Jump to content

Legacy problem z reakcją na gaz


ruum

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

to mój pierwszy post, chciałem przywitać wszystkich forumowiczów : Cześć!

 

Nie znalazłem odpowiedzi na swój problem z subaru. 

 

Mam Legacy 2007 r , 2.0 AT. zdarza mi się, że po uruchomieniu samochodu, nie ważne rozgrzany czy zimny silnik, przejadę kawałek, zatrzymam się np. na skrzyżowaniu , wciskam gaz a auta przez chwilę nie reaguje.

Cisnę gaz i zero reakcji, toczy się...za chwile jedzie bez problemu.

Nie zapala się check, nie ma innej kontrolki, niepokojącego hałasu.

Problem wraca sporadycznie raz na tydzień, dwa tygodnie.

Nie jest to wielce upierdliwe, ale w sytuacji krytycznej, kiedy będę potrzebować odjechać itp. może stanowić jakieś zagrożenie. 

 

Mam instalację LPG, sprawną, szczelną i dobrze wyregulowaną. Luzy zaworowe robione miesiąc temu. Alternator , aku, wszystko ok.

Olej w skrzyni też niedawno wymieniony...

 

Macie jakieś sugestie? Co może powodować takie sporadyczne objawy.

 

Dziękuję, Pozdrawiam

Maciej   

 

Link to comment
Share on other sites

Do sprawdzenia czujnik polozenia przepustnicy choc tutaj pewnie wywalilo by check. Pedal gazu a dokladniej potencjometr. Wtyczka przy pedale gazu. Mysle ze tu jest problem

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Zacznij od pedalu gazu. Znajdz wtyczke rozepnij ja i omomierzem sprawdz czy wciskajac gaz rezystancja sie zmienia. Niestety nie dysponuje danymi ktore piny z wtyczki za rezystancje odpowiadaja i jakie powinny byc wartosci. Moze ktos bedzie mial takie dane. Zanim ktos odpisze sprawdz czy piny nie sa skorodowane czy wtyczka jest prawidlowo spieta. Szukaj w okolicach pedalu gazu

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

łatwiej będzie podpiąć czytnik pod OBD, włączyć wszystkie wskazania związane z pedałem gazu i przepustnicy, naciskać wolno, szybko pedał gazu i obserwować czy wszystkie wskazania się pokrywają.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

łatwiej będzie podpiąć czytnik pod OBD, włączyć wszystkie wskazania związane z pedałem gazu i przepustnicy, naciskać wolno, szybko pedał gazu i obserwować czy wszystkie wskazania się pokrywają.
Racja. Tyle ze nie kazdy dysponuje. Mam a i tak zawsze startuje z multimetrem i oscyloskopem

Wysłane z mojego moto g(10) przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Dracula napisał:

Mam a i tak zawsze startuje z multimetrem i oscyloskopem

Podpinając się pod OBD, wiemy co widzi ECU i może nas ukierunkować co wpierw sprawdzić

Link to comment
Share on other sites

Przy błędzie potencjometru mi waliło błędami i problem ustępował po wyłączeniu i włączeniu silnika. Ale pozostałe symptomy takie same. Pomimo braku check na desce, mechanik po podpięciu kompa wykasował błąd i od tego czasu mam spokój. Diagnostyka to podstawa. 

Link to comment
Share on other sites

Jaki program do disgnostyki polecacie? Ostatnio mechanik próbował podpiąć się z Delphi i niestety nie dało rady. Co można kupić sensownego do własnej diagnostyki?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za informację. Mam jeszcze pytanie o przepustnicę, czy w moim modelu można ją czyścić? i czy po czyszczeniu należy ją adaptować, jeśli tak , to w jaki sposób?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ruum napisał:

Dzięki za informację. Mam jeszcze pytanie o przepustnicę, czy w moim modelu można ją czyścić?

Oczywiście. Demontujesz i czyscisz dokładnie no benzyną ekstrakcyjną. Warto zmienić uszczelkę odrazu pod przepustnicą. 

W dniu 18.05.2021 o 21:45, ruum napisał:

Jaki program do disgnostyki polecacie?

Jeśli chodzi tylko o silnik to elm za 20 zł z allegro + aplikacja na telefon torque wystarczy do własnej diagnostyki. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ruum napisał:

A co z adpatacją przepustnicy? Robi się coś po czyszczeniu?

Chyba się sama adoptuje po przejechaniu jakiegoś dystansu, ale niech ktoś Ci to jeszcze potwierdzi dla pewności.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witajcie, doszły niestety nowe problemy. Przy gazie raczej wszystko jest ok. 

Przy włączonej klimatyzacji falują mi obroty, podnoszą się do 1100-1200 i spadają praktycznie na sam dół skali...trzęsie wtedy budą i czasem zapala się kontrolka ESP.

Raz na skrzyżowaniu przy takim spadku obrotów samochód zgasł.

Bez klimy obroty stoją w miejscu pewnie ok 800. 

 

Zdaję sobie sprawę, że przy włączaniu się sprężarki klimy obroty mogą się trochę podnieść i opaść do tych 800, ale tutaj jest cos ewidentnie nie tak. 

 

Być może ma to związek z moim pierwotnym problemem, z którym pojawiłem się na forum, tj. ten brak reakcji na gaz...tutaj tez się ostatnio zdarza, że tylko na zimnym silniku , chwilę po odpaleniu, jest ten brak reakcji. 

 

Spotkaliście się z takim przypadkiem?

 

Pozdrawiam

Edited by ruum
Link to comment
Share on other sites

Mam dokładnie ten sam problem. Obroty falują przy włączonej klimie, niekiedy na chwilę mrygnie kontrolka ESP, bo tak spadają. Dzieje się tak na gazie i benzynie. Mechanik mówi, że sprężarka mocno obciąża silnik i może być z nią problem. Nie weryfikowałem jego decyzji u kogoś innego ale zaczyna mi już to mocno przeszkadzać.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...