Skocz do zawartości

Luzy zaworowe - forester SH 2.0 NA


ObywatelX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zgodnie z sugestią z forum odnośnie słabej kompresji na poszczególnych cylindrach

1 cylinder - 10 bar

2 cylinder - 9 bar

3 cylinder - 10 bar

4 cylinder - 11 bar

zabrałem się za pomiar luzów zaworowych w warunkach parkingowych. Poniżej załączam wyniki. Wychodzi z tego, że tylko jeden zawór wydechowy na drugim cylindrze jest lekko poniżej wartości granicznej. Czy patrząc na pomiary coś powinienem regulować? Stąd może być 9 bar? 

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie samego rozbierania pokryw zaworów. Prawa strona pasażera poszła bez żadnych problemów i już ją skręciłem. W przypadku lewej strony największym problemem nie było odkręcenie dolnej śruby pokrywy od strony kierowcy (kilka osób pisało o tym na różnych forach) co zdjęcie samej pokrywy po wykręceniu wszystkich śrub. Pokrywa zahaczała o mocowanie dolnego wałka (zaznaczylem na zdjeciu) i dopiero po wielu próbach udało mi się ją ustawić tak że wyszła. Czy ma ktoś patent jak włożyć ponownie pokrywę? Tą skrajną śrubę wkładacie przed włożeniem pokrywy? Obawiam się o to, że uszczelka będzie mi spadać jak będę tak celował kilka razy. I druga sprawa sylikon dać zgodnie z manualem czy po całości z dwóch stron uszczelki?

Z góry dzięki za pomoc. 

20221010_193840.jpg

20221010_192846.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ObywatelX napisał:

Czy ma ktoś patent jak włożyć ponownie pokrywę? Tą skrajną śrubę wkładacie przed włożeniem pokrywy? Obawiam się o to, że uszczelka będzie mi spadać jak będę tak celował kilka razy. I druga sprawa sylikon dać zgodnie z manualem czy po całości z dwóch stron uszczelki?

Z góry dzięki za pomoc. 

 

Odkręć poduszki silnika i podnieś jedną stronę do góry. Pokrywa wejdzie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4 cylindrze wartości mieszczą się jak najbardziej w normie. Na 2 cylindrze najmniejsze kompresja i najmniejsze wartości luzów. Wygląda na to, że wszystko się pokrywa tzn. kompresja i luzy. Nie jestem mechanikiem i nie zaryzykowałbym twierdzeniem, że jak zrobisz luzy to kompresja będzie ok.

Aczkolwiek jestem ciekawy jakby to wpłynęło.

Screenshot_20221011-063644_Word.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, mrk2607 napisał:

Na 4 cylindrze wartości mieszczą się jak najbardziej w normie. Na 2 cylindrze najmniejsze kompresja i najmniejsze wartości luzów. Wygląda na to, że wszystko się pokrywa tzn. kompresja i luzy. Nie jestem mechanikiem i nie zaryzykowałbym twierdzeniem, że jak zrobisz luzy to kompresja będzie ok.

Aczkolwiek jestem ciekawy jakby to wpłynęło.

Screenshot_20221011-063644_Word.jpg

Też zauważyłem tą korelację. Zastanawiam się czy w przypadku 2 cylindra muszę ten luz wyregulować czy to jeszcze do przyjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ir3n3usz napisał:

 

Odkręć poduszki silnika i podnieś jedną stronę do góry. Pokrywa wejdzie bez problemu.

Nie wiem jak w 2.0 SH jest kecz pokrywę w SH 2.5 wkładałem długo...

Odkręcenie wszystkich poduszek u mnie nie rozwiązało problemu z włożeniem pokrywy po jednej ze stron, choć widziałem filmik gdzie gość w Imprezie GH sobie tak radzi.

Musiałem dodatkowo przechylać silnik, zapierałem się dodatkowo o kolektor ssący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...