Skocz do zawartości

DPF problem po regeneracji. Forester SH 2.0 z 2011


huragan1971

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Opiszę krótko mój problem.. a  raczej problem z DPF w moim Foresterze. Otóż po regeneracji DPF pojawił się ten sam problem co i przed czyli najpierw zapaliła się pomarańczowa lampka od DPF a po chwili zaczęła migać no i później standard czyli migająca kontrolka DPF + check engine + kontrola trakcji . Czy to może być uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia? Posiadam profesjonalny interfejs diagnostyczny MaxiCom i po podłączeniu go nie pokazuje błędów (podczas stale świecącej się pomarańczowej lampki od DPF). Od razu uprzedzę ewentualne pytania... po regeneracji DPF od nowa go zaadaptowałem czyli zrobiłem tak, że jest nowy...wszystko ładnie pogasło. W zasadzie po przejechaniu 50 km od nowa to samo.

Mam jeszcze pytanie, bo w opcjach MaxiCom znalazłem info o liczbie wypaleń DPF (było tych wypaleń 379 na 400 możliwych) jednak w żaden sposób nie mogę tego zrestartować lub ustawić innych wartości. Czy ktoś z was wie jak to się robi? Może to jest właśnie przyczyną, ponieważ komputer jakby odczytuje jakby już maksymalną liczbę wypaleń.. sam już nie wiem. Co spowodowało, że tak szybko z powrotem się zaświeciły wszystkie kontrolki. Testowałem wtryski jak również i inne elementy i wygląda to dobrze. Proszę o pomoc lub podpowiedzi jeśli ktoś z Was posiada taka wiedzę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jak bym czytał o DPF i półrocznej walce z nim w mojej Toyocie. Finalnie okazało się, że sprawę dało się rozwiązać a 150zł, a określone opcje dostępne były tylko w komputerze serwisowym Toyoty.... błędów, kontrolek nie było żadnych. Może podjedź do ASO jednak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@huragan1971bez serwisu się nie uda , miałem to samo DPF po czyszczeniu adaptacja na nowy i nic kontrolki jak świeciły przed tak było po . Któryś czujnik ma skalę do 10-u i dopiero serwis przestawił go na 1 (tak mi to wytłumaczyli ). Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, huragan1971 napisał(a):

Witam. Opiszę krótko mój problem.. a  raczej problem z DPF w moim Foresterze. Otóż po regeneracji DPF pojawił się ten sam problem co i przed czyli najpierw zapaliła się pomarańczowa lampka od DPF a po chwili zaczęła migać no i później standard czyli migająca kontrolka DPF + check engine + kontrola trakcji . Czy to może być uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia? Posiadam profesjonalny interfejs diagnostyczny MaxiCom i po podłączeniu go nie pokazuje błędów (podczas stale świecącej się pomarańczowej lampki od DPF). Od razu uprzedzę ewentualne pytania... po regeneracji DPF od nowa go zaadaptowałem czyli zrobiłem tak, że jest nowy...wszystko ładnie pogasło. W zasadzie po przejechaniu 50 km od nowa to samo.

Mam jeszcze pytanie, bo w opcjach MaxiCom znalazłem info o liczbie wypaleń DPF (było tych wypaleń 379 na 400 możliwych) jednak w żaden sposób nie mogę tego zrestartować lub ustawić innych wartości. Czy ktoś z was wie jak to się robi? Może to jest właśnie przyczyną, ponieważ komputer jakby odczytuje jakby już maksymalną liczbę wypaleń.. sam już nie wiem. Co spowodowało, że tak szybko z powrotem się zaświeciły wszystkie kontrolki. Testowałem wtryski jak również i inne elementy i wygląda to dobrze. Proszę o pomoc lub podpowiedzi jeśli ktoś z Was posiada taka wiedzę.

Pozdrawiam

 

jaka jest wartość rozrzedzenia oleju? po przekroczeniu 10% będzie migała kontrolka dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za info...też mam takie wrażenie, że to któryś z czujników.. czy może wiesz który to czujnik? Wymieniłem też czujnik różnicy ciśnień jednak nic to nie pomogło. Zauważyłem też skanując Autelem, że wartość  wypleń DPF jest ustawiona od 200 do 400 a do tej pory było 379 wypaleń od samego początku. Po zaadaptowaniu jako na nowy DPF i po włączeniu się migającej lampki dpf + check engine + kontrola trakcji nastąpiło wypalenie DPF przynajmniej dwa razy choć sam DPF jest czyściutki czyli 381. To może o to chodzi, że zbliża się już górna granica wypaleń. Próbowałem to przestawić , ale się nie da..... Jeśli chodzi o olej jest wymieniony na nowy i taki jak potrzeba. 

