Skocz do zawartości

Olej szarpanie skrzynia automat


Pike123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam od niedawna legacy III 2.5 automat podczas sprawdzania oleju w skrzyni jego poziom jest dość wysoko ponad stan maksymalny czy to normalne ??? Ponadto stojąc podczas wrzucenia drive czasami auto nie rusza samo po puszczeniu hamulca tylko łapie dopiero po chwili po dodaniu gazu i często szarpie przy tym czy ktoś sie orientuje w czym problem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak sprawdzasz olej w skrzyni? Należy sprawdzać na rozgrzanej skrzyni, pracującym silniku, uprzednio przechodząc przez wszystkie biegi i zostawiając na P.

2. Po wrzuceniu biegu czujesz że "wskoczył" czy wskakuje dopiero po dodaniu gazu? U mnie po wrzuceniu biegu zaskakiwał dopiero po 2-3 sekundach. Skończyło się na wymianie skrzyni (z innego powodu, ale ten problem też rozwiązało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam od niedawna legacy III 2.5 automat podczas sprawdzania oleju w skrzyni jego poziom jest dość wysoko ponad stan maksymalny czy to normalne ??? Ponadto stojąc podczas wrzucenia drive czasami auto nie rusza samo po puszczeniu hamulca tylko łapie dopiero po chwili po dodaniu gazu i często szarpie przy tym czy ktoś sie orientuje w czym problem???
Na hamerykanskich forach zalecają wymianę oleju.


Przyczyn może być wiele. Czasem na przekładnie pomaga właśnie wymiana oleju, a jeśli nie to wlanie np transX fix od lucasa. Jak to nie pomoże to lepiej już szukać skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, od czasu do czasu D nie wskakiwało, wymieniłem olej w skrzyni i nie pomogło, a mam wrażenie że nawet pogorszyło sprawę, bo od czasu wymiany było tylko gorzej. Początkowo jeszcze po dodaniu gazu bieg zaskakiwał, ale czasem nawet to nie pomagało i 15-20 minut stałem na parkingu machając biegami i modląc się, żeby w końcu załapało. Problem rozwiązało dopiero przeczyszczenie elektrozaworów w skrzyni, zalanie nowym olejem (oryginał) i teraz tak od 7 lat jeżdżę. Przydałoby się wymienić olej w skrzyni, ale szczerze mówiąc boję się cokolwiek już w niej ruszać skoro działa teraz jak należy. Najważniejsze to nie próbować ruszać dopóki nie poczuje się charakterystycznego drgnięcia samochodu po załączeniu się biegu. Lepiej zrzucić na N i spróbować jeszcze raz D. Druga kwestia to regularne użytkowanie tej samochodu, bo jak coś w tych elektrozaworach się zaczyna dziać, to najważniejsze, żeby się nie "zastało".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nie było w ogóle rozmowy na ten temat, a ja wówczas nie zgłębiałem sam tematu, bo to wszystko się działo bardzo szybko po zakupie auta i byłem jeszcze bardzo mało świadomy w wielu kwestiach. Teraz pewnie bym zapobiegawczo tę uszczelkę wymienił (choć w zasadzie do teraz się nie zastanawiałem nad tym, że tam musiała być jakaś uszczelka...).

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2020 o 11:51, BelegUS napisał:

1. Jak sprawdzasz olej w skrzyni? Należy sprawdzać na rozgrzanej skrzyni, pracującym silniku, uprzednio przechodząc przez wszystkie biegi i zostawiając na P.

2. Po wrzuceniu biegu czujesz że "wskoczył" czy wskakuje dopiero po dodaniu gazu? U mnie po wrzuceniu biegu zaskakiwał dopiero po 2-3 sekundach. Skończyło się na wymianie skrzyni (z innego powodu, ale ten problem też rozwiązało).

Witam co do stanu oleju w skrzyni to sprawdziłem tak jak pisałeś i jest jakieś 0.5cm ponad stan maksymalny wcześniej było dużo wyżej to mój pierwszy automat i jestem zielony w tym temacie a co do wskakiwania biegu to wciśnięcie gazu niema tu nic do rzeczy z tego co widze dodaje gazu odruchowo ale to wcale nie oznacza ze bieg wtedy wchodzi bo po dadaniu gazu auto nie rusza nie jest tak za każdym razem ale dosyć często tak jak pisałeś po 2-3 sekundach czasami troszke dłużej ale nie tak jak kolega pisał że kilkadziesiąt minut maksymalnie kilka sekund olej w skrzyni ponoć niedawno zmieniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co do stanu oleju w skrzyni to sprawdziłem tak jak pisałeś i jest jakieś 0.5cm ponad stan maksymalny wcześniej było dużo wyżej to mój pierwszy automat i jestem zielony w tym temacie a co do wskakiwania biegu to wciśnięcie gazu niema tu nic do rzeczy z tego co widze dodaje gazu odruchowo ale to wcale nie oznacza ze bieg wtedy wchodzi bo po dadaniu gazu auto nie rusza nie jest tak za każdym razem ale dosyć często tak jak pisałeś po 2-3 sekundach czasami troszke dłużej ale nie tak jak kolega pisał że kilkadziesiąt minut maksymalnie kilka sekund olej w skrzyni ponoć niedawno zmieniony

