Skocz do zawartości

Hamulce zamiast spowalniaczy


Szenfi1911

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 

W Subaru Outback USA 2020 2,5  mam typowe dla takich aut problemy z hamulcami. Parę razy wystarczy dohamować ze 160 i kierownicy w ręku nie można utrzymać . Przebieg 10tys km dodam ..

Zamówiłem i sprowadziłem mocny i nacinany komplet na przód ( DBA ) , ale są za wysokie, czyli takie jak prawie wszędzie ( 57mm ) . U mnie natomiast tarcza ma ok 50mm wysokości , więc nie ma bata , żeby to założyć. 

Gdziekolwiek sprawdzam, wszystkie tarcze mają wysokość 57.  Macie jakiś namiar na firmę oprócz DBA i EBC ( bo te już sprawdziłem ) gdzie można kupić działające i odporne na fading tarcze z klockami bez konieczności wymiany zacisków? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Szenfi1911 napisał(a):

Cześć 

W Subaru Outback USA 2020 2,5  mam typowe dla takich aut problemy z hamulcami. Parę razy wystarczy dohamować ze 160 i kierownicy w ręku nie można utrzymać . Przebieg 10tys km dodam ..

Zamówiłem i sprowadziłem mocny i nacinany komplet na przód ( DBA ) , ale są za wysokie, czyli takie jak prawie wszędzie ( 57mm ) . U mnie natomiast tarcza ma ok 50mm wysokości , więc nie ma bata , żeby to założyć. 

Gdziekolwiek sprawdzam, wszystkie tarcze mają wysokość 57.  Macie jakiś namiar na firmę oprócz DBA i EBC ( bo te już sprawdziłem ) gdzie można kupić działające i odporne na fading tarcze z klockami bez konieczności wymiany zacisków? 

 

zacząłbym od uczciwej regeneracji zacisków. Jeśli idzie o tarcze i klocki to ja mam komplet Zimmermana, przód i tył ...ale u mnie została zrobiona porządna robota-  przy seryjnych - zaciskach. Samochód jeździ na torze...owszem nie jest to szybki tor, ale hamowania trochę jest - nie miałem jak na razie problemu z hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Neutrino33 napisał(a):

 

zacząłbym od uczciwej regeneracji zacisków. Jeśli idzie o tarcze i klocki to ja mam komplet Zimmermana, przód i tył ...ale u mnie została zrobiona porządna robota-  przy seryjnych - zaciskach. Samochód jeździ na torze...owszem nie jest to szybki tor, ale hamowania trochę jest - nie miałem jak na razie problemu z hamulcami.

 

Regeneracja zacisków w dwuletnim aucie z przebiegiem 10tys km?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie , nie ma czego regenerować . Rozebrałem to, bo chciałem wymienić tarcze. Zaciski jak nowe , ślizgi chodzą jak nowe, tłoki wcisnąłem prawie palcami . Pytam konkretnie o zestaw na wysokość tarczy 50mm zamiast oferowanego wszędzie 57. Oczywiście mogę dotoczyć flansze i założyć je miedzy piastę a tarczę , ale wtedy geometria , no i wypadałoby także z tyłu taką samą operację zrobić . Zimmermana miałem na kilku autach, to taka trochę jakość house&hobby , a poza tym - oni też mają typowe rozmiary . No nic, może się jeszcze ktoś odezwie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dirkdiggler napisał(a):

 

Regeneracja zacisków w dwuletnim aucie z przebiegiem 10tys km?:)

 

:biglol: nie doczytałem i tak z rozpędu trochę odpowiedziałem ....chociaż nie takie rzeczy się zdarzają ;)

Zimmerman to firma na pierwszy montaż w Porsche więc nie wiem czy tot akie house&hobby. Brembo to bym powiedział ...została tylko marka, no chyba, że dokładnie wiesz w której fabryce były robione.

