Skocz do zawartości

OBK BT D4S – wątek eksploatacyjno-użytkowy


dirkdiggler

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Kowalesik napisał(a):

Pewnie tanio nie będzie. W US jedna sztuka kosztuje $315 plus stanowy sales tax (u mnie 6.35%).

2,5tys jak nic u nas. 
Dla mnie elektryczny bagażnik to zbędny bajer, no ale cóż, zobaczymy który siłownik padnie przy 120 tys km, obstawiam że ten sam. 
może wtedy przedłużona gwarancja się przyda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Borowik napisał(a):

2,5tys jak nic u nas. 
Dla mnie elektryczny bagażnik to zbędny bajer, no ale cóż, zobaczymy który siłownik padnie przy 120 tys km, obstawiam że ten sam. 
może wtedy przedłużona gwarancja się przyda. 

 

Takiego bagażnika elektrycznego nie można otworzyć normalnie gdy padnie siłownik, albo akumulator? W sensie... przyszła mi do głowy konwersja na zwykły siłownik i otwieranie klapy ręką jak to się robi w starszych autach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Borowik napisał(a):

2,5tys jak nic u nas. 
Dla mnie elektryczny bagażnik to zbędny bajer, no ale cóż, zobaczymy który siłownik padnie przy 120 tys km, obstawiam że ten sam. 
może wtedy przedłużona gwarancja się przyda. 

 

Mi Pan w sewisie powiedział że nowy siłownik ma inny nr części więc może nie będzie tak źle z tym padaniem w przyszłości. 

Może była jakaś słaba partia siłowników. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Borowik napisał(a):

2,5tys jak nic u nas. 
Dla mnie elektryczny bagażnik to zbędny bajer, no ale cóż, zobaczymy który siłownik padnie przy 120 tys km, obstawiam że ten sam. 
może wtedy przedłużona gwarancja się przyda. 

Zdecydowanie zbędny bajer - też wolałbym normalne old-school otwieranie ręczne.

Wożąc teraz córki do szkoły, zawsze muszę przełączyć skrzynię na P, żeby móc zdalnie otworzyć bagażnik pod szkołą, żeby wyjęły swoje klamoty.

Rozumiem, że w czasie D nie powinno się go dać otworzyć z zewnątrz, ale od środka, guzikiem na konsoli, powinno się dać w każdych warunkach, kiedy prędkość auta = 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kowalesik napisał(a):

Zdecydowanie zbędny bajer - też wolałbym normalne old-school otwieranie ręczne.

Wożąc teraz córki do szkoły, zawsze muszę przełączyć skrzynię na P, żeby móc zdalnie otworzyć bagażnik pod szkołą, żeby wyjęły swoje klamoty.

Rozumiem, że w czasie D nie powinno się go dać otworzyć z zewnątrz, ale od środka, guzikiem na konsoli, powinno się dać w każdych warunkach, kiedy prędkość auta = 0.

 

To problem nie tylko Subaru. Mądre głowy projektują samochody, które mają być mądrzejsze od kierowcy. Jechałem VW iD5 - żadnych drzwi nie można otworzyć od środka dopóki nie przełączysz manetki na P. Oczywiście, że można się do tego przyzwyczaić, ale poczułem się jakby ktoś dał mi w twarz i stwierdził nagle, że mimo wszystko, mimo egzaminów na prawo jazdy wciąż za głupi jestem na kierowanie autem i pewnie wysiądę z manetką przestawioną na D albo wyskoczę w czasie jazdy. :facepalm: 

Z drugiej strony wyposażają auta w ogromne panele dotykowe, hue hue - "bezpieczeństwo". :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2023 o 16:46, Kowalesik napisał(a):

Zdecydowanie zbędny bajer - też wolałbym normalne old-school otwieranie ręczne.

Wożąc teraz córki do szkoły, zawsze muszę przełączyć skrzynię na P, żeby móc zdalnie otworzyć bagażnik pod szkołą, żeby wyjęły swoje klamoty.

