Szenfi1911 Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 Cześć W Subaru Outback USA 2020 2,5 mam typowe dla takich aut problemy z hamulcami. Parę razy wystarczy dohamować ze 160 i kierownicy w ręku nie można utrzymać . Przebieg 10tys km dodam .. Zamówiłem i sprowadziłem mocny i nacinany komplet na przód ( DBA ) , ale są za wysokie, czyli takie jak prawie wszędzie ( 57mm ) . U mnie natomiast tarcza ma ok 50mm wysokości , więc nie ma bata , żeby to założyć. Gdziekolwiek sprawdzam, wszystkie tarcze mają wysokość 57. Macie jakiś namiar na firmę oprócz DBA i EBC ( bo te już sprawdziłem ) gdzie można kupić działające i odporne na fading tarcze z klockami bez konieczności wymiany zacisków? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 2 godziny temu, Szenfi1911 napisał(a): Cześć W Subaru Outback USA 2020 2,5 mam typowe dla takich aut problemy z hamulcami. Parę razy wystarczy dohamować ze 160 i kierownicy w ręku nie można utrzymać . Przebieg 10tys km dodam .. Zamówiłem i sprowadziłem mocny i nacinany komplet na przód ( DBA ) , ale są za wysokie, czyli takie jak prawie wszędzie ( 57mm ) . U mnie natomiast tarcza ma ok 50mm wysokości , więc nie ma bata , żeby to założyć. Gdziekolwiek sprawdzam, wszystkie tarcze mają wysokość 57. Macie jakiś namiar na firmę oprócz DBA i EBC ( bo te już sprawdziłem ) gdzie można kupić działające i odporne na fading tarcze z klockami bez konieczności wymiany zacisków? zacząłbym od uczciwej regeneracji zacisków. Jeśli idzie o tarcze i klocki to ja mam komplet Zimmermana, przód i tył ...ale u mnie została zrobiona porządna robota- przy seryjnych - zaciskach. Samochód jeździ na torze...owszem nie jest to szybki tor, ale hamowania trochę jest - nie miałem jak na razie problemu z hamulcami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted April 14, 2023 Share Posted April 14, 2023 4 godziny temu, Neutrino33 napisał(a): zacząłbym od uczciwej regeneracji zacisków. Jeśli idzie o tarcze i klocki to ja mam komplet Zimmermana, przód i tył ...ale u mnie została zrobiona porządna robota- przy seryjnych - zaciskach. Samochód jeździ na torze...owszem nie jest to szybki tor, ale hamowania trochę jest - nie miałem jak na razie problemu z hamulcami. Regeneracja zacisków w dwuletnim aucie z przebiegiem 10tys km? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szenfi1911 Posted April 15, 2023 Author Share Posted April 15, 2023 no właśnie , nie ma czego regenerować . Rozebrałem to, bo chciałem wymienić tarcze. Zaciski jak nowe , ślizgi chodzą jak nowe, tłoki wcisnąłem prawie palcami . Pytam konkretnie o zestaw na wysokość tarczy 50mm zamiast oferowanego wszędzie 57. Oczywiście mogę dotoczyć flansze i założyć je miedzy piastę a tarczę , ale wtedy geometria , no i wypadałoby także z tyłu taką samą operację zrobić . Zimmermana miałem na kilku autach, to taka trochę jakość house&hobby , a poza tym - oni też mają typowe rozmiary . No nic, może się jeszcze ktoś odezwie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 10 godzin temu, dirkdiggler napisał(a): Regeneracja zacisków w dwuletnim aucie z przebiegiem 10tys km? nie doczytałem i tak z rozpędu trochę odpowiedziałem ....chociaż nie takie rzeczy się zdarzają Zimmerman to firma na pierwszy montaż w Porsche więc nie wiem czy tot akie house&hobby. Brembo to bym powiedział ...została tylko marka, no chyba, że dokładnie wiesz w której fabryce były robione. Ciekawy jestem co zaproponujesz jak skoro Zimmermann to house and hobby? No klocki to jeszcze Carbone Lorraine, ale tarcz raczej nie robią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szenfi1911 Posted April 15, 2023 Author Share Posted April 15, 2023 3 godziny temu, Neutrino33 napisał(a): nie doczytałem i tak z rozpędu trochę odpowiedziałem ....chociaż nie takie rzeczy się zdarzają Zimmerman to firma na pierwszy montaż w Porsche więc nie wiem czy tot akie house&hobby. Brembo to bym powiedział ...została tylko marka, no chyba, że dokładnie wiesz w której fabryce były robione. Ciekawy jestem