mystaloba Opublikowano 4 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 (edytowane) Witam wszystkich posiadaczy XV-ki. Kilka dni temu sprzedałem auto i chciałbym sobie coś kupić do ok. 40K, a wiem, że takie XV z 2012/2013 chodzą w tych cenach. Ale no własnie mam jeden dylemat, czy faktycznie te roczniki biorą olej? Wyczytałem na forum, że 2012 rocznik benzyna 2.0 czy 1.6 bierze lub nadwyża olej i ponadto pierwsze roczniki mają ten sam problem czyli 2013 i 2014. Forumowicze potwierdzają oliwożerności tych roczników? Nie chcę się wpie...yć, bo raz już się w to wtopiłem. Poza tym czy faktycznie części do w/w auta są mało dostępne i dużo droższe od, np. takiej Hondy Civic, Accord? Edytowane 5 Września 2021 przez mystaloba pomyłka w rocznikach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaskier Opublikowano 4 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 Przez siedem lat 2 razy musialem dolewać olej, po dłuższych wyjazdach z dużymi różnicami wysokości npm. Czy to dużo? Polecam jednak mieć w zapasie trochę oleju na dolewkę, zwłaszcza na większych podróżach 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mystaloba Opublikowano 4 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 (edytowane) Dzięki za info. Jeszcze się zapytam, który rocznik? i jak z częściami zamiennymi? Edytowane 4 Września 2021 przez mystaloba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaskier Opublikowano 4 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 Rocznik 2012, 1,6 pojemność. Części zamiennych poza tym , co się zużyło (klocki i tarcze), nie było potrzeby szukać. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mystaloba Opublikowano 4 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 Dzięki za info. Jeszcze się zapytam, który rocznik? Ostatnie pyt. Czy faktem jest, że jak się jedzie po nierównościach to słychać pracujący plastik? Na różnych forach ludzie piszą, że dosyć mocno...Prawda? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaskier Opublikowano 4 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 Plastiki słychać niestety, w nowszej wersji to ponoć poprawili 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mystaloba Opublikowano 4 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 6 minut temu, jaskier napisał: Plastiki słychać niestety, w nowszej wersji to ponoć poprawili W Hondach podobnie i podobno w nowszych wersjach to poprawili ale to tylko odrobinę, a może i wcale po dłuższej jeździe także blablabla... No nic będę musiał się przejechać. Dzięki za szczerość Liczę na głosy posiadaczy 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 4 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 (edytowane) 8 godzin temu, mystaloba napisał: Witam wszystkich posiadaczy XV-ki. Kilka dni temu sprzedałem auto i chciałbym sobie coś kupić do ok. 40K, a wiem, że takie XV z 2012/2013 chodzą w tych cenach. Ale no własnie mam jeden dylemat, czy faktycznie te roczniki biorą olej? Wyczytałem na forum, że 2012 rocznik benzyna 1.8 czy 1.6 bierze lub nadwyża olej i ponadto pierwsze roczniki mają ten sam problem czyli 2013 i 2014. Forumowicze potwierdzają oliwożerności tych roczników? Nie chcę się wpie...yć, bo raz już się w to wtopiłem. Poza tym czy faktycznie części do w/w auta są mało dostępne i dużo droższe od, np. takiej Hondy Civic, Accord? 1)mój nie bierze ale na forach zza wielkiej wody piszą że jest z tym problem. Jeżeli trafisz na takiego crosstrek'a z USA czeka Cię zapewne remont /wymiana silnika lub ciągłe dolewki. Raczej szukałbym egzemplarza z rynku krajowego lub europejskiego ( będzie z tym ciężko ) charakteryzują się brakiem relingów - były dostępne od 2015 roku dla XV w EU 2) Z częściami eksploatacyjnymi typu filtry klocki tarcze nie ma problemów jest pełno dobrych zamienników kosztujących tyle samo co w innych markach. Z częściami karoserii , układu wydechowego więc i pewnie silnika jest problem. Czeka się długo na import z Japonii, rozbitków za dużo nie ma bo nikt tego nie ściąga na części bo auto niszowe i brak popytu. Auto bardzo specyficzne i bardzo niszowe. Edytowane 4 Września 2021 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 4 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2021 Do XV 2.0MT dolewam max 1l 5w30 na 10kkm. Części tanie i dostępne. Uważaj na CVT, kiepsko serwisowane może zaboleć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubeczko Opublikowano 5 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2021 Jak to powiadają, mam nieco inną wersję więc się wypowiem: 22 godziny temu, mystaloba napisał: 2012 rocznik benzyna 1.8 XV'ki były dostępne z takim silnikiem? Ja mam 2.0 z 14 i na przestrzeni 12000km między wymianami oleju ubył mi 1l z czego wg moich obserwacji około połowa podczas wakacji na Chorwacji (trasa 3000km, autostrady, temperatury 30-35 stopni). Z tym że przed zakupem na sprawdzeniu auta powiedziano mi że 1l na 10k km jest czymś normalnym. Troszkę niepokojąca wydaje sie cena o której piszesz... 