Skocz do zawartości

Tomek475

Nowy
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Bielsko-Biała
  • Auto
    Subaru Forester 2.0X 2007

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Tomek475

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

3

Reputacja

  1. 3 miesiące po wizycie u elektromechanika Myślę że taki okres jest już trochę wiarygodny. Do tej pory bez najmniejszych problemów i oczywiście bez migającego Cruise i check engine. Wyłączenie EGR programem działa jak należy. Ingerencja w ECU nie narobiła żadnych problemów i dodatkowo (mimo że nie miałem z tym problemu) błąd z lambda za katem mnie już nie dotknie oraz przerywanie na obrotach w okolicy 2400-2600 . Wyszło równo 1000zl, czy dużo czy mało to już każdy sam musi ocenić.
  2. Po wizycie u elektro-mechanika zdam relacje, moje spostrzeżenia, wady i zalety chociaż mam nadzieję, że wad nie będzie A no i dodam, że mechanik po znajomości więc cena może być nieco zaniżona względem standardowej naprawy powyższych tematów i wymiany rozrządu u innych mechaników.
  3. Jadę do speca od takich tematów, rozwiąże problem właśnie powietrza wtórnego+ lambdy za katalizatorem (już na przyszłość) i do tego problem z pojawiającą się dziurą w mocy między przy obrotach (między 2k a 3k) za całość wychodzi ok 1000zł, niby dużo ale spokój będzie z tymi typowymi usterkami. Jeśli chodzi o chłodnicę to zdałem się na mechanika i nie jest to OEM, żadnego plastiku u góry
  4. Cześć wszystkim, Jako, że jestem nowym użytkownikiem będę tu prowadził swego rodzaju dziennik kosztów, jest to dla mnie ale myślę, że przyszłym nabywcom może się przydać lub niektórzy będą mogli sobie porównać suche dane Więc od początku; Subaru kupiłem ze świadomością wkładu w naprawę usterek, trafiła się zdrowa buda, przebieg 225tyś. Przy kupnie szykowałem się na naprawę: chłodnicy, lambdy, tylnych amortyzatorów, łącznika wydechu oraz jak to przy nowym używanym samochodzie wymiana rozrządu. Subaru kupiłem za 17 000 zł, po wjeździe na warsztat okazało się że założenia były nieco błędne, amortyzatory były dobre, wystarczyło wymienić sprężyny, lambda po naprawie łącznika i usunięciu błędu nie powraca, chłodnicę kupiłem nową no i wiadomo rozrząd. Tak więc całość z robocizną (chłodnica, sprężyny, łącznik wydechu, rozrząd z pompą wody oraz wszystkie oleje i filtry) wyszła 2900zł Wyskoczył mi błąd od "powietrza wtórnego" więc dochodzi koszt pozbycia się tego, porządne załatwienie tematu według mojego rozeznania to koszt ok 1000zł ( zaślepienie zaworu i pozbycie się błędu na stałe) co do tego zbieram jeszcze informacje więc pewności w 100% nie mam. Samochód zakupiony w Październiku 2022r Na dzień dzisiejszy subaru wychodzi za niecałe 20tyś + prawdopodobnie dodatkowy 1000zł na problem z powietrzem wtórnym. Za elektromechanika wyszło równo 1000zl, więc 17tys za subaru + niecałe 4tys za części i robociznę, czyli 21tys zł. Dalsze aktualizacje (o ile będą konieczne) będę podawał na bieżąco
  5. No Panowie okazało się że to jednak sprężyny były do wymiany, ten forek nie ma już sls tylko ktoś źle dobrał sprężyny, przy okazji jeszcze raz dokładnie sprawdzone kielichy i są w super stanie, rozrząd z wszystkim dookoła co potrzebne (pompa wody, filtry etc.) zrobiony, wszystkie oleje i sprawy eksploatacyjne też zrobiłem od razu także nic tylko jeździć. Spodziewałem się większych kosztów także jestem miło zaskoczony Dziękuję wszystkim jeszcze raz za trafne porady
  6. Tak z bagażnika wyciągnąłem wszystko, luzy zaworowe w takim razie też ogarnę i dzięki za trafną wskazówkę, chce mieć samochód który mi posłuży i po prostu zrobić wszystko tak jak trzeba od razu żeby potem się tym nie martwić
  7. Nie mówiłem tu akurat o kielichach tylko o całościowym badaniu technicznym, jeśli chodzi o kielichy to rdza jest ale powierzchowna więc tragedii nie ma
  8. Jeśli chodzi o ogólny stan blacharski to podjechałem na kanał nim kupiłem, rdza miejscami powierzchowna, diagnosta od razu sprawdził samochód i stwierdził, że wyszło idealnie. Silnik suchy, widać było też, że nie był myty, więc ogólnie autko było sprawdzone na tyle na ile to było możliwe. Teraz po prostu jak już zostawiam u mechanika to chciałbym przejrzeć wszystko i to co wyjdzie to zrobić od razu.
  9. Witam, Niedawno kupiłem Forestera i właśnie daje go do mechanika. Mam pytanie czy jest coś na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę ? W planach rozrząd(zapobiegawczo), tylnie sprężyny (bo nisko siedzi) i chłodnica(gdyż cieknie) jednak jako, że to moje pierwsze subaru nie wiem na jakie "bolączki" zwrócić uwagę. Byłbym wdzięczny jeśli ktoś bardziej obeznany zwróci uwagę na to co warto sprawdzić lub wymienić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...