Andrzej P. Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 Witam. Zostałem (nie-)szczęśliwym posiadaczem Legacy 2.5 z 2007 roku. Kupiłem go z uszkodzonym silnikiem w którym obróciła się panewka. No i wymyśliłem że kupię drugi silnik, potem szybka przekładka i poszaleję nowym nabytkiem:) Niestety silnik o tym samym kodzie jaki jest w moim nabytku,czyli ej253 nie pasuje. Problem leży w innym połączeniu elektryki silnika. W jednym są gołe głowice a wszystko podłączamy w kolektorze ssącym, a w drugim podłączamy głowice a kolektor jest goły. O co w tym chodzi i co można z tym zrobić? Proszę o pomoc bo jestem laikiem w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 (edytowane) "Witam" jest zarezerwowane zawsze dla gospodarza, a Ty jesteś gościem Zacznij od tego: Przełóż kolektor ze starego silnika razem z osprzętem. Czyli zdemontuj elektrykę i kolektor z silnika który wsadziłeś, a włóż wszystko z silnika który miałeś. W 2007 roku były zmiany jak popatrzysz tutaj, to osobne schematy masz dla 03-06 a osobne dla 07 w górę. http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_5/intake_and_supply_system_turbocharger/ Innymi słowy, myślę że wystarczyło jakbyś przełożył tylko blok z głowicami a reszte zostawił swoje. Kolektor zapewne pasuje Edytowane 29 Listopada 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 3 godziny temu, ewemarkam napisał: Innymi słowy, myślę że wystarczyło jakbyś przełożył tylko blok z głowicami a reszte zostawił swoje. Kolektor zapewne pasuje Obawiam się, że nie musi to być takie proste. 2007 ma już prawdopodobnie AVLS (oby nie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 (edytowane) 24 minuty temu, BelegUS napisał: Obawiam się, że nie musi to być takie proste. 2007 ma już prawdopodobnie AVLS (oby nie). Faktycznie może mieć http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_5/engine/cylinder_head/ @Andrzej P.szkoda że nie zapytałeś wcześniej tutaj. Tylko ktoś Ci powiedział że będzie pasował. Edytowane 29 Listopada 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej P. Opublikowano 6 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2020 Napiszcie mi o co chodzi z tym AVLS, bo jestem zielony i nie wiem co powiedzieć mechanikowi. Rysunki pokazują różnicę jaką mam w moim przypadku, ale co z tym można zrobić? Jak to zmontować w jedną całość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2020 1 minutę temu, Andrzej P. napisał: Napiszcie mi o co chodzi z tym AVLS, bo jestem zielony i nie wiem co powiedzieć mechanikowi. Rysunki pokazują różnicę jaką mam w moim przypadku, ale co z tym można zrobić? Jak to zmontować w jedną całość? https://en.wikipedia.org/wiki/Active_valve_lift_system W 2007 będzie mieć. Imprezy US Hawki posiadały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czekker Opublikowano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 W dniu 6.12.2020 o 18:39, Andrzej P. napisał: Napiszcie mi o co chodzi z tym AVLS, bo jestem zielony i nie wiem co powiedzieć mechanikowi. Jak mechanik nie wie co to AVLS to lepiej uciekaj 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej P. Opublikowano 13 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2020 Czyli już wiem że mój stary silnik ma AVLS. Pytanie czy wystarczy przełożyć głowice z mojego starego silnika na blok z nowego, czy też są jeszcze jakieś różnice? A jeśli chodzi o mechanika, to już żałuję że do niego dałem auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2020 Czyli już wiem że mój stary silnik ma AVLS. Pytanie czy wystarczy przełożyć głowice z mojego starego silnika na blok z nowego, czy też są