co zaproponujesz jak skoro Zimmermann to house and hobby? No klocki to jeszcze Carbone Lorraine, ale tarcz raczej nie robią. DBA lub EBC do turystycznej , szybszej jazdy razem z klockami . Używałem, i w ciemno można brać . ps.. rozbawiłeś mnie tym Porsche + Zimmerman . Jeśli jest coś takiego wkładane do bieda wersji ( bo ja takimi nie jeździłem ) to tylko pod warunkiem, że mają dobre carbony w ofercie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 16 minut temu, Szenfi1911 napisał(a): DBA lub EBC do turystycznej , szybszej jazdy razem z klockami . Używałem, i w ciemno można brać . ps.. rozbawiłeś mnie tym Porsche + Zimmerman . Jeśli jest coś takiego wkładane do bieda wersji ( bo ja takimi nie jeździłem ) to tylko pod warunkiem, że mają dobre carbony w ofercie coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 4 godziny temu, Neutrino33 napisał(a): nie doczytałem i tak z rozpędu trochę odpowiedziałem ....chociaż nie takie rzeczy się zdarzają Zimmerman to firma na pierwszy montaż w Porsche więc nie wiem czy tot akie house&hobby. Brembo to bym powiedział ...została tylko marka, no chyba, że dokładnie wiesz w której fabryce były robione. Ciekawy jestem co zaproponujesz jak skoro Zimmermann to house and hobby? No klocki to jeszcze Carbone Lorraine, ale tarcz raczej nie robią. Nie wiem kto Ci powiedział że Zimmerman idzie do Porsche, ale to nie jest prawdą. Dla Porsche i klocki i tarcze robi TMD Friction, oni mają pod sobą Pagida i Textara. Do niektórych SUVów od nich jeszcze robi ATE. A Zimmermana tarcze miałem pod zaciski Brembo STI, pogiąłem je w 1000km. Zamieniłem na DBA + CL5+ i znosiły wszystko. Teraz mam gładkie Brembo + Mintexy 1155 i też znoszą wszystko. No i trzeba jeszcze pamiętać z jakiej półki klocki i tarcze porównujemy, bo większość z nich robi i budżetowe zestawy, które nie znoszą mocniejszego traktowania, ale i mocno sportowe zestawy, których na ulicy nie zabijesz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szenfi1911 Posted April 15, 2023 Author Share Posted April 15, 2023 13 minut temu, skwaro napisał(a): Nie wiem kto Ci powiedział że Zimmerman idzie do Porsche, ale to nie jest prawdą. Dla Porsche i klocki i tarcze robi TMD Friction, oni mają pod sobą Pagida i Textara. Do niektórych SUVów od nich jeszcze robi ATE. A Zimmermana tarcze miałem pod zaciski Brembo STI, pogiąłem je w 1000km. Zamieniłem na DBA + CL5+ i znosiły wszystko. Teraz mam gładkie Brembo + Mintexy 1155 i też znoszą wszystko. No i trzeba jeszcze pamiętać z jakiej półki klocki i tarcze porównujemy, bo większość z nich robi i budżetowe zestawy, które nie znoszą mocniejszego traktowania, ale i mocno sportowe zestawy, których na ulicy nie zabijesz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szenfi1911 Posted April 15, 2023 Author Share Posted April 15, 2023 no , i o takie Polskie .... Niestety, DBA jeszcze nie robi tarczy do tego modelu. Są ,, w opracowaniu ,, na razie mają tylko klocki . To samo się tyczy EBC. Sprawdzę jeszcze Brembo naturalnie, w końcu porządne heble, Senna sie na nich zabił jak mawiał mój Szef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 Godzinę temu, skwaro napisał(a): No i trzeba jeszcze pamiętać z jakiej półki klocki i tarcze porównujemy, bo większość z nich robi i budżetowe zestawy, które nie znoszą mocniejszego traktowania, ale i mocno sportowe zestawy, których na ulicy nie zabijesz... ... i chyba tu jest pies pogrzebany. 20 lat temu szły do Porsche na pierwszy montaż...teraz to może rzeczywiście co innego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 2 godziny temu, Neutrino33 napisał(a): ... i chyba tu jest pies pogrzebany. 