Jump to content

Świeże pytania - Impreza GD N/A


foryoku
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam kilka pytań odnośnie wolnossącej imprezy drugiej generacji. Zakładam, że dla użytkowników forum pytania będą trochę jak Kevin Sam w Domu na święta - przewałkowane milion razy od deski do deski, no ale chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy wprost od użytkowników ww. auta.

 

Czy to auto nadaje się na daily? Nie potrzebuję jakiegoś ogromnego bagażnika ani miejsca z tyłu, zazwyczaj raczej auto używane byłoby we 2 osoby, jakieś niewielkie zakupy, może czasami przewieźć kogoś na tylnym siedzeniu. Nie ukrywam, że ten napęd AWD mnie podnieca. Chciałbym właśnie żeby daily fajnie się prowadziło i nie było do bólu nudne.

 

Co powiecie o silniku? Chodzi mi raczej o wersję 160 konną. Jak jest z trwałością tej jednostki? Naczytałem się, że wolnossaki są raczej pancerne, z tym że chyba większość tych wypowiedzi tyczyła się starszych konstrukcji, tj. 125 konnych i mniejszych.

 

Jaki jest koszt eksploatacji takiego wolnego ssaka? Wiem, że spalanie jest raczej niemałe, ale tutaj bardziej chodzi mi o ewentualne wydatki i naprawy.

 

Nie zależy mi specjalnie na osiągach (w końcu pytam o n/a), ale legendarny bulgot chciałoby się mieć. Kombinacje z kolektorem różnoodległościowym to pewnie ciężka sprawa. Ktoś się orientuje ile (o ile w ogóle) policzyliby sobie za takie cuda wianki w jakimś warsztacie? (Oczywiście poza kosztem samego kolektora)

 

Gdzieś przeczytałem, że za pomocą jakiegoś "reprogrammingu" silnika (nie mam pojęcia czy chodzi o chip, czy o co) można całkiem efektywnie zmniejszyć spalanie, ucinając dopływ paliwa na niskich obrotach, tak, że na zbiorniku oszczędzamy jakieś 50 l. Prawda to to? I jeśli tak to czy takie zabiegi są bardzo drogie?

 

Chciałbym też poznać jakieś ogólne opinie, wrażenia osoby która posiadała taką imprezkę. Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za (pewnie) pytanie o to samo po raz 1000.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz zaoszczędzić 50l na zbiorniku jak zbiornik ma 50l? Jak kupisz gruza zaniedbanego to kupe kasy władujesz zanim doprowadzisz do normalnego stanu technicznego. Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziesz na forum czy w necie. Walkowane było z milion razy,uzyj opcji szukaj. Milej lektury. 

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

W dniu 30.09.2020 o 19:03, foryoku napisał:

Czy to auto nadaje się na daily? Nie potrzebuję jakiegoś ogromnego bagażnika ani miejsca z tyłu, zazwyczaj raczej auto używane byłoby we 2 osoby, jakieś niewielkie zakupy, może czasami przewieźć kogoś na tylnym siedzeniu. Nie ukrywam, że ten napęd AWD mnie podnieca. Chciałbym właśnie żeby daily fajnie się prowadziło i nie było do bólu nudne.

 

Tak Subaru Impreza N/A i nie tylko nadaje się na dailly. Z przodu jak i z tyłu nie ma dużo miejsca. Jak wybierzesz silnik mniejszy niż 2.0 to prawdopodobnie będzie nudno.

 

W dniu 30.09.2020 o 19:03, foryoku napisał:

Co powiecie o silniku? Chodzi mi raczej o wersję 160 konną. Jak jest z trwałością tej jednostki? Naczytałem się, że wolnossaki są raczej pancerne, z tym że chyba większość tych wypowiedzi tyczyła się starszych konstrukcji, tj. 125 konnych i mniejszych.