Czy macie jeszcze jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2022 o 09:37, PWK55 napisał(a):

@huragan1971bez serwisu się nie uda , miałem to samo DPF po czyszczeniu adaptacja na nowy i nic kontrolki jak świeciły przed tak było po . Któryś czujnik ma skalę do 10-u i dopiero serwis przestawił go na 1 (tak mi to wytłumaczyli ). Powodzenia.

Czy wiesz może, który to czujnik? Mam profesjonalny interfejs diagnostyczny i możliwe, że może sam będę mógł to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2022 o 08:50, Jumpman napisał(a):

Trochę jak bym czytał o DPF i półrocznej walce z nim w mojej Toyocie. Finalnie okazało się, że sprawę dało się rozwiązać a 150zł, a określone opcje dostępne były tylko w komputerze serwisowym Toyoty.... błędów, kontrolek nie było żadnych. Może podjedź do ASO jednak ?

Jeśli nie będzie wyjścia tak będę musiał zrobić choć jeszcze liczę na pomoc naszych forumowiczów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2022 o 17:42, huragan1971 napisał(a):

Dzięki bardzo za info...też mam takie wrażenie, że to któryś z czujników.. czy może wiesz który to czujnik? Wymieniłem też czujnik różnicy ciśnień jednak nic to nie pomogło. Zauważyłem też skanując Autelem, że wartość  wypleń DPF jest ustawiona od 200 do 400 a do tej pory było 379 wypaleń od samego początku. Po zaadaptowaniu jako na nowy DPF i po włączeniu się migającej lampki dpf + check engine + kontrola trakcji nastąpiło wypalenie DPF przynajmniej dwa razy choć sam DPF jest czyściutki czyli 381. To może o to chodzi, że zbliża się już górna granica wypaleń. Próbowałem to przestawić , ale się nie da..... Jeśli chodzi o olej jest wymieniony na nowy i taki jak potrzeba. 

Czy macie jeszcze jakieś sugestie?

 

Nie ma czegoś takiego jak maksymalna ilość wypaleń, to jest w ogóle nieistotne. Najważniejsza jest ilość osadu w DPF. Te pseudoeregeneracje nie usuwają osadu, a wyzerowanie przez Ciebie parametrów DPF tylko pogłębiło problem. Lepiej uważaj na ten filtr, bo osobiście robiłem silnik w którym urwał się wirnik turbosprężarki po regeneracji DPFu. Turbo trafiło do ekspertyzy i jednoznacznie przyczyna została określona jako niedrożny wydech. Przy okazji silnik pociągnął olej i zatarł się. Masz komputer, który jest nic nie wart, bo sterownik nie określa maksymalnej ilości wypaleń. Poza tym zadajesz pytania na które możesz uzyskać odpowiedź poprzez obserwacje parametrów DPF. Nikt nie będzie zgadywał, który czujnik masz popsuty. Od tego masz komputer żeby to sprawdzić, no ale co po komputerze który pokazuje jakieś bzdury. Oddaj samochód do serwisu i licz się z tym, że trzeba będzie wymienić DPF na nowy, a razem z nim EGR, wtryski i turbo. 

 

  

W dniu 14.11.2022 o 17:44, huragan1971 napisał(a):

Czy wiesz może, który to czujnik? Mam profesjonalny interfejs diagnostyczny i możliwe, że może sam będę mógł to zrobić.

 

MaxiCom to chiński badziew, a nie profesjonalny interfejs.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie prosiłem o ocenę interfejsu a o informacje na temat czujnika... a ten "chiński badziew" jak to kolega nazywa wiele razy mi już pomógł. Posiadam jeden z najnowszych modeli...nie wnikam czy kogoś na niego stać czy nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie wtrysków tym profesjonalnym interfejsem jest porównywalne do diagnozowania ECU pocztą z Siergiejem we Władywostoku.

Jaką masz wartość różnicy ciśnień na jałowym i przy 3 tyś. obrotów ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.11.2022 o 19:59, Gustaf napisał(a):

Sprawdzenie wtrysków tym profesjonalnym interfejsem jest porównywalne do diagnozowania ECU pocztą z Siergiejem we Władywostoku.

Jaką masz wartość różnicy ciśnień na jałowym i przy 3 tyś. obrotów ?

