Jump to content

Hamulce zamiast spowalniaczy


Szenfi1911

Recommended Posts

Cześć 

W Subaru Outback USA 2020 2,5  mam typowe dla takich aut problemy z hamulcami. Parę razy wystarczy dohamować ze 160 i kierownicy w ręku nie można utrzymać . Przebieg 10tys km dodam ..

Zamówiłem i sprowadziłem mocny i nacinany komplet na przód ( DBA ) , ale są za wysokie, czyli takie jak prawie wszędzie ( 57mm ) . U mnie natomiast tarcza ma ok 50mm wysokości , więc nie ma bata , żeby to założyć. 

Gdziekolwiek sprawdzam, wszystkie tarcze mają wysokość 57.  Macie jakiś namiar na firmę oprócz DBA i EBC ( bo te już sprawdziłem ) gdzie można kupić działające i odporne na fading tarcze z klockami bez konieczności wymiany zacisków? 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Szenfi1911 napisał(a):

Cześć 

W Subaru Outback USA 2020 2,5  mam typowe dla takich aut problemy z hamulcami. Parę razy wystarczy dohamować ze 160 i kierownicy w ręku nie można utrzymać . Przebieg 10tys km dodam ..

Zamówiłem i sprowadziłem mocny i nacinany komplet na przód ( DBA ) , ale są za wysokie, czyli takie jak prawie wszędzie ( 57mm ) . U mnie natomiast tarcza ma ok 50mm wysokości , więc nie ma bata , żeby to założyć. 

Gdziekolwiek sprawdzam, wszystkie tarcze mają wysokość 57.  Macie jakiś namiar na firmę oprócz DBA i EBC ( bo te już sprawdziłem ) gdzie można kupić działające i odporne na fading tarcze z klockami bez konieczności wymiany zacisków? 

 

zacząłbym od uczciwej regeneracji zacisków. Jeśli idzie o tarcze i klocki to ja mam komplet Zimmermana, przód i tył ...ale u mnie została zrobiona porządna robota-  przy seryjnych - zaciskach. Samochód jeździ na torze...owszem nie jest to szybki tor, ale hamowania trochę jest - nie miałem jak na razie problemu z hamulcami.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Neutrino33 napisał(a):

 

zacząłbym od uczciwej regeneracji zacisków. Jeśli idzie o tarcze i klocki to ja mam komplet Zimmermana, przód i tył ...ale u mnie została zrobiona porządna robota-  przy seryjnych - zaciskach. Samochód jeździ na torze...owszem nie jest to szybki tor, ale hamowania trochę jest - nie miałem jak na razie problemu z hamulcami.

 

Regeneracja zacisków w dwuletnim aucie z przebiegiem 10tys km?:)

Link to comment
Share on other sites

no właśnie , nie ma czego regenerować . Rozebrałem to, bo chciałem wymienić tarcze. Zaciski jak nowe , ślizgi chodzą jak nowe, tłoki wcisnąłem prawie palcami . Pytam konkretnie o zestaw na wysokość tarczy 50mm zamiast oferowanego wszędzie 57. Oczywiście mogę dotoczyć flansze i założyć je miedzy piastę a tarczę , ale wtedy geometria , no i wypadałoby także z tyłu taką samą operację zrobić . Zimmermana miałem na kilku autach, to taka trochę jakość house&hobby , a poza tym - oni też mają typowe rozmiary . No nic, może się jeszcze ktoś odezwie. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, dirkdiggler napisał(a):

 

Regeneracja zacisków w dwuletnim aucie z przebiegiem 10tys km?:)

 

:biglol: nie doczytałem i tak z rozpędu trochę odpowiedziałem ....chociaż nie takie rzeczy się zdarzają ;)

Zimmerman to firma na pierwszy montaż w Porsche więc nie wiem czy tot akie house&hobby. Brembo to bym powiedział ...została tylko marka, no chyba, że dokładnie wiesz w której fabryce były robione.