Ciekawy jestem co zaproponujesz jak skoro Zimmermann to house and hobby? :coffee:

No klocki to jeszcze Carbone Lorraine, ale tarcz raczej nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Neutrino33 napisał(a):

 

:biglol: nie doczytałem i tak z rozpędu trochę odpowiedziałem ....chociaż nie takie rzeczy się zdarzają ;)

Zimmerman to firma na pierwszy montaż w Porsche więc nie wiem czy tot akie house&hobby. Brembo to bym powiedział ...została tylko marka, no chyba, że dokładnie wiesz w której fabryce były robione.

Ciekawy jestem co zaproponujesz jak skoro Zimmermann to house and hobby? :coffee:

No klocki to jeszcze Carbone Lorraine, ale tarcz raczej nie robią.

DBA lub EBC do turystycznej , szybszej jazdy razem z klockami . Używałem, i w ciemno można brać . 

ps.. rozbawiłeś mnie tym Porsche + Zimmerman . Jeśli jest coś takiego wkładane do bieda wersji ( bo ja takimi nie jeździłem ) to tylko pod warunkiem, że mają dobre carbony w ofercie  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Szenfi1911 napisał(a):

DBA lub EBC do turystycznej , szybszej jazdy razem z klockami . Używałem, i w ciemno można brać . 

ps.. rozbawiłeś mnie tym Porsche + Zimmerman . Jeśli jest coś takiego wkładane do bieda wersji ( bo ja takimi nie jeździłem ) to tylko pod warunkiem, że mają dobre carbony w ofercie  

coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" :OO:

Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. 

DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Neutrino33 napisał(a):

 

:biglol: nie doczytałem i tak z rozpędu trochę odpowiedziałem ....chociaż nie takie rzeczy się zdarzają ;)

Zimmerman to firma na pierwszy montaż w Porsche więc nie wiem czy tot akie house&hobby. Brembo to bym powiedział ...została tylko marka, no chyba, że dokładnie wiesz w której fabryce były robione.

Ciekawy jestem co zaproponujesz jak skoro Zimmermann to house and hobby? :coffee:

No klocki to jeszcze Carbone Lorraine, ale tarcz raczej nie robią.

Nie wiem kto Ci powiedział że Zimmerman idzie do Porsche, ale to nie jest prawdą. Dla Porsche i klocki i tarcze robi TMD Friction, oni mają pod sobą Pagida i Textara. Do niektórych SUVów od nich jeszcze robi ATE.

 

A Zimmermana tarcze miałem pod zaciski Brembo STI, pogiąłem je w 1000km. Zamieniłem na DBA + CL5+ i znosiły wszystko. Teraz mam gładkie Brembo + Mintexy 1155 i też znoszą wszystko.

 

No i trzeba jeszcze pamiętać z jakiej półki klocki i tarcze porównujemy, bo większość z nich robi i budżetowe zestawy, które nie znoszą mocniejszego traktowania, ale i mocno sportowe zestawy, których na ulicy nie zabijesz... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, skwaro napisał(a):

Nie wiem kto Ci powiedział że Zimmerman idzie do Porsche, ale to nie jest prawdą. Dla Porsche i klocki i tarcze robi TMD Friction, oni mają pod sobą Pagida i Textara. Do niektórych SUVów od nich jeszcze robi ATE.

 

A Zimmermana tarcze miałem pod zaciski Brembo STI, pogiąłem je w 1000km. Zamieniłem na DBA + CL5+ i znosiły wszystko. Teraz mam gładkie Brembo + Mintexy 1155 i też znoszą wszystko.

 

No i trzeba jeszcze pamiętać z jakiej półki klocki i tarcze porównujemy, bo większość z nich robi i budżetowe zestawy, które nie znoszą mocniejszego traktowania, ale i mocno sportowe zestawy, których na ulicy nie zabijesz... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no , i o takie Polskie .... 

Niestety, DBA jeszcze nie robi tarczy do tego modelu. Są ,, w opracowaniu ,, na razie mają tylko klocki . 

