Skocz do zawartości

Mam problem-silniki ej253, a różnica między nimi?


Andrzej P.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zostałem (nie-)szczęśliwym posiadaczem Legacy 2.5 z 2007 roku. Kupiłem go z uszkodzonym silnikiem w którym obróciła się panewka. No i wymyśliłem że kupię drugi silnik, potem szybka przekładka i poszaleję nowym nabytkiem:) Niestety silnik o tym samym kodzie jaki jest w moim nabytku,czyli ej253 nie pasuje. Problem leży w innym połączeniu elektryki silnika. W jednym są gołe głowice a wszystko podłączamy w kolektorze ssącym, a w drugim podłączamy głowice a kolektor jest goły. O co w tym chodzi i co można z tym zrobić? Proszę o pomoc bo jestem laikiem w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Witam" jest zarezerwowane zawsze dla gospodarza, a Ty jesteś gościem :)

Zacznij od tego:

 

 

Przełóż kolektor ze starego silnika razem z osprzętem. Czyli zdemontuj elektrykę i kolektor z silnika który wsadziłeś, a włóż wszystko z silnika który miałeś. W 2007 roku były zmiany jak popatrzysz tutaj, to osobne schematy masz dla 03-06 a osobne dla 07 w górę.

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_5/intake_and_supply_system_turbocharger/

 

Innymi słowy, myślę że wystarczyło jakbyś przełożył tylko blok z głowicami a reszte zostawił swoje. Kolektor zapewne pasuje

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

 

Innymi słowy, myślę że wystarczyło jakbyś przełożył tylko blok z głowicami a reszte zostawił swoje. Kolektor zapewne pasuje

 

Obawiam się, że nie musi to być takie proste. 2007 ma już prawdopodobnie AVLS (oby nie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, BelegUS napisał:

 

Obawiam się, że nie musi to być takie proste. 2007 ma już prawdopodobnie AVLS (oby nie).

Faktycznie może mieć

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_5/engine/cylinder_head/