Skocz do zawartości

Legacy h6 5EAT 2004 Odcina przy 4500 RPM podczas jazdy (P1026)


Dzixd

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś miał taki przypadek.

 

Nabyłem drogą kupna auto jak w tytule, po kolizji w prawy przód. 

Był zgięty drążek kierowniczy i świeciła się kontrolka mówiąca o odłączonej kontroli trakcji. Drążek wymieniłem, zbieżność ustawiłem.

Czeka mnie jeszcze geometria i zbieżność u profesjonalistów, ale to temat na przyszły tydzień.

Kontrolka nadal się świeci, odłączałem aku na kilka godzin, bez zmian.

Kontrolki check engine, cruise czy ABS się nie świecą.

 

Auto jedzie normalnie, ale tylko do około 4500 rpm, bo wtedy brutalnie odcina kilka razy dopóki nie wrzuci wyższego biegu jak lekko pedał gazu odpuszczę. Dzieje się to na każdym biegu (przynajmniej 1,2,3,4 bo szybciej się nie rozpędzałem), niezależnie czy jadę na benzynie, czy na gazie.

Skrzynia zmienia biegi płynnie, bez szarpania, niezależnie czy jest to tryb drive sport, czy ręcznie zmieniam bieg, odcina przy 4500 rpm, tak jakby auto stało na biegu jałowym.

Miałem styczność z h6 w manualu z tego samego rocznika, więc wiem że takie zabezpieczenie istnieje.

 

I zanim będę się podłączał do komputera żeby zobaczyć jakież to błędy na mnie czekają mam kilka pytań:

1. Gdzie jest czujnik związany z kontrolą trakcji? w czujniku ABS'u?

2. W jaki sposób kontrola trakcji działa w tym modelu? Uruchamia hamulce czy odcina moc w silniku?

3. Czy świecąca się kontrolka od kontroli trakcji ma wpływ na działanie skrzyni/silnika?

 

Rady typu "podłącz pod komputer i zobacz jakie błędy" znam, bo będę tą czynność wykonywał. :biglol:

 

Jak macie jakieś linki odnośnie działania tego słynnego VDC czy jak to się nazywa to będę wdzięczny. Mogą być po angielsku, po japońsku nie panimaju.

Edytowane przez Dzixd
dodanie numeru błędu w tytule wątku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD 1.
Czujnika jako tako nie ma. Tzn jest, czujnik kąta skrętu przy kierownicy. Uważaj żeby Ci dobrze ustawili kierownice przy geometrii. A pozostałe to czujniki ABS. Kontrola trakcji jest zabudowana w agregacie ABS. To taki lepszy ABS.

Odnośnie działania to chyba@DETT albo@BelegUS powiedzą więcej.

Tutaj twierdzą że Twój problem to uszkodzony stukowiec:
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Flegacygt%2Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D171203&share_tid=171203&share_fid=5383&share_type=t&link_source=app

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ewemarkam napisał:

Kontrola trakcji jest zabudowana w agregacie ABS. To taki lepszy ABS.

To chyba nie tak do końca. Może w 4. gen zaszły jakieś zmiany, ale w 3. gen TC (kontrola trakcji) po prostu dławi silnik. ABS i ESP działają na hamulcach, odpowiednio odpuszczając poszczególne koła, lub je dohamowując.

 

A ikonka kontroli trakcji w 4. gen jest jakaś specjalna? Bo w 3. gen nie było jako tako, zapalały się kontrolki VDC i ESP jak systemy wkraczały do akcji. Wiem że w wielu autach tak jest, że o działaniu kontroli trakcji informuje ikonka, którą powinno się się kojarzyć z ESP (samochodzik z dwoma śladami poślizgu). W Maździe mojej mamuśki tak jest, nie ma ESP, a jedynie TC tłamszące silnik w razie "W", a zapala się ikona ESP.

 

Sygnały do pracy elektronika pobiera głównie z czujników ABS w piastach. Do tego czujnik skrętu pod kierownicą, czujnik położenia przepustnicy. Są chyba jeszcze jakieś czujniki bezwładnościowe żeby komputer mógł ustalić czy auto zaczyna "znosić". Ale gdzie się znajdują to nie wiem.

 

Czy praca VDC, ESP, TC wpływa bezpośrednio na pracę skrzyni AT nie wiem, ale zapewne tak. Choć to dławienie silnika to raczej nie zwalałbym na "wspomagacze", a zainteresowałbym się w pierwszej kolejności silnikiem, a konkretnie czujnikami.