To samo się tyczy EBC. 

Sprawdzę jeszcze Brembo naturalnie, w końcu porządne heble, Senna sie na nich zabił :( jak mawiał mój Szef. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał(a):

No i trzeba jeszcze pamiętać z jakiej półki klocki i tarcze porównujemy, bo większość z nich robi i budżetowe zestawy, które nie znoszą mocniejszego traktowania, ale i mocno sportowe zestawy, których na ulicy nie zabijesz... 

 

... i chyba tu jest pies pogrzebany. 20 lat temu szły do Porsche na pierwszy montaż...teraz to może rzeczywiście co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Neutrino33 napisał(a):

 

... i chyba tu jest pies pogrzebany. 20 lat temu szły do Porsche na pierwszy montaż...teraz to może rzeczywiście co innego.

Aaa, zwracam honor, pogrzebałem trochę i kiedyś rzeczywiście Zimmerman robił dla nich tarcze hamulcowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, skwaro napisał(a):

Aaa, zwracam honor, pogrzebałem trochę i kiedyś rzeczywiście Zimmerman robił dla nich tarcze hamulcowe 

nie ma sprawy, jak widac jestem chyba stary i żyję jeszcze tymi starymi wiadomościami...a nawiązując do kynologicznych porównań...wszystko schodzi na psy, nawet taki Zimmermann

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się wyjaśniło. Wszystkie firmy oferujące hamulce przystosowane do hamowania ,, mają dopiero w opracowaniu,, set do tego auta. Trochę to dziwne, bo to rok modelowy 2021 i już dawno powinno być. W każdym razie, jakby ktoś szukał do nowego outbacka 2,5 USA (136kW) przednich hamulców wytrzymujących temperaturę to można sobie na razie odpuścić . A od starszych modeli różnią się właśnie wysokością, czyli odsadzeniem od piasty względem jarzma zacisku. Jak się coś pojawi dam znać ludności. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" :OO:
Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. 
DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał :mrgreen:
Rozwiniesz swoją opinię na temat EBC?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, dr.elich napisał(a):
W dniu 15.04.2023 o 12:19, Neutrino33 napisał(a):
coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" :OO:
Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. 
DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał :mrgreen:

Rozwiniesz swoją opinię na temat EBC?

 

Nie ma co rozwijać. Moja wiedza pochodzi z czasów kiedy Zimmermann był dostawcą tarcz na pierwszy montaż do Porsche, a już nie jest co w pewien sposób pokazuje jak zmienił się ten rynek na przestrzeni ostatnich 30 lat. Moja wiedza pochodziła też w dużej mierze od ludzi, którzy żyli tym biznesem, byli dostawcami dla czołowych polskich zespołów kiedy w RSMP jeździły jeszcze WRC.

Stare czasy...ale wtedy nikt nie polecał mi EBC i były one jedynie koniecznością dla właścicieli Mazd MX-5 bo Ferodo nie robiło klocków do tego modelu.

Nie siedzę teraz w tym tak mocno jak kiedyś i być może moja opinia co do niektórych produktów, jak i one same, jest "out of label"...ale jak mam kwestię dotyczącą hamulców to wiem do kogo zadzwonić by powiedział mi co wybrać, a na co się nie nabrać ;) ...ta osoba była nawet kiedyś tutaj na forum, posiadała kombi Buga...jako samochód firmowy/dostawczy :faja: ...na serio!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dr.elich napisał(a):
W dniu 15.04.2023 o 05:19, Neutrino33 napisał(a):
coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" :OO:
Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. 
DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał :mrgreen:

Rozwiniesz swoją opinię na temat EBC?

Wg mnie EBC jest w porządku. Ostatnio zakładałem do 2011 Outbacka żony i zaczął hamować. Mój syn ma zestawy na przód i tył nacinane i wiercone w 2011 STI i tez nie narzeka. Ja do swojego auta tez mam zestaw na przód ale mam raptem Ok 10tys km i czekam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...