VEC Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 czołem wszystkim coś zaczęło mi rzęzić, silnik wykluczony z podejrzeń. Na pierwszy ogień- wymienione 3 łożyska w dupce skrzyni, wiskoza i łożyska wiskozy ok. Rzęzi niezależnie od zapiętego biegu, rzęzi też na luzie, a częstotliwość zmienia się zależnie od prędkości. Słyszalne już od 30 kmh. Szczególnie wyraźnie słyszalne na zimno. Łożyska kół wykluczone... Co to może być? Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 Podpora wału? Ale pewnie łożysko koła Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 10, 2020 Share Posted November 10, 2020 A sprawdzałeś łożyska alternatora, pompy wspomagania i kompresora klimy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VEC Posted November 11, 2020 Author Share Posted November 11, 2020 3 godziny temu, owad napisał: Podpora wału? Ale pewnie łożysko koła dźwięk nie zmienia się w zależności od przeciążeń bocznych, to chyba nie koła? 3 godziny temu, skwaro napisał: A sprawdzałeś łożyska alternatora, pompy wspomagania i kompresora klimy? wyłączyłem silnik jadąc 50kmh i dalej rzęziło... nic z silnika Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Auto na podnośnik z człowiekiem za kierownicą i wszystko się wyjaśni. Ewentualnie stetoskop będzie potrzebny. Łożysko podpory wału wielce prawdopodobne. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
owad Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Co prawda w xv, ale niedawno wymienialem oba lozyska z tyłu. Objawy identyczne, na zakretach dzwiek sie nie zmienial. Forum podpowiedziało lozysko kola i mieli racje. Ja potwierdzilem stetoskopem. Ale oczywiscie moze to byc cos innego. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 6 godzin temu, VEC napisał: dźwięk nie zmienia się w zależności od przeciążeń bocznych, to chyba nie koła? wyłączyłem silnik jadąc 50kmh i dalej rzęziło... nic z silnika No to jak chłopaki piszą łożysko podpory, ew. dyfer tył. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VEC Posted November 11, 2020 Author Share Posted November 11, 2020 dzięki za odpowiedzi. Ktoś ma rachubę/doświadczenie na ile możliwa jest awaria czegoś innego w takiej skrzyni? Auto seria 2.5XT 230, używane łagodnie... Wiem że jest tam jeszcze kupa łożysk i kół zębatych, ale chodzi mi o statystykę co w tych skrzyniach pada Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 1 godzinę temu, VEC napisał: dzięki za odpowiedzi. Ktoś ma rachubę/doświadczenie na ile możliwa jest awaria czegoś innego w takiej skrzyni? Auto seria 2.5XT 230, używane łagodnie... Wiem że jest tam jeszcze kupa łożysk i kół zębatych, ale chodzi mi o statystykę co w tych skrzyniach pada Nie ma co zgadywać, auto na podnośnik, jeden jedzie, drugi od spodu słucha gdzie coś hałasuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VEC Posted November 11, 2020 Author Share Posted November 11, 2020 Godzinę temu, skwaro napisał: Nie ma co zgadywać, auto na podnośnik, jeden jedzie, drugi od spodu słucha gdzie coś hałasuje. problem w tym, ze tą metodą zostały wymienione łożyska w dupce Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 9 minut temu, VEC napisał: problem w tym, ze tą metodą zostały wymienione łożyska w dupce Mechanikowi słoń nadepnął na ucho Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 31 minut temu, VEC napisał: problem w tym, ze tą metodą zostały wymienione łożyska w dupce To co , jak już zostały wymienione łożyska w dupce, czyli jeden z potencjalnych winnych, to bez sensu znów wchodzić pod auto szukać dalej? Ze środka nikt nie zdiagnozuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VEC Posted November 11, 2020 Author Share Posted November 11, 2020 22 minuty temu, tedimy99 napisał: To co , jak już zostały wymienione łożyska w dupce, czyli jeden z potencjalnych winnych, to bez sensu znów wchodzić pod auto szukać dalej? Ze środka nikt nie zdiagnozuje. jasne, że nie. Pytałem żeby sprawdzić dostępność najprawdopodobniej potrzebnych części i jakoś rozplanować sobie czasowo demontaż skrzyni bo to nie będzie naprawa jednodniowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 Szukaj jeszcze raz, od skrzyni przez wał ,dyfer ,półosie i łożyska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted November 11, 2020 Share Posted November 11, 2020 44 minuty temu, VEC napisał: jasne, że nie. Pytałem żeby sprawdzić dostępność najprawdopodobniej potrzebnych części i jakoś rozplanować sobie czasowo demontaż skrzyni bo to nie będzie naprawa jednodniowa. Ja myślę, że to nie skrzynia sama w sobie. Zanim rozgrzebiecie pół auta nie ktoś to jeszcze inny obsłucha od dołu. To jest tylko moje zdanie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now