Skocz do zawartości

WRX by Pvluch


Pvluch

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 
Przedstawiam wam moje pierwsze Subaru jakie kupiłem w wieku 21lat. Poszukiwania trwały około pół roku, aż w końcu udało się kupić  Bloba Wrx. Była to totalna seria nie licząc spoilera sti z którym auto wyjechało już ze Szwajcarii. Auto kupiłem w 2019 roku początkiem września. Już wczesniej planowałem założyć temat i od czasu do czasu aktualizować go zmianami jakie zaszły w aucie, lecz jakoś nigdy nie mogłem znaleźć na to czasu. Na starcie po kupnie wymieniłem oleje, filtry, rozrząd i przeprowadzona została regulacja zaworów. Później zawitały rzeczy które są opisane poniżej.

Najważniejsze informacje o aucie na dziś dzień to:

 

Ogólne:

-WRX EU Szwajcar 2.0t 225KM
-aktualny przebieg 260586km
 
Wizualne (wewnątrz jak i zewnątrz):

-chlapacze Rally Armor,
-felgi ATS DTC po regeneracji
-wnętrze skóra
-radio Pioneer 2din
-przyciemnione szyby
-front lip
-dyfuzor
-kurnik, zderzak i spoiler sti
-osłona turbo, alternatora, chłodnicy, akumulatora
-osłona pod silnikiem
-turbotimer hks
-dodatkowe zegary temperatury i ciśnienia oleju, oraz ciśnienia turbo
-gałka zmiany biegów Momo
-stabilizatory spoilera Perrin
-konserwacja podwozia
-klaksony Hella

 

Mechanicznie:

-blow off turbosmart
-amortyzatory Kayaba Ultra SR
-center 3", końcowy Blitz Nur Spec R
-sprzęgło extreme ze wzmocnionym dociskiem
-koło zachowe extreme 6.3kg
-pompa paliwa walbro 255 Hi Press
-skrzynia po kompleksowym serwisie

 

Planowane rzeczy:
-wymiana dp
-remap
-wymiana zacisków hamulcowych na sti
-poprawienie stanu lakieru
-regeneracja lamp
-regeneracja i malowanie felg zimowych
-wymiana kierownicy
-fotele kubełkowe
-co mi tam jeszcze po drodze w przyszłości wpadnie


Jeżeli o czymś zapomniałem to dopisze. Załączam również zdjęcia samochodu zaczynając od pierwszego dnia po zakupie aż do dzisiaj (ps. Wstyd te zimówki.. wiem):

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13 aktualne.jpg

Edytowane przez Pvluch
  • Super! 16
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny egzemplarz - gratuluję zakupu!

Takie pytanie mam przy okazji @Pvluch - jak wrażenia po zmianie koła zamachowego na lżejsze i sprzęgła ze zwiększonym dociskiem? Myślę o dokładnie takim samym zestawie do swojego Subaraka. Będę wdzięczny za info. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlapacze założyłem niedawno i jak na razie poza wyglądem nie mogę powiedzieć czy dają dużo bo nie było w mojej okolicy w ogóle śniegu. Co do sprzęgła to myślę że odczuje różnice jak zrobię remap że nie będzie się ślizgać bo przystosowane pod większą moc, ale czuję różnice na lekkim kole zamachowym. Auto szybciej się rozpędza, ale po zdjęciu nogi z gazu szybciej traci prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ostatnio niestety cicho się zrobiło w temacie gdyż przez jakiś czas męczyłem się z checkiem i z tym że auto lubiło sobie wypić dużo oleju. Wyrzucało błąd wypadanie zapłonu. Wymienione zostały świece, wyregulowane zawory, oraz wiele innych rzeczy po drodze przez które myślałem że jest spowodowany ten błąd. Końcowo doszedłem do wniosku że w znalezieniu przyczyny pomoże rozebranie silnika. Po diagnozie wyszło że głowice są popękane, a jeden korbowód jest wytarty. Tak więc silnik jest aktualnie w remoncie i jak go odbiorę dodam na pewno jakieś zdjęcia i opisze takie części zostały użyte, a na dziś dzień dodaje zdjęcia z rozbierania silnika.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powodzonka przy remoncie! :)

9 minut temu, Pvluch napisał:

Ostatnio niestety cicho się zrobiło w temacie gdyż przez jakiś czas męczyłem się z checkiem i z tym że auto lubiło sobie wypić dużo oleju. Wyrzucało błąd wypadanie zapłonu. Wymienione zostały świece, wyregulowane zawory, oraz wiele innych rzeczy po drodze przez które myślałem że jest spowodowany ten błąd. Końcowo doszedłem do wniosku że w znalezieniu przyczyny pomoże rozebranie silnika. Po diagnozie wyszło że głowice są popękane, a jeden korbowód jest wytarty. Tak więc silnik jest aktualnie w remoncie i jak go odbiorę dodam na pewno jakieś zdjęcia i opisze takie części zostały użyte, a na dziś dzień dodaje zdjęcia z rozbierania silnika.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Panbenonium napisał:

Zmieniasz coś w silniku, czy zostajesz przy serii ?

Tłoki i korby wlecą z Sti, wał Spec C, a blok będzie zamknięty. Dokładnie dam znać jak wszystko będzie już złożone. Co do późniejszych "modów" to będzie na pewno wlatywać hybrydowe turbo plus przelotowy Upipe i downpipe. Możliwe że też wtryski i ic z sti, ale to zależy na ile pozwoli kieszeń ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Panbenonium napisał:

A jaki sens ma wstawianie tłoków i korb z STI ? Wtryski w STI są z tego co wyczytałem takie same (bodajze 565). IC i T VF48 teraz stoi na graciarni fb za dobre piąse.

Nie chcę wstawiać po prostu walić kucizny. Autem jeżdżę codziennie więc bez sensu zakuwać. Co do ic i turbo to dzięki, ale pisałem już że będę się tym zajmować jak silnik będzie złożony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blok zamykam bo mnie wyszło tanio i się po prostu opłacało przy okazji. Co prawda może "konkretnego uderzenia nie będzie", ale planowane jest po modyfikacji dp i upipe plus Turbo jakieś 300km/400nm więc jednak jest to "jakieś tam uderzenie" moim zdaniem ;)

 

 

Edit. Co do wtrysków to różowe z sti mają jak mówiłeś 565, a wrx w moim przypadku ma 440. Tak samo IC z sti jak i spec c jest większy od tego z wrx.

Edytowane przez Pvluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...