Jump to content

Mam problem-silniki ej253, a różnica między nimi?


Andrzej P.
 Share

Recommended Posts

Witam.

Zostałem (nie-)szczęśliwym posiadaczem Legacy 2.5 z 2007 roku. Kupiłem go z uszkodzonym silnikiem w którym obróciła się panewka. No i wymyśliłem że kupię drugi silnik, potem szybka przekładka i poszaleję nowym nabytkiem:) Niestety silnik o tym samym kodzie jaki jest w moim nabytku,czyli ej253 nie pasuje. Problem leży w innym połączeniu elektryki silnika. W jednym są gołe głowice a wszystko podłączamy w kolektorze ssącym, a w drugim podłączamy głowice a kolektor jest goły. O co w tym chodzi i co można z tym zrobić? Proszę o pomoc bo jestem laikiem w tym temacie.

Link to comment
Share on other sites

"Witam" jest zarezerwowane zawsze dla gospodarza, a Ty jesteś gościem :)

Zacznij od tego:

 

 

Przełóż kolektor ze starego silnika razem z osprzętem. Czyli zdemontuj elektrykę i kolektor z silnika który wsadziłeś, a włóż wszystko z silnika który miałeś. W 2007 roku były zmiany jak popatrzysz tutaj, to osobne schematy masz dla 03-06 a osobne dla 07 w górę.

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_5/intake_and_supply_system_turbocharger/

 

Innymi słowy, myślę że wystarczyło jakbyś przełożył tylko blok z głowicami a reszte zostawił swoje. Kolektor zapewne pasuje

 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

 

Innymi słowy, myślę że wystarczyło jakbyś przełożył tylko blok z głowicami a reszte zostawił swoje. Kolektor zapewne pasuje

 

Obawiam się, że nie musi to być takie proste. 2007 ma już prawdopodobnie AVLS (oby nie).

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, BelegUS napisał:

 

Obawiam się, że nie musi to być takie proste. 2007 ma już prawdopodobnie AVLS (oby nie).

Faktycznie może mieć

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_5/engine/cylinder_head/

@Andrzej P.szkoda że nie zapytałeś wcześniej tutaj. Tylko ktoś Ci powiedział że będzie pasował.

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Napiszcie mi o co chodzi z tym AVLS, bo jestem zielony i nie wiem co powiedzieć mechanikowi. Rysunki pokazują różnicę jaką mam w moim przypadku, ale co z tym można zrobić? Jak to zmontować w jedną całość?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Andrzej P. napisał:

Napiszcie mi o co chodzi z tym AVLS, bo jestem zielony i nie wiem co powiedzieć mechanikowi. Rysunki pokazują różnicę jaką mam w moim przypadku, ale co z tym można zrobić? Jak to zmontować w jedną całość?

https://en.wikipedia.org/wiki/Active_valve_lift_system

 

W 2007 będzie mieć. Imprezy US Hawki posiadały.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.12.2020 o 18:39, Andrzej P. napisał:

Napiszcie mi o co chodzi z tym AVLS, bo jestem zielony i nie wiem co powiedzieć mechanikowi.

 

Jak mechanik nie wie co to AVLS to lepiej uciekaj :biglol:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Czyli już wiem że mój stary silnik ma AVLS. Pytanie czy wystarczy przełożyć głowice z mojego starego silnika na blok z nowego, czy też są jeszcze jakieś różnice?

A jeśli chodzi o mechanika, to już żałuję że do niego dałem auto:facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Czyli już wiem że mój stary silnik ma AVLS. Pytanie czy wystarczy przełożyć głowice z mojego starego silnika na blok z nowego, czy też są jeszcze jakieś różnice?
A jeśli chodzi o mechanika, to już żałuję że do niego dałem auto:facepalm:
Dojdzie Ci jeszcze UPG wtedy, nie lepiej znaleźć wlasciwy silnik a ten oddać?
Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.11.2020 o 16:23, Andrzej P. napisał:

Witam.

Zostałem (nie-)szczęśliwym posiadaczem Legacy 2.5 z 2007 roku. Kupiłem go z uszkodzonym silnikiem w którym obróciła się panewka. No i wymyśliłem że kupię drugi silnik, potem szybka przekładka i poszaleję nowym nabytkiem:) Niestety silnik o tym samym kodzie jaki jest w moim nabytku,czyli ej253 nie pasuje. Problem leży w innym połączeniu elektryki silnika. W jednym są gołe głowice a wszystko podłączamy w kolektorze ssącym, a w drugim podłączamy głowice a kolektor jest goły. O co w tym chodzi i co można z tym zrobić? Proszę o pomoc bo jestem laikiem w tym temacie.

2,5 nie jest równe 2,5....ja np. mam jeden pasek osprzętu( katalogi podają niby dwa np ten w IC) miskę olejowa dzieloną na dwie części..( na allegro sprzedają tylko tą jednoczęściowa blaszaną)..tyle różnic zauważyłem w dwa miesiące eksploatacji a co wyjdzie więcej to sam nie wiem

Edited by Szczepan 5557
Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.11.2020 o 16:23, Andrzej P. napisał:

Witam.

Zostałem (nie-)szczęśliwym posiadaczem Legacy 2.5 z 2007 roku. Kupiłem go z uszkodzonym silnikiem w którym obróciła się panewka. No i wymyśliłem że kupię drugi silnik, potem szybka przekładka i poszaleję nowym nabytkiem:) Niestety silnik o tym samym kodzie jaki jest w moim nabytku,czyli ej253 nie pasuje. Problem leży w innym połączeniu elektryki silnika. W jednym są gołe głowice a wszystko podłączamy w kolektorze ssącym, a w drugim podłączamy głowice a kolektor jest goły. O co w tym chodzi i co można z tym zrobić? Proszę o pomoc bo jestem laikiem w tym temacie.

Jeśli korba nie wyszła bokiem , wał nie pękł lub nie pogniotło go zbyt mocno  i nie wymaga 10 szlifu by dojść z nim ładu....to skoro auto dla ciebie to nie lepiej ogarnąć motor? Wiadomo co można kupić że szrotu....z reguły coś podobnego do tego co się wyciąga.

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Szczepan 5557 napisał:

Jeśli korba nie wyszła bokiem , wał nie pękł lub nie pogniotło go zbyt mocno  i nie wymaga 10 szlifu by dojść z nim ładu....to skoro auto dla ciebie to nie lepiej ogarnąć motor? Wiadomo co można kupić że szrotu....z reguły coś podobnego do tego co się wyciąga.

 

W dniu 12.12.2020 o 23:07, czekker napisał:

 

Jak mechanik nie wie co to AVLS to lepiej uciekaj :biglol:

Spokojnie AVLS to taka nazwa z handlowa Subaru, tymczasem dla mechanika to nie jest technologia rodem z NASA. To jak z ESP ile Marek tył nazw ESP , TCS, TSC, DSC, VDC....itd tym czasem zawsze chodzi o kontrolę trakcji, swoją drogą mogliby ujednolicić te nazwy jak jest np z ABS po zgłupiec idzie. Mnie jakby ktoś spytał czy wiem co to jest SDWRM( skrót zmyślony)  w marce np. Scion też bym zgłupiał ale jeśli zobaczyłbym dwa elektrozawory w okolicach rozrządu i ruchome koła zębate na wałkach rozrządu to wiedziałbym, że ten skrót dotyczy powszechnego dziś układu zmiennych faz . Układy te mimo że pozornie różne marki nie różnią się od siebie na tyle w sposób szczególny by wymagały jakiejś tajemnej niedostępnej wiedzy.

Edited by Szczepan 5557
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...