Skocz do zawartości

Szenfi1911

Nowy
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Subaru Outback 2,5 2021

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Szenfi1911

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

4

Reputacja

  1. Dzięki Panowie. Będę rył w peryferiach . Może variatory wałków oszalały, ale zawsze w tym samym miejscu ? wątpliwe ...
  2. Dzięki. Obawiam się, że to przypadłość aut z importu, tylko ludzie się snują tymi autami i być może nie zauważyli tego problemu. AFR w rurze wariuje po takim teście - skala się kończy....
  3. Cześć. Czy ktoś z forumowiczów ujeżdża aktualnie OTB 2,5 ( Direct injection ) 2020 182 KM ? Chciałbym potwierdzić, czy to cecha produktu, czy awaria u mnie. Powyżej 4000 RPM i powyżej 5000 sonda jest w open loop, ale zamyka testowo na chwilę obwód aby potwierdzić, czy mieszanka na pewno jest ok. Objawia się to zawahaniem w przyroście obrotów, czasem nawet lekkim przydławieniem. Wygląda to na typowe funkcje osłony komponentów, ale chciałbym to potwierdzić . Raczej niemożliwe, żeby ktoś normalnie z tym jeździł i nie dostał piany... Silnik jest generalnie ze 100 koni za słaby do tego auta, więc te zakresy obrotowe są akurat często używane. Adaptacje systemy paliwowego w zerach. Skrzynia biegów po adaptacji. Przebieg 27000km . Dajcie znać, czy macie to samo , bo nie mam punktu odniesienia. Dzięki
  4. Cześć . szukam sygnałów : - czujników położenia wałków wydechowych - czujników położenia wałków ssących - czujnika położenia wału
  5. Cześć , pozwolę sobie na mały wpis, choć mam teraz pierwsze subaru w życiu i ekspertem od tej marki zdecydowanie nie jestem. Ponieważ problem pojawia się na ciepło i dotyczy czujnika wałka ( a więc informacji do sterownika w jakim położeniu są zawory ) po pierwsze sprawdziłbym iskrę za pomocą testowej bańki. Jeśli iskry wtedy nie ma - sterownik nie jest pewny, czy można ją podać. Wówczas szukamy po stronie elektrycznej - uszkodzenie czujnika, słaba masa ( bo ten błąd oznacza także ,, poza zakresem ,, ), etc. Sugerowałbym także ( jeśli posiadasz pinout sterownika ) - przedzwonić na opór i zwarcie przewód łączący sterownik z czujnikiem . Ktoś wcześniej sugerował zawory - gdyby nie Twój szczegółowy opis - podpisałbym się pod tym ... ale mimo wszystko, dobrze byłoby podłączyć stary zapomniany analizator spalin ( którego już nikt nie umie używać ) i zobaczyć, czy na ciepło przypadkiem nie ma niespodziewanie dużo tlenu i HC. Podparte zawory to dodatkowo zwykle zwiększone ( zależy od konstrukcji głowicy ) podciśnienie w kolektorze ssącym . Ciśnienie paliwa rozruchowe warto jest sprawdzić po prostu manometrem, bo dane z testerów OBD są mocno uśredniane, a nawet nieoryginalny filtr paliwa może zejść minimalnie poniżej przepływu i jest lipa z paleniem na ciepło. Gdyby silnik był nowszy ( nie znam kompletnie tej jednostki ) sprawdziłbym także korelację wałka rozrządu z klapami w kolektorze ssącym ( jeśli są ) pod kątem anomalii związanych ze scavengingiem, czyli przewietrzaniem kolektora ssącego przez współotwarcie zaworów ssących i wydechowych. Funkcja ma działać przy wyjściu z wolnych obrotów , ale jak sie przywieszą klapy może rozrabiać przy starcie silnika. W moim Outbacku 2,5 2021 USA scavenging jest , choć serwisy nie mają o tym zwykle pojęcia. Obawiam się, że dużo nie pomogłem, ale może akurat coś Ci się odblokuje
  6. Witajcie Czy ktoś może poratować pinoutem sterownika do outbacka ? Muszę pobrać kilka sygnałów , a szukanie z oscyloskopem trochę trwa Dzięki
  7. Już się wyjaśniło. Wszystkie firmy oferujące hamulce przystosowane do hamowania ,, mają dopiero w opracowaniu,, set do tego auta. Trochę to dziwne, bo to rok modelowy 2021 i już dawno powinno być. W każdym razie, jakby ktoś szukał do nowego outbacka 2,5 USA (136kW) przednich hamulców wytrzymujących temperaturę to można sobie na razie odpuścić . A od starszych modeli różnią się właśnie wysokością, czyli odsadzeniem od piasty względem jarzma zacisku. Jak się coś pojawi dam znać ludności.