20 lat temu szły do Porsche na pierwszy montaż...teraz to może rzeczywiście co innego. Aaa, zwracam honor, pogrzebałem trochę i kiedyś rzeczywiście Zimmerman robił dla nich tarcze hamulcowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 5 minut temu, skwaro napisał(a): Aaa, zwracam honor, pogrzebałem trochę i kiedyś rzeczywiście Zimmerman robił dla nich tarcze hamulcowe nie ma sprawy, jak widac jestem chyba stary i żyję jeszcze tymi starymi wiadomościami...a nawiązując do kynologicznych porównań...wszystko schodzi na psy, nawet taki Zimmermann 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szenfi1911 Posted April 15, 2023 Author Share Posted April 15, 2023 Już się wyjaśniło. Wszystkie firmy oferujące hamulce przystosowane do hamowania ,, mają dopiero w opracowaniu,, set do tego auta. Trochę to dziwne, bo to rok modelowy 2021 i już dawno powinno być. W każdym razie, jakby ktoś szukał do nowego outbacka 2,5 USA (136kW) przednich hamulców wytrzymujących temperaturę to można sobie na razie odpuścić . A od starszych modeli różnią się właśnie wysokością, czyli odsadzeniem od piasty względem jarzma zacisku. Jak się coś pojawi dam znać ludności. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted April 15, 2023 Share Posted April 15, 2023 Dzięki za informacje. Będę śledził Twoje śledztwo bo w ciagu roku bedzie mi potrzebny komplet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted May 6, 2023 Share Posted May 6, 2023 coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał Rozwiniesz swoją opinię na temat EBC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neutrino33 Posted May 6, 2023 Share Posted May 6, 2023 13 minut temu, dr.elich napisał(a): W dniu 15.04.2023 o 12:19, Neutrino33 napisał(a): coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał Rozwiniesz swoją opinię na temat EBC? Nie ma co rozwijać. Moja wiedza pochodzi z czasów kiedy Zimmermann był dostawcą tarcz na pierwszy montaż do Porsche, a już nie jest co w pewien sposób pokazuje jak zmienił się ten rynek na przestrzeni ostatnich 30 lat. Moja wiedza pochodziła też w dużej mierze od ludzi, którzy żyli tym biznesem, byli dostawcami dla czołowych polskich zespołów kiedy w RSMP jeździły jeszcze WRC. Stare czasy...ale wtedy nikt nie polecał mi EBC i były one jedynie koniecznością dla właścicieli Mazd MX-5 bo Ferodo nie robiło klocków do tego modelu. Nie siedzę teraz w tym tak mocno jak kiedyś i być może moja opinia co do niektórych produktów, jak i one same, jest "out of label"...ale jak mam kwestię dotyczącą hamulców to wiem do kogo zadzwonić by powiedział mi co wybrać, a na co się nie nabrać ...ta osoba była nawet kiedyś tutaj na forum, posiadała kombi Buga...jako samochód firmowy/dostawczy ...na serio! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob C Posted May 6, 2023 Share Posted May 6, 2023 3 godziny temu, dr.elich napisał(a): W dniu 15.04.2023 o 05:19, Neutrino33 napisał(a): coż to mamy chyba inne doświadczenia i źródła informacji, bo ja o EBC mam zdanie, że to klocki dla "tjuningowców" Może coś się na przestrzeni lat zmieniło, bo na ten przykład Ferodo mocno straciły na jakości i trzeba wiedzieć jaki model się bierze, bo większość niestety jest taniochą, która opiera się na wieloletniej opinii o tej marce. DBA nie znam, bo jak trzymałem w reku klocki do Focusa WRC Janusza Kuliga o tamtej firmie jeszcze nikt nie słyszał Rozwiniesz swoją opinię na temat EBC? Wg mnie EBC jest w porządku. Ostatnio zakładałem do 2011 Outbacka żony i zaczął hamować. Mój syn ma zestawy na przód i tył nacinane i wiercone w 2011 STI i tez nie narzeka. Ja do swojego auta tez mam zestaw na przód ale mam raptem Ok 10tys km i czekam Link to comment Share on other sites More sharing options...
polak900 Posted May 6, 2023 Share Posted May 6, 2023 do hamowania polecam zestaw MIntex1155 i akurat ja ma tarcze DBA 4000 nacinane i jest git Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted May 6, 2023 Share Posted May 6, 2023 Mintex w Polsce był zawsze trudno dostępny - coś się zmieniło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polak900 Posted May 6, 2023 Share Posted May 6, 2023 pizzabrakes Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted May 6, 2023 Share Posted May 6, 2023 Dokładnie, ja też od nich kupuję i nie ma problemu z dostępnością Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now