ObywatelX Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Witam, sprawa wygląda następująco. W moim aucie wyskoczył błąd P2109. Najpierw wyjąłem i przeczyściłem przepustnicę. Następnie po jej ponownym montażu podłączyłem kabel diagnostyczny aby sprawdzić jak działa przepustnica. Na jakieś 2-3 sekundy dałem gazu aż do "odcinki". Program diagnostyczny wskazał w tym momencie otwarcie przepustnicy w 64 %. Jednak w między czasie pokazał się nowy błąd P0108. Zostawiłem auto z myślą ,że może sam się zresetuje. I rzeczywiście na drugi dzień z rana było ok, zero błędów po odpaleniu jednak już nim nie jeździłem. Dziś natomiast z samego rana miałem problem z odpaleniem auta. Za drugim razem odpalił jednak znowu wyskoczył ten sam błąd P0108. W dodatku komputer w samochodzie pokazuje mi spalanie 50L/100. Nie ma żadnej wartości przejściowej. Jak stoję 0 litrów jak ruszam od razu 50. W pewnym momencie zauważyłem ,że wskazówka poziomu paliwa przesunęła mi się z połowy baku na 1/4. I nagle po kilku sekundach zaczęła się unosić do góry i powróciła do pierwotnego poziomu. Jeśli chodzi o samą jazdę wszystko wygląda normalnie. Nic nie szarpie, obroty nie falują. Ktoś wie o co może chodzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 A jak już odpali to jakie pokazuje ciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach i zagrzany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Czy przepustnica jest dobrze wysterowana nie sprawdzisz bez oscyloskopu. Sprawdź przekaźnik aktuatora zasilanie i sygnał z ECU - jest obok silnika dmuchawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObywatelX Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 W załączniku dane z programu diagnostycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 (edytowane) Korekty long masz na plus, MAF wydaje sie pokazywac na postoju dobra wartosc, Napiecie sond jakos takie niezmienne i po tym co pokazales to w to bym szedl. Edit. MAF powyzej 200 w wolnossacym przy 1600obrotow? Cos nie bardzo. Zacznij od podmianki przeplywki. Tak od kogos na chwile. Edytowane 15 Lutego 2021 przez lewy87r 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 16 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Z jakiegoś powodu go zalewa dlatego 1 sonda stoi na bogato a druga z założenia ma stać bo gdyby było inaczej świadczyło by to padniętym kacie. Pytanie czy tam jest sonda z niebieskim kablem sygnałowym czy uego. Przepływomierz może wskazywać poprawnie przy max nacisku gazu spokojnie dochodzi do 170g/s a tam siedzi większa przepustnica niż w silniku EJ205. Niedawno diagnozowałem mitsu z problemem zalewania i korektami long 20-20 - winna była padnięta sonda lambda którą klient kupił sobie nową ale delphi - podziałała 1 miesiąc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się