  8. no , i o takie Polskie .... Niestety, DBA jeszcze nie robi tarczy do tego modelu. Są ,, w opracowaniu ,, na razie mają tylko klocki . To samo się tyczy EBC. Sprawdzę jeszcze Brembo naturalnie, w końcu porządne heble, Senna sie na nich zabił jak mawiał mój Szef.
  9. DBA lub EBC do turystycznej , szybszej jazdy razem z klockami . Używałem, i w ciemno można brać . ps.. rozbawiłeś mnie tym Porsche + Zimmerman . Jeśli jest coś takiego wkładane do bieda wersji ( bo ja takimi nie jeździłem ) to tylko pod warunkiem, że mają dobre carbony w ofercie
  10. no właśnie , nie ma czego regenerować . Rozebrałem to, bo chciałem wymienić tarcze. Zaciski jak nowe , ślizgi chodzą jak nowe, tłoki wcisnąłem prawie palcami . Pytam konkretnie o zestaw na wysokość tarczy 50mm zamiast oferowanego wszędzie 57. Oczywiście mogę dotoczyć flansze i założyć je miedzy piastę a tarczę , ale wtedy geometria , no i wypadałoby także z tyłu taką samą operację zrobić . Zimmermana miałem na kilku autach, to taka trochę jakość house&hobby , a poza tym - oni też mają typowe rozmiary . No nic, może się jeszcze ktoś odezwie.
  11. Cześć W Subaru Outback USA 2020 2,5 mam typowe dla takich aut problemy z hamulcami. Parę razy wystarczy dohamować ze 160 i kierownicy w ręku nie można utrzymać . Przebieg 10tys km dodam .. Zamówiłem i sprowadziłem mocny i nacinany komplet na przód ( DBA ) , ale są za wysokie, czyli takie jak prawie wszędzie ( 57mm ) . U mnie natomiast tarcza ma ok 50mm wysokości , więc nie ma bata , żeby to założyć. Gdziekolwiek sprawdzam, wszystkie tarcze mają wysokość 57. Macie jakiś namiar na firmę oprócz DBA i EBC ( bo te już sprawdziłem ) gdzie można kupić działające i odporne na fading tarcze z klockami bez konieczności wymiany zacisków?
  12. przepisy mam w d...e. Chcę być widoczny, bo do szału mnie doprowadzają szare auta bez świateł późnym popołudniem . Nie czekam na porady prawne o przepisach tylko na rozwiązanie . Tylne światła mają się palić razem z dziennymi z przodu. Może teraz będzie jasne .
  13. Cześć . Mam pytanie, czy komuś udało się zakodować Outbacka 2020 USA w taki sposób, aby wraz ze światłami dziennymi z przodu zapalały się także pozycyjne z tyłu? Czujnik zmierzchu działa w tym aucie zaskakująco ospale ( pomimo ustawienia w tryb najbardziej czuły) i światła potrafią się uruchomić na automacie dopiero w połowie tunelu ... Poza tym, zlinkowanie świateł z wycieraczkami działa dopiero po jakimś czasie, i jeśli ktoś nie zwróci na to uwagi jedzie w deszczu bez tylnych świateł . Amatorka . Chciałbym je na stałe zapalić wraz z dziennymi, ale w miarę możliwości bez przeróbek elektrycznych, które zapewne po CANie sa diagnozowane przez sterownik komfortu i zaraz będą sypać błędami. . Macie jakiś patent, albo namiar na świadomego posiadacza urządzenia fabrycznego potrafiącego go użyć ? W większości aut do których mam diagnoskopy zajmuje to max minutę ...
  14. Cześć . Czy u kogoś z forumowiczów występuje problem z rozpoznaniem tunelu ? W Outbacku USA 2020 mam taki problem, że światła ustawione na automat świecą w dzień jak pozycje , ale nie przełączają się na drogowe po wjeździe do tunelu. Po zmierzchu oczywiście od razu odpalają się drogowe . Tym samym ( co już najbardziej mnie denerwuje ) nie świecą tylne pozycje . Musze więc robić to ręcznie. Jest na głównym panelu regulacja czułości tego systemu, ale jej ustawienie na najwyższy poziom takze nic nie zmieniło w temacie. I przy okazji pytanie dodatkowe. Czy komuś udało się ustawić w Outbacku światła typu skandynawskiego, czyli przy światłach dziennych z przodu świeca sie normalnie pozycje z tyłu ? Zawsze tak ustawiam we wszystkich autach, ale do Subaru mam ,, za płytkie ,, wejście do systemu komfortu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...