Jump to content

Luzy zaworowe - forester SH 2.0 NA


ObywatelX

Recommended Posts

Witam,

zgodnie z sugestią z forum odnośnie słabej kompresji na poszczególnych cylindrach

1 cylinder - 10 bar

2 cylinder - 9 bar

3 cylinder - 10 bar

4 cylinder - 11 bar

zabrałem się za pomiar luzów zaworowych w warunkach parkingowych. Poniżej załączam wyniki. Wychodzi z tego, że tylko jeden zawór wydechowy na drugim cylindrze jest lekko poniżej wartości granicznej. Czy patrząc na pomiary coś powinienem regulować? Stąd może być 9 bar? 

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie samego rozbierania pokryw zaworów. Prawa strona pasażera poszła bez żadnych problemów i już ją skręciłem. W przypadku lewej strony największym problemem nie było odkręcenie dolnej śruby pokrywy od strony kierowcy (kilka osób pisało o tym na różnych forach) co zdjęcie samej pokrywy po wykręceniu wszystkich śrub. Pokrywa zahaczała o mocowanie dolnego wałka (zaznaczylem na zdjeciu) i dopiero po wielu próbach udało mi się ją ustawić tak że wyszła. Czy ma ktoś patent jak włożyć ponownie pokrywę? Tą skrajną śrubę wkładacie przed włożeniem pokrywy? Obawiam się o to, że uszczelka będzie mi spadać jak będę tak celował kilka razy. I druga sprawa sylikon dać zgodnie z manualem czy po całości z dwóch stron uszczelki?

Z góry dzięki za pomoc. 

20221010_193840.jpg

20221010_192846.jpg

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ObywatelX napisał:

Czy ma ktoś patent jak włożyć ponownie pokrywę? Tą skrajną śrubę wkładacie przed włożeniem pokrywy? Obawiam się o to, że uszczelka będzie mi spadać jak będę tak celował kilka razy. I druga sprawa sylikon dać zgodnie z manualem czy po całości z dwóch stron uszczelki?

Z góry dzięki za pomoc. 

 

Odkręć poduszki silnika i podnieś jedną stronę do góry. Pokrywa wejdzie bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Na 4 cylindrze wartości mieszczą się jak najbardziej w normie. Na 2 cylindrze najmniejsze kompresja i najmniejsze wartości luzów. Wygląda na to, że wszystko się pokrywa tzn. kompresja i luzy. Nie jestem mechanikiem i nie zaryzykowałbym twierdzeniem, że jak zrobisz luzy to kompresja będzie ok.

Aczkolwiek jestem ciekawy jakby to wpłynęło.

Screenshot_20221011-063644_Word.jpg

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, mrk2607 napisał:

Na 4 cylindrze wartości mieszczą się jak najbardziej w normie. Na 2 cylindrze najmniejsze kompresja i najmniejsze wartości luzów. Wygląda na to, że wszystko się pokrywa tzn. kompresja i luzy. Nie jestem mechanikiem i nie zaryzykowałbym twierdzeniem, że jak zrobisz luzy to kompresja będzie ok.

Aczkolwiek jestem ciekawy jakby to wpłynęło.

Screenshot_20221011-063644_Word.jpg

Też zauważyłem tą korelację. Zastanawiam się czy w przypadku 2 cylindra muszę ten luz wyregulować czy to jeszcze do przyjęcia.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ir3n3usz napisał:

 

Odkręć poduszki silnika i podnieś jedną stronę do góry. Pokrywa wejdzie bez problemu.

Nie wiem jak w 2.0 SH jest kecz pokrywę w SH 2.5 wkładałem długo...

Odkręcenie wszystkich poduszek u mnie nie rozwiązało problemu z włożeniem pokrywy po jednej ze stron, choć widziałem filmik gdzie gość w Imprezie GH sobie tak radzi.

Musiałem dodatkowo przechylać silnik, zapierałem się dodatkowo o kolektor ssący.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...