Ciekawy jestem co zaproponujesz jak skoro Zimmermann to house and hobby? :coffee:

No klocki to jeszcze Carbone Lorraine, ale tarcz raczej nie robią.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Neutrino33 napisał(a):

 

:biglol: nie doczytałem i tak z rozpędu trochę odpowiedziałem ....chociaż nie takie rzeczy się zdarzają ;)

Zimmerman to firma na pierwszy montaż w Porsche więc nie wiem czy tot akie house&hobby. Brembo to bym powiedział ...została tylko marka, no chyba, że dokładnie wiesz w której fabryce były robione.

Ciekawy jestem co zaproponujesz jak skoro Zimmermann to house and hobby? :coffee:

No klocki to jeszcze Carbone Lorraine, ale tarcz raczej nie robią.

DBA lub EBC do turystycznej , szybszej jazdy razem z klockami . Używałem, i w ciemno można brać . 

ps.. rozbawiłeś mnie tym Porsche + Zimmerman . Jeśli jest coś takiego wkładane do bieda wersji ( bo ja takimi nie jeździłem ) to tylko pod warunkiem, że mają dobre carbony w ofercie  

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Szenfi1911 napisał(a):

DBA lub EBC do turystycznej , szybszej jazdy razem z klockami . Używałem, i w ciemno można brać . 

ps.. rozbawiłeś mnie tym Porsche + Zimmerman . Jeśli jest coś takiego wkładane do bieda wersji ( bo ja takimi nie jeździłem ) to tylko pod warunkiem, że mają dobre carbony w ofercie  

coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" :OO:

Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. 

DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Neutrino33 napisał(a):

 

:biglol: nie doczytałem i tak z rozpędu trochę odpowiedziałem ....chociaż nie takie rzeczy się zdarzają ;)

Zimmerman to firma na pierwszy montaż w Porsche więc nie wiem czy tot akie house&hobby. Brembo to bym powiedział ...została tylko marka, no chyba, że dokładnie wiesz w której fabryce były robione.

Ciekawy jestem co zaproponujesz jak skoro Zimmermann to house and hobby? :coffee:

No klocki to jeszcze Carbone Lorraine, ale tarcz raczej nie robią.

Nie wiem kto Ci powiedział że Zimmerman idzie do Porsche, ale to nie jest prawdą. Dla Porsche i klocki i tarcze robi TMD Friction, oni mają pod sobą Pagida i Textara. Do niektórych SUVów od nich jeszcze robi ATE.

 

A Zimmermana tarcze miałem pod zaciski Brembo STI, pogiąłem je w 1000km. Zamieniłem na DBA + CL5+ i znosiły wszystko. Teraz mam gładkie Brembo + Mintexy 1155 i też znoszą wszystko.

 

No i trzeba jeszcze pamiętać z jakiej półki klocki i tarcze porównujemy, bo większość z nich robi i budżetowe zestawy, które nie znoszą mocniejszego traktowania, ale i mocno sportowe zestawy, których na ulicy nie zabijesz... 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, skwaro napisał(a):

Nie wiem kto Ci powiedział że Zimmerman idzie do Porsche, ale to nie jest prawdą. Dla Porsche i klocki i tarcze robi TMD Friction, oni mają pod sobą Pagida i Textara. Do niektórych SUVów od nich jeszcze robi ATE.

 

A Zimmermana tarcze miałem pod zaciski Brembo STI, pogiąłem je w 1000km. Zamieniłem na DBA + CL5+ i znosiły wszystko. Teraz mam gładkie Brembo + Mintexy 1155 i też znoszą wszystko.

 

No i trzeba jeszcze pamiętać z jakiej półki klocki i tarcze porównujemy, bo większość z nich robi i budżetowe zestawy, które nie znoszą mocniejszego traktowania, ale i mocno sportowe zestawy, których na ulicy nie zabijesz... 

 

Link to comment
Share on other sites

no , i o takie Polskie .... 

Niestety, DBA jeszcze nie robi tarczy do tego modelu. Są ,, w opracowaniu ,, na razie mają tylko klocki . 

