Skocz do zawartości

Zestaw amortyzatorów do STi


Sikooo11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podczas odbudowy auta mianowicie Subaru Imprezy WRX STi 2006r (Hawk) noszę się z zamiarem wymiany obecnego kompletu amortyzatorów. (obecnie przód: TEIN, tył: ori sti który skończył swój żywot)

Przechodząc do sedna sprawy, interesują mnie takie zestawy jak:

https://www.gc8.pl/pl/szukaj/zawieszenie-gwintowane-pedders-extreme-xa-subaru-impreza-sti-05-07.html?search=product&string=gwint+sti&search_top=

lub 

https://www.nie-ASO.pl/pl/zawieszenie-kw-variant-1-subaru-impreza-sti-2006-2,3,26221,32884 

Ewentualnie zestaw oryginalnych amortyzatorów  STi plus sprężyny Eibach pro kit.

 

Zależy mi by auto świetnie się prowadziło w zakręcie ale również nie stało jak koza i poszło ciut w dół. 

Może ktoś miał doświadczenie i posiada któryś z wymienionych zestawów i może podzielić się swoją opinią lub ma jakąś inną ciekawą propozycję. 

Dziękuję z góry za każdą odpowiedź Pozdrawiam!!! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KW to markowy zawias. mam ich staby, i choc to tylko staby to od pieciu lat ciagle grama rdzy, co np przy whitlinach juz jest norma, ze rdzewieja...

jak z chlopakami z gc rozmawialem, pedders to alternatywa dla ori sti, z tym, ze gwintowane. marka tez dobra, ale na ulice oba powyzsze to nie wiem czy sens? chyba zlote kyb ze springami einbach, to wg forumowiczow, najlepszy set:) choc dla mnie subaru to nie efka i musi stac wysoko jak wurc na szutry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, M_isza napisał:

KW to markowy zawias. mam ich staby, i choc to tylko staby to od pieciu lat ciagle grama rdzy, co np przy whitlinach juz jest norma, ze rdzewieja...

jak z chlopakami z gc rozmawialem, pedders to alternatywa dla ori sti, z tym, ze gwintowane. marka tez dobra, ale na ulice oba powyzsze to nie wiem czy sens? chyba zlote kyb ze springami einbach, to wg forumowiczow, najlepszy set:) choc dla mnie subaru to nie efka i musi stac wysoko jak wurc na szutry :)

Właśnie myślę i szukam argumentów czy jest sens dokładać do zestawu KW i  ciekaw jestem właściwości jezdynch. Oczywiście  wchodzi w grę Variant 1 bo V3 to dla mnie kosmos wyłożyć ponad 10tys na zawias. Co do kyb bym się nie zastanawiał ale nie ma zestawu do sti 05-07 :facepalm: Auta nie chce zglebić broń boże, chce by poszła ok 25,30 mm niż seria by wyglądało to również ze smakiem. Bardzo ciekaw jestem tych pedders. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2020 o 17:01, Sikooo11 napisał:

Właśnie myślę i szukam argumentów czy jest sens dokładać do zestawu KW i  ciekaw jestem właściwości jezdynch. Oczywiście  wchodzi w grę Variant 1 bo V3 to dla mnie kosmos wyłożyć ponad 10tys na zawias. Co do kyb bym się nie zastanawiał ale nie ma zestawu do sti 05-07 :facepalm: Auta nie chce zglebić broń boże, chce by poszła ok 25,30 mm niż seria by wyglądało to również ze smakiem. Bardzo ciekaw jestem tych pedders. 

Trzeba było mówić wcześniej.  Sprzedawałem AST po kompletnej rewizji,  dedykowane właśnie do hawka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, abecer napisał:

Trzeba było mówić wcześniej.  Sprzedawałem AST po kompletnej rewizji,  dedykowane właśnie do hawka ;)

Aj no widzisz, tak jest. To był twój Zawias? Jak wrażenia jezdne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na oku zestaw gwint od Blitz'a ale nie miałem nigdy do czynienia z ich produktami prócz układem wydechowym, ktoś miał jakieś doświadczenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint, nie idź tą drogą ;).

Przerabiałem to, i to podobno nie na byle czym bo Bilstein B14. Na drogi gładkie jak stół było znośne ale ile takich dróg w tym kraju jest?!

Zmieniłem na:  Ori przód i tył złote KYB UltraSR zestaw sprężyn Eibach Pro Kit -30mm. Zupełnie inna jazda... a auto dalej się trzymało drogi jak wściekłe.

Jeden minus całego rozwiązania... brak KYB ultra SR na przód (pod warunkiem że masz rozstaw 5 x 114,3 bo jeśli masz rozstaw 5x100 to są dostępne- a przynajmniej były).

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tommi1 napisał:

Gwint, nie idź tą drogą ;).

Przerabiałem to, i to podobno nie na byle czym bo Bilstein B14. Na drogi gładkie jak stół było znośne ale ile takich dróg w tym kraju jest?!

Zmieniłem na:  Ori przód i tył złote KYB UltraSR zestaw sprężyn Eibach Pro Kit -30mm. Zupełnie inna jazda... a auto dalej się trzymało drogi jak wściekłe.

Jeden minus całego rozwiązania... brak KYB ultra SR na przód (pod warunkiem że masz rozstaw 5 x 114,3 bo jeśli masz rozstaw 5x100 to są dostępne- a przynajmniej były).

