thomson0073 Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 Dzień dobry, dzięki uprzejmości kolegi @frisco znalazłem informację, że nie wskazane jest montowanie rozpórki górnej i dolnej w modelach Legacy GT (2005r.<) Dotyczy nr części: Górna rozpórka: ST2050221011 (mam zamiennik). Dolna rozpórka: ST2051021010 (ten konkretnie model mam). Chciałbym zapytać, dlaczego nie zaleca się montażu obu rozpórek jednocześnie? Jakie ma to konsekwencje na prowadzenie samochodu? Czy może to mieć negatywne skutki przy dłuższym użytkowaniu? Czy ogranicza to pracę kolumny MacPhersona? Nie ukrywam, że aktualnie obie mam na samochodzie i z zauważalnych różnic, samochód jest bardziej "spięty", zrobił się na pewno twardszy jeśli chodzi o prowadzenie. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 1 godzinę temu, thomson0073 napisał: Chciałbym zapytać, dlaczego nie zaleca się montażu obu rozpórek jednocześnie? Myślę, że te ograniczenia dotyczą konkretnie rozpórki przedniej STI Flexible. W przypadku innej rozpórki nie ma raczej przeciwskazań do montażu jednocześnie przedniej i dolnej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 24 minuty temu, Oczkoo15 napisał: Myślę, że te ograniczenia dotyczą konkretnie rozpórki przedniej STI Flexible. A czemu miałyby być jakiekolwiek przeciwwskazania dla STI Flexible? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frisco Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 49 minut temu, Oczkoo15 napisał: Myślę, że te ograniczenia dotyczą konkretnie rozpórki przedniej STI Flexible. Na odwrót. Nie zaleca się montażu górnej STI flex ST2050221011 i dolnej STI sztywnej ST2051021010. Nie ma przeciwskazań (przynajmniej wg info na stronie STI) do montażu górnej flex ST2050221011 i dolnej flex ST2051221010. Na moje oko to takie zbytnie usztywnianie powinno prowadzić do zbytniej podsterowności, no ale tak jak już w wątku @thomson0073pisałem, rozpórek nie montowałem w moim LGT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frisco Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 Warto chyba też spojrzeć na to jak STI podeszło do Legacy S402. Cytując za stroną STI: "Flexible Tower Bar, Flexible Lower Arm Bar, and Flexible Floor Bar Rear were installed to achieve manoeuvrability, allowing the car to swiftly respond to a driver’s intention" więcej tu --> https://www.sti.jp/en/completecar/heritage/cardetail/2008/s402/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 26 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 36 minut temu, frisco napisał: Nie zaleca się montażu górnej STI flex ST2050221011 i dolnej STI sztywnej ST2051021010. No właśnie tylko ciekawe jak to jest w przypadku obu sztywnych rozpórek? Moja górna jest w 100% sztywna, Flexible ST2050221011 z tego co poczytałem jest "elastyczna" na przegubach kulowych (chyba, że coś pomyliłem). Wtedy faktycznie usztywnienie dołu, a pozostawienie góry na "przegubach" może wpłynąć na prace. Co do podsterowności - generalnie Legacy nie należy do auto, które chętnie skręcają. Na pewno rozpórka górna i gruby stab pomogły mu chętniej skręcać i nie jest jakąś mega kozą. Wydaje mi się, że po dołożeniu tej dolnej rozpórki jeszcze lepiej się prowadzi. Zdecydowanie lepiej trzyma się zakrętów na suchym i nie wyskakuje przodem. Co nie zmienia jednak faktu, że przy ostatnich pojeżdżawkach na Kielcach, częściej wychodził przodem aniżeli bokiem, ale mimo wszystko udawało się to kontrolować. Ale tak jak dyskusja była w moim wątku, deszcz, zimowe opony z miękkimi bokami, wielkość auta i dodatkowo brak aktywnego dyfra na pewno mu nie pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 29 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2022 Być może zbyt mocne usztywnienie odbija się na zbyt szybkim zmęczeniu karoserii, co może powodować pękanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się