Jump to content

Badanie techniczne sprawdzanie hamulców


Bootsy

Recommended Posts

Witam szanownych forumowiczów :)

Mam pytanie które nurtuje mnie i kolegę. Na badaniu technicznym które sprawdza stan hamulców to korzystamy w płyt czy rolek. Tzn. Wjeżdżamy przednią osią na rolki --> sprawdzamy, potem wjeżdżamy drugą osią --> sprawdzamy. Czy po prostu wjeżdżamy na płyty i na nich ostro hamujemy. 

Słyszałem, że metoda na rolkach może doprowadzić do uszkodzenia wiskozy. 

Ja osobiście jak jadę na badanie to zawsze na płytach mi sprawdza mechanik. A mój kolega twierdzi, że nie rolki też są okej :)

Więc jak to jest?

 

Pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie sprawna wiskoza powinna dać radę bez uszczerbku na tak krótkiej próbie. Chyba że diagnosta jest noga :P

Rolki mogą być OK, jeśli kręcą każdym kołem z osi w przeciwną stronę. Ale jeśli masz wisko w dyfrze tylnym to pojawia się problem wtórny. Nie widziałem nigdy rolek na obie osie, musiałyby mieć regulację rozstawu. Ale może są?

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Bootsy napisał(a):

Słyszałem, że metoda na rolkach może doprowadzić do uszkodzenia wiskozy. 

To miejska legenda. Jedziesz na badanie, ewentualnie informujesz diagnostę o stałym napędzie 4x4 i tyle. Niezależnie czy miałem badanie Legacy z ręczną skrzynią, potem z dodatkową wiskozą z tyłu czy teraz XV z CVT - wszystkie badania były na rolkach i auta normalnie je przechodziły. W przypadku Legacy to nawet nikt się nie bawił w odwrotne kręcenie kołami. Przy tak krótkim badaniu nie uszkodzisz napędu - nie zdąży się zagrzać. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mnie zawsze ciekawi czy Ci wszyscy panikarze od "durr hurr moja wiskoza" jak wpadną w zaspę czy utkną na lodzie to próbują wyjechać czy od razu wzywają traktor/lawetę?

  • Haha 3
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.05.2023 o 18:17, Bootsy napisał(a):

Witam szanownych forumowiczów :)

Mam pytanie które nurtuje mnie i kolegę. Na badaniu technicznym które sprawdza stan hamulców to korzystamy w płyt czy rolek. Tzn. Wjeżdżamy przednią osią na rolki --> sprawdzamy, potem wjeżdżamy drugą osią --> sprawdzamy. Czy po prostu wjeżdżamy na płyty i na nich ostro hamujemy. 

Słyszałem, że metoda na rolkach może doprowadzić do uszkodzenia wiskozy. 

Ja osobiście jak jadę na badanie to zawsze na płytach mi sprawdza mechanik. A mój kolega twierdzi, że nie rolki też są okej :)

Więc jak to jest?

 

Pozdrawiam

 


Normalnie robisz badanie bez żadnych kombinacji. Jeden/dwa pomiary i koniec.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...