Forektrzy Posted May 29, 2023 Share Posted May 29, 2023 Cześć wszystkim, doświadczenie z innych forów podpowiada, że zostanę odebrany jako ignorant, choć w rzeczywistości ten post jest dowodem mojej troski o samochód:) Mam od czterech lat Forestera III, 2.0 z lpg z 2012 r, najechane 170 tys. Wszystko działa jak trzeba, podstawowe przeglądy na czas, niedawno wymiana płynów w układach, gumy, tuleje itp. eksploatacyjne sprawy na bieżąco. Wydaje mi się natomiast, że samochód nigdy nie miał robionego większego przeglądu, regulacji zaworów, świece też dosyć dawno temu były wymieniane. Co przy takim przebiegu należy sprawdzić/wyregulować? Gdzie w Warszawie? Z góry dziękuję za podpowiedzi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
subie123 Posted May 30, 2023 Share Posted May 30, 2023 Myślę, że na pewno warto byłoby wymienić rozrząd - bo nie pisałeś, że go wymieniałeś. Rozrząd wymienia się co ok. 100 tys. lub 6-7 lat. Dla własnego spokoju zrobiłbym to teraz. No i wypadałoby też sprawdzić instalację LPG - koszt to max. 200zł z wymianą filtrów i należy to robić co ok. 15 tys. KM. Jeśli chodzi o zawory to sprawdź jaki masz silnik - na progu przy drzwiach kierowcy jest tabliczka z numerem silnika. Jeśli jest to EJ20F czyli ze wzmocnionymi gniazdami to z tego co czytałem na forum te silniki potrafią zrobić nawet 200tys.KM bez konieczności regulacji. Wszystko jednak zależy od egzemplarza, czyli jakby nie patrzeć od stylu jazdy. Jak u Ciebie pracuje sprzęgło? Według mnie najlepiej byłoby zrobić wszystko razem, czyli sprzęgło + regulacja zaworów + świece, filtry itd., ale może się okazać, że samochód nie będzie wymagał regulacji zaworów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted May 31, 2023 Share Posted May 31, 2023 20 godzin temu, kubaxc332 napisał(a): Myślę, że na pewno warto byłoby wymienić rozrząd - bo nie pisałeś, że go wymieniałeś. Rozrząd wymienia się co ok. 100 tys. lub 6-7 lat. Dla własnego spokoju zrobiłbym to teraz. To FB20, tam jest łańcuch i przy tym przebiegu raczej nie ma potrzeby go dotykać, o ile nie hałasuje. 20 godzin temu, kubaxc332 napisał(a): Jeśli chodzi o zawory to sprawdź jaki masz silnik - na progu przy drzwiach kierowcy jest tabliczka z numerem silnika. Jeśli jest to EJ20F czyli ze wzmocnionymi gniazdami J/w Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted May 31, 2023 Share Posted May 31, 2023 (edited) W dniu 29.05.2023 o 15:14, Forektrzy napisał(a): Cześć wszystkim, doświadczenie z innych forów podpowiada, że zostanę odebrany jako ignorant, choć w rzeczywistości ten post jest dowodem mojej troski o samochód:) Mam od czterech lat Forestera III, 2.0 z lpg z 2012 r, najechane 170 tys. Wszystko działa jak trzeba, podstawowe przeglądy na czas, niedawno wymiana płynów w układach, gumy, tuleje itp. eksploatacyjne sprawy na bieżąco. Wydaje mi się natomiast, że samochód nigdy nie miał robionego większego przeglądu, regulacji zaworów, świece też dosyć dawno temu były wymieniane. Co przy takim przebiegu należy sprawdzić/wyregulować? Gdzie w Warszawie? Z góry dziękuję za podpowiedzi! Rozrządu nie dotykasz, nie ma takiej potrzeby. Przy LPG warto sprawdzić luzy zaworowe poprzez demontaż dekli na samochodzie. Tam jest regulacja, ale również hydrauliczne popychacze. FB20 dobrze znosi LPG i jest spora szansa, że nic nie trzeba będzie robić. Świece robi się co 105tyś i również przy takim przebiegu filtr paliwa, który jest w zbiorniku. Reszta to standard: oleje i filtry. https://srt.subaru.pl/ Sprawdź czy Twój samochód nie podlega kampanii wymiany sprężyn zaworowych. Z tego co pamiętam pierwsze FB20 podlegały. (sprawdzenie luzów zaworowych na koszt Subaru przy okazji) Edited May 31, 2023 by ir3n3usz Link to comment Share on other sites More sharing options...