 

Wersja 2.0R czyli 160 konna kod sinika EJ204 który występuje po wyżej 2005 roku z tego co pamiętam jest DOHC czyli w każdej głowicy posiadasz dwa wałki rozrządu w sumie jest ich aż cztery ;) . Nie każdy mechanik podejmie się wymiany rozrządu (w DOHC jest droższy). Zobacz sobie ceny silników EJ201 (125PS SOHC) i EJ204 na allegro.

 

W dniu 30.09.2020 o 19:03, foryoku napisał:

Jaki jest koszt eksploatacji takiego wolnego ssaka? Wiem, że spalanie jest raczej niemałe, ale tutaj bardziej chodzi mi o ewentualne wydatki i naprawy.

 

Za klocki i tarcze przód i tył (TRW) kilka lat temu płaciłem około 1000 zł,

 

Stabilizatory groszowe sprawy,

 

Amortyzatory KYB cena porównywalna do osobówek,

 

Wymianę rozrząd z pompą rolkami i wszystkimi paskami (do alternatora itd) w 2015 roku płaciłem 1.350 zł (SOHC) a DOHC 300 zł więcej (Gdy mechanik kupi i zamontuje części wtedy nie ma problemu z gwarancją), 

 

Wymiana sprzęgła tutaj robią się koszty w moim przypadku jest koło dwumasowe cena po wyżej 3tys zł,

 

Wymiana łożysk w tylnej części skrzyni biegów 1450 zł,

 

Do tego dochodzi regeneracja hamulców przód i tył czyli wymiana tłoczków. Jak sam ogarniesz sprawę to tłoczki przód około 200 zł a tył około 70 zł (zestawy naprawcze).

 

W dniu 30.09.2020 o 19:03, foryoku napisał:

Nie zależy mi specjalnie na osiągach (w końcu pytam o n/a), ale legendarny bulgot chciałoby się mieć. Kombinacje z kolektorem różnoodległościowym to pewnie ciężka sprawa. Ktoś się orientuje ile (o ile w ogóle) policzyliby sobie za takie cuda wianki w jakimś warsztacie? (Oczywiście poza kosztem samego kolektora)

 

Ceny kolektora nie znam ale przerabiając wydech prawdopodobnie stracisz na elastyczności. Za wydech z kwasówki od kolektora kiedyś wołali 2.500zł.

 

W dniu 30.09.2020 o 19:03, foryoku napisał:

Gdzieś przeczytałem, że za pomocą jakiegoś "reprogrammingu" silnika (nie mam pojęcia czy chodzi o chip, czy o co) można całkiem efektywnie zmniejszyć spalanie, ucinając dopływ paliwa na niskich obrotach, tak, że na zbiorniku oszczędzamy jakieś 50 l. Prawda to to? I jeśli tak to czy takie zabiegi są bardzo drogie?

 

Zmiana mapy silnika z tego co pamiętam kosztowała 3.200 zł a nie masz gwarancji, że auto zacznie mniej palić.

 

W dniu 30.09.2020 o 19:03, foryoku napisał:

Chciałbym też poznać jakieś ogólne opinie, wrażenia osoby która posiadała taką imprezkę. Z góry dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za (pewnie) pytanie o to samo po raz 1000.

 

Posiadam Imprezę 2.5 RS N/A WAGON auto jest fajne silnik bardzo elastyczny ale ma swoje mankamenty w postaci pocenia się i potrafi łyknąć co nie co oleju. Spalenie od 8 litrów do 18,5l na 100km. Średnia wychodzi około 12,5l.

 

W wersji której szukasz jest reduktor który jest dużym plusem ;) . Największym problem Imprezy GD jest rdza czyli progi, kielichy (rdze widać po ściągnięciu tapicerki w bagażniku). Na kanale dobrze sprawdź podłogę a w szczególnie miejsca pod tylną kanapą przy zbiorniku z paliwem. Sprawdź dół silnika czy nie poci się bo od góry może wyglądać elegancko. Skrzynia biegów posiada bagnet.

 

Ceny które podaje są cenami z kilku lat większość rzeczy sam naprawiam.