Dzięki za radę, myślę że jakbym otrzymał ją trochę wcześniej to wziąłbym sobie ją do serca, ale za późno zaliczka wpłacona i zamówiony zestaw ST suspension STX od KW :) Zobaczymy jak to będzie, na pewno zdam relacje z wrażeń, ale na to też będziemy musieli poczekać bo zestaw zamówiony od producenta i czas oczekiwania ok 6 tygodni plus to że auto na obecną chwilę jest rozebrane na części pierwsze :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, czy tylne amory ze sprężyną od STI są dużo mocniejsze i twardsze jak w WRX? Jak dla mnie to tył w WRX jest zbyt miekki i ma dendencję do podskakiwania. Patrząc na zdjęcia amorów STI i WRX, to jest znaczna różnica w sprężynach, w amorze pewno też jest jakaś róznica, skoro jest inny numer części.  Tylko czy taka wymiana ma sens?

 

STI

s-l1600.jpg

 

WRX

s-l1600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.05.2020 o 22:57, Tommi1 napisał:

Gwint, nie idź tą drogą ;).

Przerabiałem to, i to podobno nie na byle czym bo Bilstein B14. Na drogi gładkie jak stół było znośne ale ile takich dróg w tym kraju jest?!

Zmieniłem na:  Ori przód i tył złote KYB UltraSR zestaw sprężyn Eibach Pro Kit -30mm. Zupełnie inna jazda... a auto dalej się trzymało drogi jak wściekłe.

Jeden minus całego rozwiązania... brak KYB ultra SR na przód (pod warunkiem że masz rozstaw 5 x 114,3 bo jeśli masz rozstaw 5x100 to są dostępne- a przynajmniej były).

 

Wszystko OK tylko po jakim czasie tylne nowe amory KYB znowu zaczną stukać? Mam standardową przypadłość tylnych amorów i również zastanawiam się nad gwintem. Seryjny zawias STI jest bardzo dobrze zestrojony i faktycznie tylko obniżenie auta innymi springami by wystarczyło. Tylko jak za jakiś czas mam znowu przerabiać stukanie z tyłu to średni interes.

Pytanie jeszcze odnośnie sprężyn eibach. Czy przód i tył siada równo? Miałem przedtem Focusa Mk2 i na eibachu tył sterczał zauważalnie wyżej od przodu (w wielu innych focusach było tak samo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, lutek34 napisał:

Panowie, czy tylne amory ze sprężyną od STI są dużo mocniejsze i twardsze jak w WRX? Jak dla mnie to tył w WRX jest zbyt miekki i ma dendencję do podskakiwania. Patrząc na zdjęcia amorów STI i WRX, to jest znaczna różnica w sprężynach, w amorze pewno też jest jakaś róznica, skoro jest inny numer części.  Tylko czy taka wymiana ma sens?

 

STI

s-l1600.jpg

 

WRX

s-l1600.jpg

są trwardsze dość sporo , tylko nie wiem czy seryjne amory z wrx-a poradzą sobie z nimi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, marko_wrx napisał:

 

Wszystko OK tylko po jakim czasie tylne nowe amory KYB znowu zaczną stukać? Mam standardową przypadłość tylnych amorów i również zastanawiam się nad gwintem. Seryjny zawias STI jest bardzo dobrze zestrojony i faktycznie tylko obniżenie auta innymi springami by wystarczyło. Tylko jak za jakiś czas mam znowu przerabiać stukanie z tyłu to średni interes.

Pytanie jeszcze odnośnie sprężyn eibach. Czy przód i tył siada równo? Miałem przedtem Focusa Mk2 i na eibachu tył sterczał zauważalnie wyżej od przodu (w wielu innych focusach było tak samo).

stuki tylnych amorów dotyczą do roku 2007 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, marko_wrx napisał:

 

Wszystko OK tylko po jakim czasie tylne nowe amory KYB znowu zaczną stukać? Mam standardową przypadłość tylnych amorów i również zastanawiam się nad gwintem. Seryjny zawias STI jest bardzo dobrze zestrojony i faktycznie tylko obniżenie auta innymi springami by wystarczyło. Tylko jak za jakiś czas mam znowu przerabiać stukanie z tyłu to średni interes.

Pytanie jeszcze odnośnie sprężyn eibach. Czy przód i tył siada równo? Miałem przedtem Focusa Mk2 i na eibachu tył sterczał zauważalnie wyżej od przodu (w wielu innych focusach było tak samo).

Ja nie wiem, większości użytkowników stukały ;) a w moim jakoś nie... hmmm a moze też że poszły nowe mocowania?!  i może to była droga do sukcesu? nie wiem...

Półtorej roku jeździło i nie stukało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, carfit napisał:

są trwardsze dość sporo , tylko nie wiem czy seryjne amory z wrx-a poradzą sobie z nimi 

 

ale ja myślę nad całym zestawem od STI, tak jak na zdjęciach. Czyli ma to sens żeby usztywnić tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lutek34 napisał:

 

ale ja myślę nad całym zestawem od STI, tak jak na zdjęciach. Czyli ma to sens żeby usztywnić tył?

uuuu . jak myślisz nad całym zestawem to tego nie zamontujesz :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, carfit napisał:

uuuu . jak myślisz nad całym zestawem to tego nie zamontujesz :( 

 

a to dlaczego?  Porównuję w katalogach numery części STI i WRX, wszystko jest takie samo oprócz amorów i sprężyn. Mówimy tylko o tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lutek34 napisał:

 

a to dlaczego?  Porównuję w katalogach numery części STI i WRX, wszystko jest takie samo oprócz amorów i sprężyn. Mówimy tylko o tyle.

tył sam zamontujesz . przód już nie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...