Skocz do zawartości

Olej do sprężarki klimatyzacji


marc120

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie nie wiem. Gdy kupiłem Imprezę trzy lata temu klima nie działała, a ja do tej pory jej nie diagnozowałem, nic z nią nie robiłem bo mam chore zatoki i wolę klimy nie używać.

Na wiosnę zacząłem mieć problem z zapachem pleśni z nawiewów. Stosowałam dwa specyfiki, w tym spray serwisowy Toyoty do mycia osuszacza i pozostałych elementów ale to nie pomogło. Muszę oddać na ozonowanie, a przy okazji może nabiję klimę bo z samochodu korzystają również inni członkowie rodziny. Olej wolę sam wymienić, nie do końca ufam serwisantom klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź szczelność nabijając azotem na ok 24h.

Jak będzie szczelność czyli ubytek do max. 5% możesz sobie wymienić olej przez korek w kompresorze.

W zależności ile wylejesz starego możesz dodać tylko 60% pojemności układu lub tyle ile zlejesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2022 o 18:52, marc120 napisał:

Właśnie nie wiem. Gdy kupiłem Imprezę trzy lata temu klima nie działała, a ja do tej pory jej nie diagnozowałem, nic z nią nie robiłem bo mam chore zatoki i wolę klimy nie używać.

Na wiosnę zacząłem mieć problem z zapachem pleśni z nawiewów. Stosowałam dwa specyfiki, w tym spray serwisowy Toyoty do mycia osuszacza i pozostałych elementów ale to nie pomogło. Muszę oddać na ozonowanie, a przy okazji może nabiję klimę bo z samochodu korzystają również inni członkowie rodziny. Olej wolę sam wymienić, nie do końca ufam serwisantom klimatyzacji.

Po trze latach nie używania oraz niewiedzy ile nie działała przed zakupem bym nie ryzykował i zrobił od podstaw wszystko. Wyjecie parownika z deski i fizyczne umycie ( skoro śmierdzi to jest pleśń i trzeba ją mechanicznie się pozbyć, żadne ozonowanie) Po drugie wymiana wszystkich uszczelek na łączeniach. Po trzecie wymiana osuszacza (filtr klimatyzacji) i zaworu rozprężnego. Po czwarte wyjęcie kompresora i sprawdzenie czy jest w nim jakikolwiek olej i ile jego jest, z kompresora powinieneś zlać około 70 ml.  Jeśli tyle w nim nie ma to nie będzie nikt wiedział ile jest oleju w układzie i trzeba cały układ wypłukać a następnie podał nominalną ilość oleju do układu rozbijając na 70 ml do kompresora 110 ml do układu (te110 ml tez rozbić na 3 porcje i wlać do osuszacza , do parownika, do skraplacza). Jeśli zamierzasz któryś z tych kroków pominąć to odpuść sobie naprawianie klimy  po łebkach bo szkoda marnowania kasy na czynnik i olej.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...