Jump to content

Subaru Impreza GG 1.6 - przeróbka wydechu


W3SP3
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich użytkowników!

 

Jak w temacie, posiadam Subaru Imprezę GG 2001 silnik 1.6 95 km. Wiem, zaraz będzie komentarz jaki napotykam na każdym kroku, że przy tym silniki nie warto, szkoda pieniędzy, etc...

Otóż chciałbym kompleksowo przerobić wydech, moje oczekiwania to jak najlepszy, najpiękniejszy dźwięk do uzyskania z tym silnikiem, sprawa mocy mnie nie interesuje.

Aktualnie wydech jest orginalny plus świeżo założony tłumik końcowy MG Motorsport - na wolnych brzmienie mi odpowiada, jednakże poza tym za słabe wrażenia.

Prosiłbym o polecenie co zmienić i na co (kolektor, tłumik środkowy, etc.).

Jestem blady w tej materii, dopiero odnajduję się w temacie, więc proszę o wyrozumiałość.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Link to comment
Share on other sites

Chyba nie będą odkrywczy ale największą robotę robi nierównoodległościowy kolektor wydechowy z Legacy I ewentualnie można taki samemu zrobić. Do tego szeroka pucha na końcu i dźwięk jak z WRC ;) 

Link to comment
Share on other sites

Od razu idąc za ciosem zapytam,

Górny Śląsk - ktoś może polecić miejsce gdzie dobrze przerobią kolektor? Jeśli nie uda się zdobyć z Legacy BC to jaki najlepiej do 1,6? Czy obecny przerabiać?

Edited by W3SP3
Link to comment
Share on other sites

Od razu idąc za ciosem zapytam,
Górny Śląsk - ktoś może polecić miejsce gdzie dobrze przerobią kolektor? Jeśli nie uda się zdobyć z Legacy BC to jaki najlepiej do 1,6? Czy obecny przerabiać?
Przejrzyj temat o bulgocie, ostatnie parę stron. Ktoś z okolic Cieszyna robił przeróbki, parę samochodów od niego wyjechało..
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te za 4 stówki to pewnie "makulowe". Te pierwsze potrafiły czasem pęknąć (mam taki w forku, po drobnych modyfikacjach już nie pęka ;) ), potem wstawił łączniki elastyczne i pierwsza liga było. 

Kolektor z BC to obecnie rarytas. Raz, że zdążyły zgnić to mają ten swój nieszczęsny kat którego trudno zastąpić. 

Do tego jakiś wieś WMsport i musi buczeć. U mnie tak było z uszkodzonym katalizatorem i brakiem środkowego: 

 

 

 

Zachowując kat albo mając jakiś sensowny środkowy tłumik bulgot jest głebszy i tak nie charczy. 

Link to comment
Share on other sites

Ewemarkam, dzięki serdeczne za pomoc, temat będzie opanowany ;)

 

Będę też wymieniał środkowy. Ktoś ma coś do polecenia? Warto wziąć coś tańszego? Jak wspominałem końcowy jest już mg Motorsport, nie wiem czy jest sens brać od nich środkowy za ponad 600 zł.

Link to comment
Share on other sites

Warto tańszy, AWG jest bardzo w porządku. Glasspack od Magnaflow jest droższy, ale to też dobry tłumik. Im dłuższy tym oczywiście lepiej tłumi. Wystarczy Ci to spokojnie.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...