprawdzić luzy zaworowe poprzez demontaż dekli na samochodzie. Tam jest regulacja, ale również hydrauliczne popychacze. FB20 dobrze znosi LPG i jest spora szansa, że nic nie trzeba będzie robić. Świece robi się co 105tyś i również przy takim przebiegu filtr paliwa, który jest w zbiorniku. Reszta to standard: oleje i filtry.

https://srt.subaru.pl/
Sprawdź czy Twój samochód nie podlega kampanii wymiany sprężyn zaworowych. Z tego co pamiętam pierwsze FB20 podlegały. (sprawdzenie luzów zaworowych na koszt Subaru przy okazji)

Co do filtra paliwa to jest on zintegrowany z pompą paliwa w zbiorniku. Generalnie jest to taka siateczka. Miałem podobną zagwozdkę ale gdy dopytywałem w ASO to stwierdzili, że nikt tego nie wymienia ze względu na przebieg. A więc odpuściłem. Forek FB20 2012r. Mój przy okazji podlegał akcji serwisowej na sprężyny i poduszkę powietrzną - wykonano w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, braun napisał(a):

Co do filtra paliwa to jest on zintegrowany z pompą paliwa w zbiorniku. Generalnie jest to taka siateczka. Miałem podobną zagwozdkę ale gdy dopytywałem w ASO to stwierdzili, że nikt tego nie wymienia ze względu na przebieg. A więc odpuściłem. Forek FB20 2012r. Mój przy okazji podlegał akcji serwisowej na sprężyny i poduszkę powietrzną - wykonano w ASO.

 

Delikatnie mówiąc napisałeś bzdury. Ta "siateczka" to tylko smok pompy. Właściwy wkład filtrujący znajduje się w koszu pompy. Zgodnie z harmonogramem przeglądów podlega wymianie. Pracuje w serwisie i w każdym samochodzie wymieniam cały kosz pompy jak przychodzi na to czas. Tam jest normalnie wkład filtrujący, który działa na takiej samej zasadzie co filtr paliwa w dieslu, czy filtr oleju. Zwykła bibułka, która tak samo może się zapchać jak w każdym innym filtrze. 
image.png.be658c26774aefebde1b0d363f404801.png
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Delikatnie mówiąc napisałeś bzdury. Ta "siateczka" to tylko smok pompy. Właściwy wkład filtrujący znajduje się w koszu pompy. Zgodnie z harmonogramem przeglądów podlega wymianie. Pracuje w serwisie i w każdym samochodzie wymieniam cały kosz pompy jak przychodzi na to czas. Tam jest normalnie wkład filtrujący, który działa na takiej samej zasadzie co filtr paliwa w dieslu, czy filtr oleju. Zwykła bibułka, która tak samo może się zapchać jak w każdym innym filtrze. 
image.png.be658c26774aefebde1b0d363f404801.png
 

Napisałem to o czym poinformowali mnie w ASO bodajże 2 lata temu. Nie wyssałem tego z palca i nie kwestionowałem tej opinii z ASO. Jeśli tak jest rzeczywiście to również będę musiał to wymienić bo przebieg mam 160tys.

Edytowane przez braun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, braun napisał(a):

Napisałem to o czym poinformowali mnie w ASO bodajże 2 lata temu. Nie wyssałem tego z palca i nie kwestionowałem tej opinii z ASO. Jeśli tak jest rzeczywiście to również będę musiał to wymienić bo przebieg mam 160tys.

Przy okazji sprawdziłem w moim Forku po VIN - Jedyny filtr jaki występuje to ten zaznaczony na rysunku. Reszta to składowe pompy paliwowej. I tak mi tłumaczyli w ASO.

S12_421_02_LH_3_LR.jpg

Edytowane przez braun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, braun napisał(a):

Przy okazji sprawdziłem w moim Forku po VIN - Jedyny filtr jaki występuje to ten zaznaczony na rysunku. Reszta to składowe pompy paliwowej. I tak mi tłumaczyli w ASO.

S12_421_02_LH_3_LR.jpg


Wybrałeś nie ten schemat w katalogu. Wejdź w pompę paliwa i zobaczysz taki rysunek:
image.png.3879d4917ca5ca5bd932748f0c7623cb.png

w kółku zaznaczyłem filtr paliwa, nie mam Twojego VINu, więc wybrałem 2012r silnik FB20, skrzynia MT. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ir3n3usz napisał(a):


Wybrałeś nie ten schemat w katalogu. Wejdź w pompę paliwa i zobaczysz taki rysunek:
image.png.3879d4917ca5ca5bd932748f0c7623cb.png

w kółku zaznaczyłem filtr paliwa, nie mam Twojego VINu, więc wybrałem 2012r silnik FB20, skrzynia MT. 

Dzięki. Pytania przesłałem na PW ale pewnie masz rację. Dmuchając na zimne chciałbym to wymienić. Po jakich nr OEM szukać całości do wymiany? Da radę samemu czy są jakieś problemy i trzeba szukać pomocy np  u mechanika?

Edytowane przez braun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, braun napisał(a):

Dzięki. Pytania przesłałem na PW ale pewnie masz rację. Dmuchając na zimne chciałbym to wymienić. Po jakich nr OEM szukać całości do wymiany? Da radę samemu czy są jakieś problemy i trzeba szukać pomocy np  u mechanika?


Odpisałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.05.2023 o 10:59, kubaxc332 napisał(a):

Myślę, że na pewno warto byłoby wymienić rozrząd - bo nie pisałeś, że go wymieniałeś. Rozrząd wymienia się co ok. 100 tys. lub 6-7 lat. 

U mnie nadszedł czas wymiany rozrządu. Pytanie czy każdy nie OE może taki przebieg zrobić? Np Gates czy inny Continental...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...