Tak jak podał @ewemarkam w tej dyskusji z forum LGT, na początek sprawdzić czujnik spalania stukowego, jak to nie pomoże to czujnik położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dzixd napisał:

Gdzie jest czujnik związany z kontrolą trakcji?

 

11 godzin temu, ewemarkam napisał:

Czujnika jako tako nie ma

 

12 godzin temu, Dzixd napisał:

Rady typu "podłącz pod komputer i zobacz jakie błędy" znam, bo będę tą czynność wykonywał. :biglol:

 

 

Ot mędrkowanie internetowe.

 

1) Podłącz diagnoskop i sprawdź co się sterownikom nie podoba.

2) Znajdź procedury naprawcze i zastosuj.

3) Po naprawie sprawdź parametry pracy naprawianego systemu i porównaj z wartościami prawidłowymi.

 

Czasy napraw "na oko" się skończyły.

Legacy BL/BP to pierwszy samochód Subaru z CAN-em. I może być wiele różnych problemów.

Kontrola trakcji (VDC) korzysta z czujników ABS, czujnika kąta skrętu kierownicy i czujnika przeciążenia.

W Legacy korzysta z agregatu ABS do hamowania poszczególnymi kołami i z odcinania paliwa przez ECU.

Nie sądzę, że czujnik spalania stukowego ma tu swój udział. To nie 2,5T.

Oczywiście możesz miec niefart i przyjąć cegłówkę na łeb w drewnianym kościele, ale w H6 awarie czujnika stuku raczej się nie zdarzają.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wstępnie znalazłem winowajcę

P1026 Variable Valve Lift (VVL) Systems 1 Performance

W Cruise Control kod
23 Abnormality of Sensors related to Engine
Stąd świecąca się kontrolka od trakcji.

Tylko czemu ten pierwszy kod nie wyświetla się jako check Engine?

Po skasowaniu błędu, odpala się normalnie bez błędu, 10 sekund pochodzi jest takie terkotanie, potem lekki spadek obrotów i znowu błąd wyskakuje.
Edit: 

Zajrzałem do serwisówki. Chodzi o prawy czujnik. 

VARIABLE VALVE LIFT OIL PRESSURE SWITCH RH.

Prysnę sprejem do czyszczenia kontaktów we wtyczki i zobaczymy czy będzie poprawa. :mrgreen:

Jak nie pomoże to biorę miernik oporności i jazda. 

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Edytowane przez Dzixd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem został rozwiązany.

 

Czujnik okazał się niesprawny.

Umiejscowiony jest pod rurą od dolotu

IMG_20210131_142527.thumb.jpg.f0946e1f7e33b8e4bc3e18938359889b.jpg

IMG_20210131_142522.thumb.jpg.dd95bb1596f92acbba3ef5f3a6add45c.jpg

 

A tak wygląda winowajca

IMG_20210131_143529.thumb.jpg.2f6f78b55e25d1a5eb8adc78aea51519.jpg

Wyczyściłem styki, bez zmian. Odłączyłem na działającym silniku. Bez zmian. Oporności koniec końców nie mierzyłem bo miałem na podmiankę czujnik, a wymiana prościutka.

 

Wymiana trwa 10 minut.

Żeby się do niego dostać potrzebne są klucze 8, 10 i 24.
Odkręcamy klemę minusową (klucz 10).
Demontujemy rurę od dolotu (dwie opaski na klucz 8).
Wyciągamy wtyczkę od elektrozaworu i od naszego czujnika.
Odkręcamy czujnik kluczem 24, Najlepiej podłożyć szmatę na belkę silnika, bo trochę oleju się wydostanie.
Wycieramy gwint czujnika.
Wkręcamy sprawny (pamiętajmy o kleju do gwintów albo o silikonie, bo może ciec potem) momentem na 17 Nm ( ja z powodu kiepskiego dojścia przykręciłem na czucie)
Montujemy co zdemontowane w odwrotnej kolejności.
Kasujemy błąd, odpalamy, dajemy mu się "nauczyć" przez jakieś 15-30 minut. Sprawdzamy błędy.
Nie ma? To możemy przyspieszać aż do czerwonego zakresu obrotów na liczniku. :twisted:

 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dzixd zmienił(a) tytuł na Legacy h6 5EAT 2004 Odcina przy 4500 RPM podczas jazdy (P1026)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...