Rozumiem, że w czasie D nie powinno się go dać otworzyć z zewnątrz, ale od środka, guzikiem na konsoli, powinno się dać w każdych warunkach, kiedy prędkość auta = 0.

Chciałbyś trzymać auto na załączonym biegu, w czasie gdy twoje córki wyciągają coś z bagażnika? Może jeszcze na wstecznym? To nie jest chyba dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Czarownik napisał(a):

Chciałbyś trzymać auto na załączonym biegu, w czasie gdy twoje córki wyciągają coś z bagażnika? Może jeszcze na wstecznym? To nie jest chyba dobry pomysł.

Sam sobie nie ufasz? 

Skoro siedzisz w środku za kierownicą i opierasz stopę na hamulcu to raczej auto nigdzie nie odjedzie. 

A na biegu wstecznym... a weź. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Czarownik napisał(a):

Chciałbyś trzymać auto na załączonym biegu, w czasie gdy twoje córki wyciągają coś z bagażnika? Może jeszcze na wstecznym? To nie jest chyba dobry pomysł.

Naprawdę nie ogarniasz idei otwarcia bagażnika guzikiem na konsoli w momencie kiedy skrzynia jest na D i prędkość = 0? Jak kogoś wysadzasz gdziekolwiek i ten ktoś chce coś wziąć z tylnego siedzenia, na ten przykład, to też przełączasz auto na P, bo przez przypadek możesz go przejechać?

:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pam pam pam.

90-ka przekroczona. Czyli w sumie ostatni przegląd w naszym króciutkim 100-tysięcznym okresie gwarancji.

W Niemczech dają 150tys km w standardzie, dla kontrastu. 

 

Zakładam jednak że co miało wyjść to już wyszło wiec kulam następne kilasy bez stresu i wkrótce też już bez gwarancji:)

 

 

 

 

20231026_195015.jpg

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dirkdiggler napisał(a):

Pam pam pam.

90-ka przekroczona. Czyli w sumie ostatni przegląd w naszym króciutkim 100-tysięcznym okresie gwarancji.

W Niemczech dają 150tys km w standardzie, dla kontrastu. 

Ciesz się, że masz tyle :) W US jest 36kmil/3 lata na całość, układ napędowy 60kmil/5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kowalesik napisał(a):

Naprawdę nie ogarniasz idei otwarcia bagażnika guzikiem na konsoli w momencie kiedy skrzynia jest na D i prędkość = 0? Jak kogoś wysadzasz gdziekolwiek i ten ktoś chce coś wziąć z tylnego siedzenia, na ten przykład, to też przełączasz auto na P, bo przez przypadek możesz go przejechać?

:facepalm:

Tak, nie ogarniam.

Sorrensson Panowie,ale  za długo żyłem w innym świecie, żeby się zgodzić na taką partyzantkę.

Jeżeli na przykład dziewczyny stojąc przy otwartym bagażniku przypomną sobie, że miały Ci zadać tysiąc pytań i to robią, to jak z nimi rozmawiasz? D..ą odwrócony, czy się obracasz, żeby je widzieć. A jeżeli się obracasz na fotelu, to co się dzieje z prawą nogą?

Tylko proszę nie bić niepotrzebnie piany na ten temat, tak jestem przewrażliwiony w temacie bezpieczeństwa, szczególnie jeżeli chodzi o moje dzieci, a teraz to już bardziej wnuki.

Pozdrawiam

 

  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jeszcze raz powrócić do analizy przepracowanego oleju.

 

Próbka pobrana i za jakiś czas będą wyniki.

 

Poprzednia analiza jaką zleciłem odnosiła się do Eneosa Sustine 5W30. Przebieg był podobny.

 

Tym razem głównie z ciekawości i dla celów porównawczych sprawdzę ENEOSa X-PRIME 0W20 po 8624km (specfikację zalecaną przez producenta).

 

Nie zmienia to faktu że na chwilę obecną kontynuję zalewanie silnika Eneosem X-Prime 5W30 i taki wybrałem na docelowy olej.

 

image.thumb.jpeg.a7c3e31cd1183b9f37cf4c1e7672e6be.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...