Jump to content

Dziwne zachowanie auta.


ObywatelX

Recommended Posts

Witam,

sprawa wygląda następująco. W moim aucie wyskoczył błąd P2109. Najpierw wyjąłem i przeczyściłem przepustnicę. Następnie po jej ponownym montażu podłączyłem kabel diagnostyczny aby sprawdzić jak działa przepustnica. Na jakieś 2-3 sekundy dałem gazu aż do "odcinki". Program diagnostyczny wskazał w tym momencie otwarcie przepustnicy w 64 %. Jednak w między czasie pokazał się nowy błąd P0108. Zostawiłem auto z myślą ,że może sam się zresetuje. I rzeczywiście na drugi dzień z rana było ok, zero błędów po odpaleniu jednak już nim nie jeździłem. Dziś natomiast z samego rana miałem problem z odpaleniem auta. Za drugim razem odpalił jednak znowu wyskoczył ten sam błąd P0108. W dodatku komputer w samochodzie pokazuje mi spalanie 50L/100. Nie ma żadnej wartości przejściowej. Jak stoję 0 litrów jak ruszam od razu 50. W pewnym momencie zauważyłem ,że wskazówka poziomu paliwa przesunęła mi się z połowy baku na 1/4. I nagle po kilku sekundach zaczęła się unosić do góry i powróciła do pierwotnego poziomu. Jeśli chodzi o samą jazdę wszystko wygląda normalnie. Nic nie szarpie, obroty nie falują. Ktoś wie o co może chodzić?

Link to comment
Share on other sites

Czy przepustnica jest dobrze wysterowana nie sprawdzisz bez oscyloskopu. Sprawdź przekaźnik aktuatora zasilanie i sygnał z ECU - jest obok silnika dmuchawy.

Link to comment
Share on other sites

Korekty long masz na plus, 

MAF wydaje sie pokazywac na postoju dobra wartosc,

Napiecie sond jakos takie niezmienne i po tym co pokazales to w to bym szedl.

 

Edit. MAF powyzej 200 w wolnossacym przy 1600obrotow? Cos nie bardzo.

 

Zacznij od podmianki przeplywki. Tak od kogos na chwile.

Edited by lewy87r
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Z jakiegoś powodu go zalewa dlatego 1 sonda stoi na bogato a druga z założenia ma stać bo gdyby było

inaczej świadczyło by to padniętym kacie. Pytanie czy tam jest sonda z niebieskim kablem sygnałowym czy uego.

Przepływomierz może wskazywać poprawnie przy max nacisku gazu spokojnie dochodzi do 170g/s a tam siedzi większa przepustnica niż 

w silniku EJ205. Niedawno diagnozowałem mitsu z problemem zalewania i korektami long 20-20 - winna była padnięta sonda lambda

którą klient kupił sobie nową ale delphi - podziałała 1 miesiąc.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...