Trudno Ci doradzić coś co nie pogorszy pracy skrzyni. Pewnie czyszczenie bloku zaworów by ją naprawiło. TransX fix bardziej pomaga na ślizganie i szarpanie. Olej jest ładny, czysty, nie śmierdzi? U mnie go ledwo na bagnecie widać (w sensie czysty). A ma jakieś 15-18tys zrobione. Z tym że gdy robiłem z zaworem od MPT zlało się ok 8 litrów z niej. Więc prawie cały olej. Miałęm miskę zdjętą i chłodnice wyjętą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za odpowiedzi ostatnimi czasy ten " czas oczekiwania " robi sie coraz dłuższy...czy mogę w takiej sytuacji ratować sie wrzuceniem biegu 1 lub 2 i ruszaniem ??? Czy w tej sytuacji te biegi też nie bedą wchodzić??? Może to śmieszne pytanie ale tak jak mówiłem w kwesti automatów jestem zielony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pike123 napisał:

Witam dzięki za odpowiedzi ostatnimi czasy ten " czas oczekiwania " robi sie coraz dłuższy...czy mogę w takiej sytuacji ratować sie wrzuceniem biegu 1 lub 2 i ruszaniem ??? Czy w tej sytuacji te biegi też nie bedą wchodzić??? Może to śmieszne pytanie ale tak jak mówiłem w kwesti automatów jestem zielony

 

Nic Ci to nie da, bo pozycje 1, 2 i 3 to tylko ograniczenie zmian biegów do max 1, 2 i 3 biegu, działa tak jak D. Niestety - albo próbujesz lać Trans-Fixa czy inny magiczny dodatek, albo czyścisz elektrozawory, albo wymieniasz skrzynię.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam temat. Pytanie do znawców tematu: który elektrozawór odpowiada za przełączanie biegów 2 na 3?

skrzynia szarpie pod obciążeniem na rozgrzanym oleju i tylko na tej zmianie. Podczas przyspieszania z prędkością obrotową ok 3k obr/ min skrzynia płynnie przechodzi przez 3 i wskakuje na 4 bez zastrzeżeń. Próbuję zlokalizować problem. Zastanawia mnie ,czy to wina konkretnego elektrozaworu czy może zapowietrzenia układu.

CBYBQ CJKTYJBL 4 EAT.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu raczej nie zawór. A odbywa się przełączanie miedzy przekładniami w skrzyni. Czyli na prosto, puszcza low clutch a łapie high clutch. I tu nie zawór będzie winny, tylko pewnie uszczelnienie kosza high clutch. W drugą stronę przy redukcji z 3 na 2 pewnie ok. W serwisówce masz taką tabele objawów i ewentualnych rzeczy które mogą je powodować. W tej skrzyni masz dwie przekładnie planetarne jedna dla 1 i 2 biegu i druga dla 3 i 4. Następuje przełączanie między nimi. Jeśli chcesz zawór wymieniać to od high clutch. Mam jakieś zawory z 4eat z VTD, ze sprawnej skrzyni. Podaj dokładnie jaką masz skrzynię. Może będą pasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2022 o 02:57, ewemarkam napisał:

Tu raczej nie zawór. A odbywa się przełączanie miedzy przekładniami w skrzyni. Czyli na prosto, puszcza low clutch a łapie high clutch. I tu nie zawór będzie winny, tylko pewnie uszczelnienie kosza high clutch. W drugą stronę przy redukcji z 3 na 2 pewnie ok. W serwisówce masz taką tabele objawów i ewentualnych rzeczy które mogą je powodować. W tej skrzyni masz dwie przekładnie planetarne jedna dla 1 i 2 biegu i druga dla 3 i 4. Następuje przełączanie między nimi. Jeśli chcesz zawór wymieniać to od high clutch. Mam jakieś zawory z 4eat z VTD, ze sprawnej skrzyni. Podaj dokładnie jaką masz skrzynię. Może będą pasowały.

Dziękuję za podpowiedź. Odniosę się do instrukcji, by sprawdzić w czym kwi problem.

klub dotyczący nieszczelności może przybliżyć mnie ponieważ problem pojawił się po wymianie oleju który był na tyle z użyty że jego gęstość świadczyła o dłuższym niż zalecany przebiegu lub użyciu przez poprzedniego właściciela oleju o większej gęstości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ATF jaki by nie był to świeży ma składniki które utrzymują uszczelnienia w stanie miękkim. Jeśli ktoś już zaniedbał wymianę to sam ATF nie przywróci ich do stanu miękkości. Możesz wlać slip fix od Lucas. Powinien pomóc. Druga sprawa to możesz spróbować adaptacji skrzyni. W serwisówce jest chyba instrukcja a jak nie to w ASO to robią. Kiedyś za 100 PLN jak pamiętam. A teraz już może być drożej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...