To samo się tyczy EBC. 

Sprawdzę jeszcze Brembo naturalnie, w końcu porządne heble, Senna sie na nich zabił :( jak mawiał mój Szef. 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, skwaro napisał(a):

No i trzeba jeszcze pamiętać z jakiej półki klocki i tarcze porównujemy, bo większość z nich robi i budżetowe zestawy, które nie znoszą mocniejszego traktowania, ale i mocno sportowe zestawy, których na ulicy nie zabijesz... 

 

... i chyba tu jest pies pogrzebany. 20 lat temu szły do Porsche na pierwszy montaż...teraz to może rzeczywiście co innego.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Neutrino33 napisał(a):

 

... i chyba tu jest pies pogrzebany. 20 lat temu szły do Porsche na pierwszy montaż...teraz to może rzeczywiście co innego.

Aaa, zwracam honor, pogrzebałem trochę i kiedyś rzeczywiście Zimmerman robił dla nich tarcze hamulcowe 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, skwaro napisał(a):

Aaa, zwracam honor, pogrzebałem trochę i kiedyś rzeczywiście Zimmerman robił dla nich tarcze hamulcowe 

nie ma sprawy, jak widac jestem chyba stary i żyję jeszcze tymi starymi wiadomościami...a nawiązując do kynologicznych porównań...wszystko schodzi na psy, nawet taki Zimmermann

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Już się wyjaśniło. Wszystkie firmy oferujące hamulce przystosowane do hamowania ,, mają dopiero w opracowaniu,, set do tego auta. Trochę to dziwne, bo to rok modelowy 2021 i już dawno powinno być. W każdym razie, jakby ktoś szukał do nowego outbacka 2,5 USA (136kW) przednich hamulców wytrzymujących temperaturę to można sobie na razie odpuścić . A od starszych modeli różnią się właśnie wysokością, czyli odsadzeniem od piasty względem jarzma zacisku. Jak się coś pojawi dam znać ludności. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" :OO:
Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. 
DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał :mrgreen:
Rozwiniesz swoją opinię na temat EBC?
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, dr.elich napisał(a):
W dniu 15.04.2023 o 12:19, Neutrino33 napisał(a):
coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" :OO:
Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. 
DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał :mrgreen:

Rozwiniesz swoją opinię na temat EBC?

 

Nie ma co rozwijać. Moja wiedza pochodzi z czasów kiedy Zimmermann był dostawcą tarcz na pierwszy montaż do Porsche, a już nie jest co w pewien sposób pokazuje jak zmienił się ten rynek na przestrzeni ostatnich 30 lat. Moja wiedza pochodziła też w dużej mierze od ludzi, którzy żyli tym biznesem, byli dostawcami dla czołowych polskich zespołów kiedy w RSMP jeździły jeszcze WRC.

Stare czasy...ale wtedy nikt nie polecał mi EBC i były one jedynie koniecznością dla właścicieli Mazd MX-5 bo Ferodo nie robiło klocków do tego modelu.

Nie siedzę teraz w tym tak mocno jak kiedyś i być może moja opinia co do niektórych produktów, jak i one same, jest "out of label"...ale jak mam kwestię dotyczącą hamulców to wiem do kogo zadzwonić by powiedział mi co wybrać, a na co się nie nabrać ;) ...ta osoba była nawet kiedyś tutaj na forum, posiadała kombi Buga...jako samochód firmowy/dostawczy :faja: ...na serio!

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, dr.elich napisał(a):
W dniu 15.04.2023 o 05:19, Neutrino33 napisał(a):
coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" :OO:
Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. 
DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał :mrgreen:

Rozwiniesz swoją opinię na temat EBC?

Wg mnie EBC jest w porządku. Ostatnio zakładałem do 2011 Outbacka żony i zaczął hamować. Mój syn ma zestawy na przód i tył nacinane i wiercone w 2011 STI i tez nie narzeka. Ja do swojego auta tez mam zestaw na przód ale mam raptem Ok 10tys km i czekam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...