40k za 2012/13 XVkę? Wygląda na amerykanina albo diesla, może się mylę ale wydaje mi się ze zdrowe XV z tych roczników powinny conajmniej kilka tysięcy wiecej kosztowac, szczegolnie obecnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2021 7 minut temu, jakubeczko napisał: XV'ki były dostępne z takim silnikiem? Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mystaloba Opublikowano 5 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2021 (edytowane) Myślałem o 2.0, a z przyzwyczajenia napisałem o 1.8. Dzięki chłopaki za wszystkie odpowiedzi. Jeszcze byłoby super gdyby właściciele roczników 2012 i 2013 potwiedzieli swoje problemy z olejem, a głównie z dolewkami. @Karas i @buc niskopienny który rocznik posiadacie?@Karas wiem, że przeszedłeś z Hondy Civic na Subaru XV. Powiedz tak szczerze w którym aucie więcej plastików słychać? Edytowane 5 Września 2021 przez mystaloba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2021 (edytowane) 3 godziny temu, mystaloba napisał: @Karas wiem, że przeszedłeś z Hondy Civic na Subaru XV. Powiedz tak szczerze w którym aucie więcej plastików słychać? rocznik 2014 między Civem a XV miałem jeszcze równocześnie suzuki sx4 1,6i 4x4 . Hodna to imo auto o klasę wyżej niż Subaru - pisze całkowicie poważnie. Począwszy od całokształtu tzn. silnika zawieszenia itp ( kompletnie bezawaryjne bez wibracyjne pięknie oddające moc wraz ze wzrostem obrotów ) po wykończenie i wyciszenie kabiny. XV w porównaniu do civa to trzeszcząca , potrafiąca wibrować pucha na kołach z betonowym zawieszeniem. Moja żona po cięciu cesarskim nie była w stanie jeździć XV'ką tak ja wszystko od braku amortyzacji bolało XV to bardzo specyficzne auto - taka japońska dacia z super napędem, specyficznym silnikiem tzn. imo czującym się najlepiej w okolicach 2-3,5k obr , poniżej potrafi szarpnąć powyżej mam wrażenie że się męczy tzn nie oddaje tak dynamicznie mocy jak np Honda i twardym jak go kard zawieszeniem kompletnie nie nadającym się w delikatny teren . Co więcej z rana jak jest zimny i pracuje na "ssaniu" w kabinie czuc delikatne wibracje które po chwili przechodzą ale nie podoba mi się to od samego początku odkąd go mam. Pomimo że auto jest kompletnie bezawaryjne jak na japońca przystało to drugi raz bym nie kupił. Owszem napęd jest super ale reszta mocno taka sobie... Pisze o roczniku 2014 bo może później coś tam się zmieniło. Najlepiej byłoby jakbyś się przejechał bo to co jednemu przeszkadza drugi będzie uważał za zaletę P.S szukaj od 2014. W 2014 był dość duży pierwszy lifting XV który sporo zmienił. z wikipedii: "W 2014 roku auto przeszło delikatny lifting. W modelu z 2,0 l silnikiem benzynowym zmieniono zawieszenie. We wszystkich wersja pojazdu zastosowano nową gródź oddzielającą komorę silnika od kabiny pasażerskiej, która bardziej izoluje kabinę pasażerską od kultury pracy silnika. Przeprogramowano elektryczne wspomaganie kierownicy, zastosowano system dynamic damper, który redukuje wibracje przenoszone na kierownicę, wzmocniono podstawę słupka A. Do wyposażenia standardowego dodano system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) oraz Gear Shift Indicator, czyli wskaźnik podpowiadający kiedy najlepiej zmienić bieg[2]" Edytowane 5 Września 2021 przez Karas 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 5 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2021 (edytowane) Rocznik 13. 40k za początkowe roczniki może faktycznie oznaczać gruza. Porównanie xv do civica - nie wiem jakiego ale jedno to bardzo wysoka impreza a drugie niski kompakt. Pomijając komfort, wykonanie, civic będzie miał przewagę tylko na równym asfalcie ale poza nim oraz na śniegu xv będzie w każdych warunkach lepszy, bezpieczniejszy i szybszy. Jeśli zaś założysz świeże letnie opony klasy premium możesz nawet na asfalcie pojechać szybciej niż niektóre współczesne niskie kompakty, zawieszenie naprawdę nie jest złe. I dobrze toleruje LPG Edytowane 5 Września 2021 przez buc niskopienny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2021 Ja podsumuje wątek w ten sposób: Chcesz podwyższone Subaru bierz forka i nie idź w pół środki . 