Jump to content

akel

Nowy
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About akel

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków/Jasło
  • Auto
    1: Impreza Meaneye 1.8
    2: Impreza Blobeye 2.0
    3: Impreza Bugeye 2.0

Recent Profile Visitors

299 profile views
  1. Wczoraj w pracy miałem chwilę wolnego - zdjąłem przewody zapłonowe, zacząłem odkręcać świece, niestety telefon od szefa i na szybko musiałem wszystko poskładać. Gdy wracałem do domu, na benzynie strzała (na ciepło i na zimno) - może nie zbiera się w 100% normalnie, ale jest zdecydowanie przyjemniej, po przełączeniu na gaz - dupa totalna, chodzi jak zajechany traktor, dopiero od 2000/2500obr/min lepszy dźwięk i jakoś się rozpędza. Dzisiaj powtórka ze scenariusza - na zimnym jeszcze da się jechać, ale 2-3 minuty po wejściu wskazówki temperatury na odpowiedni poziom - tragedia. Sam już nie wie
  2. Jak sprawdzić przebicie na cewce? Jakieś eksperymenty wodne? Ok, dzięki za rade ;) bliżej weekendu będę miał więcej czasu, to spróbuję go zbadać! ;)
  3. Na PB problem też występuje? Tak, sory, że nie doprecyzowałem - na zimnym silniku Pb/LPG jest w porządku. Na ciepłym (5-15km) przełączanie na Pb nic nie daje. Próbowałem jakiś dystans na samej benzynie i objawy te same.
  4. Hej! Od kilku dni jestem (na razie średnio) szczęśliwym posiadaczem kolejnego Subaraka w kolekcji - Bugeye z 2000 roku, z zainstalowaną instalacją LPG. Samochód zakupiony po całkiem okazyjnych pieniądzach - już ze świecącym się check engine. Cała sytuacja nieco chaotyczna - nie miałem ze sobą kabla diagnostycznego, więc podpiąłem pod komputer dopiero w domu. Po drodze zauważyłem , że na niskich obrotach (gdzieś tak do 2000obr/min) nie może się zebrać, brak mocy i trochę szarpania silnikiem, powyżej tej granicy łapie "na cztery" i poza sporadycznymi "kichnięciami" ciągnie normalnie. W sumie
  5. Witam, zaupiłem ostatnio Impreze 2.0, 125KM, 2004 rok. Jedną z usterek, które posiadała, była świecąca kontrolka check engine. Po przeskanowaniu freSSM wyrzuciło błąd p0032. Sprawa niby oczywista - pierwsza sonda lambda, jednak tutaj rodzą się moje wątpliwości - w moim Subaru obie (przednia i tylna) sondy posiadają po 4 kable. W sklepie, w katalogu widniała pięciożyłowa, z (chyba) inną wtyczką. Wrzucam zdjęcia, jak to u mnie wygląda. Znalazłem też w internecie sondę Denso DOX-0210, również cztery przewody, jednak znów inny wtyk. Na zdjęciach: szara wtyczka - pierwsza sonda, biała - druga
  6. W sumie można coś zorganizować z większym wyprzedzeniem, np w lutym i zwołać kolegów z Jasła i okolic Sam chętnie spiknąłbym się w końcu z miłośnikami Szuwarków z naszego rejonu
  7. Łapiesz się w przedziałce <2000ccm, więc same opłaty to około 250-270zł + 100zł przegląd, no i ubezpieczenie. Nie jestem pewien, czy nie zmienia się coś w tej materii od lutego (jakiś czas temu zasłyszałem od znajomego, że jakaś aktualizacja cennika wchodzi w grę).
  8. akel

