Skocz do zawartości

Wymiana oleju w misie olejowej turbiny.


lukaszskw

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, lukaszskw napisał(a):

Witam. Nurtuje mnie pewna kwestia odnośnie wymiany oleju w silniku a mianowicie co z miską olejową turba. Czy jak z niej spuszcze ojej to czy zaciągnie go potem sama z silnika czy trzeba wlewać osobno?

 

hehehe :biglol:. Ten olej jest odsysany do skrzyni korbowej przez pompę oleju, która znajduje się na pokrywie zaworu. Nic się nie zmienia :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, conradek napisał(a):

Nurtuje mnie ta 'miska turba'

SBD ma turbo poniżej lustra oleju w misce, dlatego ma własną, suchą misę olejową, oraz drugą pompę oleju, która przepompowuje z niej olej do głównej.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, lukaszskw napisał(a):

Nie każdy urodził się mechanikiem. Skad mam wiedzieć czy jak spuszcze z niej ten brudny olej to nie trzeba trochę tam dolać za nim zaciągnie z silnika.

 

Dokładnie. To może mylić kogoś, kto się tym nie interesuje. Przykładowo kompresory (od doładowania silnika :) mają swoje oleje i trzeba te oleje wymieniać. 

 

Godzinę temu, conradek napisał(a):

Nurtuje mnie ta 'miska turba' to chodzi Ci o tą pod silnikiem czy o jakąś chłodniczkę oleju czy coś? :P

 

EE20D (diesel boxer) (i chyba FA/FB turbo) dla turbiny ma poniekąd oddzielną misę olejową, chodzi o poziom lustra miski oleju i różnic wysokości. Z tejże misy olej trafia do miski właściwiej. W normalnym (starszym konstrukcyjnie) silniku turbina jest na tyle wysoko, że spływ jest grawitacyjny. Jeśli się myle proszę mnie poprawić, cytuję to co usłyszałem i "na oko" obejrzałem. Nie interesują mnie diesle.

Edytowane przez 133699
  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2022 o 19:03, 133699 napisał(a):

 

Dokładnie. To może mylić kogoś, kto się tym nie interesuje. Przykładowo kompresory (od doładowania silnika :) mają swoje oleje i trzeba te oleje wymieniać. 

 

 

EE20D (diesel boxer) (i chyba FA/FB turbo) dla turbiny ma poniekąd oddzielną misę olejową, chodzi o poziom lustra miski oleju i różnic wysokości. Z tejże misy olej trafia do miski właściwiej. W normalnym (starszym konstrukcyjnie) silniku turbina jest na tyle wysoko, że spływ jest grawitacyjny. Jeśli się myle proszę mnie poprawić, cytuję to co usłyszałem i "na oko" obejrzałem. Nie interesują mnie diesle.

 

EJ25 w Legacy V również. Tam jest turbo z twin scroll 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...