Skocz do zawartości

Subaru Forester 2.0 (2007r) na co zwrócić uwagę


Tomek475

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno kupiłem Forestera i właśnie daje go do mechanika. Mam pytanie czy jest coś na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę ? W planach rozrząd(zapobiegawczo), tylnie sprężyny (bo nisko siedzi) i chłodnica(gdyż cieknie) jednak jako, że to moje pierwsze subaru nie wiem na jakie "bolączki" zwrócić uwagę. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś bardziej obeznany zwróci uwagę na to co warto sprawdzić lub wymienić. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że dopiero teraz o to pytasz. Generalnie największą bolączką są tylne kielichy. A mianowicie korozją która potrafi z nich zrobić durszlak. Trzeba rozebrać wnętrze z tyłu (kanapa, boczki bagażnika) aby w pełni ocenić stan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ogólny stan blacharski to podjechałem na kanał nim kupiłem, rdza miejscami powierzchowna, diagnosta od razu sprawdził samochód i stwierdził, że wyszło idealnie.

Silnik suchy, widać było też, że nie był myty, więc ogólnie autko było sprawdzone na tyle na ile to było możliwe. Teraz po prostu jak już zostawiam u mechanika to chciałbym przejrzeć wszystko i to co wyjdzie to zrobić od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Tomek475 napisał:

Nie mówiłem tu akurat o kielichach tylko o całościowym badaniu technicznym, jeśli chodzi o kielichy to rdza jest ale powierzchowna więc tragedii nie ma :D 

 

Czyli rozebebeszyłeś bagażnik do gołej blachy i sprawdziłeś, czy nie? ;) 
Po prostu w tym modelu to jest czynność do zrobienia jako "must have" i nie unikniesz tego - pełno jest zdjęć i tematów o tym tu na forum. Inna sprawa, że skoro wymieniasz sprężyny to będzie możliwość zajrzeć od wewnątrz po wyjęciu amortyzatora. Oby nie było widać stamtąd wnętrza bagażnika. :P 

Luzy zaworowe też do sprawdzenia o ile się nie mylę. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Orear napisał:

Czyli rozebebeszyłeś bagażnik do gołej blachy i sprawdziłeś, czy nie? ;) 
Po prostu w tym modelu to jest czynność do zrobienia jako "must have" i nie unikniesz tego - pełno jest zdjęć i tematów o tym tu na forum. Inna sprawa, że skoro wymieniasz sprężyny to będzie możliwość zajrzeć od wewnątrz po wyjęciu amortyzatora. Oby nie było widać stamtąd wnętrza bagażnika. :P 

Luzy zaworowe też do sprawdzenia o ile się nie mylę. 

Tak z bagażnika wyciągnąłem wszystko, luzy zaworowe w takim razie też ogarnę i dzięki za trafną wskazówkę, chce mieć samochód który mi posłuży i po prostu zrobić wszystko tak jak trzeba od razu żeby potem się tym nie martwić ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No Panowie okazało się że to jednak sprężyny były do wymiany, ten forek nie ma już sls tylko ktoś źle dobrał sprężyny, przy okazji jeszcze raz dokładnie sprawdzone kielichy i są w super stanie, rozrząd z wszystkim dookoła co potrzebne (pompa wody, filtry etc.) zrobiony, wszystkie oleje i sprawy eksploatacyjne też zrobiłem od razu także nic tylko jeździć. Spodziewałem się większych kosztów także jestem miło zaskoczony :D

Dziękuję wszystkim jeszcze raz za trafne porady :thumbup:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...