    Renowacja GF

    Jak w tytule, czy ktoś brał się za gruntowne odnowienie ssaka (GF) sprzed lifta? Zastanawiam się właśnie nad przyszłością swojej Imprezy, czy pójść w niewiadomą i rozglądać się za nowym samochodem, czy zaryzykować kapitalny remont obecnego auta. W grę wchodzi pełna blacharka (jeśli trzeba by było, to nawet wymiana podłużnic brana pod uwagę), nowy zawias (full), hamulce... I co więcej może jeszcze wyskoczyć przy takim projekcie? Co może pochłonąć więcej kasy, niż zakładam? Co przy okazji warto sprawdzić i gdzie jest granica opłacalności? Sam nie mam punktu zaczepienia, jeśli chodzi o budżet. Na
  9. Hmmm też o tym myślałem, sporo tego wala się po garażu, jednak jak to jest wtedy z momentem przy dokręcaniu? Generalnie wkręcam to w blok pod kolektorem ssącym, reduktor dokręcam kluczem, a centralkę muszę ręcznie, bo mało miejsca, więc nie będzie problemu, gdy to będzie ciut słabiej skręcone? Czy mógłbym próbować od razu cały scalony zestaw wkręcać w gwint reduktora?
  10. Witam, Wczoraj po powrocie z dłuższej trasy, poczułem swąd spalonego oleju silnikowego. Po otwarciu maski ukazała się przyczyna - ni z gruchy, ni z pietruchy cieknąć zaczął czujnik ciśnienia, założony około półtora roku temu i do tej pory działający na sucho, bez wycieków. Dziwne to tym bardziej, że nagle wyrzuciło litr oliwy, a to zawsze boli Dzisiaj rano umyłem silnik, potem wykręciłem centralkę, wymieniłem podkładki, dodatkowo nałożyłem trochę silikonu wysokotemperaturowego, jednak to nie pomogło. Różne inne kombinacje z ilością podkładek, montażem z/bez silikonu nic nie dają - za ka
  11. Pozwolę sobie powrócić do tematu - projekt halogenów jakoś odwlekał się w czasie, aż nadeszła jesień i mgły, więc pasuje w końcu coś ruszyć z robotą Generalnie cała instalacja już podpięta, przetestowana, jednak nocną porą naszły refleksje, otóż: zasilanie w pierwszej wersji miałem brać z aku, lecz rozwiązanie to wydało mi się zbyt niebezpieczne, więc postanowiłem wziąć prąd do przekaźnika ze stacyjki, po kluczyku. I to właśnie tutaj rodzi się moje pytanie: czy przy dłużej włączonych światłach nie przepalę fabrycznych lutów? Starałem się połączyć najlepiej i najestetyczniej, jak umiałem, lecz
  12. Tak, oczywiście o to mi chodziło, nie wiem o czym myślałem. Nie działa na pokrętle za kierownicą.
  13. Co do włączników - mam osobne, tylko poprzedni właściciel coś namieszał w instalacji i włącznik od przednich halogenów teraz służy jako włącznik postojówek. Spryskiwacze to rzeczywiście taki "bajer", który traktuje jako opcje, bez parcia na to, stary zderzak miał spryski, ale tego nie używałem. Generalnie chciałbym się dowiedzieć, gdzie szukać w instalacji obwodu do halogenów, albo jak to wyrzeźbić
  14. Ostatnio wyhaczyłem po taniości zderzak od Imprezy GT z halogenami i spryskiwaczami, po wymianie ukazał się wizualny sztos, jednak teraz pasowałoby troche rozruszać reszte. Tutaj się pojawia pytanie, jak podłączyć halogeny? Szukać jakiegoś przekaźnika, czy jakoś inaczej się podpiąć? Próbować podłączyć się pod tylne przeciwmgielne? Osobiście wolałbym osobny włącznik halogenów przednich/tylnych. Podobna kwestia tyczy się spryskiwaczy reflektorów - jak wykombinować, by wszystko hulało? Dopiero raczkuje w temacie majstrowania, więc wszystkim wielkie dzięki za pomoc!
×
×
  • Create New...