 

 

Dokładnie tak. Miałem na warsztacie kilka silników, które miały minimalne korekty, praktycznie było idealnie, a na stole probierczym okazało się że w ogóle nie trzymają dawek. Wtryski były śmietnikami. Sprawdzanie wtrysków komputerem nie ma najmniejszego sensu. Ktoś kto ma odrobinę pojęcia jest w stanie ocenić na słuch, czy coś się dzieje z wtryskami zwłaszcza w SBD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2022 o 13:42, huragan1971 napisał(a):

Dzięki bardzo za info...też mam takie wrażenie, że to któryś z czujników.. czy może wiesz który to czujnik? Wymieniłem też czujnik różnicy ciśnień jednak nic to nie pomogło. Zauważyłem też skanując Autelem, że wartość  wypleń DPF jest ustawiona od 200 do 400 a do tej pory było 379 wypaleń od samego początku. Po zaadaptowaniu jako na nowy DPF i po włączeniu się migającej lampki dpf + check engine + kontrola trakcji nastąpiło wypalenie DPF przynajmniej dwa razy choć sam DPF jest czyściutki czyli 381. To może o to chodzi, że zbliża się już górna granica wypaleń. Próbowałem to przestawić , ale się nie da..... Jeśli chodzi o olej jest wymieniony na nowy i taki jak potrzeba. 

Czy macie jeszcze jakieś sugestie?

Chyba bardziej chodziło o wartość rozrzedzenia oleju w ecu. Bo olej możesz wymienić, ale trzeba tez skasować poziom rozrzedzenia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2022 o 21:34, owad napisał(a):

Chyba bardziej chodziło o wartość rozrzedzenia oleju w ecu. Bo olej możesz wymienić, ale trzeba tez skasować poziom rozrzedzenia oleju.

Witam. Olej wymieniony i szczerze mówiąc nie wiem jak i czym zmienić wartość rozrzedzenia oleju. Może uda mi się to zrobić interfejsem, który właśnie zakupiłem. Oczywiście oryginalny Delphi DS150E ostatnia aktualizacja to 2021.10. Czy ktoś z szanownych kolegów może mi podpowiedzieć krok po kroku jak to zrobić i czy się da tym testerem? Zaznaczę, że do końca nie jestem aż takim laikiem, bo trochę miałem styczności z różnymi interfejsami ( właśnie sprzedałem MaxiCom jak to ktoś napisał...chiński szajs..)

Proszę o podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za info. Szczerze mówiąc pierwszy raz o tym słyszę, ale gdy się zagłębiłem w temat to rzeczywiście jest coś takiego tylko pytanie czy w moim modelu to występuję a jest on z 2011 roku jednak spróbuję to zrobić krok po kroku tym bardziej, że olej wymieniony a dpf zaadaptowany jako nowy. Widzę w tym opisie, że u niektórych to nie działa, ale coś mi się wydaje, że u mnie właśnie to jest przyczyną.

Dam znać jak poszło

Jeszcze raz Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym sbd trzeba to skasowac przy wymianie oleju. 

Aso to zawsze robi i nawet nie mowi. Moze wymieniales olej tam gdzie o tym nie wiedza.

Jak nie dziala to poszukaj w necie innej procedury, moze nieznacznie sie roznic. W moim forku z 2011 i xv z 2015 dzialalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne mechanik o tym nie wiedział jedynie co to zalecił a w zasadzie tam gdzie "myli" dpf kazali zaadoptować jako nowy dpf, więc to zrobiłem, ale nie miałem najmniejszego pojęcia, że trzeba jeszcze wykonać procedurę wykasowania poziomu rozrzedzenia oleju. .Szczerze mówiąc nigdy przedtem nie miałem Subaru, więc nie miałem o tym najmniejszego pojęcia. Takie mam coś przeczucie, ze to właśnie o to chodzi, dpf będzie mi się wypalał bardzo często ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety opisana procedura nie działa w moim aucie. Szczerze mówiąc już nawet nie wiem gdzie szukać innych opisów resetu wartości rozrzedzenia oleju w ecu. 

Dziś byłem nawet u mechanika, który specjalizuje się w naprawach aut marki Subaru i po wstępnej diagnozie stwierdził, iż należy zacząć od sprawdzenia szczelności układu dolotowego i w ogóle sprawdzenie całego układu pod względem szczelności. 

Podłączył komputer i wykasował błędy, ale po przejechaniu kilkuset metrów " choinka ponownie" się zaświeciła czyli migający DPF + Check Engine + Kontrola Trakcji i po podłączeniu interfejsu (Delphi) BŁĄD P1469 - Tryb awaryjny DPF  wyglądało to jakby po raz kolejny był zapchany DPF a tak nie jest, ponieważ jest on po regeneracji a przy okazji sprawdził wtryski, które jak się okazało działają prawidłowo jak i również czujnik różnicy ciśnień też działa prawidłowo no czujnik temperatury w DPF tez działa... szczerze mówiąc wszystko działa ..a nie działa.