braun Posted June 1, 2023 Share Posted June 1, 2023 18 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): Rozrządu nie dotykasz, nie ma takiej potrzeby. Przy LPG warto sprawdzić luzy zaworowe poprzez demontaż dekli na samochodzie. Tam jest regulacja, ale również hydrauliczne popychacze. FB20 dobrze znosi LPG i jest spora szansa, że nic nie trzeba będzie robić. Świece robi się co 105tyś i również przy takim przebiegu filtr paliwa, który jest w zbiorniku. Reszta to standard: oleje i filtry. https://srt.subaru.pl/ Sprawdź czy Twój samochód nie podlega kampanii wymiany sprężyn zaworowych. Z tego co pamiętam pierwsze FB20 podlegały. (sprawdzenie luzów zaworowych na koszt Subaru przy okazji) Co do filtra paliwa to jest on zintegrowany z pompą paliwa w zbiorniku. Generalnie jest to taka siateczka. Miałem podobną zagwozdkę ale gdy dopytywałem w ASO to stwierdzili, że nikt tego nie wymienia ze względu na przebieg. A więc odpuściłem. Forek FB20 2012r. Mój przy okazji podlegał akcji serwisowej na sprężyny i poduszkę powietrzną - wykonano w ASO. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted June 1, 2023 Share Posted June 1, 2023 57 minut temu, braun napisał(a): Co do filtra paliwa to jest on zintegrowany z pompą paliwa w zbiorniku. Generalnie jest to taka siateczka. Miałem podobną zagwozdkę ale gdy dopytywałem w ASO to stwierdzili, że nikt tego nie wymienia ze względu na przebieg. A więc odpuściłem. Forek FB20 2012r. Mój przy okazji podlegał akcji serwisowej na sprężyny i poduszkę powietrzną - wykonano w ASO. Delikatnie mówiąc napisałeś bzdury. Ta "siateczka" to tylko smok pompy. Właściwy wkład filtrujący znajduje się w koszu pompy. Zgodnie z harmonogramem przeglądów podlega wymianie. Pracuje w serwisie i w każdym samochodzie wymieniam cały kosz pompy jak przychodzi na to czas. Tam jest normalnie wkład filtrujący, który działa na takiej samej zasadzie co filtr paliwa w dieslu, czy filtr oleju. Zwykła bibułka, która tak samo może się zapchać jak w każdym innym filtrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
braun Posted June 1, 2023 Share Posted June 1, 2023 (edited) 29 minut temu, ir3n3usz napisał(a): Delikatnie mówiąc napisałeś bzdury. Ta "siateczka" to tylko smok pompy. Właściwy wkład filtrujący znajduje się w koszu pompy. Zgodnie z harmonogramem przeglądów podlega wymianie. Pracuje w serwisie i w każdym samochodzie wymieniam cały kosz pompy jak przychodzi na to czas. Tam jest normalnie wkład filtrujący, który działa na takiej samej zasadzie co filtr paliwa w dieslu, czy filtr oleju. Zwykła bibułka, która tak samo może się zapchać jak w każdym innym filtrze. Napisałem to o czym poinformowali mnie w ASO bodajże 2 lata temu. Nie wyssałem tego z palca i nie kwestionowałem tej opinii z ASO. Jeśli tak jest rzeczywiście to również będę musiał to wymienić bo przebieg mam 160tys. Edited June 1, 2023 by braun Link to comment Share on other sites More sharing options...
braun Posted June 1, 2023 Share Posted June 1, 2023 (edited) 24 minuty temu, braun napisał(a): Napisałem to o czym poinformowali mnie w ASO bodajże 2 lata temu. Nie wyssałem tego z palca i nie kwestionowałem tej opinii z ASO. Jeśli tak jest rzeczywiście to również będę musiał to wymienić bo przebieg mam 160tys. Przy okazji sprawdziłem w moim Forku po VIN - Jedyny filtr jaki występuje to ten zaznaczony na rysunku. Reszta to składowe pompy paliwowej. I tak mi tłumaczyli w ASO. Edited June 1, 2023 by braun Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted June 1, 2023 Share Posted June 1, 2023 (edited) 2 godziny temu, braun napisał(a): Przy okazji sprawdziłem w moim Forku po VIN - Jedyny filtr jaki występuje to ten zaznaczony na rysunku. Reszta to składowe pompy paliwowej. I tak mi tłumaczyli w ASO. Wybrałeś nie ten schemat w katalogu. Wejdź w pompę paliwa i zobaczysz taki rysunek: w kółku zaznaczyłem filtr paliwa, nie mam Twojego VINu, więc wybrałem 2012r silnik FB20, skrzynia MT. Edited June 1, 2023 by ir3n3usz Link to comment Share on other sites More sharing options...
braun Posted June 2, 2023 Share Posted June 2, 2023 (edited) 22 godziny temu, ir3n3usz napisał(a): Wybrałeś nie ten schemat w katalogu. Wejdź w pompę paliwa i zobaczysz taki rysunek: w kółku zaznaczyłem filtr paliwa, nie mam Twojego VINu, więc wybrałem 2012r silnik FB20, skrzynia MT. Dzięki. Pytania przesłałem na PW ale pewnie masz rację. Dmuchając na zimne chciałbym to wymienić. Po jakich nr OEM szukać całości do wymiany? Da radę samemu czy są jakieś problemy i trzeba szukać pomocy np u mechanika? Edited June 2, 2023 by braun Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted June 2, 2023 Share Posted June 2, 2023 2 godziny temu, braun napisał(a): Dzięki. Pytania przesłałem na PW ale pewnie masz rację. Dmuchając na zimne chciałbym to wymienić. Po jakich nr OEM szukać całości do wymiany? Da radę samemu czy są jakieś problemy i trzeba szukać pomocy np u mechanika? Odpisałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forektrzy Posted June 12, 2023 Author Share Posted June 12, 2023 Koledzy, bardzo dziękuję za wszelkie informacje - fajnie, że przy okazji wywiązała się dyskusja interesująca nie tylko mnie. Informacje uspokajają mnie że niczego grubszego nie przegapiłem. Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario6906 Posted June 23, 2023 Share Posted June 23, 2023 W dniu 30.05.2023 o 10:59, kubaxc332 napisał(a): Myślę, że na pewno warto byłoby wymienić rozrząd - bo nie pisałeś, że go wymieniałeś. Rozrząd wymienia się co ok. 100 tys. lub 6-7 lat. U mnie nadszedł czas wymiany rozrządu. Pytanie czy każdy nie OE może taki przebieg zrobić? Np Gates czy inny Continental... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now