Skocz do zawartości

Jak przechowywać zaciski hamulcowe Brembo? (leżakują na półce)


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

już prawie dwa lata temu kupiłem sobie piękne złote Brembo ale jeszcze z powodów obektywno/idealistycznych nie założyłem na auto. Oryginalnie mają w sobie płyn hamulcowy, ale czy powinienem go wypuścić i zalać czymś innym aby zacisk nie korodował od wewnątrz?

 

Pozdrawiam

P.S. Leżą dlatego bo nie mam skrzyni 6mt (obecnie cena 30k+) a zwrotnice muszą być STI więc nie pasują półosie XT a dopiero teraz mam komplet z forka STI a szukam jeszcze od XT przód aby zrobić hybrydę. Jest szansa w tm roku, że to zrobię ale chcę przy okazji założyć nowe tarcze kotwiczne wiec koszt 1,8k plus mod półosi 2k, a jak to już rozkładam to wiele rzeczy na raz mam uzbierane do wymiany więc sam serwis to kolejne 4k itd. czyli bez 10-15k nie podchodź a to może zablokować inne projekty domowe itd... więc mogę dostać po głowie :)

 

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AdaSch napisał(a):

Hej,

 

już prawie dwa lata temu kupiłem sobie piękne złote Brembo ale jeszcze z powodów obektywno/idealistycznych nie założyłem na auto. Oryginalnie mają w sobie płyn hamulcowy, ale czy powinienem go wypuścić i zalać czymś innym aby zacisk nie korodował od wewnątrz?

 

Pozdrawiam

 

 

Płyn hamulcowy jest mocno higroskopijny i ciągnie wilgoć którą odda na metal, powinno się go wylać i zabezpieczyć smarem do uszczelek tłoczka powierzchnie metalowe.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ipsx82 napisał(a):

Płyn hamulcowy jest mocno higroskopijny i ciągnie wilgoć którą odda na metal, powinno się go wylać i zabezpieczyć smarem do uszczelek tłoczka powierzchnie metalowe.

Tak jest.Jak 2 lata leżą to bym wyjął tłoczki i zobaczył to i oczyścił wszystko . W suchym miejscu wtedy można trzymać po przetarciu tłustą szmatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk jest aluminiowy, tłoczki też dodatkowo wszystko grafitowane, nic nie zardzewieje w środku, bo nie ma jak. Co najwyżej guma sparcieje.

 

Ja bym wysunął tłoczki ile się da, tylko żeby nie wypadły i zostawił jak jest. A jak wrócisz do tematu wyjmij tłoczki, daj nowe uszczelki i osłony przeciwkurzowe i tyle. Warto jeszcze poluzować trochę odpowietrzniki, bo alu koroduje na styku ze stałą i będzie problem z odkręceniem. Jak będziesz składał daj nowe odpowietrzniki. 

 

Chyba że planujesz pełną regenerację, to poluzuj też sruby łączące połówki zacisków, szczególnie wewnętrzne, bo one się mocniej zapiekają. A śrub blaszek i tak bez rozpołowienia nie dasz rady poluzować. 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AdaSch napisał(a):

Hej,

 

już prawie dwa lata temu kupiłem sobie piękne złote Brembo ale jeszcze z powodów obektywno/idealistycznych nie założyłem na auto. Oryginalnie mają w sobie płyn hamulcowy, ale czy powinienem go wypuścić i zalać czymś innym aby zacisk nie korodował od wewnątrz?

 

Pozdrawiam

P.S. Leżą dlatego bo nie mam skrzyni 6mt (obecnie cena 30k+) a zwrotnice muszą być STI więc nie pasują półosie XT a dopiero teraz mam komplet z forka STI a szukam jeszcze od XT przód aby zrobić hybrydę. Jest szansa w tm roku, że to zrobię ale chcę przy okazji założyć nowe tarcze kotwiczne wiec koszt 1,8k plus mod półosi 2k, a jak to już rozkładam to wiele rzeczy na raz mam uzbierane do wymiany więc sam serwis to kolejne 4k itd. czyli bez 10-15k nie podchodź a to może zablokować inne projekty domowe itd... więc mogę dostać po głowie :)

 

Jakie 30k? Za 18 może będę miał cały swap 6mt 5x100 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ebay itp za 7k+ USD plus transport plus podatki. Są czasem tańsze, ale różnie bywa że źródłem i gwarancją. Nie kupilem za 8 i12k, bo jak się okazało po zalaniu, wyleciała z nich syfiasta rdzawa woda. Brat tylko po UK się najeźdzoł... Wszystko co kupiłem z Japonii jest w stanie igła

A co do skrzyni to PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, skwaro napisał(a):

Zacisk jest aluminiowy, tłoczki też dodatkowo wszystko grafitowane, nic nie zardzewieje w środku, bo nie ma jak. Co najwyżej guma sparcieje.

No to fajnie, nic nie ruszam a przed założeniem i tak pójdą na wymianę gumek itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...