Skocz do zawartości

rzężenie z układu napędowego


VEC

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czołem wszystkim :)

 

coś zaczęło mi rzęzić, silnik wykluczony z podejrzeń. Na pierwszy ogień- wymienione 3 łożyska w dupce skrzyni, wiskoza i łożyska wiskozy ok. Rzęzi niezależnie od zapiętego biegu, rzęzi też na luzie, a częstotliwość zmienia się zależnie od prędkości. Słyszalne już od 30 kmh. Szczególnie wyraźnie słyszalne na zimno. Łożyska kół wykluczone... Co to może być?

Opublikowano

A sprawdzałeś łożyska alternatora, pompy wspomagania i kompresora klimy?

 

Opublikowano
3 godziny temu, owad napisał:

Podpora wału? Ale pewnie łożysko koła :)

dźwięk nie zmienia się w zależności od przeciążeń bocznych, to chyba nie koła?

3 godziny temu, skwaro napisał:

A sprawdzałeś łożyska alternatora, pompy wspomagania i kompresora klimy?

 

wyłączyłem silnik jadąc 50kmh i dalej rzęziło... nic z silnika :facepalm:

Opublikowano

Auto na podnośnik z człowiekiem za kierownicą i wszystko się wyjaśni. Ewentualnie stetoskop będzie potrzebny.                        Łożysko podpory wału wielce prawdopodobne.

Opublikowano

Co prawda w xv, ale niedawno wymienialem oba lozyska z tyłu. Objawy identyczne, na zakretach dzwiek sie nie zmienial.

Forum podpowiedziało lozysko kola i mieli racje. Ja potwierdzilem stetoskopem.

Ale oczywiscie moze to byc cos innego.

Opublikowano
6 godzin temu, VEC napisał:

dźwięk nie zmienia się w zależności od przeciążeń bocznych, to chyba nie koła?

wyłączyłem silnik jadąc 50kmh i dalej rzęziło... nic z silnika :facepalm:

No to jak chłopaki piszą łożysko podpory, ew. dyfer tył.

Opublikowano

dzięki za odpowiedzi. Ktoś ma rachubę/doświadczenie na ile możliwa jest awaria czegoś innego w takiej skrzyni? Auto seria 2.5XT 230, używane łagodnie... Wiem że  jest tam jeszcze kupa łożysk i kół zębatych, ale chodzi mi o statystykę co w tych skrzyniach pada :rolleyes: 

Opublikowano
1 godzinę temu, VEC napisał:

dzięki za odpowiedzi. Ktoś ma rachubę/doświadczenie na ile możliwa jest awaria czegoś innego w takiej skrzyni? Auto seria 2.5XT 230, używane łagodnie... Wiem że  jest tam jeszcze kupa łożysk i kół zębatych, ale chodzi mi o statystykę co w tych skrzyniach pada :rolleyes: 

Nie ma co zgadywać, auto na podnośnik, jeden jedzie, drugi od spodu słucha gdzie coś hałasuje. 

Opublikowano
Godzinę temu, skwaro napisał:

Nie ma co zgadywać, auto na podnośnik, jeden jedzie, drugi od spodu słucha gdzie coś hałasuje. 

problem w tym, ze tą metodą zostały wymienione łożyska w dupce:biglol::rolleyes:

Opublikowano
9 minut temu, VEC napisał:

problem w tym, ze tą metodą zostały wymienione łożyska w dupce:biglol::rolleyes:

Mechanikowi słoń nadepnął na ucho :)

Opublikowano
31 minut temu, VEC napisał:

problem w tym, ze tą metodą zostały wymienione łożyska w dupce:biglol::rolleyes:

To co , jak już zostały wymienione łożyska w dupce, czyli jeden z potencjalnych winnych, to bez sensu znów wchodzić pod auto szukać dalej? Ze środka nikt nie zdiagnozuje. 

Opublikowano
22 minuty temu, tedimy99 napisał:

To co , jak już zostały wymienione łożyska w dupce, czyli jeden z potencjalnych winnych, to bez sensu znów wchodzić pod auto szukać dalej? Ze środka nikt nie zdiagnozuje. 

jasne, że nie. Pytałem żeby sprawdzić dostępność najprawdopodobniej potrzebnych części i jakoś rozplanować sobie czasowo demontaż skrzyni bo to nie będzie naprawa jednodniowa. 

Opublikowano
44 minuty temu, VEC napisał:

jasne, że nie. Pytałem żeby sprawdzić dostępność najprawdopodobniej potrzebnych części i jakoś rozplanować sobie czasowo demontaż skrzyni bo to nie będzie naprawa jednodniowa. 

Ja myślę, że to nie skrzynia sama w sobie. Zanim rozgrzebiecie pół auta nie ktoś to jeszcze inny obsłucha od dołu. To jest tylko moje zdanie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...