 

Pozdrawiam

 

Kuba

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Z istotnych faktów w sedanie oparcie kanapy jest przykręcane na stałe tylko w kombi można je szybko "położyć", tylko w kombi były reduktory.

Co do kosztów w wersji 125km jest wszystko tańsze od rozrządu, regulacji zaworów po sprzęgło (brak dwumasy). Do wersji 125km można kupić kolektor nierównoległościowy za ok 800zł w 165km wersji juz raczej trzeba rzeźbić samemu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Cytat

Czy to auto nadaje się na daily? Nie potrzebuję jakiegoś ogromnego bagażnika ani miejsca z tyłu, zazwyczaj raczej auto używane byłoby we 2 osoby, jakieś niewielkie zakupy, może czasami przewieźć kogoś na tylnym siedzeniu. Nie ukrywam, że ten napęd AWD mnie podnieca. Chciałbym właśnie żeby daily fajnie się prowadziło i nie było do bólu nudne.


Pewnie, że się nadaje. Jeśli jednak zamierzasz jeździć sporo po mieście, to nie zdziw się, że na początku spalanie wyskoczy pod 13l/100km. Znajomy też miał zajawkę na Subaraka, ostrzegałem go, znając jego styl jazdy. Wciąż ma Hawkeye'a, ale do pracy jeździ Yariską żony. Sam doszedłem do zredukowania spalania do
 

Cytat

Co powiecie o silniku? Chodzi mi raczej o wersję 160 konną. Jak jest z trwałością tej jednostki? Naczytałem się, że wolnossaki są raczej pancerne, z tym że chyba większość tych wypowiedzi tyczyła się starszych konstrukcji, tj. 125 konnych i mniejszych.


Wersja 160-konna jest DOHC, co za tym idzie - regulacja zaworów wiąże się z wyciąganiem motora. Między innymi dlatego jak do tej pory trzymam się wersji 125KM, choć kusi zakup N/A z takim silnikiem. Oczywiście nie robi się tego co miesiąc, zależnie od przelotów rocznych, ale perspektywa wydatków z tym związanych (nie znam dokładnych kwot, ale grubo ponad 1000zł za taki zabieg chyba trzeba dać, przy 250-350zł za regulację w SOHC) jest dość niekomfortowa. Trzeba też wziąć poprawkę na to, kto używał tego samochodu przed Tobą. Mógł się trafić jakiś amator pałowania na zimnym, lub innych tego typu rozkoszy. Ale tego nie zgadniesz, więc jakaś inspekcja przed zakupem byłaby najlepszym rozwiązaniem, ale kto się na to zgodzi w samochodzie za kilka tysięcy.
 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Posiadam Imprezę 125km 2005 rocznik. Rok temu kupiłem sprowadzoną z Włoch po czym wsadziłem gaz STAG. Do tej pory przejechałem nią jakoś 60 tys km i wymieniony został rozrząd, filtry, świece, kable zapłonowe, osłony przegubów i regulacja zaworów... Auto nie jest potworem prędkości ale za to nie wymaga stałych napraw. Regulacja zaworów banalna. Dużo rzeczy można samemu zrobić. W 160konnym są tak zwane "szklanki" co generuje wyższe koszty regulacji.. Nie wiem jak się zbiera 160km.. jeśli zaleczy Ci mieć 1/2sek do 100 szybciej to wybór jest oczywisty. Ostatnio wymieniłem kolektor wydechowy u Pana z grupy na FB koszt 430zł z montażem plus do tego doliczyć tłumik końcowy 200/300zł. Radość z jazdy pojawiła się na nowo :D. Z mojego doświadczenia śmiało mogę polecić 2.0 125km. Co do miejsca w środku nie ma tragedii.(moj wzrost 180cm). Jeśli chcesz mieć więcej miejsca wybierz Forstera bądź Legasia i będzie już wszystko LEGANCKO! Pozdrawiam. aaa i pamiętaj żeby sprawdzić stan blacharski :)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...