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubeczko Opublikowano 6 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 Kolega @Karas widze bezkompromisowo o XVce Z dużą ilością rzeczy trzeba sie zgodzić ale sporo zależy od tego z czego sie ktoś przesiada. Dla mnie początkowo przesiadka z turbodoładowanego diesla na wolnossącą benzynkę była szokiem, ale po kilku miesiącach idzie się przyzwyczaić Co do zawieszenia - mi się np podoba, czuć nierówności ale plomby z zębów nie wypadają - hałas też jest, powyżej 130 na autostradzie nie jeżdżę dla własnego komfortu akustycznego a i tak z pasażerami na tylnej kanapie się nie pogada Chociaż chyba też z cichego auta sie nie przesiadłem bo dopiero przy tych 140 zaczyna mi to przeszkadzać. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 6 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 Forek to kiosk ale co kto lubi (chyba, że xt). XV jest zwinniejszy. Co do wikipedii to ciekawe bo ja gear shift indicator mam a kierownica nie drży. Kolega szuka używki i przyzwoity forek za lekko ponad 40k to będzie bardzo odległy rocznik... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumcia Opublikowano 7 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2021 W dniu 4.09.2021 o 12:36, mystaloba napisał: Witam wszystkich posiadaczy XV-ki. Kilka dni temu sprzedałem auto i chciałbym sobie coś kupić do ok. 40K, a wiem, że takie XV z 2012/2013 chodzą w tych cenach. Ale no własnie mam jeden dylemat, czy faktycznie te roczniki biorą olej? Wyczytałem na forum, że 2012 rocznik benzyna 2.0 czy 1.6 bierze lub nadwyża olej i ponadto pierwsze roczniki mają ten sam problem czyli 2013 i 2014. Forumowicze potwierdzają oliwożerności tych roczników? Nie chcę się wpie...yć, bo raz już się w to wtopiłem. Poza tym czy faktycznie części do w/w auta są mało dostępne i dużo droższe od, np. takiej Hondy Civic, Accord? Z czystym sumieniem polecam XV. mam 2012 1.6 i auto niezawodne. w 5lat zrobione ponad 200tyś km teraz odpoczywa jako drugi samochód (wleciał XT sj). Co do oleju to brał w sumie od nowości i trzeba to polubić. Jedynie zauważyłem że jak się jeździło dynamicznie to mniej go chlipał. Części? co masz na myśli bo tam głównie klocki i tarcze, olej i filtry wymieniasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumcia Opublikowano 7 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2021 W dniu 6.09.2021 o 20:38, buc niskopienny napisał: Forek to kiosk ale co kto lubi (chyba, że xt). XV jest zwinniejszy. Co do wikipedii to ciekawe bo ja gear shift indicator mam a kierownica nie drży. Kolega szuka używki i przyzwoity forek za lekko ponad 40k to będzie bardzo odległy rocznik... Często wracam do XV i mimo że 1.6 to mordka dalej się cieszy jak razem jeździmy. To taki mały gocart któremu brakuje silnika od XTeka . Uważam, że na ciasnych zakrętach jest pomimo braku mocy i tak szybszy, bardziej sztywny i zwarty. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fphwaldi Opublikowano 12 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 Moja impreza silnik 2,0 FB więc ten sam rocznik 2013 sprowadzony USA przebieg 94 tys nic nie dolewam oleju zalany ful po roku ok 10 do 14 tys robię przy wymianie na bagnecie jeszcze połowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumcia Opublikowano 12 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2021 4 godziny temu, fphwaldi napisał: Moja impreza silnik 2,0 FB więc ten sam rocznik 2013 sprowadzony USA przebieg 94 tys nic nie dolewam oleju zalany ful po roku ok 10 do 14 tys robię przy wymianie na bagnecie jeszcze połowa. Z tego co czytałem swego czasu to w stanach była akcja serwisowa poprawiająca tą dysfunkcję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mystaloba Opublikowano 16 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 Po tych wszystkich opiniach muszę jednak przejechać się XVtką. Może ktoś jest z zachodniego Podlaskiego, Północnego Mazowieckiego kto dałby mi tą przyjemność/nieprzyjemność? Głupio ludzi na parkingu się pytać Jedynek XVtek w ASO nie posiadają chyba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fphwaldi Opublikowano 8 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2021 Tak były akcje serwisowe w USA zgłosiłem się do ASO bo po VIN wyszło że podlegam takiej akcji, serwisant powiedział jak nie ma problemów oleju nie bierze to lepiej nie ruszać. Widocznie dobrze trafiłem. Ale poprzednia Impreza 1,5 to piła jak smok co 500 km dolewka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się