Jump to content

Jak przechowywać zaciski hamulcowe Brembo? (leżakują na półce)


AdaSch

Recommended Posts

Hej,

 

już prawie dwa lata temu kupiłem sobie piękne złote Brembo ale jeszcze z powodów obektywno/idealistycznych nie założyłem na auto. Oryginalnie mają w sobie płyn hamulcowy, ale czy powinienem go wypuścić i zalać czymś innym aby zacisk nie korodował od wewnątrz?

 

Pozdrawiam

P.S. Leżą dlatego bo nie mam skrzyni 6mt (obecnie cena 30k+) a zwrotnice muszą być STI więc nie pasują półosie XT a dopiero teraz mam komplet z forka STI a szukam jeszcze od XT przód aby zrobić hybrydę. Jest szansa w tm roku, że to zrobię ale chcę przy okazji założyć nowe tarcze kotwiczne wiec koszt 1,8k plus mod półosi 2k, a jak to już rozkładam to wiele rzeczy na raz mam uzbierane do wymiany więc sam serwis to kolejne 4k itd. czyli bez 10-15k nie podchodź a to może zablokować inne projekty domowe itd... więc mogę dostać po głowie :)

 

Edited by AdaSch
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, AdaSch napisał(a):

Hej,

 

już prawie dwa lata temu kupiłem sobie piękne złote Brembo ale jeszcze z powodów obektywno/idealistycznych nie założyłem na auto. Oryginalnie mają w sobie płyn hamulcowy, ale czy powinienem go wypuścić i zalać czymś innym aby zacisk nie korodował od wewnątrz?

 

Pozdrawiam

 

 

Płyn hamulcowy jest mocno higroskopijny i ciągnie wilgoć którą odda na metal, powinno się go wylać i zabezpieczyć smarem do uszczelek tłoczka powierzchnie metalowe.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ipsx82 napisał(a):

Płyn hamulcowy jest mocno higroskopijny i ciągnie wilgoć którą odda na metal, powinno się go wylać i zabezpieczyć smarem do uszczelek tłoczka powierzchnie metalowe.

Tak jest.Jak 2 lata leżą to bym wyjął tłoczki i zobaczył to i oczyścił wszystko . W suchym miejscu wtedy można trzymać po przetarciu tłustą szmatą.

Link to comment
Share on other sites

Zacisk jest aluminiowy, tłoczki też dodatkowo wszystko grafitowane, nic nie zardzewieje w środku, bo nie ma jak. Co najwyżej guma sparcieje.

 

Ja bym wysunął tłoczki ile się da, tylko żeby nie wypadły i zostawił jak jest. A jak wrócisz do tematu wyjmij tłoczki, daj nowe uszczelki i osłony przeciwkurzowe i tyle. Warto jeszcze poluzować trochę odpowietrzniki, bo alu koroduje na styku ze stałą i będzie problem z odkręceniem. Jak będziesz składał daj nowe odpowietrzniki. 

 

Chyba że planujesz pełną regenerację, to poluzuj też sruby łączące połówki zacisków, szczególnie wewnętrzne, bo one się mocniej zapiekają. A śrub blaszek i tak bez rozpołowienia nie dasz rady poluzować. 

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, AdaSch napisał(a):

Hej,

 

już prawie dwa lata temu kupiłem sobie piękne złote Brembo ale jeszcze z powodów obektywno/idealistycznych nie założyłem na auto. Oryginalnie mają w sobie płyn hamulcowy, ale czy powinienem go wypuścić i zalać czymś innym aby zacisk nie korodował od wewnątrz?

 

Pozdrawiam

P.S. Leżą dlatego bo nie mam skrzyni 6mt (obecnie cena 30k+) a zwrotnice muszą być STI więc nie pasują półosie XT a dopiero teraz mam komplet z forka STI a szukam jeszcze od XT przód aby zrobić hybrydę. Jest szansa w tm roku, że to zrobię ale chcę przy okazji założyć nowe tarcze kotwiczne wiec koszt 1,8k plus mod półosi 2k, a jak to już rozkładam to wiele rzeczy na raz mam uzbierane do wymiany więc sam serwis to kolejne 4k itd. czyli bez 10-15k nie podchodź a to może zablokować inne projekty domowe itd... więc mogę dostać po głowie :)

 

Jakie 30k? Za 18 może będę miał cały swap 6mt 5x100 :)

Link to comment
Share on other sites

Ebay itp za 7k+ USD plus transport plus podatki. Są czasem tańsze, ale różnie bywa że źródłem i gwarancją. Nie kupilem za 8 i12k, bo jak się okazało po zalaniu, wyleciała z nich syfiasta rdzawa woda. Brat tylko po UK się najeźdzoł... Wszystko co kupiłem z Japonii jest w stanie igła

A co do skrzyni to PW

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, skwaro napisał(a):

Zacisk jest aluminiowy, tłoczki też dodatkowo wszystko grafitowane, nic nie zardzewieje w środku, bo nie ma jak. Co najwyżej guma sparcieje.

No to fajnie, nic nie ruszam a przed założeniem i tak pójdą na wymianę gumek itp.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...