jeszcze jakieś różnice? A jeśli chodzi o mechanika, to już żałuję że do niego dałem auto:facepalm:Dojdzie Ci jeszcze UPG wtedy, nie lepiej znaleźć wlasciwy silnik a ten oddać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan 5557 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2020 (edytowane) W dniu 29.11.2020 o 16:23, Andrzej P. napisał: Witam. Zostałem (nie-)szczęśliwym posiadaczem Legacy 2.5 z 2007 roku. Kupiłem go z uszkodzonym silnikiem w którym obróciła się panewka. No i wymyśliłem że kupię drugi silnik, potem szybka przekładka i poszaleję nowym nabytkiem:) Niestety silnik o tym samym kodzie jaki jest w moim nabytku,czyli ej253 nie pasuje. Problem leży w innym połączeniu elektryki silnika. W jednym są gołe głowice a wszystko podłączamy w kolektorze ssącym, a w drugim podłączamy głowice a kolektor jest goły. O co w tym chodzi i co można z tym zrobić? Proszę o pomoc bo jestem laikiem w tym temacie. 2,5 nie jest równe 2,5....ja np. mam jeden pasek osprzętu( katalogi podają niby dwa np ten w IC) miskę olejowa dzieloną na dwie części..( na allegro sprzedają tylko tą jednoczęściowa blaszaną)..tyle różnic zauważyłem w dwa miesiące eksploatacji a co wyjdzie więcej to sam nie wiem Edytowane 17 Grudnia 2020 przez Szczepan 5557 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan 5557 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2020 W dniu 29.11.2020 o 16:23, Andrzej P. napisał: Witam. Zostałem (nie-)szczęśliwym posiadaczem Legacy 2.5 z 2007 roku. Kupiłem go z uszkodzonym silnikiem w którym obróciła się panewka. No i wymyśliłem że kupię drugi silnik, potem szybka przekładka i poszaleję nowym nabytkiem:) Niestety silnik o tym samym kodzie jaki jest w moim nabytku,czyli ej253 nie pasuje. Problem leży w innym połączeniu elektryki silnika. W jednym są gołe głowice a wszystko podłączamy w kolektorze ssącym, a w drugim podłączamy głowice a kolektor jest goły. O co w tym chodzi i co można z tym zrobić? Proszę o pomoc bo jestem laikiem w tym temacie. Jeśli korba nie wyszła bokiem , wał nie pękł lub nie pogniotło go zbyt mocno i nie wymaga 10 szlifu by dojść z nim ładu....to skoro auto dla ciebie to nie lepiej ogarnąć motor? Wiadomo co można kupić że szrotu....z reguły coś podobnego do tego co się wyciąga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan 5557 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2020 (edytowane) 19 minut temu, Szczepan 5557 napisał: Jeśli korba nie wyszła bokiem , wał nie pękł lub nie pogniotło go zbyt mocno i nie wymaga 10 szlifu by dojść z nim ładu....to skoro auto dla ciebie to nie lepiej ogarnąć motor? Wiadomo co można kupić że szrotu....z reguły coś podobnego do tego co się wyciąga. W dniu 12.12.2020 o 23:07, czekker napisał: Jak mechanik nie wie co to AVLS to lepiej uciekaj Spokojnie AVLS to taka nazwa z handlowa Subaru, tymczasem dla mechanika to nie jest technologia rodem z NASA. To jak z ESP ile Marek tył nazw ESP , TCS, TSC, DSC, VDC....itd tym czasem zawsze chodzi o kontrolę trakcji, swoją drogą mogliby ujednolicić te nazwy jak jest np z ABS po zgłupiec idzie. Mnie jakby ktoś spytał czy wiem co to jest SDWRM( skrót zmyślony) w marce np. Scion też bym zgłupiał ale jeśli zobaczyłbym dwa elektrozawory w okolicach rozrządu i ruchome koła zębate na wałkach rozrządu to wiedziałbym, że ten skrót dotyczy powszechnego dziś układu zmiennych faz . Układy te mimo że pozornie różne marki nie różnią się od siebie na tyle w sposób szczególny by wymagały jakiejś tajemnej niedostępnej wiedzy. Edytowane 17 Grudnia 2020 przez Szczepan 5557 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się