Czy ktoś z wam kolegów ma jeszcze jakieś pomysły? A i czy możliwe aby ktoś kto naprawia subaru nie wiedział, że robi się "reset wartości rozrzedzenia oleju"? Jeszcze zapytam was czy po regeneracji DPF i po zmianie interfejsem, że jest jako nowy powinno pokazywać ilość wypaleń od nowa czyli od zera czy kontynuację? U mnie za chwilę pokazuje kolejne wypalenie....dziwne to wszystko jest, ale przyczyna jakaś musi być.

 

Pozdrawiam

 

p.s. na piątek jestem umówiony z tym właśnie mechanikiem na sprawdzenie układu pod względem szczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź/odczytaj jakie masz rozrzedzenie oleju i wtedy będziesz wiedział czy musisz resetować.

Skąd wiesz ze ta procedura nie działa?

 

Poza tym podaj jakie masz odczyty soot i ash.

Jesli wykasowali ci co trzeba to ash powinno byc zero lub bliskie zeru.

 

Najlepiej jakbyś zainstalował torq pro i pobrał pidy z forum, albo ja ci mogę wysłać. Wszystko tam jest ustawione do odczytu dpfa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy w google temat o P1469, Nie chce mi sie czytac, ale w jednym poście koleś sugeruje skasowanie soot i ash.

To musisz sprawdzić na początku. Oczywiście dolot tez musi byc szczelny, ale nie jestem pewien  czy dawałby takie drastyczne objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Forester 2.0D DPF problem P1469 fixed...

This Subaru came into our Ashington HQ with DPF problems and fault code P1469 stored. Our DPF assessment showed that this was caused by excessive soot accumulation in the DPF. Our further checks revealed that the cause of the excessive soot accumulation was a boost leak. We repaired the boost leak and carried out our 3 stage DPF clean before checking that the DPF system was now functioning correctly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, huragan1971 napisał(a):

Podłączył komputer i wykasował błędy, ale po przejechaniu kilkuset metrów " choinka ponownie" się zaświeciła czyli migający DPF + Check Engine + Kontrola Trakcji i po podłączeniu interfejsu (Delphi) BŁĄD P1469 - Tryb awaryjny DPF  wyglądało to jakby po raz kolejny był zapchany DPF a tak nie jest, ponieważ jest on po regeneracji a przy okazji sprawdził wtryski, które jak się okazało działają prawidłowo jak i również czujnik różnicy ciśnień też działa prawidłowo no czujnik temperatury w DPF tez działa... szczerze mówiąc wszystko działa ..a nie działa.

 

Skoro masz sprawny czujnik różnicy ciśnień i wchodzi tryb awaryjny z informacją o zapchanym DPF, tzn. że masz zapchany DPF. Proste jak 2+2. Problem masz podany na tacy i nie wiem czego jeszcze chcesz szukać...
Tak informacyjnie... komputerem to sobie można sprawdzić błędy, a nie wtryski w Subaru. Wtryski sprawdza się na stole probierczym z różnym ciśnieniem paliwa i masz wtedy podane jakie jest dawkowanie paliwa. 
Na komputerze są tylko krótkoterminowe korekty, które świadczą jedynie o równomierności pracy silnika. Pod obciążeniem może mieć kompletnie rozjechane dawki i lejące końcówki, przez które zapycha się DPF. Błądzisz w diagnozie, a masz wszystko podane jak na dłoni.

Edytowane przez ir3n3usz
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Tak jak pisałem w piątek jadę do tego mechanika i wtedy się mam nadzieję wszystko wyjaśni. Powiem tak: czy to jest normalne, że po regeneracji DPF i przejechaniu 3 km znowu zapala się "choinka"? Coś mi tu nie pasuje. Zapomniałem dodać też, że owy mechanik oprócz diagnozy postawionej poprzez interfejs również "osłuchał" silnik i stwierdził, że na pierwszy rzut oka nie słyszy aby coś złego działo się z wtryskami. Silnik pracuje bardzo ładnie i równo i na niskich i wysokich obrotach. Byliśmy się przejechać po skasowaniu błędów, które za chwilę się znowu pokazały no i przez kilkaset metrów wszystko było wręcz idealnie. Po tym gdy auto wpadło w tryb awaryjny od razu stracił moc. Zauważyliśmy, że podczas dodawania gazu wydobywa się dziwny szum tak jakby coś coś było rozszczelnione. Zobaczymy co co jest...coś czuję, że wszyscy się możemy mylić co do diagnozy. Pytałem też Was jeszcze o tę procedurę  resetu wartości rozrzedzenia oleju czy to w ogóle się robi  czy nie? Bo ja już sam nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...