house_1 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 3 minuty temu, ewemarkam napisał: handlarz okazał się być w porządku, Chwała mu za to. Poważnie. 3 minuty temu, ewemarkam napisał: Oglądnąłem go naprawdę dobrze byłem w pełni świadomy stanu mechanicznego Takie sformułowanie wyłącza rękojmię na tylny napęd . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2020 Teraz, house_1 napisał: Takie sformułowanie wyłącza rękojmię na tylny napęd . Ok, prawie w pełni świadomy. Ale też taki jest zapis w umowie K/S który nie ma mocy prawnej, jak widać w tym linku co podesłałeś. Akurat historia z Foresterem ma happy end. Wyżej trochę przegiąłem z tym że za 0.2/1000km to już rękojmia itd. Brat kupił kiedyś mazdę diesla (BJ z DiTD), polecałem bo sam miałem ten model z tym silnikiem. 3 dni po zakupie wywaliło UPG (płyn się chyba wlewał do cylindra, bo były problemy z rozruchem i później chmura białego dymu jak już załapał), na szczęście udało się oddać samochód sprzedającemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Wiktor Opublikowano 3 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2021 Odświeżę delikatnie temat. Zużycie oleju jest jednak wyższe niż mi się wydawało. Około 0.7l na 1tys nawet dochodzi. Co z tym faktem zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 Odświeżę delikatnie temat. Zużycie oleju jest jednak wyższe niż mi się wydawało. Około 0.7l na 1tys nawet dochodzi. Co z tym faktem zrobić Wróć do pierwszej odpowiedzi w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 No to jest bieda.... takie oznacza ponowne rozbieranie silnika. Takie przepalanie oleju spowoduje bardzo szybko za koksowanie pierścieni, zapcha układ wydechowy etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 4 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2021 Możesz spróbować płukanki Tunap ale mówiąc szczerze przy takim zużyciu na cuda bym nie liczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2021 Jeśli nie będziesz mógł zwrócić samochodu możesz przed rozbieraniem silnika wykręcić sobie świece, może okazać się że masz problem na jednym cylindrze z pompowaniem oleju a nie 4... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2021 W dniu 14.12.2020 o 23:01, ewemarkam napisał: Poprzedni właściciel Cie o tym poinformował? Jeśli nie to na pewno wiedział o tym, masz prawo do rękojmi przez rok. Wróce do tego co napisałem wyżej. Jeśli to nie był handlarz, to gość musiał wiedzieć o konsumpcji oleju. Zadzwoń do jakiegoś adwokata, bo znam przypadek że nie uczciwy sprzedający pokrył remont silnika. Bo tak nakazał sąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Wiktor Opublikowano 5 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2021 27 minut temu, ewemarkam napisał: Wróce do tego co napisałem wyżej. Jeśli to nie był handlarz, to gość musiał wiedzieć o konsumpcji oleju. Zadzwoń do jakiegoś adwokata, bo znam przypadek że nie uczciwy sprzedający pokrył remont silnika. Bo tak nakazał sąd. Wszystko fajnie tylko już w ten samochód włożyłem kilka tys. Teraz jestem już całkiem w ddd... :/ oinformowal mnie o tym że spała olej ale w ilościach około 100ml na 1000km. Czyli dolewał maksymalnie 1 l od wymiany do wymiany. (10tys) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2021 No nic zostają Ci kombinacje z olejami. Na niektórych jest mniejsza konsumpcja. Ludziska nie raz pisali że jak zmienili olej to przestał wciągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2021 Moim zdaniem należało zadać by sobie pytanie czemu konsumpcja oleju jest taka: i próbować w mało ingerencyjny sposób zdiagnozować usterkę. Pisałeś wcześniej że był robiony remont silnika? Masz nazwę zakładu na dokumentach (możesz próbować zadzwonić do zakładu może czegoś się dowiesz) jeśli tak to remont polegał na przetarciu silnika szmatką albo został wykonany niezgodnie ze sztuką. (bądź osoba po odbiorze silnika miała gdzieś zalecenia warsztatu) Czy w oleju masz dużo drobinek metali?? Olej nie zmienia szybko zabarwienia na czarny?? Nie czuć pod maską spalenizny w tych silnikach często wycierki występują z pod pokryw zaworowych. Silnik nie wydaje dziwnych odgłosów podczas pracy? Silnik nadmiernie się nie nagrzewa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Wiktor Opublikowano 6 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2021 4 godziny temu, SubaruLPG napisał: Moim zdaniem należało zadać by sobie pytanie czemu konsumpcja oleju jest taka: i próbować w mało ingerencyjny sposób zdiagnozować usterkę. Pisałeś wcześniej że był robiony remont silnika? Masz nazwę zakładu na dokumentach (możesz próbować zadzwonić do zakładu może czegoś się dowiesz) jeśli tak to remont polegał na przetarciu silnika szmatką albo został wykonany niezgodnie ze sztuką. (bądź osoba po odbiorze silnika miała gdzieś zalecenia warsztatu) Czy w oleju masz dużo drobinek metali?? Olej nie zmienia szybko zabarwienia na czarny?? Nie czuć pod maską spalenizny w tych silnikach często wycierki występują z pod pokryw zaworowych. Silnik nie wydaje dziwnych odgłosów podczas pracy? Silnik nadmiernie się nie nagrzewa?? . Faktura jest. Części typu panewki są z wersji sti. Naprawa głowica i wymiana gniazd na wzmacniane, i kilka innych pozycji. Ogólnie faktura oscyluje na 10.500 (dokładnie 120tyskm temu 2015r). nie czuć spalenizny, nie znaczy terenu. silnik został dokładnie wymyty u mechanika przy przeglądzie pozakupowym i jedyny wyciek jaki był to z węża od wspomagania. Silnik po 2tys km jest nadal czysty. Dźwięk dziwny jest (miękkie tykanie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się